♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

#150
Citaat van: Peerless Monster op augustus 14, 2013, 14:44:33
Oef!! Wat een sisser weer. Ik schrok al bovenstaande lezende, maar kudo's voor Hanex ook!

Absoluut, heb de man dan ook hartelijk bedankt, want hij had het ook kunnen laten voor wat het is. Bij Hanex zou ik zo opnieuw iets laten repareren.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Staat weer op zijn plek  :music: :music:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

En de logees:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#153
1e indruk: schitterende basrespons door het transmissielijn ontwerp, dit klinkt heerlijk strak. Maar... wat hebben ze met die tweeter gedaan  :eh:, wat een aanwezig hoog...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Peerless Monster

Wauw!! Mooie PMC's daar!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

Ik vind het formaat en de vorm prachtig. Het past qua formaat ook gewoon goed in de huiskamer (op de kleur na). Eerste reactie van de vrouw: hee, hou die maar, dan kunnen die dozen op die spacey voeten weer mooi weg!  ;D. Ze is duidelijk nog niet gewend aan de aanblik van een Dynaudio monitor + stand
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#156
De PMC's zijn geen blijver. Het klinkt alsof er een gat in de responscurve zit: strak en diep laag rond de 30 - 60 Hz, dan een tijdje niks, en vervolgens een zeer open en aanwezig mid hoog en hoog. Het warmere deel van het middengebied is naar mijn idee niet goed te horen. Heb veel geexperimenteerd met plaatsing, maar dit fenomeen bleef de kop op steken. Het lijkt me ook dat eigenaren van deze speakers op moeten passen dat hun overige ketencomponenten niet te fel zijn, want in deze jongens zit veel pit. Daarmee is ook duidelijk dat ze niets voor mij zijn. Heb ze weer terug gebracht naar Zwaard Hifi en Michel hartelijk bedankt voor de mogelijkheid tot uitproberen thuis.

Kreeg gisteren ook bericht van BB&G dat de demo Cardas Quadlink IC's en LS kabels binnen waren  :pompom:. Die ging ik dus gisteren na werk gelijk maar even ophalen. Na wat bijgepraat te hebben gingen Bjorn en Garmt installeren bij een klant, en begon ik aan de journey home. Het werd een nogal lange journey home met veel NS vertraging, zweet, en hier en daar ook een nieuwsgierige blik in de doos met "mooie gamma kabel" zoals 1 persoon het noemde  :-X. Gisteren en vanavond uiteraard druk bezig geweest met luisteren en vergelijken met de Linn interlinks, en...... niet de Crosslink LS :nopompom:. De Bi-wire + spades Quadlink LS die Dimex beschikbaar heeft gesteld past niet op mijn Dynaudio's. De terminals op de Focus 160 hebben maar beperkte ruimte. Dubbele spades erop proppen gaat niet. Dat was wel even balen :-X :-[.

De Quadlink IC is een mooie kabel, welke goed gewaagd is aan de Linn Silver. Er waren genoeg momenten dat ik geen verschil hoorde. Beide IC's klinken gewoon goed in balans, met geen nadruk op een specifiek frequentiebereik. Mooi neutraal dus. De Quadlink speelt op een ander niveau (beter) dan de Cardas Microtwin die hier ook nog ligt. Ik denk dat wat betreft IC de beschikbare lengte en mogelijke synergie met de LS kabel de doorslaggevende keuze zal bepalen. De Linn is er alleen in 1m, en dat is 65 cm meer dan ik nodig heb. De Quadlink is er ook in 50 cm. Moet wel toevoegen dat de Linn bijzonder flexibel is, dus de langere lengte zal in de praktijk zelden een issue zijn. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

vanzomereng

#157
Citaat van: mark235 op augustus 16, 2013, 17:56:15
Ik vind het formaat en de vorm prachtig. Het past qua formaat ook gewoon goed in de huiskamer (op de kleur na). Eerste reactie van de vrouw: hee, hou die maar, dan kunnen die dozen op die spacey voeten weer mooi weg!  ;D. Ze is duidelijk nog niet gewend aan de aanblik van een Dynaudio monitor + stand

Als je wilt overstappen naar staanders ?
In middelgrote kamers en met ca. 60 cm v/d achterwand, functioneert een Focus 260 bij mij in ieder geval geweldig  :wub:
Klinkt zeer gedetailleerd maar alles behalve klinisch, stemmen hebben "warmte", laag = retestrak en niks van enige onrust
te bespeuren.  (er zijn adresjes waarbij de Focus 260, al nieuw verkrijgbaar zijn voor ca. 2.700 euro p/pr.  :notify:)

De uitnodiging om de Focus 260 hier te luisteren, staat nog steeds
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

cardas49

Ranke staanders zijn zeker ook een optie. Heb de 260 ook gehoord, maar verwacht dat deze het laagprobleem in mijn huiskamer en opstelling nog meer zal benadrukken. De Focus 160 doet dat ook al: het laag onder de 50Hz moet ik afkappen, anders  slaan de roommodes me om de oren.  Ook met de crossover op 50Hz is het op het randje. De 260 is eigenlijk ook buiten budget. Daarbij heb ik de 160 in een opwelling gekocht: het is de vraag of ze gaan blijven. Ben er op zich best tevreden mee, maar ga ook kijken wat er nog meer te vinden is rond de €1500. 

Thx Vanzomereng, regio Nijmegen is niet naast de deur, dus moet kijken of ik het een keer kan combineren met een uitstapje met de vrouw of zo. Meet en greet's zijn wel erg leuk, dus ik ga eens kijken wat mogelijk is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

garmtz

Balen Mark... Maar er is wel een mogelijke oplossing... Vergeet kabeldirectionaliteit en draai ze gewoon om, dus met de dubbel spades op de versterker. Past dat wel? Misschien heeft de kabel dan een kleine nadeel, maar ik denk dat de kwaliteiten van de Quadlink evengoed wel evident zullen zijn zo aangesloten.

cardas49

Dat had ik ook al geprobeerd, maar de terminals op de cav75 draaien niet ver genoeg naar buiten toe. Verkeerd om aansluiten gaat dus ook niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen

Is evt. nog op te lossen door banaanpluggen te gebruiken en daar de spades weer in te doen.

cardas49

Dat kan ik proberen. Heb nog wel wat losse pluggen liggen. Zijn alleen niet geweldige kwaliteit
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen

Citaat van: mark235 op september  7, 2013, 16:54:28
Dat kan ik proberen. Heb nog wel wat losse pluggen liggen. Zijn alleen niet geweldige kwaliteit

Je krijgt ook een extra overgang, maar ik denk dat je daar wel doorheen kan luisteren.

cardas49

Ik kan de spades van de Quadlink alleen onder de draaischroef vastzetten, waardoor er geen verbinding meer is met de plug zelf. Nou zou ik er een dik stuk koperdraad tussen kunnen proppen (moet dat dan wel weer ergens vandaan zien te halen), maar dat is weer een overgang extra :-\. Gaat de weergave van de kabel dan nog wel representatief zijn?

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

yorkie13

Wel een erg primitieve oplossing voor een dure kabel, en idd ga je die extra overgang horen.

vanzomereng

Citaat van: mark235 op september 10, 2013, 20:58:36
Ik kan de spades van de Quadlink alleen onder de draaischroef vastzetten, waardoor er geen verbinding meer is met de plug zelf. Nou zou ik er een dik stuk koperdraad tussen kunnen proppen (moet dat dan wel weer ergens vandaan zien te halen), maar dat is weer een overgang extra :-\. Gaat de weergave van de kabel dan nog wel representatief zijn?

mark235, als je een "kabelbeliever" bent, dus niet alleen gelooft in verschillen in diverse kabels maar ook daadwerkelijk hoort,
zou je nu toch ook moeten kunnen horen of de situatie nu, qua weergave-kwaliteit  je set op een hoger plan heeft getild.

Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen, dat deze situatie, creatieve oplossing met extra overgangen etc.. niet tot rust
tussen de oren stemt en diep in je hart, je niet 100% tevreden bent !

Terugsturen die kabel en vragen of ze er andere connectoren op kunnen zetten (hoe e.a. financieel wordt afgewikkeld is
een andere discussie) mijn ervaring is toch, dat dit soort oplossingen geen langdurige blijvertjes zijn  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

cardas49

Citaat van: RA SUBS op september 10, 2013, 21:02:17
Wel een erg primitieve oplossing voor een dure kabel, en idd ga je die extra overgang horen.

Citaat van: VANZOMERENG op september 10, 2013, 21:13:13
mark235, als je een "kabelbeliever" bent, dus niet alleen gelooft in verschillen in diverse kabels maar ook daadwerkelijk hoort,
zou je nu toch ook moeten kunnen horen of de situatie nu, qua weergave-kwaliteit  je set op een hoger plan heeft getild.

Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen, dat deze situatie, creatieve oplossing met extra overgangen etc.. niet tot rust
tussen de oren stemt en diep in je hart, je niet 100% tevreden bent !

Terugsturen die kabel en vragen of ze er andere connectoren op kunnen zetten (hoe e.a. financieel wordt afgewikkeld is
een andere discussie) mijn ervaring is toch, dat dit soort oplossingen geen langdurige blijvertjes zijn  :notify:

Verschil hoor ik zeker. Iemand die geen verschillen hoort zou een keer een Kimber 8TC met een Belden moeten vergelijken. Iedereen hoort dat verschil, het is gigantisch.

Deze geimproviseerde verbinding op de geleende Cardas Quadlink is verre van optimaal, en zou nooit een permanente oplossing zijn. Ik vroeg me alleen af of ik nog een verbinding zou kunnen maken waarin toch met deze kabel vergeleken zou kunnen worden in mijn set. Maar betwijfel of dat gaat lukken. Ga vragen aan BB&G of er nog een andere mogelijkheid is. Zo niet, dan laat ik het LS kabelvergelijk hierbij, en koop ik een Crosslink, welke de winnaar van de 6 geteste sets is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

garmtz

Citaat van: mark235 op september 10, 2013, 22:55:14
Verschil hoor ik zeker. Iemand die geen verschillen hoort zou een keer een Kimber 8TC met een Belden moeten vergelijken. Iedereen hoort dat verschil, het is gigantisch.

Deze geimproviseerde verbinding op de geleende Cardas Quadlink is verre van optimaal, en zou nooit een permanente oplossing zijn. Ik vroeg me alleen af of ik nog een verbinding zou kunnen maken waarin toch met deze kabel vergeleken zou kunnen worden in mijn set. Maar betwijfel of dat gaat lukken. Ga vragen aan BB&G of er nog een andere mogelijkheid is. Zo niet, dan laat ik het LS kabelvergelijk hierbij, en koop ik een Crosslink, welke de winnaar van de 6 geteste sets is.

Vervelend... :(   De Quadlink is een iets opener klinkende en verfijndere versie van de Crosslink. Het is zo echter niet goed vast te stellen natuurlijk. Wat je nog zou kunnen proberen is gewoon 1 paar spades te gebruiken (die van het laag). Je krijgt dan wel een idee van de klankbalans van de kabel, hoewel je een iets dunner laag in je hoofd moet compenseren.

Ik kan je helaas geen andere leenkabel meegeven, want die is gewoonweg niet beschikbaar... Wel hebben wij nog de Cardas Clear Sky liggen, maar die is nog weer iets duurder en heeft ook wel een ander karakter (minder vergeeflijk).

cardas49

#169
Ah ja, not the end of the world, maar wel van mijn LS kabelvergelijk! :)

Heb de Quadlink in jullie demo ruimte gehoord, maar zonder een vergelijk met de Crosslink thuis, zal ik nooit zeker weten of eerstgenoemde het extra geld echt waard is. En om dit op de gok te doen is me te duur. Als de Clear Sky minder vergeeflijk is dan de Cross / Quadlink dan weet ik nu al dat deze het niet gaat worden. De tonale balans bij de Crosslink is spot-on in mijn set, neutraler / analytischer hoeft het niet te worden.

Ik stuur je zo een PM.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#170
Terwijl het interlink vergelijk nog even doorgaat, moet ik gaan beslissen wat de volgende stap wordt: zolder herindelen en de huidige set daar uitproberen, of de volgende speaker regelen voor testen in de huiskamer:

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Xander32

#171
... waarom een ls.vergelijk terwijl de speakers nog niet eens zijn vastgesteld en ik lees nu dat dit zelfs op gaat voor de ruimte ???.

Met alle respect, maar wat een vreemde volgorde hanteer je, op deze wijze kan je nooit tot een bevredigend eindresultaat komen.


Ik zou echt eerst starten met het vaststellen van de luisterruimte en plek en daar passende speakers bij zoeken. Als allerlaatste kan je dan gaan denken aan de bekabeling voor de finetuning ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#172
Ik begrijp je opmerkingen over de volgorde, maar denk dat het prima kan zo:

De zoldersessie is een test, vooral om m'n beeld van de huidige set verder te vergroten. Heb de set nu in 2 luisterruimtes gehoord (waarvan 1 akoestisch behandeld), en ben nieuwsgierig geworden naar de respons in een totaal andere kamer thuis. De kans dat ik op zolder ook echt wat op kan bouwen is... klein, aldus de baas. Hoogstwaarschijnlijk moet ik het gewoon doen met de huiskamer, welke qua opstelling en akoestiek behoorlijk but is, en altijd om bass management zal vragen ivm laag issues. Zelfs in die toestand ben ik, nu dat er een balans is dankzij Linn / Cardas kabels, al best tevreden. Ik denk niet dat een plaatsing van de set op zolder er voor gaat zorgen dat ik ineens hele andere speakers ga overwegen. Ik kom tot nu toe altijd weer terug bij niet al te grote vloerstaanders of monitoren. In het beste geval is Bass Management op zolder niet meer nodig.

Wat betreft de volgorde: Ik ben ervan overtuigd dat kabels en speakers met een grotendeels neutraal karakter vaak zullen matchen, zolang het geen merk betreft wat vraagt om componenten van eigen makelij (bijv NAIM en zijn kabels). Terugdenkend aan de speakers en kabels welke ik de afgelopen 7 jaar gehoord heb, kom ik tot de conclusie dat maar bar weinig daarvan in de buurt van neutraal komen. In mijn eigen LS vergelijk voldeed alleen Cardas hier aan en Ocos kwam in de buurt. Belden > verstopt en vette bas. Inakustik > aangezet hoog. Vicol > aangezet hoog. Kimber 8TC > extreem aangezet hoog. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het punt is, een wat meer neutrale kabel kun je naar mijn idee in veel sets kwijt, terwijl de kabel die deze eigenschap niet heeft al gauw problemen veroorzaakt bij speakerwissels. Zijn Belden, Inakustik, Vicol etc daardoor slechte produkten? Ik denk het niet, maar het verklaart wel het constante kabelwisselen wat je her en der ziet. De kans op issues bij het kopen van een Cardas Crosslink nu, en andere speakers later (wat overigens niet vaststaat, de eindconclusie kan ook zijn dat de Focus gewoon blijft), acht ik erg klein. En als ik een andere speaker vind om te kopen, en het blijkt niet te matchen met Cardas, zal ik het zeker melden ;).

Verder weet ik uit ervaring dat de combi's
Anthem > Cardas > Dynaudio
Anthem > Cardas > Revel
Classé > Cardas > Dynaudio
Classé > Cardas > Revel
prima matchen, en Anthem & Revel staan hoog op de interesse lijst.

Dus ja, er staat momenteel veel op de schop. Het enige component wat echt niet weg gaat is de CAV-75. Behalve misschien voor een groter broertje uit dezelfde reeks  :inlove:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Xander32

... Maar alles, echt alles hangt af van de ruimte, diens akoestiek en de opstelling ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

#174
Dat klopt, de Focus zal niet klinken in de badkamer  ;D.

Maar ik heb deze speaker nu in 4 ruimtes gehoord, waarvan 2 akoestisch goed, en 2 akoestisch bagger. Het karakter en de positieve / negatieve eigenschappen van de speaker waren overal ongeveer hetzelfde voor me. Een speaker kan beter of minder goed klinken, afhankelijk van de akoestiek en andere zaken, maar de kerneigenschappen blijven toch echt hetzelfde, tenzij de ruimte totaal niet representatief is voor een "normale" luisteromgeving, of wanneer de rest van de keten niet neutraal is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup