Audiofiele netwerkkabels vanuit de praktijk van een voormalig netwerkingenieur

Gestart door FvP, maart 23, 2012, 22:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: Joris1971 op juli  8, 2012, 11:18:57
Dus dan zit er volgens jullie ook GEEN verschil tussen interlinks? Want tja  het is ook wetenschappeliijk bewezen dat er geen verschil zit in koper...
Joris hou toch op met je getrol joh. tuurlijk zit er géén verschil in interlinks
JBL PRX Power!

Joris1971

Citaat van: Raphie op juli  8, 2012, 11:24:52
Joris hou toch op met je getrol joh. tuurlijk zit er géén verschil in interlinks

Laat maar, ik ga me niet verlagen tot trol niveau

MaxxMark

Citaat van: Joris1971 op juli  8, 2012, 11:18:57
Dus dan zit er volgens jullie ook GEEN verschil tussen interlinks? Want tja  het is ook wetenschappeliijk bewezen dat er geen verschil zit in koper...

Misschien moet je het topic nog een keer doorlezen... Eerder is al gezegd dat Interlinks een andere kwestie zijn. Daar kan wel sprake zijn van problemen in het tijdsdomein (maar ook jitter, danwel in opname/afspeel, danwel extern danwel andere oorzaak) .

Aangezien er bij netwerk een extra laag (oa TCP/IP) zit om transmissie fouten te voorkomen en 100% data te garanderen (en bij interlinks dus niet) is dat appels met peren vergelijken.

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

JBL PRX Power!

Joris1971

Citaat van: Raphie op juli  8, 2012, 11:52:03
mag ik van u 100gram "snel koper" ?  :D

Zeker voor je ultieme stekkerblok, dat je zgn aan het fabriceren bent

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FvP

Citaat van: Kjelt op juli  8, 2012, 10:07:29
Dat hebben ze dus niet of nergens vermeld, staat ook helemaal niets over in die quote, en dat tijdsdomein van tcp/ip kabels dat is dus de grootste onzin van iemand die er echt geen kaas van gegeten heeft.
Lees dit topic nog maar eens na want dit is hele oude beloni waar je nu mee aan komt zetten.

dat verhaaltje met de steilheid van de flanken hebben ze ook al eens gebruikt voor het USB verhaal, en high-end SPDIF kabels

dit gaat al lang mee zonder enige kennis van de onderliggende datatransmissie

Joris1971

Citaat van: Klinkt Beter op juli  8, 2012, 13:04:58
dat verhaaltje met de steilheid van de flanken hebben ze ook al eens gebruikt voor het USB verhaal, en high-end SPDIF kabels

dit gaat al lang mee zonder enige kennis van de onderliggende datatransmissie

Wie bedoel je met ZE?

Perfectionist

Joris en Raphie graag stoppen met het onderlinge gekift. Ik wil deze woorden best kracht bijzetten, maar laatse kans.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

WW

Grappig dat er nog steeds mensen hier in discussie zijn over de kwaliteit van het geluid bij netwerkkabels, terwijl er geen enkel bewijs is dat er verschil is in kwaliteit, dat komt o.a. door TCP/IP protocol. Als er iets mis gaat wordt het opnieuw verzonden, je kunt dus geen verlies hebben in je netwerkkabel (geluidverlies). Als je al kwaliteit verlies van het geluid hebt ligt het aan het ontvangende apparaat dat gewoon slecht is.

Nu hou ik er mee, anders wordt het echt tijdverspilling.

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Perfectionist

Bericht verwijderd en waarschuwing voor Joris. Je weet inmiddels heel goed dat er een grens  getrokken was en dat discusie na admin actie alleen per PB mag.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Maro

Citaat van: John Wx op juli  8, 2012, 19:27:29
Had je ook nog Wim  :popcorn:
Y

Nog een beetje, ga het net redden denk ik. Zolang Frank2 zich er maar niet met zijn sneeuw vriend  mee gaat bemoeien, in dat geval zal naar de avondwinkel moeten.  :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bierkameel

Citaat van: Joris1971 op juli  8, 2012, 09:58:10
ONZIN!

Art's Excellence heeft dit dus WEL getest!
Sceptici zullen stellen dat netwerk bekabeling geen relevante invloed zal hebben op de reproductie van digitaal opgeslagen muziek. Echter, de bekabeling heeft wel degelijk invloed, en de effecten ervan lijken zeer sterk op het effect van een zeer nauwkeurige klok in een digitaal systeem. Met andere woorden, de toegepaste bekabeling heeft kennelijk invloed op de nauwkeurigheid in het tijdsdomein van het signaal, niet op de volgorde of de juistheid van de bits die worden getransporteerd: een 1 blijft een 1, en een 0 een 0. De timing van het moment wanneer je van 1 naar 0, of van 0 naar 1 gaat maakt wel degelijk een verschil. Goede netwerkbekabeling kan ervoor zorgen dat je de nauwkeurigheid in het systeem behoudt.
Als ik kabelverkoper was zou ik ook zeggen dat die van mij de beste zijn maar dit is totale onzin en onmogelijk. Als je kennis hebt van het OSI model dan snap je dat.
Ik ben benieuwd of jij het verschil hoort van een 320kbps MP3 die ik met zo'n 1200 euro kabel van mijn NAS speel of een Spotify premium MP3 die vanaf een server uit de USA gestreamed wordt, weet je met hoeveel brakke bekabeling het internet aan elkaar hangt? Dan zou dat dus helemaal niet moeten klinken. Straks beweren ze nog dat een Synology NAS beter klinkt dan een QNAP en dat WD schijven beter zijn voor muziekopslag dan Samsungs.

En analoge interlinks tussen een voor en eind versteker kunnen zeker verschil maken maar dat heeft meer met afscherming te maken en het is een totaal andere techniek.
Digitale interlinks dus coax maakt idd niet uit wat voor kabel je gebruikt, als je processor maar een lock krijgt op het signaal.

Maar misschien ben ik als netwerk nerd wel verwend omdat mijn thuisnetwerk bestaat uit Cisco switches en CAT7 SFTP bekabeling omdat ik getrunkte 1GB verbindingen gebruik en alvast klaar ben voor 10GB ethernet.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

jaco

Citaat van: Bierkameel op juli 14, 2012, 01:23:42
weet je met hoeveel brakke bekabeling het internet aan elkaar hangt?
Dat zijn keurige glasvezels, geen koperkabels...
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

WW

Citeerweet je met hoeveel brakke bekabeling het internet aan elkaar hangt?

In de westerse wereld ja, maar op andere plekken zit het echt wel anders aan elkaar geknoopt en je weet nooit hoe jouw communicatie loopt, dat kan via zo'n brakke verbinding gaan. Op het internet wordt nu eenmaal niet altijd de kortste verbinding gekozen. Dus je kunt nooit met 100% zekerheid stellen dat al jouw verbindingen via nette glasvezelverbindingen gaan.
Ok, ik geef toe, op knooppunten misschien wel, maar daarbuiten is het nog maar de vraag.

FvP

Citaat van: Bierkameel op juli 14, 2012, 01:23:42
Als ik kabelverkoper was zou ik ook zeggen dat die van mij de beste zijn maar dit is totale onzin en onmogelijk. Als je kennis hebt van het OSI model dan snap je dat.
Ik ben benieuwd of jij het verschil hoort van een 320kbps MP3 die ik met zo'n 1200 euro kabel van mijn NAS speel of een Spotify premium MP3 die vanaf een server uit de USA gestreamed wordt, weet je met hoeveel brakke bekabeling het internet aan elkaar hangt? Dan zou dat dus helemaal niet moeten klinken. Straks beweren ze nog dat een Synology NAS beter klinkt dan een QNAP en dat WD schijven beter zijn voor muziekopslag dan Samsungs.

Daaraan kan het volgens mij ook niet liggen, want dan klonk internetradio via de TV kabel anders dan via ADSL.

Wat wel kan is dat een slecht ontworpen toestel naast de ethernet data via een ethernet kabel ook non-data stoorsignalen binnenkrijgt, en daar niet mee om kan of deze niet kan onderdrukken, en vroeg of laat een invloed geeft in de signaalweg.

Er is geen enkele andere plausibele verklaring voor, want de masterclock wordt niet afgeleid van ethernet, en de data is zelfs met de goedkoopste kabel van 2.5 eur uit de action bewezen bitperfect en 100% foutloos zelfs over terabytes aan transfered data.

John Wx

Citaat van: Klinkt Beter op juli 14, 2012, 08:47:09
Daaraan kan het volgens mij ook niet liggen, want dan klonk internetradio via de TV kabel anders dan via ADSL.

Wat wel kan is dat een slecht ontworpen toestel naast de ethernet data via een ethernet kabel ook non-data stoorsignalen binnenkrijgt, en daar niet mee om kan of deze niet kan onderdrukken, en vroeg of laat een invloed geeft in de signaalweg.

Er is geen enkele andere plausibele verklaring voor, want de masterclock wordt niet afgeleid van ethernet, en de data is zelfs met de goedkoopste kabel van 2.5 eur uit de action bewezen bitperfect en 100% foutloos zelfs over terabytes aan transfered data.

Gij legt het weer (altijd) in duidelijke taal uit waarvoor dank :worship:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bierkameel

Citaat van: jaco op juli 14, 2012, 07:16:21
Ik heb het ook niet over de knooppunten, dat is inderdaad keurig spul, ik kwam bijna dagelijks in de grootste knooppunten en serverruimtes toen ik nog in de buitendienst werkte, ik beheer nu zelf een datacentrum.

Ik bedoel meer de oude wijkkasten van KPN en koperleidingen voor ADSL, een collega van mij heeft een jaren 30 woning waar een telefoon lijn binnenkomt waarvan de mantels gewoon afgevallen zijn omdat ze zo poreus zijn :P
Maar toch heeft hij een redelijke internet snelheid.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

mansm

Citaat van: WW op juli 14, 2012, 07:48:10
In de westerse wereld ja, maar op andere plekken zit het echt wel anders aan elkaar geknoopt en je weet nooit hoe jouw communicatie loopt, dat kan via zo'n brakke verbinding gaan. Op het internet wordt nu eenmaal niet altijd de kortste verbinding gekozen. Dus je kunt nooit met 100% zekerheid stellen dat al jouw verbindingen via nette glasvezelverbindingen gaan.
Ok, ik geef toe, op knooppunten misschien wel, maar daarbuiten is het nog maar de vraag.

in Afrika leggen ze nergens koper.... word namelijk sneller uit de grond gejat dan dat ze kunnen leggen.
Allemaal glas daar

BarcoCRT

Citaat van: mansm op juli 19, 2012, 12:44:24
in Afrika leggen ze nergens koper.... word namelijk sneller uit de grond gejat dan dat ze kunnen leggen.
Allemaal glas daar
Precies. Glas of Wimax daar. Ontwikkelingen gaan razendsnel.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

alexander2

Citaat van: BarcoCRT op juli 19, 2012, 19:12:19
Precies. Glas of Wimax daar. Ontwikkelingen gaan razendsnel.

Heeft helaas weinig te maken met ontwikkeling het is een feit dat het koper uit de grond wordt getrokken waar je bij staat.
Moeten we hier ook maar is doen. ;D

John Wx

Citaat van: mansm op juli 19, 2012, 12:44:24
Allemaal glas daar

wel een idee om het te zeggen terwijl het niet zo is, al die poolse kenteken platen door de woestijn heen  8)

beunky

Citaat van: alexander2 op juli 19, 2012, 19:22:47
Heeft helaas weinig te maken met ontwikkeling het is een feit dat het koper uit de grond wordt getrokken waar je bij staat.
Moeten we hier ook maar is doen. ;D

Dat koper jatten doen ze al. Kan ik wel wat staaltjes van vertellen...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

alexander2

Citaat van: beunky op juli 19, 2012, 21:57:38
Dat koper jatten doen ze al. Kan ik wel wat staaltjes van vertellen...

Dat is de verkeerde koper het wordt hoog tijd dat er 'experts' op tv komen die de Oostenrijkers wijs maken dat het koper welke wordt gebruikt voor data aanzienlijk meer waard is.
Wat schieten wij ermee op?

De treinen hebben geen last meer van vertragingen t.g.v. koperdiefstal en iedereen krijgt snel internet. :pompom: