De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: Madhouse op september 10, 2013, 09:28:59
Iemand die wil upgraden en zijn PM15S2-LE aan mij door wil verkopen? http://www.hifi-markt.nl/ads/marantz-pm-11s3-zwart-te-koop/  :D
Phoe, gaaf hoor!
Maar geen upgrade voor mij hoor, m'n vrouw ziet me aankomen :)
(en van mezelf mag het ook niet)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Als ik toch het geld had dan was die PM11S3 zeker gekomen, maar helaas moet ik blijven dromen :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op september 10, 2013, 09:28:59
Iemand die wil upgraden en zijn PM15S2-LE aan mij door wil verkopen? http://www.hifi-markt.nl/ads/marantz-pm-11s3-zwart-te-koop/  :D

:o :o betreft advertentie.
Misschien een hele impulsieve aankoop geweest voor deze persoon. 4 maanden oud en maar een paar uur gespeeld.(is makkelijk te zeggen) en dan al verkopen. Uiteraard kan het ook een andere oorzaak hebben maar in de regel bij zo'n bedragen is het meer een impulsieve aankoop.

Ik ken nog een merk waar dit (heel)veel bij voorkomt. Ook in de instap modellen. ;). In het begin vinden ze het geweldig klinken maar daarna zwakt het af en dan...... o.a. luister moe.

P.S.
Madhouse heb je geen geldboom in de tuin, of een olieveldje in de tuin dat je nog niet weet  :D
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Xander32

Citaat van: Madhouse op september 10, 2013, 14:27:26
Als ik toch het geld had dan was die PM11S3 zeker gekomen, maar helaas moet ik blijven dromen :D
... en laat nou juist het "dromen over" vaak meer voldoening te geven dan de daadwerkelijke aankoop. Dan is de droom over, is die ingevuld.

Resumé; lekker blijven dromen en wie weet wat de toekomst geeft ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Eddye

Citaat van: Xander32 op september 10, 2013, 19:05:40
... en laat nou juist het "dromen over" vaak meer voldoening te geven dan de daadwerkelijke aankoop. Dan is de droom over, is die ingevuld.

Dat is vaak waar. Als je iets 2 dagen in huis hebt is het al normaal...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 10, 2013, 19:04:10
Madhouse heb je geen geldboom in de tuin, of een olieveldje in de tuin dat je nog niet weet  :D

Mijn vrouw schijnt ergens een put vol geld te hebben maar die heb ik nog steeds niet gevonden :D

Citaat van: Xander32 op september 10, 2013, 19:05:40

Je hebt ook gelijk, zonder dromen is het ook behoorlijk saai in het leven. Ik droom gelukkig mijn hele leven al over een rode auto met een steigerend paardje voorop :D

Xander32

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 10, 2013, 19:04:10
:o :o betreft advertentie.
Misschien een hele impulsieve aankoop geweest voor deze persoon. 4 maanden oud en maar een paar uur gespeeld.(is makkelijk te zeggen) en dan al verkopen. Uiteraard kan het ook een andere oorzaak hebben maar in de regel bij zo'n bedragen is het meer een impulsieve aankoop.

Ik ken nog een merk waar dit (heel)veel bij voorkomt. Ook in de instap modellen. ;). In het begin vinden ze het geweldig klinken maar daarna zwakt het af en dan...... o.a. luister moe.

P.S.
Is een hele scherpe prijs maar een S3 is geheel nieuw voor relatief niet eens zo heel veel meer te verkrijgen bij één van de sponsoren ... Maar voor diegene die er nu eentje wil hebben een no-brainer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op september 10, 2013, 19:08:58
Is een hele scherpe prijs maar een S3 is geheel nieuw voor relatief niet eens zo heel veel meer te verkrijgen bij één van de sponsoren ... Maar voor diegene die er nu eentje wil hebben een no-brainer.

Ik was niet  :o door de prijs maar meer  :o :o  4 maanden oud en dan alweer verkopen.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Madhouse

Gisteren te horen gekregen dat de CA Diamond 2 nog even op zich laat wachten, ik hoop eind volgende week. Tevens schiet de zoektocht naar een andere versterker ook nog niet echt op, een PM15S2-LE in zwart is lastig te vinden voor een goed bedrag en ook de PM8003 moet nog verkocht worden.

HTip

Ik wacht ook nog met mogelijke upgrade, waardoor jij misschien kan upgraden :D
Zou namelijk heel goed kunnen dat ik met de nieuwe platen zó tevreden ga zijn dat ik eerst lekker ga genieten :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op september 12, 2013, 09:51:05
Ik wacht ook nog met mogelijke upgrade, waardoor jij misschien kan upgraden :D
Zou namelijk heel goed kunnen dat ik met de nieuwe platen zó tevreden ga zijn dat ik eerst lekker ga genieten :music:

Er staat gewoon een mooie PM11S3 op Hifi-Markt hoor: http://www.hifi-markt.nl/ads/marantz-pm-11s3-zwart-te-koop/

Ik hou je niet tegen  :D

HTip

:D Nog niet gezien, maar nu wel. Ik snap nu de opmerking van M_A. Wat is de reden voor de verkoop?

Maar zoals gezegd, ik kijk nog niet naar andere apparatuur ;)

Denk ook dat ik niet veel meer krijg voor mijn PM :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik kijk nog wel om me heen en heb ook al een Marantz PM KI Pearl (de echte dus) gezien welke wellicht aantrekkelijk is.

Citaat van: HTip op september 12, 2013, 10:06:08
Denk ook dat ik niet veel meer voor mijn PM :unsure:

Volgens mij is deze zin nog niet helemaal af?

HTip

Citaat van: Madhouse op september 12, 2013, 10:08:04
Ik kijk nog wel om me heen en heb ook al een Marantz PM KI Pearl (de echte dus) gezien welke wellicht aantrekkelijk is.

Volgens mij is deze zin nog niet helemaal af?
Klopt ;) De KI Pearl is (veel) minder muzikaal dan de PM15S2LE. En in jouw set denk ik te analytisch. Als je echt niet kan wachten, dan zou ik contact opnemen met Marcel. Hij heeft mij ook een aanbod gedaan voor een PM11S3, maar dat kwam te vroeg ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Ik heb al contact met Marcel gehad maar de PM15S2-LE is niet meer leverbaar helaas. Hij kwam ook met de KI Pearl maar vrees idd ook dat hij minder muzikaal is t.o.v. de PM15.

HTip

Citaat van: Madhouse op september 12, 2013, 10:24:59
Ik heb al contact met Marcel gehad maar de PM15S2-LE is niet meer leverbaar helaas. Hij kwam ook met de KI Pearl maar vrees idd ook dat hij minder muzikaal is t.o.v. de PM15.
Dan zit er niets anders op dan te wachten (of ik nog wil/ga upgraden) ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Ik heb geduld hoor. Misschien binnenkort eerst een 1 op 1 vergelijk want ik wil wel eens weten hoe de 8003 t.o.v. de PM15 staat. Ferry en ik waren hierover al in gesprek.

quattronl

Citaat van: Madhouse op september 12, 2013, 10:39:45
Misschien binnenkort eerst een 1 op 1 vergelijk want ik wil wel eens weten hoe de 8003 t.o.v. de PM15 staat. Ferry en ik waren hierover al in gesprek.
Idd. En misschien ben ik ook best tevreden met een PM8003 ;)
Ik wil 'm daarom graag eens een tijdje in mijn eigen set horen (en v.v.).

Jaaa...andere apparatuur hoeft niet altijd een UPgrade te zijn...

HTip

Goed idee! Misschien een open deur, maar ik zou dit pas doen als je ook de CA D-2 hebt ;)
Showcase - Topic

quattronl

Citaat van: HTip op september 12, 2013, 10:48:03
Goed idee! Misschien een open deur, maar ik zou dit pas doen als je ook de CA D-2 hebt ;)
Goed plan! Pas dan kunnen wij inderdaad beiden een goed beeld vormen van onze eigen PM en wat een andere dan brengt.

Madhouse

Citaat van: HTip op september 12, 2013, 10:48:03
Citaat van: quattronl op september 12, 2013, 10:50:12
Goed plan! Pas dan kunnen wij inderdaad beiden een goed beeld vormen van onze eigen PM en wat een andere dan brengt.

Juist, en hopelijk is dat dan volgend weekend dat de CA D02 arriveert in huize Madhouse  ;D

Maar mocht de PM8003 zich daarna goed verhouden t.o.v. de PM15 dan zet ik een andere versterker ook uit mijn hoofd (al is de PM15 qua looks natuurlijk fantastisch).

Madhouse

Ik heb mijn PM8003 inmiddels overal te koop gezet en hier en op het Marantz forum verlaagd naar 400 euro. Het is een erg mooi en laag bedrag maar dat komt door wat plotselinge ontwikkelingen en de verkoop van de PM8003 helpt met het reealiseren hiervan! Dus heb je interesse of weet je nog iemand, help me ???

Madhouse

Tevens ook mijn DacMagic 100 te koop gezet met een speciale forum prijs.

Eddye

Citaat van: Madhouse op september 13, 2013, 08:23:45
Tevens ook mijn DacMagic 100 te koop gezet met een speciale forum prijs.
Heb je die niet nodig voor je SBT?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005