De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Mooi verslag waarin de platen zich wederom hebben bewezen. De scepsis snap ik overigens wel, had dat ook en ook ik heb wel wat verschil toen waargenomen maar vond het in perspectief gezien qua prijs en wat het deed niet de upgrade die ik zocht.

Toch wil ik het nog wel een keer ervaren op den duur, metname de verbeterde versie die hier nu genoemd is.

Raphie

voor de mensen die wél de voordelen van de plaat willen, maar niet de plaat zelf, of het budget van 4 platen, heb je ook dit rack
JBL PRX Power!

quattronl

Mijn ervaringen van gisteren probeer ik hieronder neer te zetten maar het blijft lastig beleving en emotie (want dat blijft muziek) te beschrijven. Ik doe een poging:

De dag begon voor mij thuis 'vroeg' want Philip zou om 10u voor de deur staan om eerst mijn eigen set beter af te regelen. Het hoe en wat zal ik in mijn eigen topic nog wat uitgebreider verwoorden maar mijn set is er zeker op vooruit gegaan. Philip snapt het wel zeg maar  :clapping:  :D

Rond 12u samen in de auto richting Roy. We kwamen met z'n 3-en ongeveer gelijktijdig aan.
Vervolgens werd er tig kilo aan 'materiaal' in huis gesleept.

Eerst uitgebreid kennis maken, koffie en thee leuten en een heerlijk zelf gemaakte taart naar binnen geschoven. Ja die Femke kan dat wel  :pompom:
Nadat we het rijk alleen hadden werd de op de achtergrond spelende Adele vervangen door Seal met Killer en ging het volume wat omhoog.
Het klonk allicht anders dan bij mij thuis, ietsje directer maar zeker muzikaal.
Toen de baspartij inkwam moest ik wel even slikken. Wow wat een bass. Aanvankelijk vond ik het too much. Later bleek waarom.
Ons kadootje werd in de UD geschoven en er kwamen toen wel erg mooie klanken uit de Sonus Fabers (welke er overigens erg mooi uitzien!). Die muziek kon mij zeker bekoren.
Het nummer 'For You' werd inderdaad de rest van de dag gebruikt om alle veranderingen ten gehore te brengen. Ondanks dat bleef het nummer me keer op keer boeien wat ook zeker door de muzikaliteit van de set en zeker de speakers kwam.

Dan de tweaks en met name de platen.
Massief ogende en vooral erg zwart en zwaar aanvoelende platen. Zou dat verbetering in geluid kunnen creëren?
Ik was sceptisch maar nieuwsgierig.
De eerste plaat werd onder de PM8003 geschoven. Muziek aan en ..... hé....het geheel klinkt anders. Opeens was de bass droger, dieper en veel beter gedefinieerd en niet meer zo overweldigend en vermoeiend. Niks 1 boemerige bassmassa maar mooi strak. Het hoog werd ook verfijnder en het geheel kwam meer los van de speakers. Het deed wat met je, meer emotie, meer muziek.
Heel verrassend hoe zo'n plaat met geheime inhoud zoiets teweeg kon brengen.
Maar er waren meer platen en meer apparaten waar ze onder konden.
We hebben vele combi's getest en steeds weer geluisterd.
Onder de overige apparaten (cd-speler en DAC) brachten ze subtiele verbeteringen naar boven. Minder dan de plaat onder de PM bracht, dat wel. Echter, als je overal een plaat onder legt, dus ook onder speakers, dan liften alle (hele) kleine verschillen bij elkaar wel degelijk je set naar een hoger nivo.
Resumé: ik was aangenaam verrast door die 'magic plates'. Ben ergens erg benieuwd wat ze met mijn set zouden doen maar uit zelfbescherming doe ik dat toch maar niet, ik ken mezelf. De aanschafprijs kan ik lastig verantwoorden, naar m'n vrouw maar ook naar mezelf  :confused:

De dag werd afgesloten met een heerlijke zelfgemaakte lasagne. Inmiddels een berucht en beroemd gerecht heb ik begrepen :)  Hij smaakte inderdaad voortreffelijk.
En zoals altijd heb je op zo'n dag veels te weinig tijd om alles te doen wat je zou willen.
We hadden nog tweaks, laptops, cd's en een vervaarlijk klinkend Exorcist apparaat met 1 knop met de onheilspellende tekst 'encage' erop. Voor dit alles hebben we helaas geen tijd meer gehad.

De dag is mij meer dan goed bevallen.
Prettige mensen om je heen, eindeloos babbelen over onze hobby, onze passie, onze tic. Ondertussen heerlijke muziek luisteren, nee, tot je laten komen, je laten overvallen door betoverende klanken. Dit alles in een heerlijk relaxte omgeving. Mijn vakantie kon niet beter beginnen  :pompom:

Rens, Philip en zeker gastheer Roy en natuurlijk ook gastvrouw Femke: erg bedankt voor deze fijne dag!
Dit smaakt naar meer M&G's, bij iemand anders of bij mij.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

wat kosten die plates op dit moment eigenlijk? wanneer mijn nieuwe eiken meubel binnen is, heb ik ook de demping niet meer die ik nu heb en zal ik dus ook wéér iets "doods" moeten gaan aanschaffen
JBL PRX Power!

Raphie

wat ik me trouwens wel met de plates afvraag: Het principe van de plates is 2-voudig, het RFI gedeelte, waarbij straling omnidirectioneel is, dus de werking in theorie betrekkelijk is, sterker nog, hij kan als een "spiegel" werken en RFI direct de unit in reflecteren. Maar dat laat ik even voor wat het is.

Als je kijkt naar de demping, met welk apparaat kan je meten of iets "dood" is, dus geen eigen resonantie heeft.

volgens mij, kan iets niet doder dan dood zijn toch? dus stel dat je met sorbothane isoleert, of een dikke betonnen fundering hebt, ipv een houten, dan zouden de verschillen in theorie dus kleiner moeten worden.

Mijn eigenlijke vraag is dus of er een trillingsmeter is die kan meten hoe je huidige meubel scoort en wat voor winst er nog te behalen is.
zet bijv maar eens een kommetje water op een speaker, met een beetje volume gaat het dansen
zet het eens op de grond, is het al moelijker om in beweging te krijgen, de CA plate zou dat dus het langste glad moeten kunnen houden.

dus is er iets zoals je een dB meter hebt voor geluid, wat je ergens neer kan zetten en de resonatie kan meten van het geen waar het op ligt?

ze hebben het hier over een "versnellingsmeter" http://www.tonelly.nl/geluid/faq_geluid3.htm
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op juli 15, 2013, 12:46:53
wat ik me trouwens wel met de plates afvraag: Het principe van de plates is 2-voudig, het RFI gedeelte, waarbij straling omnidirectioneel is, dus de werking in theorie betrekkelijk is, sterker nog, hij kan als een "spiegel" werken en RFI direct de unit in reflecteren. Maar dat laat ik even voor wat het is.

Als je kijkt naar de demping, met welk apparaat kan je meten of iets "dood" is, dus geen eigen resonantie heeft.

volgens mij, kan iets niet doder dan dood zijn toch? dus stel dat je met sorbothane isoleert, of een dikke betonnen fundering hebt, ipv een houten, dan zouden de verschillen in theorie dus kleiner moeten worden.

Mijn eigenlijke vraag is dus of er een trillingsmeter is die kan meten hoe je huidige meubel scoort en wat voor winst er nog te behalen is.
zet bijv maar eens een kommetje water op een speaker, met een beetje volume gaat het dansen
zet het eens op de grond, is het al moelijker om in beweging te krijgen, de CA plate zou dat dus het langste glad moeten kunnen houden.

dus is er iets zoals je een dB meter hebt voor geluid, wat je ergens neer kan zetten en de resonatie kan meten van het geen waar het op ligt?

Als je kijkt naar de Finite Element racks, laten ze ook grafieken zien, waarbij de signature nog 7 pieken laat zien die bij de reference weggehaald worden.
Dus ik denk dat meten wel mogelijk moet zijn.

Als het niet online staat heb ik nog wel ergens een boekje volgens mij. En ik denk dat het er om gaat om alles dood te laten klinken, want de plaat van mij die zwaarder is dan die van Philip is minder goed. Dat blijkt wel uit de analyse van Roy. Dus zo zwaar als mogelijk zijn niet de toverwoorden in deze voor deze magic platen.
Het zou wel een leuk idee zijn om ze eens professioneel te laten meten. Kunnen we ook meteen alle scepsis opzij zetten.

Leuke verslagen heren! Ik heb daar nu helaas geen tijd voor (werk vs vakantie! ;)).

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Raphie

ja dat is dus i.d.d. de vraag, zijn de plates zo dood mogelijk, of getuned naar een frequency? iets anders kan volgens mij namelijk de functie niet zijn.
ook is de vraag wat er überhaupt nog wordt overgebracht, wanneer je de voeten van high end apparatuur bekijkt.

wegnemen van trillingen geloof ik heilig in, máár wanneer je dat goed voor elkaar hebt? weet niet zo zeker of de nabijheid per definitie altijd verbetering kan geven. Er moet dan toch IMHO wel iets te verbeteren zijn? Ik weet nu al hoe mijn nieuwe meubel klinkt en dat ik daar actie wil ondernemen, maar een plate of sorbothane cones en ik nog niet uit
JBL PRX Power!

quattronl

Citaat van: Raphie op juli 15, 2013, 12:37:29
wat kosten die plates op dit moment eigenlijk? wanneer mijn nieuwe eiken meubel binnen is, heb ik ook de demping niet meer die ik nu heb en zal ik dus ook wéér iets "doods" moeten gaan aanschaffen
Hier een indicate. Zal de CA Base zijn vermoed ik (gezien de prijs).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Raphie

ok €699 is mij persoonlijk véél te gortig  :D mijn prijs elasticiteit zou rekken tot z'n €150,00 maar dit is mij persoonlijk te gek.
Ga dus eerst maar eens met €20 aan sorbothane cones aan de slag.
JBL PRX Power!

frank2

Dat de CA platen wat doen had ik zeker wel verwacht, daarvoor ken ik Rens en Philip te goed. Ik vind de prijs echter te hoog.

Wat mij wel opvalt is dat de beschrijving over de platen precies dezelfde is als ik hier ervaar met de Supreme HFT zekering van 33 euro. Nu kan ik niet zeggen of we over dezelfde marge aan verschillen praten, maar de verschillen die ik hier waarneem met zo'n zekering zijn hetzelfde als de beschrijving v.d. CA plate.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Rha007

Erg leuk om de verslagen te lezen en ook wel verrasend om te lezen dat de ca plates een behoorlijke impact hebben.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Madhouse

Mooi verslag Ferry, bedankt hiervoor, ik heb hem met een glimlach opmmijn gezicht gelezen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: frank2 op juli 15, 2013, 16:06:55
Dat de CA platen wat doen had ik zeker wel verwacht, daarvoor ken ik Rens en Philip te goed. Ik vind de prijs echter te hoog.

De prijs is ook vrij hoog en blijft moeilijk te rechvaardigen.

Wat mij wel opvalt is dat de beschrijving over de platen precies dezelfde is als ik hier ervaar met de Supreme HFT zekering van 33 euro. Nu kan ik niet zeggen of we over dezelfde marge aan verschillen praten, maar de verschillen die ik hier waarneem met zo'n zekering zijn hetzelfde als de beschrijving v.d. CA plate.

Zekeringen is intern in je apparatuur klooien, dat zie ik persoonlijk niet zo zitten.

chansig

Dat de CA platen wat doen had ik zeker wel verwacht, daarvoor ken ik Rens en Philip te goed.

:D

Je bedoelt er waarschijnlijk iets anders mee...maar als je het zo leest, tovert het een grote smile op mijn gezicht.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Citaat van: Rha007 op juli 15, 2013, 16:27:08ook wel verrasend om te lezen dat de ca plates een behoorlijke impact hebben.
Je moet gewoon oppassen dat ze niet op je tenen vallen.

Peerless Monster

M&G 14 Juli 2013 met MadHouse (Roy), Philip (HTip), Rens (Peerless Monster) en Ferry (quattronl)
Mijn verslag begint na alle koffie en gebak, aangezien de indruk al aanwezig is dat we ontzettend gastvrij zijn ontvangen door Roy, Femke en Stijn. ;D

Het luisteren begon voor mij vanaf de zijkant van het gebeuren en dat bleef zo, op wat kleine luisterpogingen op de sweetspot na.
Ik ben vanwege die plek niet helemaal technisch onderwezen in de set, maar dat hoefde ook niet in zo'n muzikale set.
Philip zat vrolijk mee te tappen, Ferry zat met grote ogen te luisteren naar wat de platen teweegbrachten vooral in het laag.
Roy zat vaker in het midden, lekker knus tussen Philip en Ferry in.
Het middelpunt. Het was ten slotte ook zijn dag. Een beetje angstig van wat anderen van zijn set zouden vinden.
Zo leek hij niet in ieder geval. Eerder opgetogen over alle mogelijke tweaks die waren verzameld op de grond voor ons in AH-tassen, JVCHD-950 beamerdoos inclusief steekwagen.
Het stapeltje software dat ik had meegnomen bleef ongeroerd. We moeten toch de verschillen ontdekken met en zonder de CA-plates die Philip en ik hadden meegebracht.

Wat viel mij op?
Het laag was mij iets te warm en vol van het goede, hetgeen ik met de versterker van Philip veel minder ervaarde, ondanks hetzelfde embleempje.
Ondanks de plaat, bleef diezelfde handtekening gehandhaafd en het is gewoon iets wat de versterker/speaker combinatie doet.
Met plaat speelde het geheel flink droger en meer gedefinieerd, hetgeen dat Ferry hierboven zo mooi omschreef.
Ik had niet direct het buizen geluid warmte of volheid, maar het is lastig om het precies onder woorden brengen.
Ik hou het maar op de Marantz handtekening in het klankkarakter.
Vermoedelijk is die handtekening wat minder aanwezig op het moment dat er een serieuzere versterker staat wellicht met hetzelfde embleem.
Maar goed de badkamer moet ook nog verbouwd worden, dus dat gaat nog even duren ;).

De ervaring
Ik ben thuis ontzettend verwend merk ik, met een transparantie, focussing, een enorme ruimtelijkheid en snelheid, die je in Roy zijn set moeilijker kan terugvinden.
Nadelig? Het plaatje is niet geheel technisch te noemen, maar muziek maakt de set!
Ik zat vanaf de zijlijn te genieten van een Killer van Seal in een uitvoering die ik niet kende.
Maar na de derde of vierde keer Seal gehoord te hebben, viel me het woord saai in mijn mond, waar iedereen het geloof ik het wel mee eens was.
Het lag meer aan het nummer, dan aan de set bleek. Julia Stone heb ik namelijk nog nooit zo vaak achter elkaar gehoord zonder te vervelen.
De set dient zich uitermate geschikt voor de wat "lichtere" sound van Julia. Seal vond ik te duister, bijna te donker, zonder te refereren naar zijn huidskleur.
De grote platenwisseltruc maakte dat Juul wat door de kamer stond te huppelen, maar de echte grote verschillen waren in het laag en met de versterker.
Dat kon ik ook beamen, terwijl ik juist altijd de meeste verschillen ervaar met mijn CA-plate onder het mechanische gedeelte... De bron.
Niets is minder waar in de set van Roy. Unaniem.
Ook merkte ik op, want ik had de directe vergelijk nog niet eerder gedaan, dat de gecustomizde en doorontwikkelde Philip platen veel beter presteerden dan de mijne...
Stikjaloers als we zijn, hebben we nog geprobeerd om Philip te doen geloven dat hij maar 2 platen bij zich had, maar hij nam ze alle 3 toch weer mee naar huis.
Ondanks mijn uiteraard bevooroordeelde mening over de platen, probeer ik het goede van het slechte te scheiden.
Maar dat kon niet. Met de platen eronder was het gewoon nog meer muziek.

Wat maakt het dan zo aimabel om zo lekker te zitten luisteren?
De 4 IT'ers op een rijtje kijkend naar een set die wat gitaar muziek en die prachtige stem van Juul laat vloeien in de ruimte.
Wat ingetogen, timide en daar was het toverwoord wat ik zocht en wat Philip ook kon beamen... De relaxtheid, waarmee muziek werd gemaakt.
Heerlijke glas cola, de blauwe M&M's (met nootjes!! Je hebt smaak Roy!) en een aantal audiofielen die al luisterend de verschillen willen ontdekken in de tweaks die zijn meegebracht.
Een setting die volgens mij stiekem door het raam werd gade geslagen door Femke toen ze met Stijn weer terug kwam van hun gedwongen, doch niet onplezierig zondags uitje.
Een vrolijk baasje waar de lach al op je gezicht komt door alleen al het gadeslaan van het vadertje moedertje tafereel.

Forumgevoel
En dat was ook de betekenis van de dag. De liefde voor muziek, de liefde voor audio en de zichtbare liefde van het gezin waarin Philip, Ferry en ik tijdelijk waren opgenomen, maakte dat 4 bijna volslagen vreemden elkaar hebben leren kennen via een anoniem forum. Dit maakte samen met de gesprekken, de lasagne en M&M's, een groepje IT nerds die nader tot elkaar zijn gebracht.
Heren het was me een waar genoegen om de dag met jullie te delen en chapeau voor de vrouw des huizes!
Alle zorgen heeft ze van onze gastheer weggenomen om ons ons ding te laten doen samen met Roy en zijn set.
En dat was heerlijk.

Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

cardas49

Mooie verslagen :). Gaaf wat CA plates onder een versterker kunnen doen! Zou een paar weken terug vrij sceptisch zijn geweest tegenover dergelijke tweaks, maar ga ze tzt zelf misschien ook testen. En ik ga de werking van de plates maar niet proberen te begrijpen. Hoeft ook niet. Bij kabels snap ik er ook niets van hoe de verschillen zou groot kunnen zijn, maar dat ze er zijn is zeker.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Jumping Jack

Klinkt als een geslaagde dag!

Mijn vrouw zat hier onlangs ook maar meewarig te kijken toen we met zijn drieën (Bas, Onder013 en ik) aan het luisteren waren (Bas meestal met de ogen dicht, en voor- en achteruit aan het wiegen). Vooral toen Onder een testplaat op de speler legde om de snelheid te checken, dacht ze dat we het helemaal kwijt waren  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

quattronl

Ja, probeer onze hobby, en dan vooral de tweaks, maar eens uit te leggen. Je krijgt een glazige blik terug.
Toen Philip achter mijn bank, op de hurken, intensief glurend op een dB-meter, aan het meten was, had je haar blik moeten zien. Priceless :D

Madhouse

Citaat van: Peerless Monster op juli 15, 2013, 23:24:05
M&G 14 Juli 2013 met MadHouse (Roy), Philip (HTip), Rens (Peerless Monster) en Ferry (quattronl)
*knip*

Rens, ik heb je verhaal echt 2x moeten lezen voordat ik hem helemaal goed door had. Je ervaring heb je mooi op papier neergezet en je maakt het me zeer moeilijk  ;D

Zelf stoor ik me (nog) niet aan het het ietwat donkere karakter maar wellicht denk ik daar anders over als er andere versterking op mijn Concerto's word aangesloten. De speakers zijn voor mij blijvertjes (altijd mijn droom geweest toen ik ze voor het eerst hoorde/zag). Een plaat brengt zeker nog meer muzikaliteit in mijn set en staat daardoor misschien op dit moment iets hoger op het verlanglijstje dan een nieuwe versterker omdat een plaat toch meer iets blijvends is.

Bedankt voor je verhaal en super leerzame en gezellige dag!

Madhouse

Citaat van: mark235 op juli 16, 2013, 08:46:41
Mooie verslagen :). Gaaf wat CA plates onder een versterker kunnen doen! Zou een paar weken terug vrij sceptisch zijn geweest tegenover dergelijke tweaks, maar ga ze tzt zelf misschien ook testen. En ik ga de werking van de plates maar niet proberen te begrijpen. Hoeft ook niet. Bij kabels snap ik er ook niets van hoe de verschillen zou groot kunnen zijn, maar dat ze er zijn is zeker.

Ik was zelfs nadat ik bij Philip was geweest nog sceptisch maar sinds afgelopen zondag ben ik dat absoluut niet meer. Ook kabels (vooral analoog) ervaar ik heel veel verschil met de Inakustiks, ze worden met de dag beter. Sommigen vinden het onzin maar voor mij werkt het en ik heb geen seconde spijt van de kabel upgrades afgelopen tijd.

Citaat van: Jumping Jack op juli 16, 2013, 08:52:46
Klinkt als een geslaagde dag!

Mijn vrouw zat hier onlangs ook maar meewarig te kijken toen we met zijn drieën (Bas, Onder013 en ik) aan het luisteren waren (Bas meestal met de ogen dicht, en voor- en achteruit aan het wiegen). Vooral toen Onder een testplaat op de speler legde om de snelheid te checken, dacht ze dat we het helemaal kwijt waren  ;D.

Dat was het zeker!

Mijn vrouw begrijpt het ook niet altijd net zoals ik de kleding/schoenen tik niet begrijp  ;D

Citaat van: quattronl op juli 16, 2013, 09:01:18
Ja, probeer onze hobby, en dan vooral de tweaks, maar eens uit te leggen. Je krijgt een glazige blik terug.
Toen Philip achter mijn bank, op de hurken, intensief glurend op een dB-meter, aan het meten was, had je haar blik moeten zien. Priceless :D

Aaaa de vakman aan het werk  :D

Niet alleen mijn vrouw, ook collega's en vrienden begrijpen het niet altijd. Maar als ik (en jullie op het forum) het maar begrijp(en) dan is het goed  ;)

cardas49

Citaat van: Madhouse op juli 16, 2013, 09:27:50
Ik was zelfs nadat ik bij Philip was geweest nog sceptisch maar sinds afgelopen zondag ben ik dat absoluut niet meer. Ook kabels (vooral analoog) ervaar ik heel veel verschil met de Inakustiks, ze worden met de dag beter. Sommigen vinden het onzin maar voor mij werkt het en ik heb geen seconde spijt van de kabel upgrades afgelopen tijd.

Heb zelf vorige week ook een set Inakustik 1102 op de gok gekocht op MP. Leuke kabel, maar zette in mijn set het midden en hoog iets te veel aan. Cardas matched hier beter. En zo blijf je lekker bezig 8)
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

RonG

Citaat van: Madhouse op juli 16, 2013, 09:27:50
Niet alleen mijn vrouw, ook collega's en vrienden begrijpen het niet altijd. Maar als ik (en jullie op het forum) het maar begrijp(en) dan is het goed  ;)

Als je niet in dit wereldje een beetje thuis bent begrijpt niemand het hoe en waarom, zeker wanneer er veel geld wordt uitgegeven vooe een of andere tweak.

Bv, een voormalige buurman is sportvisser en geeft heel veel geld uit aan hengels. Voor mij zijn het gewoon stokken met een touwtje en wanneer ik vraag waarom de een beter is als de ander krijg ik een hele uitleg waarvan ik niets van begrijp. En wanneer ik dan zeg,,, de vissen zien toch niet welke hengel je gebruikt? Tja, dan wordt er even gelachen maar het schijnt voor hun veel uit te maken.

Madhouse

Citaat van: mark235 op juli 16, 2013, 09:43:26
Heb zelf vorige week ook een set Inakustik 1102 op de gok gekocht op MP. Leuke kabel, maar zette in mijn set het midden en hoog iets te veel aan. Cardas matched hier beter. En zo blijf je lekker bezig 8)

Voor de ene matched het beter dan de ander, voor mij zijn ze echt geweldig. Wat nog beter in mijn set zou werken is Yter omdat de interne bekabeling van mijn speakers ook Yter is. Maargoed, die liggen een behoorlijk prijsniveau hoger dan de Inakustik 1102 die ik nu heb.

Madhouse

Citaat van: RonG op juli 16, 2013, 09:57:29
Als je niet in dit wereldje een beetje thuis bent begrijpt niemand het hoe en waarom, zeker wanneer er veel geld wordt uitgegeven vooe een of andere tweak.

Bv, een voormalige buurman is sportvisser en geeft heel veel geld uit aan hengels. Voor mij zijn het gewoon stokken met een touwtje en wanneer ik vraag waarom de een beter is als de ander krijg ik een hele uitleg waarvan ik niets van begrijp. En wanneer ik dan zeg,,, de vissen zien toch niet welke hengel je gebruikt? Tja, dan wordt er even gelachen maar het schijnt voor hun veel uit te maken.

Toevallig heb ik met die hobby ook ervaring uit het verleden. Ik heb jaren karper gevist en ook niemand begrijpt waarom er zoveel geld aan materiaal word uitgegeven. Ik vind het overigens ook niet erg hoor, ik vind het altijd wel grappig hoe mensen reageren.

Laatst had ik het met een collega (ook audiofiel) over mijn nieuwe Inakustik kabels, toen ving een andere collega dat op en vroeg waarom niet een kopen kabel van de praxis. Wij samen een beetje vertellen wat het in onze beleving doet en de logische vraag daarop was wat dan zoiets koste. Ik heb een bedrag genoemd en toen begon hij behoorlijk met zijn ogen te draaien :blink: :D. Hij begreep dit niet maar toen ik hem vroeg hoeveel geld hij per jaar aan schoenen uit gaf (hij heeft veel maatwerk schoenen van bekende dure merken) begon bij hem een klein lampje te branden.