Allerslechtste film ooit

Gestart door CZ79, april 28, 2012, 20:28:18

Vorige topic - Volgende topic

road rebel

Citaat van: Midcall op november 27, 2012, 15:42:05
Jammer dat dit topic ten onder gaat aan het onvermogen van velen die geen onderscheid kunnen maken tussen een film die ze niet leuk vonden en de werkelijk slechtste film ooit.

Het blijft weliswaar subjectief, maar je moet het slechte kunnen beargumenteren en niet enkel rusten op jouw verwachtingen. Sfx wordt vaak gebruikt in voorgaande Posts om een film af te breken maar ik ken tal van goeie films met slechte sfx en weinig budget (blairwitch project, the ring) en nog veel meer matige films met fantastische sfx. Tron, snowwhite, episode I. Slecht acteerwerk, weinig uitgewerkte personages, ondiepe verhalen, maar daarom zijn het nog niet de slechtste films ooit.

Omgekeerd kan dus ook, sommige films zijn zodanig slecht dat ze een cult status krijgen en je die eigenlijk "moet" zien. Kan je die dan nog slecht noemen? Ze brengen in hun matigheid toch iets bij aan de genre.

roland p

Citaat van: road rebel op november 27, 2012, 17:07:12...en nog veel meer matige films met fantastische sfx. Tron, snowwhite, episode I. Slecht acteerwerk, weinig uitgewerkte personages, ondiepe verhalen, maar daarom zijn het nog niet de slechtste films ooit.
Heiligschennis!
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Grindtegel

Hmm als horrorfan heb ik al heel wat prut voorbij zien komen in mijn leven, ik begrijp niet dat er mensen zijn die District 9 of The Hunger Games (die ik zelf helemaal niks vond) en zelfs The Dictator als slechtste film allertijden kunnen benoemen. Dan heb je imo nog nooit een echt slechte film gezien. Als je niet van een bepaald genre houdt kijk die films dan niet. Ik kijk bv bijna nooit naar een Nederlandse productie omdat ik me er op de een of andere manier altijd mateloos aan irriteer. Zijn die films dan slecht? Waarschijnlijk niet, ligt gewoon aan mij. Comedies vind ik vaak slecht, terwijl anderen ze geweldig vinden, zal dus ook wel aan mij liggen.

Ik kan zo ook niet 1 2 3 de slechtste film allertijden opnoemen (die is waarschijnlijk uit mijn geheugen verbannen), maar een recentere staat me nog wel bij namelijk Piranha 3DD. Die is echt in alle opzichten slecht te noemen. Geen goede effecten, geen goede gore zoals in zijn voorganger, niet eng, geen humor, ontzettend irritante en slechte acteurs, verhaal is er niet, ik kan gewoon helemaal niks positiefs opnoemen van die film en nee zelfs de dubbel d's vallen vies tegen, dat is toch eigenlijk het aller makkelijkst om voor elkaar te krijgen in Hollywood lijkt me. Hij is zo slecht dat die ook weer niet goed wordt omdat ie zo slecht is (snappie hem nog? :P  )
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

road rebel

Citaat van: Grindtegel op november 28, 2012, 20:46:35
Hmm als horrorfan heb ik al heel wat prut voorbij zien komen in mijn leven, ik begrijp niet dat er mensen zijn die District 9 of The Hunger Games (die ik zelf helemaal niks vond) en zelfs The Dictator als slechtste film allertijden kunnen benoemen. Dan heb je imo nog nooit een echt slechte film gezien.

Mee eens

Citeer
Hij is zo slecht dat die ook weer niet goed wordt omdat ie zo slecht is (snappie hem nog? :P  )

:clapping:
Ik denk dat ik binnenkort nazi's to the center of the earth maar eens zal proberen, ik ben benieuwd of die aan titianic ii kan tippen.
In het verleden herinner ik mij een hele slechte SF film maar de titel heb ik in de afgronden van mijn geheugen weggestoken vrees ik. Mocht ik die kunnen terugvinden dan post ik die hierbij want die hoort zeker in het rijtje en doet niet onder voor alone in the dark.

Melbury

CiteerDe ergste soort films zijn de saaie film want dan val ik gewoon in slaap

Dat is me slechts 1 keer in mijn (lange) leven gebeurd bij The American met George Clooney, allemachtig, wat vond ik die film saai.

Xstream

Citaat van: road rebel op november 29, 2012, 07:38:27
alone in the dark.
Zeker een gegadigde voor titel slechtste film. Sowieso heeft Uwe boll wel de nominatie van slechtste regisseur van deze eeuw vooralsnog, samen met Tyler Perry, wat mij betreft :) Paar die wat mij betreft ook in aanmerking komen:

- Disaster movie
- Epic movie
- Baby Geniuses
- Superbabies: Baby Geniuses 2 (niet gezien, maar na 1 durf ik hier wel vanuit te gaan :p)
- Son of the Mask
- Meet the Spartans

Heb ooit eens een horror film gezien waarbij ze in etalage poppen die eruit zagen als cheerleaders gingen snijden enzo. Ook zo'n enorme B/C film die zo weird fout was dat 't z'n doel kon dienen tijdens een fout horror feestje als een soort VJ video. Gewoon hilarisch en toch ook een soort van ranzig :) Kan maar niet op de naam komen ... Iemand een idee? Road rebel, jij klinkt wel als zo'n type die zo'n film kent :P

Al ben ik 't ermee eens dat 't hier gaat om "slechtste" film, niet "minst / niet zo leuke film". Dus techniek speelt dan sowieso wel een grote rol. Iets wat technisch goed gemaakt is kan bij voorbaat al niet in aanmerking komen voor slechtste film omdat er zoveel films zijn die naast enorm matig acteer werk e.d. ook nog 's technisch enorm falen.

Dat je "The American" bijv. saai vond draagt hier (IMO) dus weinig aan bij. Want de titel is niet "saaiste film ooit".

Ik ben bijv bij The day after tomorrow ook de zaal uitgelopen (doe ik echt heeeeel zelden). Bij Gangs of New York en Chicago heb ik 't zelfde overwogen. Maar toch komen ze niet in aanmerking voor slechtste film. Omdat ik weet dat er naar verhouding teveel ook goed ging t.o.v. films als Titanic 2 e.d.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

road rebel

Het komt me niet bekend voor, sorry.
Misschien vind je hier wel iets tussen?
http://www.totalfilm.com/features/50-worst-horror-movies/house-of-the-dead-2003

Al ben ik het er niet helemaal mee eens want: ja, texas chainsaw massacre is niet goed in acteerwerk maar toch wel een mijlpaal in het genre (wat je niet kan zeggen van troll 2* of frankenhooker* of weet ik veel wat voor bagger films er nog zijn uitgebracht).

* ik baseer mij enkel op de titel want ik heb die nog nooit gezien, en ze klinken zodanig aantrekkelijk dat ik me wel wat beters kan inbeelden om in mijn tijd te doen!

Melbury

CiteerDat je "The American" bijv. saai vond draagt hier (IMO) dus weinig aan bij. Want de titel is niet "saaiste film ooit". 

Ok, zie mijn post dan maar als niet geschreven.  :)

Tube-freak

Nu toch weer een wanstaltige film gezien.

House of horror (2008).

Het acteer werk, het verhaal, dat mensen er serieus geld aan besteden om zoiets te maken.
Deze film kan toch zeker wel in de top 3 slechtse film ooit.

Eigenlijk gedeeld eerste plek met 2-headed shark attack.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

marcobuurlage

Michael Clayton en Taken 2 beide vond ik ze in 1 woord waardeloos
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Tube-freak

MMM.  Hij is eigenlijk best goed.  Het is niet en Guy Ritchie Cult achtig niveau (denk aan snatch bijvoorbeeld).  Maar hij is zeker niet slecht. Het is een britse film.  Acteer werk is zoals gebruikelijk in britse films gewoon van hoog niveau.

Het is geen cult het is ook niet echt horror.  Het is eigenlijk van alles wat soms met humor.  Maar toch is ie niet slecht.
Zou hem toch wel een 6.9 willen geven.

Citaat van: Tube-freak op november 25, 2012, 00:39:54
ik heb weer een potentiele kanshebber in de collectie.  Nog niet gezien, maar alleen de titel al.
Strippers vs. wherewolves.  Kan bijna alleen maar slecht zijn denk ik.  Slecht maar vermakelijke pulp.

Misschien is ie per ongeluk goed maar ik denk het niet.

citac

Battlefield Earth met J. Travolta , was zo slecht dat ik er nachtmerries van kreeg.
Niet over het verhaal , maar over de kwaliteit van de film / prutswerk  :crazy:.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Peerless Monster

Citaat van: citac op januari  9, 2013, 11:06:18
Battlefield Earth met J. Travolta , was zo slecht dat ik er nachtmerries van kreeg.
Niet over het verhaal , maar over de kwaliteit van de film / prutswerk  :crazy:.

Wat dan precies? Heb de film tig keer gekeken.
Maar dat was meer omdat ik deze film als 1 van de eerste heb gekocht en DVD's nog aardig wat geld kosten (let op he: Gladiator: 95 gulden!)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

citac

Citaat van: Peerless Monster op januari  9, 2013, 11:18:00
Wat dan precies? Heb de film tig keer gekeken.
Maar dat was meer omdat ik deze film als 1 van de eerste heb gekocht en DVD's nog aardig wat geld kosten (let op he: Gladiator: 95 gulden!)

Met name het acteerwerk en de dialogen, waren zo tenenkrommend , had/heb me nog nooit zo slecht gevoeld na een film.
Je hebt films die zijn slecht , andere zijn saai , maar BE was het woord film gewoon niet waardig,
terwijl ik toch redelijk hoge verwachtingen had voor ik ging kijken.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

VTEC_genieter

Als jullie een "slechte film" willen zien, check dan de film "Rubber"   :D
Op Youtube kan je de trailer van vinden  ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

roeleken

Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

W.Otter

death race 3.. pffffff het is dat er lekkere wijven in zitten anders had ik 'm niet uitgekeken maar wat slecht. het geluid klopt niet (piepende banden op zand) de special effects zijn bar slecht en dan over het verhaal nog maar niet te beginnen. 
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skoebiedoe

Titanic II
(en anders voor diegene met telenet tv,de meeste films op syfy kanaal)

Tube-freak

De nederlandse film Quiz.
Wat is dat een slechte film.  Na een kwartier ofzo heb ik hem uitgezet want dat ondermaatse acteer werk dat trok ik dus echt niet.

remcor

Titanic II
(en anders voor diegene met telenet tv,de meeste films op syfy kanaal)
een hoop films op syfy zijn zo slecht dat het juist wel weer grappig is om deze te bekijken .
Vooral de special effects, maakt een kleuter van 4 op een my first apple veel beter.
Maar syfy chanel is gewoon humor

road rebel

blueznl

Resident evil - Retribution. Zo slecht dat ik overweeg een andere TV te gaan kopen...
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

Martijnst1990

Citaat van: blueznl op januari 30, 2013, 18:51:06
Resident evil - Retribution. Zo slecht dat ik overweeg een andere TV te gaan kopen...
Die logica ontgaat mij een beetje. Moet hem overigens nog zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

alexander2

We kunnen er weer 1 toevoegen The Man with the Iron Fists wat een troep.

Lucky.L

Een film met zo'n titel begin ik niet eens aan!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.