Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovinggecko

Maar weer eens wat onderdelen besteld.
Dit keer voor een jriver streamer (op basis van windows server 2012).
Een NUC D54250WYK, samsung 840 evo 250 gb ssd, mini pcie raiser card en een PPA USB pcie card.
Moet wel een stille en ietwat ruime behuizing bij.

Gok dat ik dit in een Akasa Tesla H

moet kunnen prakken, dus die ook maar besteld.

Als het niet bevalt dan kan ik eea vast omzetten naar een nieuwe htpc.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

 :popcorn: lekker aan het bouwen.  Mooi werk.  Ik heb er geen tijd voor maar anders ging ik ook iets bouwen. 

Leuk om te lezen dit.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Van het weekend nog eens met de Olive One getest.

Hij blijft er mooi uit zien, klinkt goed in analoog en heeft veel potentie, maar in mijn sets gaat het nog even duren voor hij optimaal is.
Olive is erg hard aan het werk met de software. Heb meerdere tickets gelogd, krijg altijd snel antwoord en heb ook al daadwerkelijke fixes gekregen in de updates!
Waar kom je dat tegen? Echt top service!

Dat gezegd hebbende, struikel ik vooralsnog over:
- ik heb geen android, maar alles ios. En de one heeft: inderdaad android remote, ios komt in het najaar.
- de dac van mij g68 hikt op de input (waarschijnlijk door nulls ipv blanks), wordt aan gewerkt, maar voorlopig kan hij dus niet via coax aan de g68.
- usb wordt pas aangezwengeld als alles uitgeleverd is, dus hij kan niet aan mijn dddac over usb.
- de coax heeft een fixed volume . Top, maar lastig in mijn dddac/pluto set, want dan geen volume controle en dat gaat natuurlijk niet. En op mijn g68 deed hij het dus ook niet.

Hij kan nu dus alleen analoog aangesloten spelen, en lokaal bedient worden.
Software technisch is het een goede start, maar de ui is nog in optimalisatie.

Allemaal zaken die zeker opgepakt worden door Olive, maar duurt nog even voordat eea optimaal is.

Eigenlijk is de Olive nu helemaal top voor iemand met:
- android
- op zoek naar analoog
- of coax met volume control er achter
- eventueel gelijk aan de speakers, want ook speaker out.
Dan is het een mooie eenvoudige set!
Zal dus bij heel veel mensen top passen, maar bij mij net niet.

Geluidskwaliteit is overigens heel wel acceptabel in analoog! Niet zo goed als mijn sbt via mijn dddac bijvoorbeeld, maar das ook een andere prijs klasse.

Twijfel of ik hem in de kast zal zetten tot eea weer een stuk verder is, of dat iemand anders gelukkig moet maken met Olive One nr 16.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik begrijp niet helemaal waarom je de olive hebt gekocht eigenlijk.  Je hebt toch genoeg aan een MS200 voor een 2e zone?

Het is wel mooi om het een en ander te proberen maar dan moet je alleen alle muziek dubbel hebben.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

:) Heb ik al een hele tijd terug gekocht, voor de leuk. Duurde alleen zo'n kleine 1 1/2 jaar voordat ie gelevert werd.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

PHiX

Goede beschrijving van je indruk. Ik ben benieuwd hoe hij bij mij in de set gaat passen.

Ik heb wel android, maar gebruik liever mijn ipad.

Verder heb ik een NAD c390dd waar volume control op zit, maar juist aan mijn sb3 vind ik prettig dat ik volume ook via mijn ipad kan regelen.

Scherm is leuk, maar gebruik liever mijn ipad.

Ik hoopte met de one op meer gebruikersvriendelijkheid, maar mijn sb3 bevalt eigenlijk wel prima. Ik hoopte ook meer op toekomstvastheid en de community, maar met dit tempo van ze komt dat natuurlijk niet van de grond.

Een tweede setje heb ik niet nodig, wat zit altijd in mn woonkamer tenzij ik buiten of in mijn bed ben. Dus al met al een beetje een impulsaankoop. :-D

Verder ben ik ook benieuwd wanneer ze gaan refunden zodat dit verdeeld kan worden met degenen die destijds mee deden aan de actie.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

rovinggecko

Citaat van: PHiX op juni 19, 2014, 00:35:43
Dus al met al een beetje een impulsaankoop. :-D
Niets mis mee toch? Economie moet ook draaien en moet zeggen dat het best een leuk ding is. Je moet alleen wel in de huidige gebruikers groep vallen of nog wat langer geduld hebben. De service is wel helemaal top overigens. Heb 10 tickets gelogd met uiteenlopende zaken en altijd heel snel, to the point antwoord. Van 3 tickets hebben ze gelijk in de volgende release de fix gedaan. De anderen staan op de roadmap of zijn heel specifiek in mijn setup en wat lastiger voor hun te tackelen (de synch met mijn G68 bv).
Daarnaast vond ik het geluid ook niet verkeerd voor de prijsklasse.


Citaat van: thepioneer op juni 18, 2014, 21:11:47
Zo dat duurde wel even dus
Yep, maar eigelijk weet je dat als je zoiets als backer koopt. Had ook gekunt dat ze het uberhaupt niet geleverd zouden hebben.

Anyway, hij staat nu in de markt te glimmen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Jammer dat de Olive niet beviel. Maar ik zie wel alweer mooie nieuwe plannen met de streamer. Vergeet ook Audiophile Optimizer niet voor Windows Server 2012, hier mee haal je echt het optimale eruit.

Let ook op met die PCI-raiser, zorg dat die 100% goed vast zit alvorens je apparatuur op de usb-poort van de PPA kaart aan te sluiten en de stroom in te schakelen. Iemand van een ander forum stootte deze per ongeluk voor een klein deel los, en daarna zag zijn Meitner MA1 digital input board er zo uit:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

thepioneer

Het lijkt me wel een mooie stream oplossing die Olive One. Mooi veelzijdig apparaat. Die ga jij wel kwijtraken.

Wel vreemd dat de Meridian het digitale signaal niet pakt. Ik heb nog nooit last gehad met een bron die niet werkt.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

:) da's mede de aanleiding dat hij in de markt staat.
Te leuk om het zelf in elkaar te hobbyen.

Dank voor de tip voor de riser, scheelt weer wat rook!

Voor de voeding van de streamer is mijn hd plex lineaire voeding al binnen. Ziet er strak uit, hoop dat dit een goede basis legt voor de prik.

Ondertussen op de laptop de software aan het testen.
Jriver doet het goed. Zeker in combo met convolver. Helemaal top dsp met input vanuit rew eq.
Jremote maakt het mooi af. Zie dat wel headless draaien.

Struggle wel hoe spotify er op te krijgen. Fidelify klinkt top, maar is niet headless te managen. Spotify via asio bridge naar jriver is niet stabiel genoeg en klinkt net iets minder dan fidelify.

Eens zoeken of er nog andere alternatieven zijn (xbmc met jplay? Maar ook daar geen soepele spotify denk ik).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Citaat van: thepioneer op juni 19, 2014, 21:11:54
Wel vreemd dat de Meridian het digitale signaal niet pakt. Ik heb nog nooit last gehad met een bron die niet werkt.
Heb dat ook een keer met mijn htpc gehad, met een verkeerd codec pack. Maar ja, ik kan dat zelf niet aanpassen op de One.

Het schijnt dat:
"the G68 has relays which cut in to protect such speakers from nasties when digital PCM/bitstream lock is lost. Many CD and DVD players do not handle silence well. i.e. They break the digital stream rather than passing digital (0) silence."

Zullen ze vast wel fixen, maar heeft geen top prio voor ze natuurlijk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op juni 19, 2014, 21:18:03
:) da's mede de aanleiding dat hij in de markt staat.
Te leuk om het zelf in elkaar te hobbyen.

Dank voor de tip voor de riser, scheelt weer wat rook!

Voor de voeding van de streamer is mijn hd plex lineaire voeding al binnen. Ziet er strak uit, hoop dat dit een goede basis legt voor de prik.

Ondertussen op de laptop de software aan het testen.
Jriver doet het goed. Zeker in combo met convolver. Helemaal top dsp met input vanuit rew eq.
Jremote maakt het mooi af. Zie dat wel headless draaien.

Struggle wel hoe spotify er op te krijgen. Fidelify klinkt top, maar is niet headless te managen. Spotify via asio bridge naar jriver is niet stabiel genoeg en klinkt net iets minder dan fidelify.

Eens zoeken of er nog andere alternatieven zijn (xbmc met jplay? Maar ook daar geen soepele spotify denk ik).

Is het deze voeding die je hebt besteld? http://www.hd-plex.com/HDPLEX-250W-Hi-Fi-DC-ATX-Converter-16V-24V-Wide-Range-Voltage-Input.html Ik begrijp niet helemaal waarom ze dit een HiFi voeding noemen gezien de ripple noise waardes, die zijn namelijk vrij hoog. Een "normale" seasonic voeding behaald aanzienlijk lagere ripple noise waardes.

Ik draai zelf met JRiver, JPlay, en AsioBridge speciaal voor Spotify. Dat werkt hier perfect en klinkt bovendien ook nog eens boven verwachting goed.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

http://www.hd-plex.com/HDPLEX-Fanless-Linear-Power-Supply-for-PC-Audio-and-CE-device.html deze.
Iets beter?

Ga ik nog eens verder tweaken met jriver, jplay, spotify en asiobridge.
Neem aan dat jij jplay zowel in jriver als in asiobridge gebruikt?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

3 mV ipv 120 mV, dus iets beter als ik het goed zie.
Is dat wel acceptabel? Of moet ie retour :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Dat is inderdaad al een stuk beter  ;)

Ik gebruik JPlay in zowel Jriver als in Asiobridge. Als ik echt serieus voor een luistersessie ga zitten gebruik ik enkel Jplay. Dat klinkt toch het beste. Ik zou ook zeker Audiophil Optimizer niet vergeten als je toch met Windows Server 2012 aan de gang gaat. Dat is echt de moeite waard.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Thx, yep de optimizer staat op de rol.
Doe jij een reinstall iedere 6 maanden voor de os?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thebest106

#367
Citaat van: rovinggecko op juni 19, 2014, 22:20:05
http://www.hd-plex.com/HDPLEX-Fanless-Linear-Power-Supply-for-PC-Audio-and-CE-device.html deze.
Iets beter?

Ga ik nog eens verder tweaken met jriver, jplay, spotify en asiobridge.
Neem aan dat jij jplay zowel in jriver als in asiobridge gebruikt?

Asiobridge in combinatie met spotify is zeer aan te raden, dit haalt de kwaliteit een stukje omhoog en bedieningsgemak voor spotify blijft behouden, precies wat jij nodig hebt. Ik draai hem gewoon met de asiodriver van de WAVEio, ik vind in mijn situatie Jplay niets toevoegen, hoor wel verschil maar kan het geen directe verbetering noemen.

Vorige week trouwens nog in de weer geweest met de wisselrelais, om zo een schakeling tussen de waveio (usb), spdif en raspberry input mogelijk te maken. werkt prima

Hier wat afbeeldingen van de stapel prints ;)




En een van de behuizing

rovinggecko

Cool, ziet er strak uit! Mooie behuizing zo.
Heb een i2s switch van twisted pear inelkaar gezet.
Die gaat er binnenkort tussen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Citaat van: rovinggecko op juni 19, 2014, 22:31:08
Thx, yep de optimizer staat op de rol.
Doe jij een reinstall iedere 6 maanden voor de os?

Dat was oorspronkelijk wel de bedoeling, maar door het vele getweak en constante wijzigingen van de setup heb ik de 180 dagen termijn nog geen enkele keer vol gekregen. Je krijgt overigens van JRiver en ook van Audiophile Optimizer genoeg keys om meerdere installaties per jaar te doen. JPlay kan je gratis uitproberen. Spotify draait op deze manier over Kernel Streaming bij mij.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Ondertussen de laatste tijd nog eens leuk aan het spelen geweest met DSP op de stereo set.
Moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van convolution, op basis van jriver, de convolver dsp plugin daarin en de wav files gegenereerd met REW.

Geeft heel veel (subtiele) controle.
Het is even experimeteren voor eea aan de praat is met de wav en cfg files, maar dan werkt het wel erg goed. REW EQ werkt prima voor het aanmaken van de filters.

Vond dit beter dan Dirac (niet genoeg controle) en audiolense (te ingewikkeld).

Dus dit wordt wel een blijvertje in de setup.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

advr

Citaat van: thebest106 op juni 19, 2014, 22:40:06
Asiobridge in combinatie met spotify is zeer aan te raden, dit haalt de kwaliteit een stukje omhoog en bedieningsgemak voor spotify blijft behouden, precies wat jij nodig hebt. Ik draai hem gewoon met de asiodriver van de WAVEio, ik vind in mijn situatie Jplay niets toevoegen, hoor wel verschil maar kan het geen directe verbetering noemen.

Vorige week trouwens nog in de weer geweest met de wisselrelais, om zo een schakeling tussen de waveio (usb), spdif en raspberry input mogelijk te maken. werkt prima

Hier wat afbeeldingen van de stapel prints ;)




En een van de behuizing


off topic..

leuk zo'n Raspberry.

Ben er ook mee aan het stoeien. heb ook een Wolfson kaartje erop gezet voor dig out enzo.
Ik gebruik hem icm met Linn Soundcast maar loopt soms at achter en nog niet echt stabiel. Technisch werkt het allemaal nu nog stabiel te krijgen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rovinggecko

Bij mij staat picoreplayer op de pi. Draait prima stabiel met lms op m'n nas. Aanrader om eens te proberen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

De Olive is de deur uit, op weg naar een blije nieuwe eigenaar.

Hier is het nog even wachten tot de onderdelen voor mijn streamert binnen zijn. Ondertussen nog wat verder tweaken met Convolver en de dddac afmaken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

#374
Zo, lekkere voortgang.

De DDDAC is af, als laatste nog even de volume knop met siliconen vet ingesmeerd zodat eea soepel draait.
Staat nu dus lekker de sterren van de hemel te spelen.

Het resultaat:
- 4 decks
- Coax/USB/RPI
- Cinemag 15/15B trafo
- Alps pot volume controle
- Arduino driven LCD met source\status
- Raspberry Pi met picoreplayer voor build in streaming over I2S
- I2S switch van Twisted Pear om te kiezen tussen USB (WaveIO) en RPI
- Neutrik connectoren voor RCA/USB/Ethernet
- Simpel kistje (kan later altijd nog eens geprofessionaliseerd worden).

Plaatjes:












In de laatste zie je ook duidelijk m'n nieuwe streamer, een Intel NUC in een Akasa Tesla H behuizing. Voor de duidelijkheid, die staat bovenop.
De HD-plex lineaire voeding staat er naast en is een slag groter :).

Daar valt nog wat verder aan te tweaken. Het is me nog niet gelukt om de PPA USB kaart er in te prakken ivm de ruimte, de riser card was precies verkeerd om, dus daar moet ik nog eens naar kijken.
Maar voorlopig draait windows server 2012, Audiophile Optimizer (in 4B mode) en Jriver met convolver (ook daar valt nog wat te tunen) al helemaal goed.

Klinkt lekker zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer