♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik s.

Citaat van: Xander32 op september 11, 2013, 22:08:54
... Maar alles, echt alles hangt af van de ruimte, diens akoestiek en de opstelling ...
zeker. de Cardas is enigzins tam, en dat zal goed matchen met de harde ruimte.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

Mijn ruimte is inderdaad hard, maar de demo ruimte van BB&G waar ik mijn complete set heen gesleept heb, niet. In beide was de Cardas een openbaring. De Inakustik is daar ook aangesloten, maar dat klonk net zoals thuis > aangezet in het hoog. Als akoestiek zo'n grote factor had gespeeld, lijkt het me dat ik dat op zijn minst een beetje had moeten horen. Dat was niet zo, en het verschil tussen hun en mijn ruimte is gigantisch.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

erik s.

dat is op zijn minst opmerkelijk, gezien de invloed die een ruimte heeft op de weergave.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Citaat van: erik s. op september 11, 2013, 22:52:30
zeker. de Cardas is enigzins tam, en dat zal goed matchen met de harde ruimte.
... altijd lastig een karakter omschrijven, maar tam zou ik de Cardas Crosslink niet noemen. Wel geeft die het mid wat kleuring (warmte) mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Citaat van: Xander32 op september 12, 2013, 07:03:36
... altijd lastig een karakter omschrijven, maar tam zou ik de Cardas Crosslink niet noemen. Wel geeft die het mid wat kleuring (warmte) mee.
bij de omschrijving van kabels heb ik het gewoonlijk over nuances.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

#180
Citaat van: erik s. op september 12, 2013, 06:56:44
dat is op zijn minst opmerkelijk, gezien de invloed die een ruimte heeft op de weergave.

Daar verbaasde ik me zelf ook over. Het bevestigt voor mij dat de invloed van kabels en akoestiek anders kan liggen dan vaak wordt aangenomen.

Citaat van: Xander32 op september 12, 2013, 07:03:36
... altijd lastig een karakter omschrijven, maar tam zou ik de Cardas Crosslink niet noemen. Wel geeft die het mid wat kleuring (warmte) mee.

Ik lees ook wel eens dat Cardas saai genoemd wordt, maar in beide beschrijvingen kan ik me niet vinden. Denk wel dat de kabel inderdaad een tikje naar warm zou kunnen neigen, maar dat is zeker niet meer dan een klein beetje.

Citaat van: erik s. op september 12, 2013, 07:10:56
bij de omschrijving van kabels heb ik het gewoonlijk over nuances.

Dat is nou juist het punt, sommige kabels leveren niet meer dan nuance verschillen op (of geen hoorbaar verschil), maar anderen doen mijn inziens meer dan een akoestiekverandering. Anders gezegd: Akoestiekveranderingen geven grote verschillen in geluidsbeeld, diepte, breedte etc, maar hebben misschien niet het effect op bijv de hoogweergave wat een Kimber 8TC geeft.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Vanavond de knoop doorgehakt wat betreft interlink: het wordt de Linn Silver. Verschil met de Cardas Quadlink is klein, maar de Linn speelt gewoon net wat lekkerder. Heb niet kunnen ontdekken waar dat precies door kwam. Misschien dat de Linn iets muzikaler is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Citaat van: mark235 op september 18, 2013, 23:25:29
Vanavond de knoop doorgehakt wat betreft interlink: het wordt de Linn Silver. Verschil met de Cardas Quadlink is klein, maar de Linn speelt gewoon net wat lekkerder. Heb niet kunnen ontdekken waar dat precies door kwam. Misschien dat de Linn iets muzikaler is.
Super toch, het gaat er ook om wat jij lekker vindt klinken in jouw set :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Absoluut, en deze aanpassing doet veel goed :). De noodzaak voor andere kabels was behoorlijk groot door de disbalans in de set. Klinkt nu lekker zo!

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

denoontje

Citaat van: mark235 op september 18, 2013, 23:25:29
Vanavond de knoop doorgehakt wat betreft interlink: het wordt de Linn Silver. Verschil met de Cardas Quadlink is klein, maar de Linn speelt gewoon net wat lekkerder. Heb niet kunnen ontdekken waar dat precies door kwam. Misschien dat de Linn iets muzikaler is.


top
kom maar niet toe om zelf echt eens te gaan zitten voor een vergelijk.
is wel makkelijk daar de ds 2 uitgangen heeft en je dus makkelijk kan switchen van kabel

cardas49

Das zeker praktisch. Ik heb af en toe geswitched tijdens het spelen, maar de stilte tussendoor maakt vergelijken niet makkelijker.

Vind dat de quadlink de beste prijs kwaliteit verhouding heeft van de 2 IC's, maar omdat ik de komende tijd klaar wil zijn qua kabels heb ik de silver gekozen voor dat beetje extra performance.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen

Citaat van: denoontje op september 21, 2013, 00:09:49

top
kom maar niet toe om zelf echt eens te gaan zitten voor een vergelijk.
is wel makkelijk daar de ds 2 uitgangen heeft en je dus makkelijk kan switchen van kabel

Je kan dat beter niet op die wijze doen... die 2 uitgangen zitten elkaar ook een beetje in de weg ;)

denoontje

Citaat van: bmateijsen op september 21, 2013, 12:01:28
Je kan dat beter niet op die wijze doen... die 2 uitgangen zitten elkaar ook een beetje in de weg ;)

In de weg op welke manier?

cardas49

#188
Vandaag met de set aan de wandel gegaan door de zolder en huiskamer. De zolder zou na wat aanpassingen prima dienst kunnen doen als dedicated HT ruimte, dus met enige verwachtingen en ook inspanning is alles naar boven gezeuld. En dat was.... een tegenvaller. Slecht geluid, zo iel en dun als wat. Bah :nopompom:. Nadat ik de ruimte verder opgevuld had met veel kartonnen dozen, een tapijt, kussens, dekbedden etc werd het wel wat beter, maar nog steeds niet acceptabel. Heb de speakers alle hoeken van de ruimte laten zien, en veel met plaatsing geexperimenteerd, maar het maakte vrij weinig uit. Ik heb geen idee wat voor soort materiaal het zolderplafond is, maar wat het ook is, het lijkt de akoestiek aardig te nekken.

De ochtend was toen alweer voorbij, dus voordat de kinderen het helemaal niet meer hielden (de Ipad entertained ook maar zo lang) zijn we er even uit gegaan. s'avonds heb ik de set in de smalle kant van de huiskamer opgesteld, om te horen of dit het geluidsbeeld en de issues met staande golven zou verbeteren. Het eerste dat opviel is hoeveel beter de huiskamer weer klonk tov de zolder. Ook lijkt de extra ruimte rondom / achter de speakers, en achter de luisterplek een mooier geluidsbeeld te geven tov de normale plaatsing (Dat laatste werd ook bevestigd toen de set weer naar zijn gebruikelijke plaats terug ging). Toch was het al met al een marginale winst, en de bass issues waren, ondanks de extra ruimte, net zo hard aanwezig. Zo niet nog erger. Alles onder de 55 Hz is in deze betonnen woonkamer blijkbaar gekkenwerk.

En dus? De huidige plek is helemaal zo gek nog niet  8). Met een DSP oplossing voor bas in stereo en / of subwoofer(s) erbij zal er best wat leuks uit komen. De vraag is nu of HT de prio blijft, of dat het misschien toch meer richting stereo zal gaan. Naast de ongoing luistersessies voor andere luidsprekers ga ik ook kijken of ik de Dyn's op wat mooie stereo versterking kan beluisteren. De CAP-151 in de markt zou leuk zijn, maar heeft jammergenoeg geen digitale ingangen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Prachtige stands trouwens. Ziet er erg fraai uit met deze speakers!

Citaat van: mark235 op oktober 13, 2013, 00:17:06
De CAP-151 in de markt zou leuk zijn, maar heeft jammergenoeg geen digitale ingangen.

Dat is natuurlijk het geval met vrijwel alle vergelijkbare geïntegreerde versterkers. Er zijn voldoende leuke DAC's te koop die deze taak over kunnen nemen. Een CAP-151 zal qua eindversterker wel wat verder gaan dan de CAV-75 nu doet (al dan niet in gebrugde staat). Een en ander in keuzes hangt natuurlijk ook sterk af of je keuze richting stereo zal gaan of surround.

Andere tip tegen te harde klanken is misschien je speaker eens onder handen (laten) nemen. Upgrades in het filter kunnen veel scherpe randjes weghalen in het hoog en ook het midden en laag verbeteren. Uiteraard kan dat geen akoestische (bas)problemen oplossen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Citaat van: Audiofiel op oktober 13, 2013, 12:49:11
Prachtige stands trouwens. Ziet er erg fraai uit met deze speakers!

Thanks! Het is de Dynaudio Stand 6, welke in dezelfde gloss white uitvoering komt als de Focus 160. De eliptische vorm van het middenstuk maakt ze erg leuk. Vind ze wel behoorlijk prijzig. Toen ik het pakket open maakte voelde ik me enigzins genomen dat die inhoud nou €400 had gekost. Maar een beetje leuke stand kost blijkbaar wat.

Citaat van: Audiofiel op oktober 13, 2013, 12:49:11
Dat is natuurlijk het geval met vrijwel alle vergelijkbare geïntegreerde versterkers. Er zijn voldoende leuke DAC's te koop die deze taak over kunnen nemen. Een CAP-151 zal qua eindversterker wel wat verder gaan dan de CAV-75 nu doet (al dan niet in gebrugde staat). Een en ander in keuzes hangt natuurlijk ook sterk af of je keuze richting stereo zal gaan of surround.

Ok.. dacht dat veel geintegreerde stereo amps ook digitale ingangen hadden. Tja, dan is dat weer iets om rekening mee te houden, mocht ik de stereo hoek op gaan.

Citaat van: Audiofiel op oktober 13, 2013, 12:49:11
Andere tip tegen te harde klanken is misschien je speaker eens onder handen (laten) nemen. Upgrades in het filter kunnen veel scherpe randjes weghalen in het hoog en ook het midden en laag verbeteren. Uiteraard kan dat geen akoestische (bas)problemen oplossen.

Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over. Ergens vind ik dat een speaker out of the box gewoon goed moet klinken en dergelijke tweaks niet nodig zouden moeten zijn. En ook de 2e hands waarde van je speaker gaat er door dergelijke aanpassingen vaak eerder achter- dan vooruit op. Aan de andere kant is het wel een mooie manier om de laatste 10 - 20% performance uit je luidspreker te krijgen. Denk dat ik die optie zal overwegen als ik een speaker en setup gevonden heb welke wat langer mee zullen gaan. Van de Dyn's weet ik niet of dat het geval zal zijn.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Zaterdag over een week nieuwe luistersessie bij BB&G voor de Harbeth P3/ESR en M30.1. Het Harbeth topic zit vol tevreden eigenaren dus we gaan kijken waar dat door komt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#192
De luistersessie wordt eind november en iets anders: Harbeth C7-ES3 op een Naim UnitiQute 2, en de Linn Majik 109 op een Majik DSM. Beide sets zijn gericht op beleving en muzikaliteit. Dat is een ander uitgangspunt wat ik tot nu toe gevolgd heb (voorheen meer focus op improved sonics).

Heb tot nu toe relatief weinig in stereoland gehoord (beetje Marantz, MF, Arcam), ben benieuwd of deze ervaring me de andere kant op gaat sturen. Zo niet, dan gaan we weer lekker verder met de HT situatie verbeteren.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

@ Mark: Ik was van plan om je te tippen maar helaas te laat.

Er stond in Duitsland net over de grens een SSP-75 (in doos met owners card) plus een CAV-180 voor 1850 euro.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Dat meen je niet  :o :o :o

Voor die prijs hoef ik niet eens te weten of het stereo of surround wordt. Ik raak het sowiezo wel weer kwijt, al zou het al na een paar maanden zijn. Op welke site was dit? Ik houd met dagelijkse emails ebay.de en audiomarkt.de in de gaten, maar daar heb ik niets op gezien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Waar staat die advertentie dan, Vik?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Hij heeft denk ik een paar uur op Audiomarkt gestaan. Voor deze prijs natuurlijk logisch dat de set al verkocht is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Zie post 192 t/m 332 van het Classé topic voor 2 updates mbt eindversterking. Na een CAV-180 staat het beest der Classé beesten er nu, de CAV-500 :pompom:  :wub:. De Dyn's hebben hierdoor grote stappen gemaakt, blijkbaar deed ik ze te kort met de CAV-75.

Verder in goed en prettig overleg met BB&G besloten om de Linn en Harbeth luistersessies te annuleren. Een vergelijk tussen een stereo set van 5k en surround set met nieuwwaarde van 18k+ zou niet zinvol zijn. Ook ben ik door het doorvragen van Garmt tot de conclusie gekomen dat ik surround op dit moment maar moeilijk op zou kunnnen geven, dus dan heeft orientatie op een stereo set ook weinig zin. Zou op termijn toch weer graag uitbreiden naar een volledige 5.1 set.

Volgende traject wordt waarschijnlijk een andere pre / pro of uitbreiding met Center speaker. Hangt er van af of de Dyn's gaan blijven of niet. Die kans is nu groter dan voorheen. Maar ja, eerst weer sparen, want niet alleen de rug heeft krom gelegen voor de CAV-500 :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Gefeli met deze brute EV :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup