De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Ik weet het en daarom zal ik de 15 2e hands moeten gaan kopen tegen die tijd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 07:13:07
De 15- serie van Marantz gaat er uit en zal worden opgevolgd door de 14-serie.
Die 14-serie componenten bieden (bijna) hetzelfde voor aanzienlijk meer euries (€2499,- adviesprijs)

http://marantz.nl/Assets/CataloguePDFs/Range_NL_web.pdf

't is maar dat je het weet :).
Ik wist niet dat er al een adviesprijs voor de PM14 serie bekend was. Ik moet zeggen dat mij die prijs erg tegenvalt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

Citaat van: Madhouse op augustus 16, 2013, 13:49:34
(...)
BJF stuurt de Touch vandaag nog naar me op zodat ik hopelijk dit weekend al kan genieten.
(...)
Zo te zien moet je vanmorgen thuisblijven  ;)
Ik realiseer me dat ik nog nooit zo snel iets 'geverkocht' heb. Is misschien een uurtje hier thuis geweest. Mooi dat het zo kon in elk geval.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Maro

Citaat van: Xander32 op augustus 17, 2013, 07:13:07
De 15- serie van Marantz gaat er uit en zal worden opgevolgd door de 14-serie.
Die 14-serie componenten bieden (bijna) hetzelfde voor aanzienlijk meer euries (€2499,- adviesprijs)

http://marantz.nl/Assets/CataloguePDFs/Range_NL_web.pdf

't is maar dat je het weet :).

Wie zegt niet dat die 14 ook gewoon veel lekkerder klinkt? De 15s2 was toch ook een stuk beter volgens vele s2 gebruikers dan de op papier identieke s1? Dan mag je verwachten dat de 14 wel een paar stapjes beter gaat worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 17, 2013, 08:12:13
Wie zegt niet dat die 14 ook gewoon veel lekkerder klinkt? De 15s2 was toch ook een stuk beter volgens vele s2 gebruikers dan de op papier identieke s1? Dan mag je verwachten dat de 14 wel een paar stapjes beter gaat worden.
Je mag er idd. wel van uit gaan dat ze weer een verbeterslag hebben gemaakt. Dat is m.i. ook het enige om het prijsverschil te rechtvaardigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2013, 07:42:29
Ik weet het en daarom zal ik de 15 2e hands moeten gaan kopen tegen die tijd.
Wie weet tegen die tijd... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op augustus 17, 2013, 11:27:24
:angel: plannen voor een 14 of 11? :devil:
Op dit moment niet, maar het kan zo maar zijn dat als Roy de kriebels krijgt, dat dat overslaat op mij :D

En als dat zo is, dan wil ik wel een grote stap maken, dus de 11 :devil: Maar het moet natuurlijk ook financieel kunnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: BJF op augustus 17, 2013, 08:07:28
Zo te zien moet je vanmorgen thuisblijven  ;)
Ik realiseer me dat ik nog nooit zo snel iets 'geverkocht' heb. Is misschien een uurtje hier thuis geweest. Mooi dat het zo kon in elk geval.

Kijk nog maar een keer, hij staat inmiddels lekker te spelen :D

Ik ben er heeel blij mee!

Citaat van: HTip op augustus 17, 2013, 11:26:24
Wie weet tegen die tijd... :D

Inderdaad, ik begin je wel gek te maken zodra het budget er is :D

Madhouse

De SB Touch is een blijvertje dus heb ik de Classic te koop gezet in de markt. Wat een geweldig apparaat is de Touch zeg, niet alleen qua looks maar ook qua detail. We hebben weer een grote stap gezet op het gebied van geluid. Ik was al ruim tevreden maar ben het nu helemaal. Ook de DAC blijft gewoon en ik ga daar binnenkort ook een BOTW voeding voor aanschaffen! :D

Eddye

Leuk dat de SBT je nu al zo overtuigt! Ik vond het ook qua klank met BOTW een erg goede speker, zeker voor de adviesprijs. Veel luisterplezier!
Devialet 200

Madhouse

De Classic is absoluut niet slecht hoor maar de Touch is gewoon net een stap beter. Ook zowel met als zonder DAC gespeelt en wat Ferry zegt klopt wel dat de verschillen minimaal en subtiel zijn, echter vind ik de verschillen groot genoeg om de DAC gewoon te houden en daar ook een BOTW voeding voor te bestellen. Ik heb maar een half uurtje zitten luisteren zonder DAC maar ik had ook die conclusie vrij snel getrokken.

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2013, 14:01:18
De SB Touch is een blijvertje dus heb ik de Classic te koop gezet in de markt. Wat een geweldig apparaat is de Touch zeg, niet alleen qua looks maar ook qua detail. We hebben weer een grote stap gezet op het gebied van geluid. Ik was al ruim tevreden maar ben het nu helemaal. Ook de DAC blijft gewoon en ik ga daar binnenkort ook een BOTW voeding voor aanschaffen! :D
Je bent al helemaal tevreden, maar je wilt nog een betere voeding voor de DAC en je wilt een andere versterker met de tijd.. erg geloofwaardig ben je niet :D

Maar even serieus, mooie upgrade weer hoor, het houdt niet op, niet vanzelf... En ook aan de CA plate zie ik, mooi :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Idd Martijn, niet echt geloofwaardig ja :D Maarja het kan altijd beter toch :P

Idd hier ook een CA Diamond 2, als je dat eenmaal ervaren hebt dan ben je overtuigd en is de portomonee weer een stuk leger.

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2013, 14:58:49
Idd Martijn, niet echt geloofwaardig ja :D Maarja het kan altijd beter toch :P

Idd hier ook een CA Diamond 2, als je dat eenmaal ervaren hebt dan ben je overtuigd en is de portomonee weer een stuk leger.
Niet altijd even leuk voor de portemonnee, maar je hebt wel gelijk dat het altijd beter kan.. :D

Ik denk dat ik me maar niet moet laten overtuigen door zo'n plate dan, op die manier houd ik mijn portemonnee toch wat meer te vriend en wat niet weet wat niet deert zullen we maar zeggen ;) Het gaat wel hard met die plates ineens, jij, Quatro, Antoine en Philip die weer andere op bezoek krijgt :o
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Philip krijgt de zelfde platen als quattro, Antoine en ik krijgen. De schuld hiervan ligt bij Philip en Rens :D

Maar ik heb er geen seconde spijt van hoor, het is het waard.

Peerless Monster

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2013, 15:13:24
Philip krijgt de zelfde platen als quattro, Antoine en ik krijgen. De schuld hiervan ligt bij Philip en Rens :D

Ik heb er ook nog 1! Ga upgraden ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Hans47

Leuk dat je zo enthousiast bent over de SB Touch, ik heb er in de loop van de jaren 4 keer 1 gehad :-)
En het is gewoon een erg goede streamer....

Momenteel ben ik erg tevreden met de HTPC in combinatie met Windows 8 en Jriver te bedienen met Bubble App op Android Samsung Tab, werkt als een trein.

Ik heb sinds vandaag het Audiolab Q-DACje van zijn partner de Audiolab M-PWR versterker voorzien, ik maak er morgen wel een foto van voor een impressie.

Eerste indruk van het eindversterkertje: erg mooi!

Deleted member

Citaat van: Madhouse op augustus 17, 2013, 15:13:24

Het duurt me allemaal veeeeeels te lang!  ;) ;D

quattronl

Mij ook! :D

Maarja, ik gun de mannen van CA ook hun vakantie.
(een klein beetje dan...)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: Antoine op augustus 19, 2013, 12:51:47
Het duurt me allemaal veeeeeels te lang!  ;) ;D
Citaat van: quattronl op augustus 19, 2013, 13:06:45
Mij ook! :D

Maarja, ik gun de mannen van CA ook hun vakantie.
(een klein beetje dan...)

Vakantie? Dat doen ze maar in hun eigen tijd ofzo  :D

Ik kan ook niet wachten en hoop hem snel te hebben.

Madhouse

HTip

Uit welingelichte bron vernomen dat ze gisteren naar de spuiter zijn gegaan, dus nog "even" geduld jongens ;D

Ik heb overigens de keuze of ik mijn huidige platen houd, of dat ik ga upgraden ;) Na wat ik heb gehoord heb wordt het zeer waarschijnlijk het laatste ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 19, 2013, 19:32:46
Uit welingelichte bron vernomen dat ze gisteren naar de spuiter zijn gegaan, dus nog "even" geduld jongens ;D

Ik kreeg op 7 augustus een mail dat ze de week er na naar de spuiter zouden gaan, dat is dus nog een week later geworden.

Ik kan gewoon niet wachten om te gaan genieten van het nieuwe geluid ;)

quattronl

Citaat van: HTip op augustus 19, 2013, 19:32:46
Uit welingelichte bron vernomen dat ze gisteren naar de spuiter zijn gegaan, dus nog "even" geduld jongens
Gister was het zondag ;)
Maar het klopt dat ze vandaag gespoten worden. Daarna laten ze ze ages drogen.....pfff....

Ik hou rekening met het laatste weekend van augustus.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW