Elektrisch rolscherm advies gevraagd

Gestart door Mills, augustus 7, 2012, 02:30:35

Vorige topic - Volgende topic

Mills

Ik wil een elektrisch rolscherm gaan kopen. Ik heb nu een handmatig goedkoop scherm hangen wat eigenlijk nieuw al bobbelde.

Heeft er iemand een goed advies?

Eisen:
- ongeveer 220 breed (zichtmaat)
- elektrisch dus
- tab tensioned ?

Budget 600 euro.

LittleNinja

Kijk even bij de forumsponsor Kingpin screens. Zij hebben erg mooie en betaalbare schermen.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Mills

Citaat van: LittleNinja op augustus  7, 2012, 08:07:44
Kijk even bij de forumsponsor Kingpin screens. Zij hebben erg mooie en betaalbare schermen.

Kingpin is toch nog boven mijn budget. De 210 is al 700 en de tab tensioned zijn zelfs 1500.

Ik heb een 100 inch tab tensioned scherm gezien ergens. Maar dit is geen sponser van het forum dus zal hier geen link mogen zetten waarschijnlijk. Deze kost 569,- dus binnen budget en tabtensioned. Maar ik heb geen idee of dit een goed scherm is.

LittleNinja

Kun je het bezichtigen? Kingpin is namelijk al een aardig stukje goedkoper dan bijvoorbeeld Projecta schermen. Ik ben bang dat de kwaliteit stevig kan tegenvallen bij een 100" tabtensioned scherm van <€600. ( alle waar naar zijn geld uiteraard.. )

Mills

Er is een showroom maar ik woon er 320 km vandaan. Is erg ver om even te gaan kijken.

Zijn de normale kingpin schermen zo goed dat ze niet bobbelen ? Of is dat bij elk niet gespannen scherm. Of is het dat het pas na verloop van tijd gaat bobbelen? Als ik er 2/3 jaar mee kan doen vind ik het al best. Maar ik heb deze nu een week of 4 hangen en begin me er wel aan te irriteren.

LittleNinja

Even kijken zegt niet heel veel, bedenk ik me ook. Al krijg je wel enigszins een indruk.

Uiteindelijk gaan ze allemaal iets krullen. Bobbelen zou sowieso niet moeten... Heb je recent doek wat bobbelt?

De schermen van Kingpin, Projecta of andere gerenommeerde merken zullen zich echter veel langer goed houden. Ernstig krullen of bobbelen zal normaal gesproken ook niet gebeuren.

Ik verwacht dat een tabtensioned scherm van €600 ook snel problemen zal vertonen...

Melbury

Vele jaren een Elektr. rolscherm van Beamax gehad 85"
Is prima vlak gebleven, alleen de zware randen krulden wat, maar dat is natuurlijk onzichtbaar tijden het filmkijken.
Omdat ik grote scherm-plannen had verkocht ik dit scherm.
Door omstandigheden moesten de grote plannen iets getemperd worden en heb ik sinds eind juni de CES-210,   90" geloof ik.
(Op het Kingpin topic heb ik daarvan  laatst 2 foto's gezet.)
Mooi vlak scherm en ik ga ervan uit dat dit de komende jaren zo blijft.
Als je geen mieren.... ;) bent dan zal je dus ook van een niet tab tens. scherm van bijv Kingpin veel plezier gaan hebben, ben je dat wel dan zou ik doorsparen.

Ik zou het overigens prachtig vinden als de fabrikanten van schermen een ophang systeem verzonnen waar het scherm met een flinke 'klik' en veiligheidspal of zo, bevestigd moet worden, nu kreeg ik de zenuwen tijden het ophangen.  ;D

Kingpin Screens

Hi Mills!

Ik heb bovenstaande discussie even gevolgd en wilde niet direct een "Wij van WC-eend adviseren WC-eend" verhaal ophangen ;D maar nu 'ervaringsdeskundigen' ook al positieve berichten plaatsen, kan ik me ook wel mengen, hahaha

Met een projectiescherm van Kingpin Screens scherm haal je een uitstekend scherm in huis. Krullen aan de zijkant is inherent aan een (niet tabtensioned) rolscherm, maar daarvoor is ook deels het zwarte kader, zodat het niet het witte kijkgedeelte is dat krult. Met de verzwaarde balk aan de onderkant kun je tevens nog zelf het scherm opnieuw strak trekken, mocht er onverhoopt toch een keer een bobbel in ontstaan. En als dat niet werkt, dan heb je gewoon sowieso 2 jaar garantie.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Citaat van: Melbury op augustus  7, 2012, 17:46:44
Ik zou het overigens prachtig vinden als de fabrikanten van schermen een ophang systeem verzonnen waar het scherm met een flinke 'klik' en veiligheidspal of zo, bevestigd moet worden, nu kreeg ik de zenuwen tijden het ophangen.  ;D

Hahaha, relax... je scherm hangt nu toch al weer even zonder problemen toch  ;D fits like a glove!

Hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Mills

Bedankt voor alle reacties.

De 210 van Kingpin heeft een zichtmaat van 200cm. Dat is eigenlijk te klein. Dus dan zou ik naar de 240 moeten gaan met een zichtmaat van 230cm. Maar die ligt alweer 200 boven budget en eigenlijk wil ik niet groter als 220.
Maar ik hou ze nog in gedachte.

Dit is mijn scherm nu:

Bobbelt aardig zoals je ziet.

LittleNinja

Mills

5 weken.

Het is een Celexon Rollo Eco. Kost 139,- had er ook niet veel van verwacht en ik heb hem voor 35 euro bij mijn beamer kunnen kopen.
Terugsturen heeft denk ik dus ook geen zin aangezien de verzendkosten al zoiets zullen zijn. Dit wordt waarschijnlijk het scherm voor in de tuin bij een volgend WK  :P

LittleNinja

Haha!! Voor dat geld in ieder geval geen miskoop.. ;)

Ik heb jaren terug een scherm overgenomen van een forumgenoot. €100, elektrisch, incl. IR afstandsbediening. Zijkanten krommen iets maar geen bobbels. Op zich best prima, alleen weet ik dat er betere resultaten bestaan omdat er betere doeken zijn. Daarnaast is de afwerking van het scherm treurig te noemen.

Hopelijk ga ik ook binnen enkele maanden een overstap maken naar een beter scherm, echter is dat ook afhankelijk van de financiële ruimte na de aanschaf van een projector. Ik zal waarschijnlijk kiezen voor de Kingpin CES240 16:9. Ookal heb ik liever een TAB240.. :inlove:

Melbury

CiteerHahaha, relax... je scherm hangt nu toch al weer even zonder problemen toch  fits like a glove!

Klopt, en ik ben inmiddels weer relaxed.  ;D

Mills

Citaat van: LittleNinja op augustus  8, 2012, 10:39:34
Haha!! Voor dat geld in ieder geval geen miskoop.. ;)

Ik heb jaren terug een scherm overgenomen van een forumgenoot. €100, elektrisch, incl. IR afstandsbediening. Zijkanten krommen iets maar geen bobbels. Op zich best prima, alleen weet ik dat er betere resultaten bestaan omdat er betere doeken zijn. Daarnaast is de afwerking van het scherm treurig te noemen.

Hopelijk ga ik ook binnen enkele maanden een overstap maken naar een beter scherm, echter is dat ook afhankelijk van de financiële ruimte na de aanschaf van een projector. Ik zal waarschijnlijk kiezen voor de Kingpin CES240 16:9. Ookal heb ik liever een TAB240.. :inlove:

De CES240 is echt te groot voor hier. Misschien dat ik toch maar ietsje kleiner ga en de 210 ga nemen.

Hoe zit het trouwens bij die tab tensioned schermen, moet je die spandraden iedere keer aantrekken als je het scherm laat zakken?

LittleNinja

Nee, bij kwalitatief goede schermen is dat niet nodig.

Citaat van: Mills op augustus 10, 2012, 11:36:13
De CES240 is echt te groot voor hier. Misschien dat ik toch maar ietsje kleiner ga en de 210 ga nemen.

Hoe zit het trouwens bij die tab tensioned schermen, moet je die spandraden iedere keer aantrekken als je het scherm laat zakken?

Kingpin Screens

Citaat van: Mills op augustus 10, 2012, 11:36:13

Dat hoeft niet, het systeem is zo gemaakt dat de touwtjes het scherm altijd perfect gespannen houden. Er zitten wel handige stelschroefjes onderaan in de verzwaarde balk verwerkt, maar dat is alleen voor een eventuele correctie. Niet om het iedere keer te moeten instellen.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

LittleNinja

Mills

Ik heb iets besteld. Het is een gok of het wel goed is maar dat zien we dan wel. Geen Kingpin of iets anders bekends dus. Als het binnen is zal ik er wel iets van posten.

LittleNinja

Oké, dus toch voor het onbekende scherm gekozen? Laat het ons weten.

Mills

Nee, niet het tabtensioned scherm waar ik het eerst over had. Heb nog iets anders gevonden.

Maar ik geloof dat het niet zo op prijs wordt gesteld links naar niet-sponsors e.d. te plaatsen dus als ik het scherm binnen heb zal ik wel een fotootje maken en plaatsen.

LittleNinja

Een link mag inderdaad niet. Je mag wel gewoon een merk/type noemen.

Martijnst1990

Naam en type ben ik ook wel benieuwd naar en inderdaad je ervaringen als hij er eenmaal is :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Mills

Het is een merkloos scherm. Vandaag binnengekomen. Misschien dat ik hem morgen ophang maar mijn projector is momenteel op vakantie naar Epson dus zal er nog niet op kunnen kijken.
Foto's en ervaringen volgen.

Mills