♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

Het was niet slim om dat plankje er tussen te laten. Maar als ik het nu weg haal, ziet het meubel er aan de zijkanten niet uit. Misschien is daar wel een oplossing voor, maar dat moet ik even rustig bekijken. M'n pa en ik zijn lang bezig geweest met die plank aanpassing, viel vies tegen om het netjes te doen. Ik wil het niet meteen weer opbrengen, want ik zie hem al met zijn ogen rollen. En als de bias opnieuw is afgesteld door Arjen neemt de warmte ontwikkeling misschien genoeg af dat ik niks hoef te doen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

jvanhambelgium

Citaat van: mark235 op december  5, 2013, 09:04:25
Het was niet slim om dat plankje er tussen te laten. Maar als ik het nu weg haal, ziet het meubel er aan de zijkanten niet uit. Misschien is daar wel een oplossing voor, maar dat moet ik even rustig bekijken. M'n pa en ik zijn lang bezig geweest met die plank aanpassing, viel vies tegen om het netjes te doen. Ik wil het niet meteen weer opbrengen, want ik zie hem al met zijn ogen rollen. En als de bias opnieuw is afgesteld door Arjen neemt de warmte ontwikkeling misschien genoeg af dat ik niks hoef te doen.

Tja ... Power consumption (idle):  400 W 
Ik vraag me af hoelang het gaat duren voor Europa dit soort apparaten gaat verbieden met een energie-label "G" ofzo  :devil:

Gloeilampen mogen ook niet meer ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Audiofiel

Die 400W idle klopt niet:

Citaat van: Audiofiel op november 23, 2013, 08:11:04
Maximaal is ongeveer 2250-2500 watt, idle is (bij goed afgeregelde ruststroom) 10% daarvan. Deze versterkers laat je NIET continu aanstaan!

Zelf gemeten met twee verschillende EKM's. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

#228
@ Mark : wat ik zou doen is de kap even open maken, dan de bedrading even volgen van de versterker modules en zorgen dat je je speakers aansluit op de modules aan de voorzijde van de versterker.  (dus dat de koel ribben van de voorkant van de versterker de warmte afvoeren)

Met de natuurlijke luchtstroom (warmte stijgt), nieuwe elco's en afregelen is dit prima te doen.

Zelfs de CAV-180 in mijn meubel met mijn front speakers  werd niet warmer als lauw. Ik heb hetzelfde gedaan met de bedrading volgen en aansluiten van mijn speakers en dat gaat gewoon prima.

Je hebt totaal 2 speakers toch?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

De 5 kanalen zijn in de CAV-500 genummerd op de volgende manier. Als je voor het apparaat staat, begint kanaal 1 linksvoor, daarna met de klok mee en dan kom je rechtsvoor uit bij kanaal 5.

Echt veel uitmaken zal het niet, want het is de te hoge ruststroom die voor de hitte zorgt. Ik durf te wedden dat als Mark geen muziek draait en de versterker 1-2 uur aan laat staan zonder muziek, hij net zo warm is als nu met muziek. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 09:46:25
Ik durf te wedden dat als Mark geen muziek draait en de versterker 1-2 uur aan laat staan zonder muziek, hij net zo warm is als nu met muziek. ::)

Correct
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 09:46:25
De 5 kanalen zijn in de CAV-500 genummerd op de volgende manier. Als je voor het apparaat staat, begint kanaal 1 linksvoor, daarna met de klok mee en dan kom je rechtsvoor uit bij kanaal 5.

Echt veel uitmaken zal het niet, want het is de te hoge ruststroom die voor de hitte zorgt. Ik durf te wedden dat als Mark geen muziek draait en de versterker 1-2 uur aan laat staan zonder muziek, hij net zo warm is als nu met muziek. ::)


Ok.  :)

Ik had dat bij mij dus wel gedaan voor de zekerheid. Het voordeel van Mark zijn meubel t.o.v. van die van mij is dat die van Mark aan de achterkant open is dus zal wel voor een betere luchtstroom zorgen.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt met het opnieuw afregelen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Ik hoop het. Heb gekeken hoe warm hij wordt na 2 - 3 uur idle time en dat is veel te heet. Ik ben niet van plan om hem vaak te laten idlen, maar toch...

Misschien kan er een iets lagere ruststroom ingesteld worden dan gebruikelijk. Ik hoor helemaal geen verschil tussen de unit koud en opgewarmd, maar weet niet of dat kan of om andere redenen onwenselijk is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#233
Ik hoop het. Heb gekeken hoe warm hij wordt na 2 - 3 uur idle time en dat is veel te heet. Ik ben niet van plan om hem vaak te laten idlen, maar toch...

Misschien kan er een iets lagere ruststroom ingesteld worden dan gebruikelijk. Ik hoor helemaal geen verschil tussen de unit koud en opgewarmd, maar weet niet of zo'n aanpassing technisch kan / wenselijk is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Citaat van: mark235 op december  5, 2013, 10:48:50
Ik hoop het. Heb gekeken hoe warm hij wordt na 2 - 3 uur idle time en dat is veel te heet. Ik ben niet van plan om hem vaak te laten idlen, maar toch...

Misschien kan er een iets lagere ruststroom ingesteld worden dan gebruikelijk. Ik hoor helemaal geen verschil tussen de unit koud en opgewarmd, maar weet niet of zo'n aanpassing technisch kan / wenselijk is.

Tja de warmte en het verbruik is dan wel weer een nadeel met dit soort bakken.

Zou het verschill in rust stroom zoveel verschillen (verbruik en warmte)  dan met een CAV-180 ? Geen idee.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

#235
Volgens Audiofiels metingen niet. Idle verbruik verschilt niet extreem veel. Maar ik denk dat de huidige situatie bij mijn unit wat anders is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Ik heb de CAV-180 nooit aan de meter gehad om het idle stroomverbruik te meten, dus die ken ik niet. Hij zal wel lager zijn dan de CAV-500.

De hoogte van de ruststroom is evenredig met het stroomverbruik en dus met de warmte-ontwikkeling.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: mark235 op december  5, 2013, 11:38:02
Volgens Audiofiels metingen niet. Idle verbruik verschilt niet extreem veel. Maar ik denk dat de huidige situatie bij mijn unit wat anders is.

Afwachten tot na de revisie/afstellen en dan weer verder kijken is het beste voor nu denk ik. Ik zou ook eerlijk gezegd niet meer spelen tot dit gebeurd is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mark ik wil je absoluut niet gek maken of iets...  :angel:

Maar misschien kan je je CAV 500 inruilen op deze set Classé Omega versterkers  :D



http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=1409828303&
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Citaat van: vik op december  5, 2013, 11:58:19
Afwachten tot na de revisie/afstellen en dan weer verder kijken is het beste voor nu denk ik. Ik zou ook eerlijk gezegd niet meer spelen tot dit gebeurd is.

Ik heb hem af en toe een uurtje aan, niet langer. Dan wordt hij niet erg warm, zou moeten kunnen. Ik neem aan dat als de temperatuur bedreigend heet wordt, er een temperatuur sensor is die wat gaat doen?

Citaat van: vik op december  5, 2013, 13:02:07
Mark ik wil je absoluut niet gek maken of iets...  :angel:

Maar misschien kan je je CAV 500 inruilen op deze set Classé Omega versterkers  :D
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=1409828303&

mwahahahaha  :devil:

Nee, bij de 500 trek ik de streep. Het is goed zo.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Been there, done that. Mijn dochter hier bijna 3 jaar geleden, tussen de 'blokjes':

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 13:14:55
Been there, done that. Mijn dochter hier bijna 3 jaar geleden, tussen de 'blokjes':

Er zijn maar weinig meisjes die met dit soort blokken hebben gespeeld.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Voor mij teveel investering, teveel stroomverbruik, te groot... Dus er uit!

Let op de foto ook eens op het verschil in grootte tussen de Omega Mono's en de CAM-350 mono's rechts in het rack!



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Valkyrie

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 13:14:55
Been there, done that. Mijn dochter hier bijna 3 jaar geleden, tussen de 'blokjes':

Dat waren nog eens eindversterkers! :o
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Valkyrie

Citaat van: vik op december  5, 2013, 13:22:26
Mooi tafelblad erop en klaar.  :)

Dan heb je een mooi bureau inclusief beenverwarming! :clapping:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

#246
Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 13:14:55
Been there, done that. Mijn dochter hier bijna 3 jaar geleden, tussen de 'blokjes':

Zo  :o, die zijn inderdaad groot. Heb je in ieder geval geen centrale verwarming meer nodig  :D

Hoe klonken de omega's vergeleken met de cammetjes?

Als je nog meer mooie foto's hebt van andere projecten zoals dat, zet maar neer, ik vind het wel leuk!
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

De Omega's waren beter. Op alle gehoormatige vlakken. As simple as that. 8)


Alleen in financieel opzicht vond ik het alsnog geen goed idee. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Ga me nou niet weer aan het twijfelen brengen  :D

Nee, ik zal surround niet zo snel opgeven, dus monoblokken.... probably not....
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

En als je mono's neemt, neem dan CAM-350's. Of ga je voor stereo, dan kun je bij de CAV-500 blijven, want die CAM-350's zijn gewoon gebrugde (dubbele) CAV-500 kanalen. Dus je kunt dan kiezen uit bruggen (heb je 1 kanaal over) over bi-ampen.

Als ik ooit een miljoen win kocht ik...






















...waarschijnlijk geen Omega Mono's terug. Dan ging ik lekker wat anders doen met het geld. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.