Oriëntatie nieuwe luidsprekers

Gestart door weust, juni 27, 2012, 17:35:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

weust

Die vallen nog wel mee. Had het idee dat de onderkant van de granieten plaat (in het geval van de Phantom) op een grote schuim oid kwam te staan.

Ik kwam ook nog isoblocks tegen, maar die zijn geloof ik minder geschikt voor luidspreakers.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

En ik kom net dempers van Audio Selection tegen.
Zijn er in goud en zilver, maar goud past wel weer bij het naam plaatje op de Phantom ;)

Moet nog reviews opzoeken, maar dat doe ik vanavond wel na werk tijd.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martijn M

Of fiets langs de bouwmarkt en zoek een zacht schuim uit.
Dutch & Dutch

weust

Dat vlokkenschuim wat ik eerder aanhaalde?
Kan natuurlijk ook, staat wel minder mooi vind ik.

Heb er nog genoeg tijd voor om over na te denken en uit te zoeken.
Luidspreker keuze is immers nog niet gemaakt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

erik s.

Citaat van: keyser op juli 17, 2012, 11:08:14
Of fiets langs de bouwmarkt en zoek een zacht schuim uit.
dat werkt gewoonlijk niet zo goed meer als je er gewicht op zet, omdat het dan wordt samen geperst.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijn M

Citaat van: erik s. op juli 17, 2012, 13:07:55
dat werkt gewoonlijk niet zo goed meer als je er gewicht op zet, omdat het dan wordt samen geperst.

Ik zou je haast vragen dat te onderbouwen, maar in plaats daarvan wil ik je graag verwijzen naar de posts van Eric Desart, waar ik Tom ook naar verwezen heb. Eric legt het goed uit.
Dutch & Dutch

erik s.

Citaat van: keyser op juli 17, 2012, 13:50:52
Ik zou je haast vragen dat te onderbouwen, maar in plaats daarvan wil ik je graag verwijzen naar de posts van Eric Desart, waar ik Tom ook naar verwezen heb. Eric legt het goed uit.
uit dat topic:  Je mag materiaal natuurlijk ook niet overbelasten zodat het niet meer normaal als veer kan werken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijn M

erik s.

Door het uit de context te halen, lijkt het citaat jouw standpunt te ondersteunen. Echter, je leest schijnbaar selectief. Dat is jammer, want zo pik je de boodschap niet goed op. Als een materiaal te veel inzakt, kun je het oppervlak vergroten zodat de kracht per oppervlakte-eenheid vermindert. Dan vermindert ook de indrukking. Bovendien ga je er al bij voorbaat vanuit dat een 'zacht schuim' van de bouwmarkt dermate zacht is dat het per definitie te veel ingedrukt wordt. Naar mijn idee een stap te ver.

Hier wil ik het graag bij laten. Alle relevante informatie is te vinden in dat topic.
Dutch & Dutch

erik s.

#84
Citaat van: keyser op juli 17, 2012, 14:15:28
erik s.

Door het uit de context te halen, lijkt het citaat jouw standpunt te ondersteunen. Echter, je leest schijnbaar selectief. Dat is jammer, want zo pik je de boodschap niet goed op. Als een materiaal te veel inzakt, kun je het oppervlak vergroten zodat de kracht per oppervlakte-eenheid vermindert. Dan vermindert ook de indrukking. Bovendien ga je er al bij voorbaat vanuit dat een 'zacht schuim' van de bouwmarkt dermate zacht is dat het per definitie te veel ingedrukt wordt. Naar mijn idee een stap te ver.

Hier wil ik het graag bij laten. Alle relevante informatie is te vinden in dat topic.
je schrijft het toch echt zelf dat je de oppervlakte dan moet vergroten. dat lijkt me niet echt haalbaar onder een luidspreker. juist bij een luidspreker is het gewicht per cm2 redelijk hoog.
schuim is per definitie redelijk zacht. het is gewoonlijk, zeker niet van de bouwmarkt, niet gemaakt om gewicht te dragen.

ze hebben bij de bouwmarkt wel van die matten voor onder de wasmachine. die zijn niet van schuim en gemaakt voor hoge belasting. dat zou je wel kunnen proberen onder een luidspreker, maar dan kun je net zo goed de dempers kopen die er voor gemaakt zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

De Vibrapods werken goed en zijn relatief betaalbaar.

Mogelijke oplossing; de Millons op spikes op een mooi stuk graniet/belgisch hardsteen en daaronder de dempers (bv. Vibrapod).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Maar als de spikes geen laag weg nemen, wat is dan het nut van de spikes onder de Phantoms?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op juli 17, 2012, 20:52:24
Maar als de spikes geen laag weg nemen, wat is dan het nut van de spikes onder de Phantoms?
Spikes geven vaak een wat strakker, droger laag ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jerrytoet

hoe zit het btw met stereo en surround? is het tegenwoordig niet mogelijk om hier tussen te switchen in 1 set?

Xander32

#89
Citaat van: Xander32 op juli 17, 2012, 20:47:26
De Vibrapods werken goed en zijn relatief betaalbaar.

Mogelijke oplossing; de Millons op spikes op een mooi stuk graniet/belgisch hardsteen en daaronder de dempers (bv. Vibrapod).
Resume; door bovenstaande - de spikes koppelen, geven een strakker laag, minder dreunen - de dempers ontkoppelen waardoor minder trillingen worden doorgegeven ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

@jerrytoet, ik kan in mijn receiver opgeven wat ik per bron voor hoeveelheid luidsprekers wil gebruiken.
Maar volgens mij bedoel je dat niet?

@Xander32, puur op basis van mijn gehoor vond ik het zaterdag erg strak in de laag klinken. Geen gedreun.
De onderburen waren het uiteraard niet mee eens wat betreft het gedreun ;) Maar dat was meer het gebonk op zich volgens mij.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

erik s.

Citaat van: jerrytoet op juli 18, 2012, 10:55:17
hoe zit het btw met stereo en surround? is het tegenwoordig niet mogelijk om hier tussen te switchen in 1 set?
je hebt stereo versterkers met HT-ingang. dan sluit je apparatuur voor stereo aan op die versterker en je HT-versterker op de HT-ingang.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

jerrytoet

dus stel, ik heb een 5.1 opstelling met 2 grote zuilen als frontspeakers... dan kan ik het zo instellen dat alleen muziek over deze 2 fronts in stereo speelt?

weust

Ja, dat kan.
Ik gebruik zelf Pure Direct voor CD's afspelen, maar als ik in normaal Stereo afspeel kan ik er ook voor kiezen om extra luidsprekers bij te schakelen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

jerrytoet

maar dan zal ik in principe wel een probleem krijgen met mijn mediaplayer... daar staan juist mijn mp3's en films op. lijkt mij niet mogelijk om dan alleen de mp3 in stereo af te laten spelen en films in surround...

weust

Ligt er aan hoe de bron uit stuurt lijkt mij.
Mijn Apple TV 2 stuurt sommige dingen in stereo uit. Dan doet mijn center speaker niet mee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

jerrytoet

dus dan zou ik vanuit mijn mediaplayer aan moeten geven dat de muziek als stereo gespeelt moet worden? weet iemand of dit bij de popcorn c2000 mogelijk is? :)

weust

Die vraag mag je stellen in je eigen topic ;-)
Denk dat we genoeg off-topic zijn gegaan nu.

Gaarne weer richting de oriëntatie van luidsprekers en aanverwante artikelen zoals de lage tonen demping oplossingen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

jerrytoet


WillyP

Audio Physic heeft ook spikes en dempers voor luidsprekers, in versies voor M8 maar ook als onderleggers.

De DCF II M8 zijn gewone spikes in een mooi jasje. Met de VCF II M8 is de luidspreker zwevend opgehangen ten opzichte van de vloer.

Misschien lost dat jouw probleem op.

Link: http://www.audiophysic.de/accessoires/soundoptimizer.html

Groet,

Willy