Goldberg variations in 24 bits/96 kHz

Gestart door EJ, mei 29, 2012, 17:20:24

Vorige topic - Volgende topic

EJ

katwax

1.4GB vs 133MB.

En hoe klinkt het? Comments zijn nogal lovend.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

EJ

Net even een stuk op mijn gewone (niet te dure) hoofdtelefoon zitten luisteren rechtstreeks vanaf de website, dat klinkt prima. Mooie uitvoering. Heb de flac nog niet geluisterd, wil dat wel proberen via mijn stax. Ben benieuwd... Maar dat komt nog.

Kjelt

Jammer dat Glen Gould geen nieuwe versie meer kan spelen  :(

beunky

Ben vooral benieuwd naar de vergelijking met gould (1955 en 1981) en Andras Schiff.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Citaat van: Kjelt op mei 29, 2012, 21:57:13
Jammer dat Glen Gould geen nieuwe versie meer kan spelen  :(

Eens, maar er zijn ook andere mooie uitvoeringen (Schiff).

Eddye

Ik heb ze gisteren binnengehaald. De site was nogal langzaam, dus heb gisteren geen tijd meer gehad om te luisteren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

advr

Citaat van: Eddye op mei 30, 2012, 07:18:41
Ik heb ze gisteren binnengehaald. De site was nogal langzaam, dus heb gisteren geen tijd meer gehad om te luisteren.

op dit moment anders niet  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

EJ

Tsja, hij was geslashdot he. Dan krijg je dat.

FvP

Er staat een torrent met de 24/96 flac's op hun site, geen last van traagheid.

Eddye

En maar even wat tijd vrij gemaakt om dit werk te beluisteren. Het staat dus nu te draaien, gelukkig kan ik dat nog zeggen aangezien de flac op een HD staan en die draaien tenslotte ook :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

EJ

Anders kun je altijd zeggen dat de aarde draait, en die muziek dus ook.  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: beunky op mei 29, 2012, 22:06:18
Ben vooral benieuwd naar de vergelijking met gould (1955 en 1981) en Andras Schiff.

Hoe bedoel je dit ....
Qua geluid of qua interpretatie....

Mijn Bach-hero is Glenn Gould (we zullen hem maar even 2 maal een n geven heeft hij wel verdiend)
Andras is mijn onbetwiste numero uno voor het pianoconcert van Chopin...

Uiteraard smaak ......maar ik vrees altijd enorm met die HD opnames....misschien veel mooier maar ik ben vaak teleurgesteld over de interpretatie.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

beunky

Uiteraard bedoel ik interpretatie, en ik ben er inmiddels ook achter. Gould wint ;D

EJ

Big surprise. ;) Had ik echt niet verwacht.  :angel:

Former member 78

Bezig met de download, prima muziek voor de zondagochtend :)

weust

Gisteravond de flac versie binnen gehaald. Helaas kan mijn Denon AVR-3808 de files niet afspelen.
Format error oid. Iig leuk voor de Emotiva XMC-1 als die een keer uit komt...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4