X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Nog een paar en dan ben ik er (al) doorheen:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Ziet er allemaal tof uit, jammer dat het dan geluidsmatig tegenviel. Volgend jaar toch echt eens mijn best doen om te gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Citaat van: morca op september 30, 2012, 12:24:44
oei apart,maar wel mooi voor de liefhebber,top foto,s  :thumbs-up:

Of bedoel je die hele grote? Met aan de zijkanten twee grote houten wappers?
Naam is me even ontschoten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

S@m


CZ79

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 12:28:59
Ziet er allemaal tof uit, jammer dat het dan geluidsmatig tegenviel. Volgend jaar toch echt eens mijn best doen om te gaan.
Zoals altijd en op elke show, viel sommige dingen erg tegen en sommige onverwachte dinge heel erg mee, zoals (nogmaals) de ScanSpeaks mini, we waren ervan overtuigd dat de grote luidsprekers stonden te spelen, of anders de mini's met sub maar het waren de mini's zonder sub.......Erg verrassend
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ejorne



chansig

Door de foto's van CZ een aardig idee gekregen. Bedankt. Misschien volgend jaar maar weer eens gaan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Gaan we toch samen, want ik ga sowieso volgend jaar weer, ik vind het een leuke dag uit en heb weer een lijstje met CD's die ik kan gaan bestellen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

denoontje

Net terug, algemeen...gezellig, maar waarom alleen weer jazz, betje blues en
Klassiek. Weinig pop en al helemaal geen dance. Niet dat ik daarvan een superfan ben, maar zou dat ook wel eens op een set van tig mille willen horen. Workshop mbt omgevingsruis was leuk, en ook concert was aangenaam te zien.


Pjotr

#161
Ben gisteren geweest. Was toch weer leuk om al dat moois te zien en te horen. De verrassingen voor mij:

- Aantrekkelijke en vriendelijke dames bij de entree
- Transmission Audio speakers i.c.m. PS Audio
- Draaitafel bij Rik Stoet (complete draaitafel inclusief Ortofon 2M Red element voor 595 euro). Wat een mooie tafel voor dat bedrag!


Jammer genoeg speelden er naar mijn smaak weer net iets te veel experimentele jazz-achtige muziekjes om de installaties te promoten. "Zet toch eens wat normale pop-/rockmuziek op!" denk ik dan. Gelukkig deed een aantal dealers dit ook en kon ik genieten van muziek die mensen ook daadwerkelijk in hun woonkamer draaien ;) Ook vond ik veel sets gewoon veel te hard staan.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

CZ79

Citaat van: denoontje op september 30, 2012, 18:09:52
Net terug, algemeen...gezellig, maar waarom alleen weer jazz, betje blues en
Klassiek. Weinig pop en al helemaal geen dance. Niet dat ik daarvan een superfan ben, maar zou dat ook wel eens op een set van tig mille willen horen. Workshop mbt omgevingsruis was leuk, en ook concert was aangenaam te zien.
Gisteren ook Dire Straits en nog wat veel harders gehoord, maar over het algemeen idd alleen Jazz, Klassiek en demo CD's, maar ja was evengoed erg leuk en zeer zeker de moeite waard
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MovieMax

Het was weer ouderwets gezellig in Veldhoven. De show vorig jaar in Utrecht had veel minder sfeer en het aantal bezoekers was dit jaar volgens mij ook groter. Veldhoven ligt ook veel dichter bij België en is dus gemakkelijker te bereiken voor onze zuiderburen. Zondag 10:15 was de parkeerplaats in ieder geval bomvol.

Iedereen rende meteen de eerste zalen in en die waren barstens vol. Kwestie van door lopen naar de achterliggende zalen en de zalen in het begin op de terugweg aandoen. Twee uur rondgelopen en na het middaguur was het aanzienlijk rustiger. Er was veel te zien en ik heb mij uitstekend vermaakt.

Veel foto's heb ik niet gemaakt. Was de voorgaande jaren de trend naar steeds compactere luidsprekers met een hoge prijs en betere WAF, nu is bigger weer better. Er waren luidsprekers erbij die je met een vorkheftruck naar binnen moet rijden.



Verder meer luidsprekers met hoorns. Mij hebben hoorns nooit kunnen boeien. Hoorns klinken voor mij nogal eh....houterig en levenloos. De demo's waren idd nogal jazzy of klassiek. De doelgroep is ook 50+ met (te)veel geld.

Ik kwam uiteindelijk voor de Metrum Acoustics Hex dac. Metrum Acoustics had een nette opstelling:



Ik zag een Meridian speler, een paar Hex dac's in zwart en zilver en een paar eigenbouw versterkers. Metrum is begonnen met elektrostaat luidsprekers. Eigenlijk zijn hun elektrostaten een tussenvorm, met laag en midden conventionele drivers en het hoog een relatief kleine elektrostaat. Zeer verstandig, omdat elektrostaten moeite hebben met laag en nogal naar het schelle neigen. Maar die discussie wil ik hier niet voeren, de Hex had mijn volle interesse:




En met zwart front:




En van achter:



AES/EBU en balanced out. Helaas geen volume regeling in het analoge domein en een prefab alu doos. De prints zien er wel netjes uit. Geen aparte voeding maar alles in 1. Looks zijn nooit de sterke kant geweest van Metrum, maar dat is op zich niet zo erg. Wat mijn Octave produceert is hemels en de verwachtingen voor de Hex zijn ook hoog gespannen. Is de Octave gezien de prijs/prestatie verhouding bijna een weggevertje, de Hex is nogal pittig geprijsd met € 2600 basis + €200 voor USB.   :crazy:

Het was nogal lastig om door de kleuring van de versterker en luidsprekers heen te luisteren wat de Hex presteert. Het temperament is in in ieder geval zoals we kennen van de Octave: de stijgtijd van impuls geluiden is zeer rap. Is het grote prijsverschil het waard te upgraden? Ik ben om eerlijk te zijn nog steeds in dubio. Ik zou een Hex moeten lenen en in mijn eigen set uitproberen. Op dit moment neig ik meer naar een Stello U3 maatje voor mijn Octave.

De beurs verrassing van dit jaar was Audiomaat:



Een Metrum Octave (niet aangesloten) en een Hex:



Wat zat te spelen is een Audiomagic buizen DAC, de grote zwarte schoenendoos rechts onder. En dat klonk heel aardig.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

gast2018

Leuk dat blauwe stekkerblok, heb ik ook voor bij de pc, ooit gekocht bij de Sligro voor een euro of 10.

CZ79

leuk verslag, ik heb de HEx niet gehoord noch ben ik bij Audiomaat geweest, de dag was eigenlijk te kort.
Dus volgend jaar er toch maar eerder heen, de planning was 1100 uur maar het werd 1300 uur.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

harrytasker

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 21:36:01
Die set klonk inderdaad verrekte goed, nog even een plaatje:



Er zat peperdure bekabeling van Living Audio ertussen maar hoe dan ook het geluid was erg goed.
Inderdaad klonk niet slecht, alleen denk ik dat de kabel inderdaad net zo duur of duurder was als het setje speakers.
Verder ook bij Onda Ligera geweest, was ook niet verkeerd, maar als ik de man moest geloven kost zo'n setje 29000 euro....te zot voor woorden....
5150 time!

CZ79

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 21:36:01
Die set klonk inderdaad verrekte goed, nog even een plaatje:



Er zat peperdure bekabeling van Living Audio ertussen maar hoe dan ook het geluid was erg goed.

Eeeh dat was Live Cable, niet Living Audio
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Blu

Leuk om even doorheen te lopen maar ik miste helaas vooral de mogelijkheid om even fatsoenlijk te luisteren naar voor mij onbekende apparatuur. Wanneer de ruimtes niet bomvol waren stond er wel een groepje zemelaars op geluidsniveautje kroeg oeverloos en quasi-profi te leuteren over tingeltjes en rommeltjes die 3 deuren verderop toch écht wel van beduidend minder allooi waren O0 Gelukkig wel even kunnen genieten van de marantz-boston combi totdat iemand heel geinteresseerd een foldertje begon te lezen terwijl hij direct voor de rechter speaker stond :blink:

Kortom, voor mij persoonlijk absoluut leuk ende vermaeckelijk maar ook niet meer dan dat... ;D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

FvP

#169
Grootste herontdekking van de show waren de orgonite tools die vlak naast de stand van nutters stonden.

We zijn zelf al drie jaar aan het experimenteren met deze technologie op basis de vindingen van Willem Reich en boeken sterke resultaten op verbetering van plantgroei en EM-smog reductie... maar hadden nooit gedacht dat het op audio ook een invloed zou hebben.

Gezien Creaktiv hier ook mee uitpakt op de beurs (maar dan op basis van reductie van scalaire velden volgens de leer van Dr.-Ing. Konstantin Meyl), heb ik dus een kegeltje geleend om eens te vergelijken met de versies die wij zelf hebben van een andere leverancier die niks met audio te maken heeft, en bij een collega dealer na de show terug in België een kegeltje op een set gezet van maar liefst 110.000 euro (ja u leest dat goed). Kegeltje op de voeding van zijn loopwerk gezet, en direct een duidelijk verschil op gebied van rust: veel meer rust ...

Ivg met Creaktiv system kost deze tweak dan nog een fractie (pyramides zitten rond de 40 a 60 euro) en is hollands fabrikaat!

Interesse stuur maar een PM


martin778

En durven ze dat blind te testen?

denoontje

Zijn die stukkies plastiek speciaal behandeld of zo. Ik heb die rondjes van creaktive in mijn hand gehad en leken gewoon stukjes halfrond plastcic met een enorme prijs.
Dachtbdat het eerst whiteboard magneten waren....

FvP

Citaat van: denoontje op september 30, 2012, 23:28:03
Zijn die stukkies plastiek speciaal behandeld of zo. Ik heb die rondjes van creaktive in mijn hand gehad en leken gewoon stukjes halfrond plastcic met een enorme prijs.
Dachtbdat het eerst whiteboard magneten waren....

Ik heb het niet over creaktive maar over orgone

denoontje

O even niet goed gelezen..maar blijft opvallen dat al dien tweaks van creaktive wel wat deden met het geluid vonden wij.

FvP

Citaat van: denoontje op september 30, 2012, 23:38:50
O even niet goed gelezen..maar blijft opvallen dat al dien tweaks van creaktive wel wat deden met het geluid vonden wij.

Heb de orgone pyramide vandaag getest bij een bevriende dealer op een set van maar liefst 110.000 euro.
Hij vond te rustig worden naar zijn smaak ... maar het verschil was direct duidelijk.