De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: twani op september 27, 2013, 18:51:13
Ik heb eerder op het forum  foto's gezien van CA Plates waardoor ik zuiver op basis van de looks zo'n ding zou willen hebben. Het ging dan om de glanzende versie met het logo erin gevreesd, die vond ik echt heel mooi.

Deze plaat zou ik juist vanwege de looks nooit willen hebben, die sticker :nopompom:

Als ie maar wel doet wat ie doen moet
Het oogt druk, onrustig door die sticker i.c.m. de lay-out van de PM. Allicht eens een slag draaien die plate, zodat de sticker niet meer zichtbaar is. Dat oogt waarschijnlijk al veel beter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Madhouse

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 18:14:25
Visueel kan mij het tafereel niet bekoren  :-\ Maar smaken verschillen. Het zal ook vooral te doen zijn om het beoogde effect op de geluidskwaliteit.
Het is ook vooral te doen om de geluidskwaliteit.

Citaat van: Raphie op september 27, 2013, 18:27:06
een sticker?!? nog scheef geplakt ook, links hangt lager...... :D

Hij ziet er niet dikker uit als de D1
Had je niet veel liever ipv marantz + CA gewoon een veel betere versterker genomen? Zoals het model er boven? Of mijn DENON biijv?
Ja een sticker ;D

Hij is echt wel dikker dan de D1, ik heb ze beiden hier gehad en het scheelt echt 2cm.

Waarom een betere versterker? Deze combi is voor de prijs echt geweldig, er zal ongetwijfeld in deze prijs range iets beters zijn maar wat is nu eigenlijk beter? Jouw Denon is niet per definitie beter en ik ben absoluut geen Denon fan.

Citaat van: twani op september 27, 2013, 18:51:13
Ik heb eerder op het forum  foto's gezien van CA Plates waardoor ik zuiver op basis van de looks zo'n ding zou willen hebben. Het ging dan om de glanzende versie met het logo erin gevreesd, die vond ik echt heel mooi.

Deze plaat zou ik juist vanwege de looks nooit willen hebben, die sticker :nopompom:

Als ie maar wel doet wat ie doen moet
Qua looks was de D1 (met logo er in gefreesd) ook mooier, dat zal ik niet ontkennen, maar het gaat me om de kwaliteit eerlijk gezegd. En het ziet er in het echt wel wat indrukwekkender uit dan op de foto.

Citaat van: Lodewijk op september 27, 2013, 18:55:00
De Marantz PM-15 is een goede en betrouwbare versterker, ook nog eens een hele mooie.
Helemaal mee eens :D

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 18:58:26
Het oogt druk, onrustig door die sticker i.c.m. de lay-out van de PM. Allicht eens een slag draaien die plate, zodat de sticker niet meer zichtbaar is. Dat oogt waarschijnlijk al veel beter.
Bij nader inzien ga ik hem ook omdraaien, ik vind de sticker ook niet zo heel erg geslaagd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

Scheelt volgens mij nooit 2cm, amper één if any
Ik verwachtte een slagershakblok 5cm hoog o.i.d.
Van binnen zal die wel verder geoptimaliseerd zijn, maar van buiten zie ik behalve de lelijke scheef geplakte sticker (ja sorry, maar die moet eraf) :D en de matte lak geen verschil.

Wat ik bedoel is qua budget is versterker plate nu 2:1, je had voor 3 totaal ook gewoon een veel betere versterker kunnen kopen
De plate de doet wat een goed meubel doet, de DENON heeft bijv al veel luxere pootjes met betere demping, dan die plastic ringen.

Ik kan geen plate meer kwijt, maar heb wel vorige week €15 sorbothane onder m'n denon gezet, just in case en het klinkt echt niet minder.
Het blijft onderaan de streep natuurlijk een hobby en ik vond een 2e hands D1 vriendelijk genoeg geprijsd voor een experiment en wat het bracht.
Máar de d2 prijzen zijn exorbitant en zouden als accessoire eigenlijk niet meer moeten kosten dan 10% v/d component waar die op komt
Dus meer iets voor esotherische Levinson of duurdere Classé modellen
Van die mensen die 60k€ in een set stoppen en het nog even afmaken met 3k€ aan CA plates o.i.d

Maar die sticker..... :D kan echt niet...
JBL PRX Power!

Madhouse

Om iedereen gerust te stellen: de plaat is omgedraaid!! Tot groot genoegen van mijn vrouw.

Ik denk dat je de PM-15 onderschat qua bouw en afwerking Raphie, deze pootjes zijn bijvoorbeeld veel beter afgewerkt dan die PM8003 pootjes en dus niet van die ronde gevallen maar echt kegel vormen. Ook qua sound en power onderschat je hem. De plaat brengt juist iets wat op elke versterker word gebracht dus denk niet dat en PM-11 perse beter zou klinken zo op het meubel dan de PM-15 + D2.

Maar goed, ik sta echt nog steeds voor de volle 100% achter mijn aankoop, muziek is echt genieten. De D2 is ook vele malen beter dan de D1, maar dat zul je moeten ervaren dat kun je niet opmaken uit alles wat hier op het forum geschreven is.

De D2 is overigens 6cm hoor en de D1 was 4cm.

Deleted Member 2

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 19:23:32
Om iedereen gerust te stellen: de plaat is omgedraaid!! Tot groot genoegen van mijn vrouw.

Ik denk dat je de PM-15 onderschat qua bouw en afwerking Raphie, deze pootjes zijn bijvoorbeeld veel beter afgewerkt dan die PM8003 pootjes en dus niet van die ronde gevallen maar echt kegel vormen. Ook qua sound en power onderschat je hem.

Het eeuwige misverstand over Marantz... En dat dan ook nog eens door een Denon gebruiker?

Zo te lezen is Roy zeer blij met een Marantz en zijn plaat. Die sticker kon inderdaad niet :o

Actionhost

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 19:23:32

Ik denk dat je de PM-15 onderschat qua bouw en afwerking Raphie, deze pootjes zijn bijvoorbeeld veel beter afgewerkt dan die PM8003 pootjes en dus niet van die ronde gevallen maar echt kegel vormen. Ook qua sound en power onderschat je hem.

Mee eens. De PM15s2 LE heeft inderdaad een erg fraaie afwerking en inderdaad ook kwalitatief goede pootjes.

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

... helemaal eens betreft bouw en afwerking van de PM15, zijn er nog meer PM15 eigenaren die dat ook hier willen bevestigen 8), echter had ik eenzelfde keuze gemaakt zoals Raphie; voor het geld van de plate zou ik eerder upgraden richting een PM11s3.

Daar zit wel een leuke test in; PM15s2 LE +plate vs. PM11s3  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Raphie

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 20:57:06
... helemaal eens betreft bouw en afwerking van de PM15, zijn er nog meer PM15 eigenaren die dat ook hier willen bevestigen 8), echter had ik eenzelfde keuze gemaakt zoals Raphie; voor het geld van de plate zou ik eerder upgraden richting een PM11s3.

precies daar ben ik ook wel benieuwd naar.
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 20:57:06

En waarmee vergelijken we dan een PM-11s3 + D-2? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Citaat van: Raphie op september 27, 2013, 20:58:17
precies daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ook! :)
Nee sereneus, kunnen we dat niet een keer realiseren Philip? (voor zover bekend ben jij de enige met een PM11S3).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Eddye

Durven jullie dat wel aan? Ik voel upgrades aankomen :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Citaat van: Eddye op september 27, 2013, 21:47:07
Durven jullie dat wel aan? Ik voel upgrades aankomen :D
Het prijsverschil houdt mij al direct tegen om überhaupt ook maar aan een PM11S3 te denken ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Eddye

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 21:51:03
Het prijsverschil houdt mij al direct tegen om überhaupt ook maar aan een PM11S3 te denken ;)
Totdat je het een keer hebt gehoord ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

HTip

Citaat van: quattronl op september 27, 2013, 21:33:29
Ik ook! :)
Nee sereneus, kunnen we dat niet een keer realiseren Philip? (voor zover bekend ben jij de enige met een PM11S3).
Was eigenlijk een geintje, maar zou wel een leuke test zijn. Het is wel een heel zwaar apparaat wat je niet zomaar even onder je arm meeneemt ;) Sowieso moet dat nog wachten, voor een eerlijk vergelijk moet de PM-11S3 wat vlieguren hebben gemaakt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

... De deur staat op een kier, ik lees geen "nee"  :clapping:.

HTip

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 22:29:58
... De deur staat op een kier, ik lees geen "nee"  :clapping:.
:D kan nog komen... ;)

Is trouwens bij mij makkelijker te organiseren met, niet onbelangrijk, een goede akoestiek...
Showcase - Topic

quattronl

Citaat van: HTip op september 27, 2013, 22:32:30
Is trouwens bij mij makkelijker te organiseren met, niet onbelangrijk, een goede akoestiek...
Mijn idee.
Maar laat 'm eerst maar eens lekker inspelen, net zoals mijn plaat.

Xander32

... en ook een plate ben jij (HTip) in het bezit en onderwijl heeft de helft van het forum een PM15LE, dus dat zal ook geen spelbreker zijn.

Madhouse

Citaat van: HTip op september 27, 2013, 22:32:30
:D kan nog komen... ;)

Ik ben van de party :D

HTip

Precies! Voor een eerlijk vergelijk zou ik dan alle platen uit mijn rack kunnen halen. Onder de speakers niet, maar dat is dan de stabiele factor. Wordt echter pas iets voor volgend jaar, want dit jaar komen nog 2 audioweekenden en het wordt me eerlijk gezegd anders wat te veel.

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 22:38:34
Ik ben van de party :D
Waarom verbaast me dat niet? :D
Showcase - Topic

Madhouse

Het verbaasd mij ook niet! Ik wil die PM11 horen :D

twani

Wat mij opvalt is dat de "plate" wekenlang onderweg is vanwege het minutieuze "handcrafting" ,waarbij sommige platen zelfs een aantal malen naar de spuiterij retour gaan vanwege imperfecties, om vervolgens hier doodleuk te moeten lezen dat het eigenlijk allemaal niet zo veel uitmaakt omdat het uiterlijk toch niet zo belangrijk is. Het is dan slechts de klank die telt.

Als je ziet dat zo (geweldig mooie) plaat er zó uit kan zien