Bio energetische chips, werken ze of niet en hoe?

Gestart door Perfectionist, maart 4, 2012, 21:13:02

Vorige topic - Volgende topic

alexander2

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Jumping Jack

:D

Of bij het omdraaien van een lp
Jumping Jack's set
Discogs

alexander2

Kjelt

Ik lees alleen maar blabla zonder informatie van de fabrikant of werking, zo wordt het meer een afterhours topic.

kermy

Frank2 kom er maar in! ;D

Nee alle gekheid op een stokje, ik geloof niet in dat soort wazige verhalen.

Een mooi recent voorbeeld waren de met zand gevulde kastjes met een ledje er op die je zouden beschermen tegen UMTS straling.
Zelfs bij ontmaskering werd er nog een wazig betoog gehouden om de werking te verdedigen.

En volgens mij valt dit in dezelfde categorie.

Met vriendelijke groet,

Kermy

EJ

Citaat van: Peerless Monster op maart  5, 2012, 12:21:31
Grappig dat je er bij voorbaat al vanuit gaat dat het fake is...

Met een technisch wetenschappelijke achtergrond zit er niet veel anders op he.

Citeer
Jouw stellingname is dat als er geen stekker aanzit dat er ook geen verbetering kan zijn?

Nee, mijn stellingname is dat er geen akoustische redenen zijn om een verandering te kunnen bewerkstelligen. Dat er geen elektrische achtergrond is is evident.

Citeer
Of "geloof" je al niet eens dat er verschil is tussen verschillende CD-spelers? ;D
Wel ongelofelijke grote kans erop dat het zo is...

O? En het bewijs daarvoor is?

rein

Natuurlijk werken die stickers en als je het niet hoort dan heb je geen verstand van audio  :D :D

kermy

Citaat van: rein op maart  5, 2012, 16:58:35
Natuurlijk werken die stickers en als je het niet hoort dan heb je geen verstand van audio  :D :D

Dat is echt een argument wat leveranciers van dergelijke producten rustig durven te gebruiken, het werkt namelijk zeer goed op kritische mensen in het openbaar.
Onder het motto wie durft er kritiek te leveren! ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

Raphie

Nog erger, wie durft een tweak tegen te spreken, de blamage! dat JIJ het niet hoort! (daar hebben veel forumschaapjes hier ook last van)  :D
JBL PRX Power!

alexander2

Citaat van: Raphie op maart  5, 2012, 17:12:36
Nog erger, wie durft een tweak tegen te spreken, de blamage! dat JIJ het niet hoort! (daar hebben veel forumschaapjes hier ook last van)  :D

Ik wil je nog bedanken voor je tip omtrent onderbroeken. ;)
Kan nu met een gerust hard reizen. :D

EJ

Citaat van: Raphie op maart  5, 2012, 17:12:36

Je bent duidelijk geen audiofiel als het niet hoort. Je hoort hier dus niet thuis. ;)

Raphie

precies, ga weg!, jij wetenschapper!

Anderen kopen roomcorrectie, IK draai wat vet op een stekkerschroef en heb WERELDSCHOKKENDE resultaten.
Anderen moeten pallets rockwool wegstoppen, ik behandel m'n hele kamer d.m.v. 1 plakje steenwol onder de bank.

Heerlijk toch als je zo snel tevreden bent?  :worship:
JBL PRX Power!

Peerless Monster

:coffee:

Non believers van het gevaarlijkste soort met elkaar in dit topic...
Wordt een beetje saai zo ;D ;D
Is ook zo mooi om het altijd met elkaar eens te zijn: verschil in geluid kan gewoonweg niet of het moet wetenschappelijk zijn verklaard... Heerlijk!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Raphie

nee meer van open je OREN en OGEN

gebruik bijv eens REW en doe eens een sweep in je kamer
verschuif nou de mic eens 10cm en doe het nog eens? > kijk naar de nieuwe respons curve, groot verschil he?
trek je speakers nu eens 50cm naar voren en meet nog eens? > kijk naar de responscurve, ENORM verschil he?
verander de powerkabel > kijk naar de respons curve > geen verschil?!? helemaal geen verschil?!? hoe kan dat nou!?!?! Peter (names have been changed to protect the innocent) zei toch?!?.........

Gewoon oudhollandse nuchterheid ipv audiofiele prietpraat.....
JBL PRX Power!

morca

Het viel mij vd week op dat ik 2 Denon,s POA 6600 van zolder haal,en er een simpel snoertje aanzit net als bv een cd speler ofzo.
Ik dacht nog zal ik een topic openen of dit netsnoer wat Denon er zelf aanzet wel voldoende vermogen kan vervoeren voor de dikke eindbakken...........  O0

Misschien moet ik er maar gauw 2 van deze stickertje,s opplakken,ik vermoed dat het de stroomdoorvoor positief beinvloed........  :D

Ik denk nuchter,dat kan best zo ,maar er zijn leden die voor het aansluiten het netsnoer al zouden vervangen denk ik.

EJ

Citaat van: morca op maart  5, 2012, 18:32:07
Het viel mij vd week op dat ik 2 Denon,s POA 6600 van zolder haal,en er een simpel snoertje aanzit net als bv een cd speler ofzo.
Ik dacht nog zal ik een topic openen of dit netsnoer wat Denon er zelf aanzet wel voldoende vermogen kan vervoeren voor de dikke eindbakken...........  O0

Misschien moet ik er maar gauw 2 van deze stickertje,s opplakken,ik vermoed dat het de stroomdoorvoor positief beinvloed........  :D

Ik denk nuchter,dat kan best zo ,maar er zijn leden die voor het aansluiten het netsnoer al zouden vervangen denk ik.

Het vermogen verdubbelt toch met deze bioenergetische chips? Paprika of niet? :) Als je dan ook nog de stroomkabels vervangt heb je een soort wrap drive. :D (die had ik moeten bewaren voor de miracle wraps.. Wrap driven). Kan wel marketeer worden. ;)

:popcorn:

CZ79

Citaat van: Jumping Jack op maart  5, 2012, 14:58:05
Of de musicmask

de Music mask past hier toch niet echt in aangeizen dit gewoon bedoeld is om de visuele afleiding weg te nemen, sommigen luisteren ook lekkerder naar hun muziek als ze hun ogen dicht doen (doe ik ook vaak, vindt ik gewoon prettig luisteren).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Citaat van: EJ op maart  5, 2012, 18:53:15
Het vermogen verdubbelt toch met deze bioenergetische chips? Paprika of niet? :) Als je dan ook nog de stroomkabels vervangt heb je een soort wrap drive. :D (die had ik moeten bewaren voor de miracle wraps.. Wrap driven). Kan wel marketeer worden. ;)

:popcorn:
Euh ,dan doe ik het even niet,ik kom RMS nu mooi uit met 450 RMS en een 400 RMS 600 short RMS woofer.
Bedankt voor je tip,met dat nieuwe snoer en die stickers had ik mij JL,s ernstige schade toe kunnen brengen,dan was ik toch gauw 900 of in wrapfuntie over de 1000 watt RMS
Dat kunnen we niet hebben ...................... beter niks aan doen dan
Ik laat de stickers even schieten in dat geval    :popcorn:

Powerbuy  :popcorn: dan maar,schieten we allemaal wat mee op.
geluidstechnisch niet dan met al dat gekraak  :D

Jumping Jack

Citaat van: cz79 op maart  5, 2012, 19:12:39
de Music mask past hier toch niet echt in aangeizen dit gewoon bedoeld is om de visuele afleiding weg te nemen, sommigen luisteren ook lekkerder naar hun muziek als ze hun ogen dicht doen (doe ik ook vaak, vindt ik gewoon prettig luisteren).

Ik luister ook graag in het donker hoor, maar ik heb daar geen maskertje van €30 voor nodig + de omschrijvingen op die website zijn er toch een beetje over... Dat het ding (de music mask dus) werkt, lijkt me logisch maar het is een beetje ijs verkopen aan eskimo's (of Inuit, mocht er zich iemand beledigd voelen).
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Citaat van: Jumping Jack op maart  5, 2012, 19:38:24
Ik luister ook graag in het donker hoor, maar ik heb daar geen maskertje van €30 voor nodig + de omschrijvingen op die website zijn er toch een beetje over... Dat het ding (de music mask dus) werkt, lijkt me logisch maar het is een beetje ijs verkopen aan eskimo's (of Inuit, mocht er zich iemand beledigd voelen).
Als ik echt wil luisteren en relaxen doe ik ook vaak me ogen dicht  ;)

CZ79

Ja zodoende vindt ik dit niet helemaal bij de chips horen maar het is ook wel een beetje ijs brengen naar de inuit inderdaad.

Op zich is het wel zo dat als je je ogen een langere poos dicht houd je je meer gaat focussen op de andere zintuigen en dat je dan beter in staat bent andere geluiden te onderscheiden, we hebben dit ooit een keer in militaire dienst gedaan, tijdens een oefening stilzitten en je ogen >20 min gesloten houden, na verloop van tijd wanneer je dus niet meer afgeleid bent (visueel) hoor je dingen anders en ben je vatbaarder voor prikkels via de andere zintuigen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Citaat van: cz79 op maart  5, 2012, 19:46:57
Ja zodoende vindt ik dit niet helemaal bij de chips horen maar het is ook wel een beetje ijs brengen naar de inuit inderdaad.

Op zich is het wel zo dat als je je ogen een langere poos dicht houd je je meer gaat focussen op de andere zintuigen en dat je dan beter in staat bent andere geluiden te onderscheiden, we hebben dit ooit een keer in militaire dienst gedaan, tijdens een oefening stilzitten en je ogen >20 min gesloten houden, na verloop van tijd wanneer je dus niet meer afgeleid bent (visueel) hoor je dingen anders en ben je vatbaarder voor prikkels via de andere zintuigen.
Nou heb ik niet in dienst gezeten,maar als ik rustig zit en idd lekker oogjes dicht lijk ik vaak meer te horen.
Net alsof je oren scherper worden omdat je verders niks doet,en dat zeg jij dus ook......intressant,maar idd ook oftopic.

In hoever een topic als deze on kan blijven,valt mij mee dat we nog op het spoor staan  :clapping: