X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Achiel

Dieptepunt van Metallica is het S&M album, vreselijk met totaal geen dynamiek.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

martin778

Klopt, heerlijke opnames maar drama realisatie, plat als een deur.


GPO

Citaat van: garmtz op september 16, 2015, 00:34:02
Het album 'Metallica' is het enige fatsoenlijk opgenomen album van ze... :)

Dat is 1 vd meest gladde producties die ik gehoord hebt. Voor de meeste metal liefhebbers te clean.... :) Op de 1 of andere manier heb ik altijd 'And Justice For All...' de betere plaat kwa opname en ook nummers gevonden.

Citaat van: Jumping Jack op september 18, 2015, 15:00:55
Vanop de Metallica-wiki:

"One of the defining elements of Justice is the extremely low levels of bass, at times bassist Jason Newsted's playing is completely inaudible. This can be attributed to either poor production or a part of Newsted's "initiation" into the band. The relatively poor production on Justice compared to other albums by the band have led some to claim that the album is "flawed". "

Ja dit heb ik vaker gehoord en gelezen. Feit is dat je misschien de bas-gitaar niet zo hoort (dat is met heel veul metal-CD's zo hoor), maar daarentegen is de kickdrum van Lars erg venijnig en op menig set is deze of te zacht of te boomy. Weinig sets zijn in staat om de kickdrum droog, strak en hard genoeg te laten horen. Verder vind ik dit juist wel een typisch metal geluid; de gitaar mix vind ik heerlijk in dit album, lekker droog en strak. Echt een album om keihard te zetten...  :headbanging:

Tegenwoordig zet ik overigens soms ook gewoon een BluRay van Metallica op (bv Francais Pour Une Nuit); die zijn kwa opnames erg goed!

GPO 

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

garmtz

Citaat van: Achiel op september 20, 2015, 11:13:32
Dieptepunt van Metallica is het S&M album, vreselijk met totaal geen dynamiek.

Die klinkt nog fantastisch vergeleken bij Death Magnetic! Daar hoor je gewoon pure vervorming de hele plaat!

http://dr.loudness-war.info/album/list/dr?artist=metallica

morca

Citaat van: garmtz op september 22, 2015, 16:11:16
Die klinkt nog fantastisch vergeleken bij Death Magnetic! Daar hoor je gewoon pure vervorming de hele plaat!

http://dr.loudness-war.info/album/list/dr?artist=metallica
Ik had het eigenlijk over de tijd dat ze nog echte muziek maken.
Na/met de black album is de band de weg een beetje kwijt imo.

Citaat van: GPO op september 22, 2015, 11:29:29
Dat is 1 vd meest gladde producties die ik gehoord hebt. Voor de meeste metal liefhebbers te clean.... :) Op de 1 of andere manier heb ik altijd 'And Justice For All...' de betere plaat kwa opname en ook nummers gevonden.

Ja dit heb ik vaker gehoord en gelezen. Feit is dat je misschien de bas-gitaar niet zo hoort (dat is met heel veul metal-CD's zo hoor), maar daarentegen is de kickdrum van Lars erg venijnig en op menig set is deze of te zacht of te boomy. Weinig sets zijn in staat om de kickdrum droog, strak en hard genoeg te laten horen. Verder vind ik dit juist wel een typisch metal geluid; de gitaar mix vind ik heerlijk in dit album, lekker droog en strak. Echt een album om keihard te zetten...  :headbanging:

Tegenwoordig zet ik overigens soms ook gewoon een BluRay van Metallica op (bv Francais Pour Une Nuit); die zijn kwa opnames erg goed!

GPO 


Samen met Kill em All erg goed opgenomen ,maar goed smaken verschillen  ;D

kuiperik

Wel grappig dat dit topic nu al een tijdje over Metallica gaat. Ben benieuwd hoe vaak Metallica op de beurs te horen gaat zijn. Laten we hopen dat de diverse vertegenwoordigers dit topic meelezen  :headbanging: .
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

knubbe

#458
Ik heb het wel op de planning staan !  :thumbs-up:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Lion of Judah

Citaat van: knubbe op september 22, 2015, 20:20:14
Ik heb het wel op de planning staat !  :thumbs-up:

Misschien zondagmiddag, afhankelijk van of ik de zaterdagnacht overleefd heb :angel:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

kuiperik

Ik ga zondag met nog een collega forummer.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


chansig

Zaterdag samen met iemand van een ander forum.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Leuk! Voor de mensen die er zaterdag zijn, schiet me gerust aan. Het lijkt me tof weer wat leden te ontmoeten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

#468
Mijn gemene kop zien jullie vanzelf wel op zaterdag zondag  :D

Robiwan

of het oude werk van Lenny Kravitz, mogen ze ook best draaien op de show!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Rusher


Citaat van: LPlover op september 24, 2015, 10:20:44
of het oude werk van Lenny Kravitz, mogen ze ook best draaien op de show!
Waarvan akte en doorgegeven.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted User

Ik ga as zaterdag. Ben vooral benieuwd naar Steinway Lyngdorf.. :inlove:

Rudy1968

Citaat van: LPlover op september 24, 2015, 16:26:29
Vogue van Madonna, een lekkere bas test :)

Voor de bas tests is Yello/Touch mijn klassieker, Malia/Convergence of Boris Blank/Electrified zijn ook mooie voorbeelden.
Scoren btw ook niet slecht in de loudness database (transition).