De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Je blijft er mee bezig maar dit is ook het laatste wat ik probeer (heb ik ook al vaker gezegd)  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

En de oude speakerkabels zijn ook onderweg naar een nieuw baasje :D
Kijken wat ze doen t.o.v. M'n Canare
JBL PRX Power!

Madhouse

Ik geloof dat ze bij dat baasje wel goed terecht komen :D

Ik vond het goede speaker kabels alleen matched Inakustik in mijn set wat beter in mijn beleving.

Raphie

Ik ben benieuwd, anders verschijnen ze hier wel weer
JBL PRX Power!

Madhouse

Nu heb ik natuurlijk de  DacMagic en ik heb daarop ook de mogelijkheid om mijn UD via de DAC te laten lopen i.p.v. rechtstreeks analoog op de versterker. Is dit aan te raden? Heeft dit voordelen/nadelen?

Een voordeel zou kunnen zijn dat ik het met een 0,6m digitale interlink af kan i.p.v. een setje 1,2m analoge interlinks.

Eddye

Citaat van: Madhouse op juli  1, 2013, 10:28:41
Nu heb ik natuurlijk de  DacMagic en ik heb daarop ook de mogelijkheid om mijn UD via de DAC te laten lopen i.p.v. rechtstreeks analoog op de versterker. Is dit aan te raden? Heeft dit voordelen/nadelen?

Een voordeel zou kunnen zijn dat ik het met een 0,6m digitale interlink af kan i.p.v. een setje 1,2m analoge interlinks.
Ik heb mij UD5005 ook via de Metrum DAC lopen, en ik vond het een groot verschil, in het voordeel van de externe DAC.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Interessant om eens te gaan proberen dus. Alleen nog ff een extra digi interlink scoren dan, hoef ik niet mijn hele meubel te verbouwen ;D

Eddye

Je moet dat spul ook allemaal niet inbouwen... Veel te moeilijk met testen en dingen proberen enzo... :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Ja dat klopt maar met ons meubel is dat helaas niet anders en mijn vrouw wil ook niet te veel kabels zien, ik moet dus wel ;D

Madhouse

Gisteren de Inakustik NF202 interlinks aangesloten en dit bracht toch wel een kleine verbetering met zich mee t.o.v. de RU Connected. De RU kabels blijken t.o.v. de Inakustiks echt geen slechte kabels te zijn maar ik merkte toch kleine verschillen in dynamiek, de Inakustik heeft daarin gewoon meer in huis. Verder merkte ik weinig verschil maar het was voor mij genoeg om de Inakustik NF202 te houden, ook omdat ik ze voor een leuke prijs kon kopen ;D

Ik blijf echter nog steeds een probleem hebben dat ik het gevoel heb dat de rechter speaker meer aanwezig is dan de linker, dit is ook een akoestisch probleem in mijn ruimte daar de rechter speaker vlak bij een muur staat en de linker meer vrije ruimte heeft. Je kunt dit wel oplossen met de balance iets te verleggen maar toch zit het me niet helemaal lekker. Door de balance iets te verleggen komen de stemmen in ieder geval mooi uit het midden en worden instrumenten mooi over rechts en links verdeeld. Dit probleem is overigens altijd al aanwezig geweest hier maar ik ben heel benieuwd wat de experts volgende week tijdens de M&G hierover hebben te zeggen.

CZ79

Dat heb ik hier ook (klein beetje weliswaar) ik zet dan gewoon de 'balance' één tik meer naar de linkerluidspreker en dan is het verholpen
Versterking/bron: Simaudio Moon ACE
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | van Medevoort | Meicord

Madhouse

Het blijft natuurlijk altijd een compromis sluiten in een woonkamer, qua plaatsing kan het hier ook niet anders. Ik vind het overigens niet erg hoor maar ben wel benieuwd naar de meningen van HTip, PM en quattronl hierover als ze volgende week hier zijn en wellicht is er nog ruimte voor verbetering.

Qua geluid ben ik eigenlijk erg tevreden en voel daardoor weinig upgrade drang op het moment.

lynch1979

Qua geluid ben ik eigenlijk erg tevreden en voel daardoor weinig upgrade drang op het moment.
[/quote]

Gewoon lekker genieten is ook heerlijk  ;)

Madhouse

lynch1979

HTip

Ben benieuwd naar je set en geluid. Ik ken het karakter van SF alleen van de Toys en dat klonk zeker niet verkeerd. Mooi dat je interlink een verbetering brengt. Wellicht beter dat ik dan mijn 1302 maar meeneem ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Nee hou die 1302 maar thuis hoor, verbouwen is al geen pretje en wat niet weet wat niet deert  :D

Ik ken de Toys van Marius en qua sound zijn de Concerto's best vergelijkbaar alleen hebben een Concerto's een compleet ander karakter. Maar je zult het wel horen volgende week ;)

quattronl

Citaat van: Madhouse op juli  4, 2013, 08:24:53
...ben wel benieuwd naar de meningen van HTip, PM en quattronl hierover als ze volgende week hier zijn en wellicht is er nog ruimte voor verbetering.
Altijd leuk, een woonkamer volledig re-decoraten :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: quattronl op juli  4, 2013, 09:39:22
Altijd leuk, een woonkamer volledig re-decoraten :D

De binnenhuisarchitect in je word wakker? :D

quattronl

Citaat van: Madhouse op juli  4, 2013, 09:46:02
De binnenhuisarchitect in je word wakker? :D
Die slaapt nooit. 'k Kijk altijd hoe iets ingericht is en hoe ik het zou doen. Dan met name hoe alles bij elkaar past en of het praktisch klopt.
Hier op het forum gaat het ook vooral over akoestiek en daar heb ik wat minder kaas van gegeten.
Wel interessante materie ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Madhouse

Ik ben ook niet zo van de akoestiek, ik hoor het wel en heb het thuis binnen alle wensen van mijn vrouw volgens mij wel aardig voor elkaar. Gelukkig hebben Rens en Philip wel akoestische oortjes dus we zullen zondag wel zien. Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening over mijn set.

Mijn vrouw heeft een CD van Nijntje gekocht voor ons mannetje en die draait ze ook vrolijk iedere dag. Vanmiddag was ik wat vroeger thuis en toen zal ik op de bank even te luisteren en het enige wat door mijn hoofd ging was 'zelfs Nijntje klinkt verdomd goed hier' :D

Peerless Monster

Citaat van: Madhouse op juli 10, 2013, 21:09:22
Ik ben ook niet zo van de akoestiek, ik hoor het wel en heb het thuis binnen alle wensen van mijn vrouw volgens mij wel aardig voor elkaar. Gelukkig hebben Rens en Philip wel akoestische oortjes dus we zullen zondag wel zien. Ik ben echt heel benieuwd naar jullie mening over mijn set.

Mijn vrouw heeft een CD van Nijntje gekocht voor ons mannetje en die draait ze ook vrolijk iedere dag. Vanmiddag was ik wat vroeger thuis en toen zal ik op de bank even te luisteren en het enige wat door mijn hoofd ging was 'zelfs Nijntje klinkt verdomd goed hier' :D

Is dat ook jouw muzieksmaak Roy?
Hahaha leuk! Nijntje hebben we ook.

Ik ben ook heel benieuwd. En wat de platen gaan doen in je set ;D...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Jazeker, Nijntje is de bom! hahahahaha. Ik wilde hier zondag ook mee beginnen :D

Ja de platen ben ik heel benieuwd naar wat ze gaan doen en ook de BOTW voeding op de DAC.

quattronl

Citaat van: Madhouse op juli 10, 2013, 21:13:30
Jazeker, Nijntje is de bom! hahahahaha. Ik wilde hier zondag ook mee beginnen :D
Ehmmm....is niet persé noodzakelijk hoor. Ik hoor hier overdag ook veelal Thomas de Trein en Tom de traktor  :blink: ???   :laugh:

Citeer
Ja de platen ben ik heel benieuwd naar wat ze gaan doen en ook de BOTW voeding op de DAC.
O ja, zal ik die BOTW maar even niet vergeten dan? :D

HTip

Brigitte Kaandorp had hiervoor een leuke uitspraak... "Je wil het wel, maar je moet het niet doen" ;D
Of een quote uit een bekende film... "Tempting, but eeh... no" :D

Zal ik de platen maar niet vergeten dan? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive