X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ejorne

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 22:03:54
Heb je dat mislukking van een set met Audio Note Ongaku en grote vintage hoorns (Altec, WE?) gehoord?  :laugh:

Ik ben ook nog bij Solosound geweest, meneer deed een leuk praatje over kwaliteit en hun lange garantieperiode maar wanneer hij muziek opzette was een compleet volle zaal in drie tellen bijna leeg geworden :D

Ik hoorde wel bepaalde details of eigenschappen die me behoorlijk aanspraken. Maar dat zal denk ik electrostaat gerelateerd zijn. Maar de balans tussen laagnaar hoog was, althans waar ik stond, compleet zoek. Maar dat soort dingen heb je vaker en zal vaak wel op te lossen zijn wanneer zoiets thuis in geregeld wordt of wanneer iemand anders de opstelling of bediening regelt. Ik probeer dan ook dat soort dingen niet al te zwaar te laten meewegen in mijn mening of indruk.

Dat is wat me denk ik zo aansprak in de marantz-boston combi. Niets leek onder een vergrootglas te liggen en alles was aanwezig. Het kan dus wel goed klinken in zulke zaaltjes maar kennelijk is het voor andere toch wwer moeilijk om in orde te krijgen...

martin778

Zeker weten dat het Solosounds waren? Daar zat echt precies zoals cz79 het omschrijft: nauwelijks mid, nauwelijks laag.

RonK.

Het was een mooie beurs weer welke mijn inziens beter en gezelliger aandoet dat Utrecht.

Er was veel te zien en te horen, de relatief kleine zuilspeakers van Kudos de Cardea C2 hebben mij behoorlijk verrast.

De normaal erg mooie Sonneteer met Penaudio deed me deze keer niet zoveel, ruimte ? muziekkeuze ? ik weet het niet.


De Kudos Cardea C2


martin778

Ik zag de Kudos speaker ook in meerdere ruimtes spelen, klinkt zeer aangenaam!

Overigens de grootste verrassing zat voor mij in de laatste kamer van Speakerland met hun Scanspeak Mini Monitor, wat een geluid  :alien: aangestuurd door een paar Vincent T100 eindblokken en SA-T1 VV.

Ejorne

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 22:29:30
Zeker weten dat het Solosounds waren? Daar zat echt precies zoals cz79 het omschrijft: nauwelijks mid, nauwelijks laag.

ja, volgens mij wel.  het was dat zaaltje waar langs de wand ook sugden tentoongesteld stond. Ik hoorde daar een luid aanwezige en ook wat rommelige sublaag. Maar misschien loopt mijn geheugen met mij t sollen?   ;D

martin778

#130
Dat was m niet denk ik, bij solosound stond ook Lyngdorf spul en wat kleinere Audiostatic-achtige elektrostaten.


Overigens vond ik veel sets veel te zacht of veel te hard staan, er waren maar weinig waar je echt goed naar kon luisteren.

Ejorne

Citaat van: martin778 op september 29, 2012, 22:40:38
Dat was m niet denk ik, bij solosound stond ook Lyngdorf spul en wat kleinere Audiostatic-achtige elektrostaten.

De electrostaten waren ongeveer mans-hoog en hij had het  ook nog ever naar beneden gerichte supertweeters die er bovenop waren gezet, welke van mij denk ik wel achterwege mochten blijven. Hoewel het natuurlijk lastig te bepalen is wat waardoor precies veroorzaakt wordt. Maarhet hoog was inderdaad wel te ver ruimsschoots en volop aanwezig.

Sailor Jan

hmmm... Dan heb ik toch een andere ervaring bij Solosound. Ik vond het wel ok klinken. Er had misschien wat meer mid in mogen zitten, maar helemaal niet :-S Die ervaring kan ik niet delen. Het is wel zeker dat ik niet op Solosound overga. Overigens de Bas kwam uit Lyngdorf BW-1.
Wees lief voor jezelf

vik

Ik ben gisteren toch nog even onverwachts wezen kijken.

Erg leuk dat dit soort dingen worden georganiseerd en daarvoor credits voor de organisatie. Toch een hoop geregel om dit soort dingen op te zetten.  :worship:


Mijn indruk:

Ik vond het over het algemeen niet echt boeiend van wat ik allemaal heb mee gekregen.

Er zaten leuke set ups bij maar kon mij niet echt pakken. Er is miste altijd wel iets in het geluid, of er was net weer een teveel in hoog of laag en af en toe klonk het geluid zo plat als een dubbeltje (misschien akoestiek?) en ik was in veel ruimtes na het binnenlopen vrijwel meteen weer weg.   


Wat ik als prettig heb ervaren:

De ruimte van Metrum Acoustics en Lyngdorf audio.


Qua speakers de enige die er uit sprong:

De Onda Ligera Wave 168 D

Die doet mij erg denken aan de Quadral Aurum Titan VIII hoewel ik bij de Titans een diepere slam heb gehoord. Ik was er op het moment van de demo met de trommels.

Any way een erg leuke dag gehad.  :)






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


CZ79

#135
Toppertjes van de show (imo) waren dus:

Scanspeak Mini (Speaker en Co)
Master Contemaprory C
Blumenhofer Gran Gioia met Octave versterking (wat een live geluid :worship:)
Bravo (Reimyo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nog maar een paar;

- Avant Garde (klonken ook weer erg lekker)
- Cary Audio Design (erg mooi om te zien helaas niet gehoord)
- Crystal Cable Arabesque (vorig jaar was de mini4 één van mijn favorieten)
- Icon Audio (erg mooi om te zien en klonk erg lekker)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#137
Tegenvallers waren die grote kisten met Audio Note versterking, ik denk dat de beste man hartstikke doof was want het was enkel bas wat je hoorde zonder enig mid en hoog, eentonige herrie met een drukkend laag (dat dan weer wel), ook vond ik de stand van Solosound echt heel erg tegenvallen.

Jammer wel want die Audionote's zien er erg mooi uit en ik was ook wel benieuwd naar het geluid :nopompom:
Elektrostaten kunnen zo lekker klinken maar dit....De eerste drie seconden muziek gaf als resultaat dat 40% van de aanwezigen wegliep.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Oh ja de Bach's klonken ook erg goed, wel jammer dat ik de Triangles niet heb horen spelen.

Penaudio en Sonneteer was ook een erg mooie combi  :worship: Wat een mooie luidsprekers om te zien :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vinylliefhebbers konden ook hunt hart ophalen, want er draaiden best wel wat stands met vinyl:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

#141
AudioSense openbaffle was ook erg apart, mooi transparant en een grote diepte, maar mistte wel wat fundament en het wisselen van muziek duurde ongeveer 30 sec. Dus je hoorde telkens hele korte stukjes muziek...jammer :nopompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Idd Bas,bedankt voor het vastleggen en delen  :thumbs-up:
Nou heb ik toch weer dat gevoel....jammer dat ik niet geweest ben.

Volgend jaar beter  ;)

CZ79

Algemene plaatjes deel I
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


CZ79

Deel III

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: morca op september 30, 2012, 12:18:44
oei die houten set is mooi/apart

Fonel, bedoel je? Die hebben ze in alle afwerkingen, naar keuze... zo kun je je CD speler en versterkers en luidsprekers in exact dezelfde afwerking kiezen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika