De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

twani

Maar hem vervolgens zó thuis hebt staan

twani

quattronl

Het verschil tussen een glimmende plaat in de zon met een mooi gefreesd logo en een matte versie in een huiskamer is nogal fors.
Het logo bovenop zie je toch niet meer als het apparaat erop staat.
En voor deze prijs is afwerking ook erg belangrijk.

Kijk maar in mijn topic hoe mijn glimmende plaat (zonder sticker) er bij staat.

CA levert ook platen op maat, dus wellicht ook met ingefreesd logo. Klant is koning, vooral met dit soort 'zweverige' tweaks (zoals sommigen het af en toe noemen).
Als jij een plaat wilt in het zuurstokroze met een geel biesje dan kan dat :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op september 28, 2013, 10:56:57
...

CA levert ook platen op maat, dus wellicht ook met ingefreesd logo. Klant is koning, vooral met dit soort 'zweverige' tweaks (zoals sommigen het af en toe noemen).

Tempting ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

twani

Citaat van: quattronl op september 28, 2013, 10:56:57
Het verschil tussen een glimmende plaat in de zon met een mooi gefreesd logo en een matte versie in een huiskamer is nogal fors.
Het logo bovenop zie je toch niet meer als het apparaat erop staat.
En voor deze prijs is afwerking ook erg belangrijk.

Kijk maar in mijn topic hoe mijn glimmende plaat (zonder sticker) er bij staat.

even in jouw topic gespeakt, inderdaad erg mooi.... :worship:

Madhouse

Gelukkig verschillen smaken, anders had iedereen het zelfde thuis staan. Snap je punt daarom ook niet zo goed twani...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Citaat van: Madhouse op september 27, 2013, 09:45:12
Voor de liefhebbers heeft mijn vrouw net 2 foto's gemaakt (ik zit namelijk op mijn werk)

Djee wat een groot ding zeg...
Doet ie wat ie moet doen?
Doet zo'n plaat heel veel meer dan bijv de cones?

zou persoonlijk hem wellicht in de vorm van de versterker hebben laten vormen, zodat het meer 1 geheel is.

twani

Ik maak geen punt, roep slechts wat ík ervan vind en dat mag toch gewoon :o. Echter totaal niet van belang wat ik ervan vind, dat begrijp ik ook nog.

Ik kwam erop omdat ik eerder (los van uitwerking op de klank waarbij ik mijn geld op verbetering van andere zaken zou zetten) best wel gegrepen werd door de optiek van de CA plank, dusdanig dat ik hem alleen daarvoor al wil aanschaffen hetgeen ik misschien zelfs nog wel doe ook ;). Jouw plank komt op mij over als een (sorry) slecht gelukte DIY plank.

Het is smaak,ik weet het, stoor je er verder maar niet aan.

Geen enkel punt dus.....

Madhouse

Citaat van: denoontje op september 28, 2013, 12:01:48
Djee wat een groot ding zeg...
Doet ie wat ie moet doen?
Doet zo'n plaat heel veel meer dan bijv de cones?

zou persoonlijk hem wellicht in de vorm van de versterker hebben laten vormen, zodat het meer 1 geheel is.
Ja zo'n plaat doet veel meer dan cones. Maar je zult het echt zelf moeten ervaren. Hij doet bij mij wat hij moet doen, het geheel is veel meer open en sprankelt veel meer. Ik vind het altijd lastig omschrijven dit soort dingen maar het is een geweldige beleving.

Citaat van: twani op september 28, 2013, 12:04:28
Ik maak geen punt, roep slechts wat ík ervan vind en dat mag toch gewoon :o. Echter totaal niet van belang wat ik ervan vind, dat begrijp ik ook nog.

Ik kwam erop omdat ik eerder (los van uitwerking op de klank waarbij ik mijn geld op verbetering van andere zaken zou zetten) best wel gegrepen werd door de optiek van de CA plank, dusdanig dat ik hem alleen daarvoor al wil aanschaffen hetgeen ik misschien zelfs nog wel doe ook ;). Jouw plank komt op mij over als een (sorry) slecht gelukte DIY plank.

Het is smaak,ik weet het, stoor je er verder maar niet aan.

Geen enkel punt dus.....

Ok duidelijk twani, vatte het wat verkeerd op dus bedankt voor je toelichting. Ik moet eerlijk zeggen dat de foto's ook niet geweldig zijn en het er in het echt veel beter uit ziet. Ik zal zodra ik mijn DSLR weer terug heb goede foto's maken. De plaat is inmiddels omgedraaid dus je ziet de sticker niet meer. Wellicht dat het met betere foto's een ander beeld geeft (niet dat ik je wil overtuigen hoor). ;)

Actionhost

Citaat van: Xander32 op september 27, 2013, 20:57:06
... echter had ik eenzelfde keuze gemaakt zoals Raphie; voor het geld van de plate zou ik eerder upgraden richting een PM11s3.

Ik had ook gekozen voor een PM11s3 ipv S2 met plate....(los van de prima /kwaliteit afwerking van de s2).

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Eddye

Citaat van: Actionhost op september 28, 2013, 14:07:23
Ik had ook gekozen voor een PM11s3 ipv S2 met plate....(los van de prima /kwaliteit afwerking van de s2).
Ik weet het niet, zo'n plaat gaat volgens mij langer mee dan menig versterker... Het ligt aan het geluid. Is een PM11 beter dan een PM15+CA?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Actionhost op september 28, 2013, 14:07:23

Maar de PM15 + D2 komt kwa prijs nog steeds niet in de buurt van een PM11.

HTip

Citaat van: denoontje op september 28, 2013, 12:01:48
De vorm is niet zomaar gekozen. Het is de bedoeling dat de plaat groter is dan de component die erop wordt geplaatst. En de standaardmaat van 50x40cm is omdat de meeste apparatuur erop past. Maar elk formaat is door CA te maken. De platen onder mijn center en sub zijn hier voorbeelden van.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Actionhost

Citaat van: Madhouse op september 28, 2013, 14:12:35
Maar de PM15 + D2 komt kwa prijs nog steeds niet in de buurt van een PM11.

Dan is idd waar ja. Wellicht komt het ook door de onbekendheid bij mij met de plaat.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

HTip

Citaat van: Actionhost op september 28, 2013, 14:38:27
Dan is idd waar ja. Wellicht komt het ook door de onbekendheid bij mij met de plaat.
Dat laatste geldt voor iedereen die de plaat nog niet heeft ervaren in zijn eigen set. Maar dat is al vaker gezegd ;)

Het blijft bij de sceptici tot op heden helaas bij speculeren over de mogelijke werking en het mogelijke resultaat op het geluid. Als je het echt wil weten, neem contact op met Rogier. Misschien heeft hij wel een plaat die kan worden uitgeleend.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op september 28, 2013, 14:52:52
Volgens sceptici is het resultaat bij jou niet minder speculatief omdat je niet echt hebt getest.  Voor wat betreft de werking mag Rogier of wie dan ook het hier gewoon uitleggen hoor.  Geen enkele reden om hier geheimzinnig over te doen.

Wat is echt testen Abel?
Als je een nieuw component hebt, ga je dat dan ook onderwerpen aan "echte" testen?
Mi is het gewoon luisteren natuurlijk (zoals je met alle componenten doet en de testen die nog opgezet gaan worden (al dan niet REW).
Vind het wel grappig dat als het een passief component in je set betreft (kabels, voetjes, etcetera) dat er ineens allerlei testen om de hoek moet komen kijken.
Terwijl er volgens mij vaak ook niet veel verschillen zijn tussen verschillende componenten... En daar hoeft men niet van te overtuigen dat het echt verschil maakt...

Maar goed "testen" wil ik persoonlijk zeker, dus als je me kan ondersteunen daarin? ;D Je weet waar mijn huis woont ;). Voor jou staat de koffie altijd klaar.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Joris1971

Zonde om die platen te voorzien van die lelijke stickers....

Madhouse

Citaat van: Joris1971 op september 28, 2013, 21:02:40
Zonde om die platen te voorzien van die lelijke stickers....
Goh dat heeft nog niemand gezegd hier.  :dozingoff:

Jammer dat er zoveel technische discussies worden gevoerd en over de looks van de plaat word gezeurd en niet eens word gezegd van; goh Roy wat fijn dat de plaat in je set doet wat hij moet doen.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo zin meer om dit topic open te houden, ik zit er zwaar over te twijfelen om hem dicht te gooien en gewoon lekker alleen te blij te zijn met mijn set en niets meer te delen....

AbZ

Het plezier is je van harte gegund hoor.  Zal mijn post naar andere topic moven.
Update:  helaas is dat topic inmiddels onherkenbaar verbouwd.

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op september 27, 2013, 19:33:44
Het eeuwige misverstand over Marantz... En dat dan ook nog eens door een Denon gebruiker?

Zo te lezen is Roy zeer blij met een Marantz en zijn plaat.

Kom op Roy.
Je had het een aantal postings geleden dat je in je hoofd al een hele playlist had als de plate binnen zou zijn.
Kan je al iets zeggen welke effecten je hoort nu deze bij jou in je set is opgenomen?

Gr
Henk

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 28, 2013, 21:12:58

Jammer dat er zoveel technische discussies worden gevoerd en over de looks van de plaat word gezeurd en niet eens word gezegd van; goh Roy wat fijn dat de plaat in je set doet wat hij moet doen.

Ik heb eerlijk gezegd niet zo zin meer om dit topic open te houden, ik zit er zwaar over te twijfelen om hem dicht te gooien en gewoon lekker alleen te blij te zijn met mijn set en niets meer te delen....
Trek het je niet aan joh.

Velen zullen enigzins sceptisch zijn betreft de beoogde werking van een plate. Het gaat er om dat jij er content mee bent, wat een ander er (n.b. op afstand van achter een pc) van vindt zou je jou niet moeten aantrekken.

Ook ik ben sceptisch,zal dat niet ontkennen, maar sta wel open om zelf een keer de werking van een plate te ervaren. Zonder die ervaring is mijn standpunt nergens op gebasseerd, net zoals die van alle andere sceptici ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

quattronl

Ze zijn allemaal jaloers Roy! :)
Wij weten wat een plaat doet in onze set, wij zijn tevreden. Laat de rest maar vinden wat ze er van vinden, zij l*llen maar wat want ze hebben nog nooit het effect van zo'n plaat ervaren.
Echt iedereen die de platen gehoord heeft zal zeggen dat het geluid beter is. En dat is inclusief onze beider echtgenotes die zeker geen getraint audiofiel gehoor hebben. Ook zij ervaren positieve verschillen en dat vind ik genoeg zeggen.

Tijd voor wat demosessies voor geinteresseerden.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rha007

Citaat van: Madhouse op september 28, 2013, 21:12:58

Komop Roy, niet zo kleinzerig.
Laat die mensen gewoon maar kletsen, het gaat erom of jij er voldoening bij hebt.
Zoals ik je al heb verteld ben ik zelf ook nog sceptisch over de plaat, maar wil het wel een kans geven.

Gewoon lekker door gaan met dit topic, anders stel je denk ik een hoop anderen teleur  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xander32

Citaat van: quattronl op september 28, 2013, 23:55:27
Ze zijn allemaal jaloers Roy! :)
Wij weten wat een plaat doet in onze set, wij zijn tevreden. Laat de rest maar vinden wat ze er van vinden, zij l*llen maar wat want ze hebben nog nooit het effect van zo'n plaat ervaren.
Echt iedereen die de platen gehoord heeft zal zeggen dat het geluid beter is. En dat is inclusief onze beider echtgenotes die zeker geen getraint audiofiel gehoor hebben. Ook zij ervaren positieve verschillen en dat vind ik genoeg zeggen.

Tijd voor wat demosessies voor geinteresseerden.

:thumbs-up:

HTip

Topic opgeschoond. Dit is een showcase en geen discussietopic. Discussies (tot op zekere hoogte) kunnen worden gevoerd in het reviewtopic (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136330).
Showcase - Topic