Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubenV.

Mooi project weer  :worship: Is zo'n 4 decks ook nog uitbreidbaar achteraf?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Dank je.

Op dit moment uitbreidbaar tot 8 decks totaal. Maar dan wordt ie wel erg hoog.
Overigens is de cost/ benefit factor met 4 decks wel bereikt denk ik.

Daarna zit het eerst meer in bv de uitgangstrafo's, en ik zie op diyaudio nig wat meer tweaks langs komen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Puur uit nieuwsgierigheid, nu je een tijdje met de Pluto's leeft, wat zijn je ervaringen? :)

rovinggecko

Vanmiddag de laatste lak laag over de pluto's gedaan, dus al even niet geluisterd. Maar tijdens het testen klonk het zeer acceptabel :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Fijn om te horen dat ze bijna af zijn.  :)
Zeer acceptabel klinkt positief, ik heb zelf grote hoop voor mijn Pluto's. Inmiddels is het PVC en aurasound binnen, en nu bezig met het voetontwerp, waarschijnlijk elliptisch.

rovinggecko

Je gaat er heel blij van worden denk ik.
Het geluid komt helemaal los van de speakers en is heel ruimtelijk. Zeker als je dichter bij zit dan ze uit elkaar staan (zoals Linkwitz aangeeft).

Het hoog is heel plezierig (zonder scherpe randjes), een hoop detail in het midden, en ze gaan lager als verwacht.

En ook een stuk harder dan ik gedacht had. :)

Waar ik het meest mee gespeeld heb tijdens het testen is de vulling van de woofer pijp. Uiteindelijk ben ik precies op het advies gewicht uitgekomen. Te veel maakt eea doffer, te weinig geeft resonanties.

Wat ik wel merk is dat als ik het volume open zet, dat de woofer dan, door z'n verticale positie, als een subwoofer m'n houten vloer mee laat trillen. Dit viel destemeer op omdat ik begon met te weinig vulling (had een pak te weinig), vandaar het testen. Was leuk om de verschillen te ervaren.

Eea is volgens ontwerp overigens, Linkwitz heeft ook een houten vloer met  vergelijkbaar effect.

Zal daar als ze straks af zijn nog eens naar kijken qua plaatsing ( dat maakte, net als met een sub ook veel uit) en koppelen/ontkoppelen. Maar da's meer voor de leuk, want eea is niet storend en doet zich alleen voor als ik hem open draai.

De asp/versterker draait prima. De koeling wordt flink warm, maar kan je nog wel vastpakken.
Het meten kostte ook nig even wat aandacht, er was een recentere meetsheet, zonder clipping effecten die ik eerste gemist had, maar die was ook nog niet helemaal up to date. Een van de punten is een stuk hoger, en dat is in lijn met de laatste pcb update. Dus uiteindelijk helemaal volgens de norm in elkaar gezet.

Ben nu ook maar een dac in elkaar aan het zetten, deze speakers verdienen een schappelijke bron :)

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

cardas49

Die DDDAC componenten zien er prima uit. Met welk kant en klaar product kan een DDDAC vergeleken worden (qua prestatie)? Metrum DAC's e.d.?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

rovinggecko

Op Audio Creative hebben ze hem vergeleken met oa een Octave en daar kwam deze als winner uit. En dat was voor het vervangen van de uitgangscondensator door een trafo waardoor eea nog een sprong maakt.
Twani op dit forum draait er met veel plezier mee.

Als de mijne klaar is wil ik hem wel een keer ergens naast zetten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Dank voor je lange post over de Pluto's, heel fijn om zulke positieven ervaringen te lezen. Heel gaaf dat je ze gebouwd hebt.
Ik zoek naar dat ruimtelijke dat je omschrijft.  Ik wil graag verbaasd worden door de Pluto's!
Goed dat ik het weet van het gewicht van de vulling, ik ga ook niet voor acoustastuff nl.
Zet hem op met je DAC, ik lees lekker mee :)

rovinggecko

Geen probleem :) Gaat bij jou vast goedkomen. Schiet het al wat op?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Pluto's komen lekker los. Wat aan het tweaken met het volume van de woofer pijp. Had de oude maten gebruikt, maar de nieuwe zijn iets krapper. Niet heel kritisch volgens het ontwerp, maar aangezien ik de bas te overheersend vond eea eens verder opgevuld. En.... Klinkt een stuk strakker en veel beter in balans.
Blijft mooi dat je eea diy lekker kan tweaken en helemaal mooi als het doet wat je wilt!

Weer eens rustig luisteren zo. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Wow, die 700 gram schelpenzand met anijs doen het helemaal! Kijken, luisteren, niet meer aankomen voorlopig.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Haha, jij bent blij! Mooi!
Hier vordert het langzaam. PVC en hout binnen, ontwerp van de voet = work in progress. Nu ga ik de elektrische componenten uitzoeken, o.a. vervanging voor de condensators.

rovinggecko

Stug volhouden, duurt even maar dan heb je ook wat.

Om dat even te visualiseren:








HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

En door... voor de DDDAC. Eerst maar eens 4 decks in elkaar zetten:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Citaat van: LucasKun op april 18, 2014, 19:22:39
Haha, jij bent blij! Mooi!
Hier vordert het langzaam. PVC en hout binnen, ontwerp van de voet = work in progress. Nu ga ik de elektrische componenten uitzoeken, o.a. vervanging voor de condensators.
Welke condensators wil je vervangen? Kan je ze niet meer krijgen of zoek je wat beters?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Wauw, die witte jongens zien er strak uit! :) :)

Ik vul uit de spreadsheet de in condensators in op digikey/mouser, beginnende met rij 85, en alles is obsolete. Nu graaf ik op het gesloten Pluto-builder forum, maar het is me nog niet duidelijk wat de vervangende items zijn. Ik vind het prima om er meer te kopen en dan die met de goede waarde uit te zoeken, alleen ik weet nog niet welke ik moet hebben.

rovinggecko

Net even naar een paar gekeken bij mouser en digikey, maar zie ze gewoon in stock. Kijk je naar de Pluto-2.1 new pcb excel sheet?
de eerste is een 2x 2.2nF, 505-FKP22200/100.25 bij Mouser
De eerste Digikey is 5x 120nF, P14241-ND.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

I can pm you the order list from digiley & mouser if that helps.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LucasKun

Hee, dank je wel! Ik zat op een verouderde lijst te kijken, uit 2009. Ik heb nu dezelfde lijst als jij, die items zijn er gewoon! :)
Dank!

rovinggecko

:) Blijft lastig om de juiste versies te vinden. Let ook goed op bij het meten, er is ook een nieuwe tabel voor het meten, dat geeft stukke betere resultaten. :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Peerless Monster

Wat een ongelofelijk leuk project.
Ik had deze nog niet eerder gespot. Zo kon je toch weer prachtige dingen tegen!
Please go on!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rovinggecko

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2014, 22:57:09
Wat een ongelofelijk leuk project.
Ik had deze nog niet eerder gespot. Zo kon je toch weer prachtige dingen tegen!
Please go on!
:)
Dank je. Wees niet bang. Nog niet klaar, dacje er bij, streamertje....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Knap hoor, speakers zelf gebouwd, DAC zelf bouwen... Ik doe het je niet na... dus :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rovinggecko

:) wat onderdelen zelf bouwen of een complete dedicated, reference level, HT? :worship: :worship: .
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer