XBMC 11 final (dts hd ma support)

Gestart door larzie, maart 26, 2012, 09:18:02

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

https://github.com/downloads/DanielaE/xbmc/XBMCSetup-11.0%2BHD-audio-20120417-2f965ac-dx.exe

Komt uit de eerste post van dit topic: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877

Zie dat ze ook al met 12 bezig zijn. Nu ff geen tijd om te checken, maar hoop dat ie menu's ondersteunt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Citaat van: RalphH op mei 16, 2012, 17:34:54
https://github.com/downloads/DanielaE/xbmc/XBMCSetup-11.0%2BHD-audio-20120417-2f965ac-dx.exe

Komt uit de eerste post van dit topic: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121877

Zie dat ze ook al met 12 bezig zijn. Nu ff geen tijd om te checken, maar hoop dat ie menu's ondersteunt.
Dit is de instal,ik had eerst een noninstal dacht ik.
Welke zal ik het beste gebruiken,jij nog getest welke versie het beste naar lpcm omzet?

RalphH

Alle releases van danieleA zijn goed. Op de eerste pagina staat altijd de laatste.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Erik

Kan het zijn dat xmbc11 geen dts aankan? Heb sinds gisteren een paar films zonder geluid. Alleen als het dts is, ac speelt hij wel af. Kan me niet voorstellen dat hij geen dts aankan. Wel gisteren een update geinstalleerd voor quickplayer, misschien dat die roet in het eten heeft gegooid.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sjettepet

Nee hoor, DTS draait prima hier.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Erik

Was ik al bang voor  :nopompom:
Verder zoeken dan maar, bedankt voor je antwoord.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

morca

Citaat van: Erik op mei 17, 2012, 11:54:42
Was ik al bang voor  :nopompom:
Verder zoeken dan maar, bedankt voor je antwoord.
Alle settings staan goed?,versie 11 heeft geloof een ander geluidsmenu

Erik

Het gekke was nu ik erover terugdenk dat ik een film keek (sector 7) en had toen wel geluid, de film was soms wat saai dus wilde verder spoelen en besloot mn ipad te halen, startte constalation maar die zag niet dat er een film aan de gang was (nothing playing zei die). Testte de verbinding hij crashde, zette de ipad maar weer uit, liep terug en toen had ik geen geluid meer. Stukje teruggespoeld geen geluid.
Zal eens de computer herstarten als dat niet helpt verwijder ik alles van xmbc incl setting en installeer hem opnieuw dat zou ik theorie moeten werken.
- Winston Churchill

Erik

Helaas  reboot leverde niks op. Net complete herinstallatie gedaan met nieuwste nigtly build, geen geluid meer bij een dts track.
Misschien moet ik toch eens aan een plug and play mediaplayer gaan denken, dit kost gewoon teveel tijd.

Heb er trouwens een nieuw probleem bij het viel me al vaker op dat de ondertitels in 3d wat vreemd waren soms. geen probleem zette ik uit. Maar bij koreaanse en chinese films niet handig ;D
Wat is het nou op xbmc zie ik dubbele beelden naast elkaar ondertitels in het midden maar op de Sony is het beeld goed alleen staat de rechterondertitel links en omgekeerd, dus ik moet eerst rechts lezen dan links om de hele zin te lezen ??? Maf dit zou aan de sony kunnen liggen of de zelfgemaakte ondertiltels die voor elk merk tv anders zijn.....
- Winston Churchill

eduard

Een htpc levert mij minder problemen op dat een media speler :(. Heb er de afgelopen 2maande al 3 geprobeerd.
1. De dune smart d1 deed het niet samen met mijn av7005 zou het graag nog eens proberen.
2. popcorn a300 veel vastllopende bluray rips
3. pas geleden een mede8er 400x2 gekocht voor 80 euro en deze doet het eigenlijk verbazend goed.

morca

Citaat van: eduard op mei 17, 2012, 23:03:38
Een htpc levert mij minder problemen op dat een media speler :(. Heb er de afgelopen 2maande al 3 geprobeerd.
1. De dune smart d1 deed het niet samen met mijn av7005 zou het graag nog eens proberen.
2. popcorn a300 veel vastllopende bluray rips
3. pas geleden een mede8er 400x2 gekocht voor 80 euro en deze doet het eigenlijk verbazend goed.
Die amp kan geen hd audio formaten aan toch,dat is ook mijn probleem,met de comp niet meer ala het goed is  :D

eduard

De marantz Av 7005 kan zeer goed overweg met hd audio. Het probleem is een hdmi handshake. Andere hebben het wel gewoon werkend op de av 7005 er zit waarschijnlijk iets anders in mijn keten waardoor de dune het niet deed.

joostb

ik heb het programma geinstaleerd prachtig geluid. maar ik krijg geen beeld op fullscreen

Erik

Sinds vandaag doet ook AC geluid niets meer. Niets geeft meer geluid onder XBMC. Ik begrijp eindelijk waarom mensen soms een hekel aan pc's hebben. Hier kun je gewoon niets mee iets hoort altijd te werken of niet. Niet dit gerotzooi.

Tijd om naar een ander pakket te gaan uitkijken....

Citaat van: Erik op mei 17, 2012, 10:34:37
Kan het zijn dat xmbc11 geen dts aankan? Heb sinds gisteren een paar films zonder geluid. Alleen als het dts is, ac speelt hij wel af. Kan me niet voorstellen dat hij geen dts aankan. Wel gisteren een update geinstalleerd voor quickplayer, misschien dat die roet in het eten heeft gegooid.
- Winston Churchill

RalphH

Mijn devies....hou je Pc basic , genoeg ervaring en dit werkt. Niet nodig Om 100000 codecs te installeren, gewoon de juiste en gaaaaan!

Thunder

Er is ook al genoeg over geschreven op het XBMC forum dat je het beste geen enkele codec apart kan installeren. Dit vernaggelt de standaard functies binnen XBMC. Het is ook niet nodig, XBMC gaat er niet meer door ondersteunen.

Citaat van: Erik op mei 18, 2012, 23:40:14
Ik begrijp eindelijk waarom mensen soms een hekel aan pc's hebben. Hier kun je gewoon niets mee iets hoort altijd te werken of niet. Niet dit gerotzooi.

Lees voor de grap eens de problemen met nagenoeg alle mediaspelers. Daar word je ook niet vrolijk van. Dan heb ik liever een HTPC die ikzelf opnieuw kan installeren of een ander pakket op kan gooien, in tegenstelling tot de meeste mediaplayers waar je voor een firmware afhankelijk bent van een fabrikant of met een beetje geluk een goede fanbase. Wil niet zeggen dat dit voor alle mediaplayers geldt, maar het gras is zeker niet altijd groener bij de buren. ;)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Erik

Citaat van: Thunder op mei 19, 2012, 07:48:03Lees voor de grap eens de problemen met nagenoeg alle mediaspelers. Daar word je ook niet vrolijk van. Dan heb ik liever een HTPC die ikzelf opnieuw kan installeren of een ander pakket op kan gooien, in tegenstelling tot de meeste mediaplayers waar je voor een firmware afhankelijk bent van een fabrikant of met een beetje geluk een goede fanbase. Wil niet zeggen dat dit voor alle mediaplayers geldt, maar het gras is zeker niet altijd groener bij de buren. ;)
Oh jee zo erg, ik wil gewoon film kijken is er dan niets wat 100% werkt ;D
Heb gisteren gewoon film in mediaplayer classic gegooid en naar voor gelopen om te kijken ging eigenlijk prima.
Zo'n appeltv3 zat ik nog naar te kijken als die gejailbreaked wordt draadloos streamen lijkt me ook wel wat of als dat niet gaat een dun draadje.
En om nou heel windows opnieuw te installeren is ook weer wat. Ik dat ik het maar voorlopig op MPC hou, bedankt voor je advies!
- Winston Churchill

Thunder

Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Erik

nee, ook niet met de de verwachte crack die volgende week uitkomt.
- Winston Churchill