Audiofiele netwerkkabels vanuit de praktijk van een voormalig netwerkingenieur

Gestart door FvP, maart 23, 2012, 22:37:58

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: Ejorne op april  3, 2012, 17:58:16
Wat een lol hebben we weer met het door het slijk halen van een ander...
Doeltreffend ook...
Of toch niet?
Neen, eerder toppunt van sneu.
Slijk? juist egards voor het kritisch zijn en uitzonderlijk waarnemingsvermogen.
JBL PRX Power!

CZ79

Jouw reactie kon ook niet lang uitblijven  :devil:

Wat je doet is je mening bij de anderen door de strot heen drukken, zodra iemand zegt dar er verschil te horen/zien is dan wordt hij/zij afgebrand door een vast gezelschap hier op het forum. Als iemand vervolgens verschil hoort en dat verkondigt als waarheid dan springen julle er bovenop om diegene er van te overtuigen dat hij/zij ongelijk heeft.......EN DUS DOE JE PRECIES HETZELFDE!!!

Is het zo moeilijk om gewoon je mening te uiten zonder dat je een ander wilt overtuigen van zijn/haar ongelijk???

Geldt voor beide kanten (believers en non-believers).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Je kan dat soort reakties ook gewoon eens keer "laten", laat maar brallen zeg maar, negeren als het je niet aanstaat, helpt hoor. ;)

B.

Maar dan moeten dergelijke waarnemingen ook lekker binnen de showcase topics blijven, want in een wetenschappelijk technisch board horen ze als laatste thuis. Ik benadruk het nogmaals: IK vind het niet erg als iemand gelukkig wordt van voodoo praktijken, maar heb dan wel het besef dat je wetenschappelijk gezien niet meer verantwoord bezig bent. Frank2 denkt bijvoorbeeld nog steeds dat zijn stekkertjes en dingetjes allemaal te verklaren zijn en dat is al 1000 maal onderuit gehaald, bij letterlijk elke verklaring die hij er voor wilt geven.

Daarnaast kun je tot het einde doorgaan over wat nu mening is en wat feitelijk is, als we het over een onderwerp hebben waar nog veel in door ontwikkeld wordt, maar audio (in de zin van de WERKING BEGRIJPEN) is al  J A R E N uitontwikkeld.

Joris1971

Citaat van: B. op april  3, 2012, 21:14:37
Maar dan moeten dergelijke waarnemingen ook lekker binnen de showcase topics blijven, want in een wetenschappelijk technisch board horen ze als laatste thuis. Ik benadruk het nogmaals: IK vind het niet erg als iemand gelukkig wordt van voodoo praktijken,

JIJ bestempelt het gelijk als VOODOO praktijken, ook weer  zo een uitspraak dat het dus gelijk weer onzin is....

Ik ben even in gesprek gegaan met Kees-Jan van Arts Excellence, zij verkopen audioQuest utp kabels, de gehele range.
Die mensen zijn al jaren bezig op het gebied van streaming audio.
Hij zei mij dat er echt verbeteringin zit tov standaard UTP kabels. Mensen die het niet willen geloven kunnen gewoon bij hem komen luisteren... Ook hij wilde het eerst niet geloven totdat hij een demo kreeg van AQ.

AbZ

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:26:10Ik ben even in gesprek gegaan met Kees-Jan van Arts Excellence, zij verkopen audioQuest utp kabels, de gehele range.
Hij zei mij dat er echt verbeteringin zit tov standaard UTP kabels. Mensen die het niet willen geloven kunnen gewoon bij hem komen luisteren... Ook hij wilde het eerst niet geloven totdat hij een demo kreeg van AQ.
Ok jongens, conclusie lijkt me duidelijk.
Kees-Jan zegt het immers ook.  Dan moet het wel waar zijn.

Joris1971

Citaat van: AbZ op april  3, 2012, 21:32:30
Ok jongens, conclusie lijkt me duidelijk.
Kees-Jan zegt het immers ook.  Dan moet het wel waar zijn.

Je hoeft niet gelijk zo een snerende achterbakse opmerking te plaatsen...

B.

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:26:10
JIJ bestempelt het gelijk als VOODOO praktijken, ook weer  zo een uitspraak dat het dus gelijk weer onzin is....

Dat doe ik niet gelijk, dat ben ik te weten gekomen door mij te verdiepen in de materie. De materie over de werking van UTP kabels is zelfs in dít topic terug te vinden. Er bestaat hierin maar één waarheid.

CiteerIk ben even in gesprek gegaan met Kees-Jan van Arts Excellence, zij verkopen audioQuest utp kabels, de gehele range.

Ooooooh, zit ´t zo?! De verkoper zegt dat er verschil is en de vertegenwoordiger zegt ´t ook. Slotje dan maar? :)

B.

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:33:22

Oops, ik had zonder die van AbZ gelezen te hebben ´t zelfde gepost. Je hoeft mij dus niet meer te quoten, ik snap dat bovenstaande quote ook voor mij geldt :D

Joris1971

Citaat van: B. op april  3, 2012, 21:33:30
Dat doe ik niet gelijk, dat ben ik te weten gekomen door mij te verdiepen in de materie. De materie over de werking van UTP kabels is zelfs in dít topic terug te vinden. Er bestaat hierin maar één waarheid.

Wie zegt dat jij de waarheid in pacht heb? Ben jij God allmighty?

B.

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AbZ

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:33:22
Joris, je bent het aan het schelden...

Daar kom je wel mee weg als je een scepticus uitscheldt  :dry:
Als ik er wat van zeg dan word ik als medeschuldige gezien  :wacko:

maar het blijft onsmakelijk wat je doet.

AbZ

Citaat van: B. op april  3, 2012, 21:36:02
Ik ben zijn zoon.
Brian?

Citaat van: chansig op april  3, 2012, 21:38:20
Nou succes dan de komende week...

Gr Hans
Zijn we dan van B verlost of hoe zat dat ook alweer  ;D

squeek

Ik heb het topic in zijn algemeenheid niet gevolgd maar wat ik weer lees is buitensporig vriendelijk weer. Topic gaat op slot tot nader order en wanneer de rust is terug gekeerd.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Raphie

Mag het iets gemoedelijker allemaal. en i.d.d. dealers en importeurs in de kont kruipen is not done...
JBL PRX Power!

Lodewijk

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:34:42
Wie zegt dat jij de waarheid in pacht heb? Ben jij God allmighty?

B. staat voor Bruce Allmighty!

MaxxMark

Citaat van: Joris1971 op april  3, 2012, 21:26:10
Ik ben even in gesprek gegaan met Kees-Jan van Arts Excellence, zij verkopen audioQuest utp kabels, de gehele range.

Ik geloof het inderdaad niet (zie uitgebreide onderbouwingen eerder in dit topic). Kan de persoon bij audioQuest toelichten waarom het dan beter is geworden? Ik ben dan namelijk razend benieuwd naar de oorzaak van de verbetering want ik ben er nog steeds 100% van overtuigd dat het dan door iets anders komt.

Ennuhm, misschien ben ik abuis, maar was het niet zo dat auqioQuest kabels werden gebruikt om audio te transporteren? En niet om data te transporteren?  In het eerste geval (audio) dan hoort dat hele verhaal niet in dit topic omdat het ging om data transmissie over UTP (netwerk dus) en dáár is het (zoals bewezen) godsonmogelijk om voordeel te behalen met een betere kabel. In het 2e geval (het  aansturen van bijv speakers of gebruik als interlink oid) is het iets waar signalen van buitenaf mogelijk wel invloed op kunnen hebben en er in het signaal kloktiming verwerkt zit.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Raphie

nodig hem eens uit op het forum, misschien wil die hier wel de werking toelichten?
JBL PRX Power!

MaxxMark

Na terug te hebben gelezen is het inderdaad gewoon UTP (en dus niet audio over UTP).

Ik realiseer me overigens net dat ik volgens mij AudioQuest kabels heb zien hangen op de ISE achter een versterker. De reden dat ik het me herinner is omdat het powered UTP kabels zijn en ik me af vroeg "why the f*ck" dat was...

Als ik dit topic voor de ISE had gelezen had ik met liefde de discussie aangegaan.

Om nog eenmaal een analogie aan te halen voor hoe het process gaat.

Men neme het volgende:
1 printer
1 tekst van 5 a4-tjes
2 mensen

Persoon 1 is verantwoordelijk voor het uitprinten van de tekst, controleren of de tekst correct is en zorgt dat deze in een a4tjes dispenser zit die van bovenaf te vullen is en van onderaf pageina voor pagina er uit te halen is.
Persoon 2 moet de tekst lezen, dat mag zo snel als hij zelf wil.

Persoon 1 print pagina 1 uit, controleert hem op problemen en legt hem in de dispenser
Persoon 2 begint met het lezen van pagina 1

vervolgens gaat persoon 1 verder met het uitprinten van pagina 2  en stopt die in de dispenser
persoon 1 print ook pagina 3 uit, controleert hem op problemen en stopt die in de dispenser
persoon 2 begint nu aan pagina 2

Persoon 1 print pagina 4 uit, controleert hem op problemen en legt die in de dispenser
Persoon 1 print pagina 5 uit en wil deze in de dispenser leggen, maar ziet dat er iets verkeerd is gegaan en dat de tekst niet meer leesbaar is.
Persoon 2 pakt pagina 3 en begint te lezen
Persoon 1 print pagina 5 opnieuw uit, controleert hem op problemen en legt hem (nu volledig leesbaar) in de dispenser
Persoon 2 pakt pagina 4 en begint te lezen
Persoon 2 pakt pagina 5 en begint te lezen

Heeft persoon 2 tijdens het lezen last gehad van het feit dat er 1 printje mislukt is en opnieuw is uitgeprint?

Natuurlijk niet! Want voordat hij toe is gekomen aan het a4tje waar het fout is gegaan is er al een nieuw correct a4tje in de dispenser gelegd.

Dit is exact het zelfde bij een computer systeem waar data transmissie plaats vind (printen, controleren), de ontvangst buffer wordt gevuld (de dispenser) gevolgd door het decoden van de data naar audio (lezen van het a4tje).

Het is dus pertinent onmogelijk dat er, zolang de buffer gevuld blijft, problemen optreden.

De enige situatie waarin er problemen optreden is als de buffer niet op tijd gevuld is. Het enige probleem is dat een dergelijke situatie in de applicatie afgevangen hoort te worden met een error melding ("buffer underrun") en afspelen hoort te stoppen. Incorrecte data kan nooit in de buffer terecht komen (want controle op TCP niveau). En verandering van klannkbeeld als gevolg van incorrecte data is dus onmogelijk.

Real-time streams zouden nog beargumenteerd kunnen worden (waar pakketjes niet opnieuw verstuurd kunnen worden). Maar het gebruik van dergelijke systemen in het streamen van data vanaf bijv een NAS naar een media speler zou volslagen krankjorum zijn en je moet wel uitzonderlijk stom zijn om zoiets te doen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

AbZ

Citaat van: MaxxMark op april  4, 2012, 00:31:26Ik realiseer me overigens net dat ik volgens mij AudioQuest kabels heb zien hangen op de ISE achter een versterker. De reden dat ik het me herinner is omdat het powered UTP kabels zijn en ik me af vroeg "why the f*ck" dat was...
Powered betekent dat ze een batterijtje aan de mantel hangen geloof ik.
Doen ze ook bij sommige van hun kabels voor analoog.
De enige logische overeenkomst is dan dat het in beide gevallen flauwekul is.

Raphie

daarom het het ook audioquest, het blijft een quest, ze zijn er nog nog niet en op dit moment verdwaald op het verkeerde pad.

had van mij ook audiolost mogen heten
JBL PRX Power!

mansm

Kan aan mij liggen, maar als de UTP kabel voor netwerk transmissie waar audioquest duidelijk op doelt,
Spoiler
DIRECTIONALITY: All audio cables are directional. The correct direction is determined by listening to every batch of metal conductors used in every AudioQuest audio cable. Arrows are clearly marked on the connectors to ensure superior sound quality. For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player.
iets aan de audio zou veranderen. Dan is de checksum wat in tcp header zit niet meer correct en zal de data afgekeurd worden en opnieuw worden verzonden.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_Control_Protocol#TCP_checksum_for_IPv4

jvanhambelgium

Citaat van: mansm op april  4, 2012, 08:28:54
Kan aan mij liggen, maar als de UTP kabel voor netwerk transmissie waar audioquest duidelijk op doelt,
Spoiler
DIRECTIONALITY: All audio cables are directional. The correct direction is determined by listening to every batch of metal conductors used in every AudioQuest audio cable. Arrows are clearly marked on the connectors to ensure superior sound quality. For best results have the arrow pointing in the direction of the flow of music. For example, NAS to Router, Router to Network Player.
iets aan de audio zou veranderen. Dan is de checksum wat in tcp header zit niet meer correct en zal de data afgekeurd worden en opnieuw worden verzonden.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_Control_Protocol#TCP_checksum_for_IPv4

En niet alleen dat ... het zijn *GEEN* audiocables maar DATA-cables in deze fase...dus héél dat verhaaltje klopt hier sowieso niet...
Man,man, als wij in onze datacenters alle UTP cabels zouden moeten voorzien van de juiste directionaliteit ;-)

Ik kan het mischien voorstellen aan de mensen die hier audiostreaming & videostreaming voorzien voor klanten...mischien klinkt het allemaal net wat beter... :headbanging: :-X :-X
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kjelt

Wat een heerlijke onzin allemaal weer. Je kunt tegenwoordig als technicus niets meer verzinnen of er komt wel een charlatan zonder kennis die hun eigen magische waarheden in een dikke saus erover heen lepelen  :baaa: