De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Ik hoop dat Rogier meeleest, want ik ben wel in voor de roadshow! ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Rha007

Citaat van: HTip op augustus  7, 2013, 20:44:34
Nog nergens. Het idee was dat ik met mijn plaat demonstreerde bij bijv. quattronl en frank2. En dat daar een aantal forumleden zouden aansluiten. Echter kan het nu ook bij anderen, omdat quattronl al een plaat gaat krijgen. We kunnen bijna Nederland en België gaan opdelen ;)

Mocht het zover komen, count me in  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus  7, 2013, 20:46:51
Ik heb overigens net nog een mooie BD besteld, deze n.a.v. de M&G bij Philip.

Die intro is zo gaaf! Afgelopen weekend ook nog even gespeeld. Wat is dat toch een waanzinnige soundtrack :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Peerless Monster op augustus  7, 2013, 20:58:48
Ik hoop dat Rogier meeleest, want ik ben wel in voor de roadshow! ;D
Volgens mij leest hij al mee. En anders is het een kwestie van een mail ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op augustus  7, 2013, 20:46:51
Ik heb overigens net nog een mooie BD besteld, deze n.a.v. de M&G bij Philip.
naar aanleiding van mijn post op FB de BD maar besteld? ;)

De extras vind ik ook leuk om te kijken!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op augustus  7, 2013, 21:50:25
Die intro is zo gaaf! Afgelopen weekend ook nog even gespeeld. Wat is dat toch een waanzinnige soundtrack :o
ik luister eigenlijk de hele soundtrack regelmatig in de auto via Spotify. Wat een vette opname he! Weet nog wel dat ik daarvan enorm gefascineerd was bij Jan.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op augustus  7, 2013, 22:07:53
naar aanleiding van mijn post op FB de BD maar besteld? ;)

De extras vind ik ook leuk om te kijken!

Ja ook! Ik had hem bij Philip gezien/gehoord en stond nog op mijn verlanglijstje, toen ik jouw facebook post zag werd ik er weer aan herrinnerd en heb hem gelijk maar besteld.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op augustus  7, 2013, 22:11:12
Ja ook! Ik had hem bij Philip gezien/gehoord en stond nog op mijn verlanglijstje, toen ik jouw facebook post zag werd ik er weer aan herrinnerd en heb hem gelijk maar besteld.
heel goed ;) ik vind dat er de laatste tijd maar weinig bd's op de markt verschijnen met een "aanwinst voor je collectie" gehalte, maar dit is er zo een!

Madhouse

Weer een leuke upgrade te melden  :pompom:

Nadat ik afgelopen week te laat was met een Squeezebox Touch + BOTW voeding hier op het forum heb ik een advertentie in de markt geplaatst dat ik op zoek ben. De Touch was toch wel de missende factor in mijn set aangezien ik deze al vanaf het begin graag wilde hebben. Nu kreeg ik een PM van BJF dat hij deze set gekocht had hier en het eigenlijk een impuls was en hij hem wel aan mij door wilde verkopen zonder enige vorm van winst. Daar hoefde ik niet lang over te twijfelen want dit was gewoon een goed exemplaar. BJF stuurt de Touch vandaag nog naar me op zodat ik hopelijk dit weekend al kan genieten.

Nu alleen nog een BOTW voeding voor de DacMagic en mijn wensen lijstje is nog een stuk kleiner geworden.

Nu lees ik veel over modificaties/tweaks voor de SB Touch, weet iemand waar ik daarvan meer informatie kan vinden?

quattronl

Er is een Toolbox v.3 en er is de EDO mod (Enhanced Digital Out).
Ik heb deze laatste erop staan. Zorgt er o.a. voor dat ie 192kHz files af kan spelen (geen idee of dit via de toolbox dit ook kan) en het doet iets met USB (maar die gebruik ik toch niet).
Wat ik er van gehoord heb is dat je via de Toolbox ook zaken als het scherm en wifi uit kan zetten.

ff Googlen en je vindt meer...

O, de DAC in de SB is supergoed. Zo goed dat je DACMagic eigenlijk overbodig is, zelfs met BOTW op de DAC.
Ik zou met die BOTW maar even wachten dus.
De verschillen met en zonder DAC zijn, bij mij, zeer miniem. Zat bijna te overwegen de DAC te verkopen.
So be warned! :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Citaat van: quattronl op augustus 16, 2013, 13:56:10
De verschillen met en zonder DAC zijn, bij mij, zeer miniem. Zat bijna te overwegen de DAC te verkopen.

Zat? Je hebt hem er nog steeds tussen zitten dus. Mocht dat echt het geval zijn dan sluit ik hem rechtstreeks met de NF-1302 Interlinks aan en gaat de Dac in de verkoop.

Hans47

Heel veel plezier aan de combi :-)

Ik heb overigens nog wel een DAC tip: sinds een paar dagen heb ik de nieuwe Audiolab Q-DAC, in 1 woord "geweldig"
En wat leuk is tov de M-DAC (die heb ik een jaartje geleden gehad) is dat het nu USB 2 is dus 192/24 bits.....

Ik ben er heel tevreden mee en heb voor de lol het bijpassende eindversterkertje besteld (Audiolab M-PWR).

Madhouse

Citaat van: Hans47 op augustus 16, 2013, 14:08:29
Heel veel plezier aan de combi :-)

Ik heb overigens nog wel een DAC tip: sinds een paar dagen heb ik de nieuwe Audiolab Q-DAC, in 1 woord "geweldig"
En wat leuk is tov de M-DAC (die heb ik een jaartje geleden gehad) is dat het nu USB 2 is dus 192/24 bits.....

Ik ben er heel tevreden mee en heb voor de lol het bijpassende eindversterkertje besteld (Audiolab M-PWR).

Hee Hans, ja hij is van jou geweest dus dat zit wel goed  ;)

Qua DAC blijft het hier gewoon even zo, ik wil heel graag nog een andere versterker namelijk dus moet ik mijn spaarpotje weer aanvullen.

quattronl

Citaat van: Madhouse op augustus 16, 2013, 14:00:56
Zat? Je hebt hem er nog steeds tussen zitten dus. Mocht dat echt het geval zijn dan sluit ik hem rechtstreeks met de NF-1302 Interlinks aan en gaat de Dac in de verkoop.
Heb flink zitten testen en er is verschil, zij het minimaal. Dus ik ben er nog niet uit wat ik ermee doe.
Als je alles wat maar een heel klein verschil/verbetering geeft wegdoet (denk aan kabels en BOTW voedingen) dan gaat je uiteindelijke sound best wel naar beneden.

Als je de SB zowel analoog als via de DAC naar je versterker laat lopen kan je mooi snel switchen en zijn de verschillen makkelijker te horen.
Ik zou er eens lekker een avondje voor gaan zitten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Madhouse

Klopt, ik doe ook niet alles weg wat kleine verschilletjes brengt. Ik krijg hem hopelijk morgen binnen en dan ga ik hem in eerste instantie digitaal naar de DAC aansluiten en dan ga ik er volgende week weer een dagje voor zitten. Goed dat de RU Connected interlinks nog niet weg zijn, kan ik mooi op 2 manieren aansluiten inderdaad.

Eddye

Als je een BOTW voeding kan krijgen, direct doen! Dat heeft op een SBT meer impact dan een DAC.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Hans47

Eddye

Citaat van: Hans47 op augustus 16, 2013, 15:25:58
Voor de SBT zit er een BOTWS voeding bij :-)
Heb ik weer verkeerd gelezen? Excuus...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Etiennevh

Madhouse

Dit was echt het laatste voorlopig. Ik wil nu echt doorsparen voor een nieuwe versterker. De PM15S2-LE zal ik waarschijnlijk begin volgend jaar 2e hands moeten gaan kopen dus kom ik er dan een tegen dan wil ik hem wel kunnen kopen. Ik heb overigens geen idee wat de nieuwprijs op dit moment is?

Ook wil ik in november nog een Playstation 4 gaan aanschaffen dus dat worden weer dure maanden.

quattronl

Grappig: je hebt de CA plate al in je sig staan :)

Ik verwacht dat een 2e hands PM15S2-LE voorlopig toch wel rond de 1000,- zal blijven hangen.
Een tijd terug was er een actie: een nieuwe voor 1299,-. Listprice is volgens mij nog steeds 1999,-
Vraag het anders eens aan Marcel.

Madhouse

Ja hij is onderweg dus dacht hij mag wel vast in mijn sig staan :D

Ik PM Marcel en Smits wel als de tijd er rijp voor is, voorlopig toch geen concrete plannen om te gaan upgraden, op zijn vroegst begin volgend jaar.

Xander32

Citaat van: quattronl op augustus 16, 2013, 13:56:10
Er is een Toolbox v.3 en er is de EDO mod (Enhanced Digital Out).
Ik heb deze laatste erop staan. Zorgt er o.a. voor dat ie 192kHz files af kan spelen (geen idee of dit via de toolbox dit ook kan) en het doet iets met USB (maar die gebruik ik toch niet).
Wat ik er van gehoord heb is dat je via de Toolbox ook zaken als het scherm en wifi uit kan zetten.

ff Googlen en je vindt meer...

O, de DAC in de SB is supergoed. Zo goed dat je DACMagic eigenlijk overbodig is, zelfs met BOTW op de DAC.
Ik zou met die BOTW maar even wachten dus.
So be warned! :)
... hier een meer dan duidelijk verschil tussen de SBT eigen DAC en een externe DAC. Die van de SBT zal zeker een vooruitgang zijn op die van zijn voorgangers, maar een externe DAC kan zeer zeker wel veel toevoegen. Maar dat betreft slechts mijn eigen bevindingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Citaat van: Madhouse op augustus 16, 2013, 22:30:09
Ja hij is onderweg dus dacht hij mag wel vast in mijn sig staan :D

Ik PM Marcel en Smits wel als de tijd er rijp voor is, voorlopig toch geen concrete plannen om te gaan upgraden, op zijn vroegst begin volgend jaar.
De 15- serie van Marantz gaat er uit en zal worden opgevolgd door de 14-serie.
Die 14-serie componenten bieden (bijna) hetzelfde voor aanzienlijk meer euries (€2499,- adviesprijs)

http://marantz.nl/Assets/CataloguePDFs/Range_NL_web.pdf

't is maar dat je het weet :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10