Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Gestart door rovinggecko, april 1, 2012, 13:45:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marino

Mooie aanwinst! Het lijkt mij een zeer mooie oplossing, ik hoop dat Spotify ook ooit ondersteuning gaat krijgen want dan kan de Squeezebox weg en ik op zoek naar een Sooloos...
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marino

Ok maar volgens mij is dat een iets mindere kwaliteit als Spotify (256 tegenover 320). Het is in ieder geval een oplossing.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

Nahpets

Nu durf ik te betwijfelen of je het verschil tussen 256 en 320 hoort.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik van het weekend de MC200 gehoord heb met webradio, en ik was underwhelmed.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marino

Dat weet ik ook niet, het verschil tussen Spotify en 3fm webradio (op de squeezebox) valt wel op. De betere webradio stations zullen het gat kleiner maken.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

thepioneer

#155
Mooie aanwinst.

Waarom heb je er een ms200 bij gekocht? Heb je 2 zones nodig?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

bmateijsen

Citaat van: Nahpets op maart 12, 2013, 22:58:54
Rhapsody wordt wel ondersteund.

Klopt.... maar met workaround, immers Rhapsody is alleen US.

rovinggecko

Citaat van: thepioneer op maart 13, 2013, 16:17:33
Waarom heb je er een ms200 bij gekocht? Heb je 2 zones nodig?

- Mooi speelgoed
- Dan staat de MC200 straks uit het zicht
- De SQ zou iets toe moeten nemen (en dat kan ik nu mooi testen)
- Ik vond een mooie deal op een MS200
- Kan dan eventueel de MS200 op de slaapkamer plaatsen voor een zone 2 en dat daar uittesten. Als spotify op de Sooloos komt dan kunnen de Squeezeboxen weer weg.
- mooi speelgoed
- laag financieel risco
- mooi speelgoed
- ....

genoeg excuses? ;)



HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Je had me al bij 'mooi speelgoed' overtuigd.  :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

thepioneer

Het is mooi dat je 2 zones hebt. Ik vraag me af of de ms beter is als de mc. Ik vraag me af hoe je hem gaat aansluiten. Optisch is het beste denk ik want analoog zou hij wel minder zijn als de mc analoog. Maar heb dat nooit getest natuurlijk omdat ik geen ms200 heb gehad.

Maar erg mooi speelgoed, met een zeer fijne app. Ga je met utp kabels werken of met speakerlink kabels?

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

unknown

En zo ben je van één en al Emotiva naar één en al Meridian ;)

Mooie upgrade!
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

Citaat van: thepioneer op maart 13, 2013, 20:23:08
Het is mooi dat je 2 zones hebt. Ik vraag me af of de ms beter is als de mc. Ik vraag me af hoe je hem gaat aansluiten. Optisch is het beste denk ik want analoog zou hij wel minder zijn als de mc analoog. Maar heb dat nooit getest natuurlijk omdat ik geen ms200 heb gehad.

Maar erg mooi speelgoed, met een zeer fijne app. Ga je met utp kabels werken of met speakerlink kabels?
Volgens de hitchhikers is de ms beter dan de mc, maar dat gaan we beleven.
De bedoeling is om een kabel te scoren die van speakerlink naar coax en comms gaat. Dan heb je zowel de goede digitale kwaliteit en de controle over bv volume vanaf de ipad.
Alternatief is een optische kabel en eelosse speakerlink/comms kabel.

Tussen de ms en mc komt utp, via mijn netwerk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Een gewone speakerlink naar coax is eigenlijk niet voldoende. Dit omdat het digitale signaal van de speakerlink aes/ebu is en geen 75 ohm. Dus zou je dat kunnen oplossen door er een reviver tussen te zetten. Ik heb een reviver thuis gehad en is een prima oplossing. De reviver zorgt ervoor dat je een 75 ohm signaal krijgt.

Je zou het kunnen proberen met alleen een kabel maar het pakte bij mij niet zo goed uit. Wel toen ik hem als aes/ebu aangesloten had. Jou versterker heeft geen aes/ebu ingangen dus daar kom je niet mee weg.

Ik had de streamer eerst analoog op een G02.  Daarna digitaal op de 861. Nu op de 861 via een ID40.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen straks. Mocht de Ms200 niets extra brengen heb je een mooie 2e zone.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

RBM

#164
De MS200 is onderweg... ;-)

En ja, hij levert in mijn ervaring wel degelijk wat extra ten opzichte van een MC200. Die kan een beetje 'harsh' zijn in de hoge tonen en wat vollopen onderin (alles relatief natuurlijk) -- de MS is wat vloeiender, ruimteljker, schoner (aangesloten op een setje DSP5200's).

En ja, het is een leuk speeltje. ;-)
Meridian MS600 > DSP5200 | MC200 > F80 | QNAP 6TB | Explorer > AKG K550.

rovinggecko

Zoals al eerder gemeld in dit topic ben ik wat aan het stoeien geweest met brom over de speakers met de Cinepro als versterker. Dat probleem heb ik na veel testen eindelijk opgelost: er zit nu een Monster HTS1000 voor voor alle audio apparatuur en dan een APC Line-R voor de Cinepro.
Als ik de Line-R op 230V zet, dan is de brom weg. Het voltage bij mij thuis ligt even onder de 210 Volt. Binnen de landelijke norm, maar kennelijk niet lekker voor de Cinepro. Als er af en toe wat noise op de lijn zit dan vertaald zit dat in brom bij een laag voltage.

Anyway, ik blij, mooi geluid en de XPA-5 met pijn in m'n hart overgedaan aan een nieuw baasje (forumlid mel).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Met met bij mij thuis eerst de xpa-5 aan zijn integra gehangen... kregen we er alleen geluid uit als we m'n squeezebox optisch aansloten aan de integra. M'n htpc over hdmi en mac mini over hdmi gaven wel beeld maar geen geluid. Raar, maar gelukkig doet eea met bij mel thuis wel zoals het hoord. Die kan nu lekker testen of de verbetering is wat hij verwacht.
Blijf het wel raar vinden, dus als iemand nog een suggestie heeft (en ja, het volume stond aan :) ).

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Tijd dus voor de laatste ergernis: het geluid van de Cinepro fans.

Eigenlijk is de Cinepro gemaakt voor de echte dedicated, professioneel opzette, home cinema's. Die meestal beschikken over een rack met apparatuur. Niet voor in de woonkamer naast de bank  ::).
Maar ja, ik heb een klein huisje...

Dus, de fans moeten vervangen. Heel makkelijk, zonder risico, want ze zitten apart in een behuizing, eenvoudig bereik- en vervangbaar (alsof Cinepro er over nagedacht heeft).
De oude zijn 2x 24V fans in parallel, die heb ik vervangen voor 2x 12V in serie, aangezien er in de 24V geen silent fans te krijgen zijn. Een paar mooie rode SilenX Effizio EFX-12-15. Even solderen, wat nette krimpkous en een tie-ripje en klaar.

Fotos:








Helemaal gelukt, zo geruisloos dat ik alleen nog ver op de achtergrond mijn NAS hoor die boven staat (ook daar dus een paar nieuwe fans voor besteld).

Het kostte wat moeite maar nu ook 300% tevreden met de Cinepro, die zie ik niet snel meer weg gaan. Misschien ook de voorkant nog eens wrappen zodat hij zwart is net als de rest van de apparatuur, maar dat gaat qua geluid niets opleveren natuurlijk.

Op nu naar het vergelijken van streaming:
- Squeezebox met iPeng
- Sooloos, MC200 / MS200 / iPad Meridian Core app
- Mac Mini met Audirvana

Ben benieuwd...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

Ziet er wel bruut uit, die 2 rode fans zo aan de achterkant! :clapping:
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Delesh

Ja best cool met die ventilatoren.  Maken ze niet al te veel geluid?
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

rovinggecko

Citaat van: Delesh op april 28, 2013, 14:24:16
Ja best cool met die ventilatoren.  Maken ze niet al te veel geluid?
:nopompom: Het hele doel van die ventilatoren is juist dat ze geen geluid maken! :pompom: (en da's gelukt ook!)

Citaat van: unknown op april 28, 2013, 14:14:48
Ziet er wel bruut uit, die 2 rode fans zo aan de achterkant! :clapping:
Ja, jammer genoeg zitten ze aan de achterkant, helemaal onder in m'n rack. Dus daar zie je helaas niets van.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rob Eric Blank

Mooie setup! Prachtig gemaakte speakers en mooie componenten.

rovinggecko

Bedankt! Ben er wel blij mee. De componenten zijn visueel misschien een klein beetje een rommeltje (met name het zilver van de cinepro), maar dat heeft gelukkig geen negatieve invloed op het geluid :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Zo, maar eens beginnen met het vergelijken van de streaming opties die ik heb staan.
Twee belangrijke criteria:
- kwaliteit
- bedieningsgemak

De opties:
- Squeezebox Touch
     - BOTWS voeding
     - iPeng op de ipad
     - coax op de G68
     - spotify
- Mac Mini
     - Audirvana
     - via hdmi op de HD621, door naar de G68
     - Apple remote op de ipad
     - web streaming via ? ? ?
- Sooloos
     - MC200 core (op afstand via GB switched netwerk)
     - MS200, via Steve Eyles speakerlink to coax op de G68
     - Meridian Core app op de ipad
     - rhapsody
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MegaJ

#174
Citaat van: rovinggecko op april 28, 2013, 12:09:09
Zoals al eerder gemeld in dit topic ben ik wat aan het stoeien geweest met brom over de speakers met de Cinepro als versterker. Dat probleem heb ik na veel testen eindelijk opgelost: er zit nu een Monster HTS1000 voor voor alle audio apparatuur en dan een APC Line-R voor de Cinepro.
Als ik de Line-R op 230V zet, dan is de brom weg. Het voltage bij mij thuis ligt even onder de 210 Volt. Binnen de landelijke norm, maar kennelijk niet lekker voor de Cinepro. Als er af en toe wat noise op de lijn zit dan vertaald zit dat in brom bij een laag voltage.

Anyway, ik blij, mooi geluid en de XPA-5 met pijn in m'n hart overgedaan aan een nieuw baasje (forumlid mel).

Serieus? Je hebt dus met een multimeter een RMS voltage gemeten tussen fase en nul van 210V?

Bij mij bromt mijn XPA-5 juist over de speakers, maar ik geloof niet dat het aan het voltage hier ligt, ligt netjes rond de 230V.

Gaaf trouwens die rode fans!  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K