Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

RX SOUND

Nou lijkt me duidelijk dus...

Heren mijn dank...geloof dat ik de boot maar verkoop..

Goed weekend
Monitor Audio RX8,RX2,RX,Yamaha RX V3800,Sony-bdp-s550,Popcorn C-200 Apple Tv, Topfield 7700HSCI, Samsung UE46B8000 tv.

Zefanja

Hahaha

Succes!

We horen graag wat je uiteindelijk gedaan hebt.

Goed weekend
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

darkman76

:) Nou om je te helpen bij je keuze...

Bij mij is Yamaha op MA toch ook een super combinatie hoor...  ;)
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

BJF

Citaat van: darkman76 op februari 14, 2014, 16:05:28

Precies! Net als Marantz en MA (zie sig)  :tongue2:
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Zefanja

Citaat van: darkman76 op februari 14, 2014, 16:05:28

Ik denk ook echt dat het iets is met de machine ofzo.
Die receiver heeft prima specs en yamaha is een goed merk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Motil

Goedenavond,

Momenteel heb ik een set MA RX-6 spelende op een Marantz SR5008. Dit bevalt me prima qua muziek, maar het kan altijd beter. Tijdens het tv kijken mis ik toch wel een beetje een centerspeaker en ook de lage tonen mogen bij films wel iets meer aanwezig zijn. Nu heb ik een Monitor Audio BRW-10 Bronze sub gezien 2dehands. Is dit een "goed huwelijk" met de RX-6? Ik zou dit voornamelijk voor het tv kijken doen, maar muzikaal moet het uiteraard ook wel een bijdrage zijn en moet het niet gaan overheersen. Zijn er misschien mensen hier de dezelfde setup hebben of hier iets zinnigs over kunnen zeggen? Gezien het 2dehands betreft kan ik het niet eerst thuis proberen.
Alvast bedankt ;D

Marcel.B

Ik heb monitor audio RS8 en RS5 en ik mis ook een center speaker en ik zit te denken aan een RX center van MA maar of dat samen gaat weet ik niet en of ik dan niet beter een RS center kan kopen via MP.
Wel heb ik slechte reviews gelezen over de RS center en daarom denk ik dus aan de RX center.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

Skyfox

Slechte reviews of niet, ik heb geen klachten over mn RS center. Misschien eens kijken of je een 1 op 1 vergelijk kan doen? Wat andere mensen zeggen is leuk, maar zelf vergelijken is leuker :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

artmans

Beste forumleden,

Ik heb jarenlang een kef 3005 set gehad icm een Denon 5.1 receiver. Leuk voor films en af en toe wat stereomuziek, maar ik wil nu weer terug naar stereo. Mijn voorkeur gaat uit naar boekenplankspeakers op een standaard. Uiteraard moet de speaker voldoende power hebben om een goed geluid weer te geven in mijn woonkamer (ca 35m2). Nu ben ik vorig weekend gaan luisteren naar de Kef R100. Ik vond ze er mooi uitzien en de recensies waren ook positief. Het geluid viel mij erg tegen (klonk dof en gedempt). Als goed alternatief werd mij de Monitor Audio Silver 1 aanbevolen. Na deze beluisterd te hebben was ik positief verrast. Het geluid was naast helder en gedetailleerd ook warm.

Nu mijn vraag. Zouden deze monitor audio silver 1 speakers genoeg vermogen hebben om mijn woonkamer te "vullen"? Als versterker ben ik aan het kijken naar een Yamaha R-N500 (airplay, spotify enz).

Hoop dat iemand ervaring heeft met deze boxen en versterker.

Mvg,

Arthur

Zefanja

Beluister de Silver 1 en 2 eens naast elkaar.
en als budget niet echt een rol is, kijk dan ook eens een stapje hoger.

Denk dat de Silver1 best wel aan je wenzen zou kunnen voldoen, maar dat hangt natuurlijk van verschillende factoren af.
Grote Ruimte e.d.

blusserke

Beste forum leden

Ik ben zeer tevreden dat er een MA topic is opgericht daar ikzelf trotse eigenaar ben van Ma. :laugh: :laugh:
Meteen eens met de deur in huis vallen wat er hier bij me thuis staat ,als jullie het niet erg vinden.
Als front sta ik met de RX 8 in wit gloss eveneens de sub RXW 12 en als center de apex 40 .
Als rear luidsprekers gebruik ik 2 apex's10 eveneens in het wit.
De fronts staan op hun plinten met daaronder de speciale spikes en ook de center rust op speciale spikes zonder schroefdraad wel te verstaan.
Dit alles wordt aangestuurd door een marantz Av 7701 en een MM7055.
De fronts zijn geBI-Ampt door twee Ma6100 monoblocks zodat deze de bass woofers van de RX 8 voor hun rekening nemen :headbanging:
Voor de voeding gebruik ik een stekkerblok van inakustik referentz serie met eveneens de beide bijhorende voedingssnoeren voor de AV7701 en MM7055 en sub.
Beide componenten van Marantz zijn verbonden met interlinks van QED.
Ik ben zeer tevreden over deze combinatie ,was het niet dat er spijtig genoeg na enige tijd een lichte brom werd geproduceerd door de AV 7701 in alle speakers.
Deze is al 2 maal binnen geweest voor nazicht in een erkend Technisch centrum van marantz ,waar na de tweede maal werd vastgesteeld dat er wel degelijk iets met mis is.(twee nieuwe componenten ingestoken maar nog niet in orde!!)
Nu is mijn toestel opgestuurd naar Nederland voor een verdere testen second opinion.
Hopelijk bied Marantz mij een eerlijke oplossing daar mijn toestel nog in garantie is! :unhappy: :unhappy:
Nu staat er een vervangtoestel van denon een AVR 3312 .
Deze doet het ook redelijk goed maar niet zoals mijn 7701.
Zo dit alles gezegd zijnde ben ik anders van mijn set heel tevreden.

Vriendelijke groeten aan alle forum leden

telcoman

Na veel research sta ik op het punt te kiezen voor de radius 45 satellieten, twee voor en twee achter. Naast geluid maakt ook de witte afwerking en goede plafond ophanging de doorslag. Center nog niet gekozen, maar zal ook een MA worden schat ik in.

Heeft iemand deze setup in huis?

Mijn ruimte is vrij groot, 6 bij 3,5 en de plafondhoogte is 3,5 meter (!). Dus best apart. Wellicht kan iemand zijn ervaring delen.

Exxar

Ik heb twee witte Radius90 en twee zwarte Radius45. De meerprijs van de 90's is dat zeker waard, want die geven effectief wat laag weer (audyssey regelt die af op zo'n 60Hz), en R45 klinkt gewoon wat "vreemd" met de hoogtoner aan de achterzijde en echt laag komt daar niet uit (Audyssey regelt ze af op 250Hz!)
Als je het budget hebt zou ik zeker voor de Radius 90 gaan, die hebben ook ophangbeugels, en klinken gewoon een stuk beter.

telcoman

Ha Exxar dank voor je snelle reactie, punt is dat de 90's net een slagje groter zijn en dat vind ik niet zo fraai staan aan ons plafond.

Dirk

ge je ze echt op 3m50 hoogte hangen?
da's op +- 2m50 afstand (louter vwb de hoogte) van je oren bij een gemiddelde zitpositie  :blink:
ik heb er zo m'n twijfels bij of dat goed kan gaan klinken...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

telcoman

Citaat van: Dynky op maart 23, 2014, 10:19:31
ge je ze echt op 3m50 hoogte hangen?
da's op +- 2m50 afstand (louter vwb de hoogte) van je oren bij een gemiddelde zitpositie  :blink:
ik heb er zo m'n twijfels bij of dat goed kan gaan klinken...

Ideaal is het niet....eens. Maar alternatief heb ik niet, geen speakerdoorvoer op oorhoogte en geen mogelijkheid qua stands. Tis echt de enige optie.

Dirk

en kan je die speakers niet aan een soort van "drop down" speakermounts hangen, waarmee je ze tot op (maximaal) 2m50 hoogte laat zakken?

wslk is zoiets niet meteen te vinden in de bekende megaketens (een beetje DIY kan natuurlijk ook ;)), maar imo is het zeker het overwegen waard, als je tenminste een acceptabele surroundervaring wil creƫren.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

telcoman

Goede suggesties maar helaas niet goed inpasbaar in ons interieur

darkman76

Tja, soms moet je kiezen tussen goed geluid of een mooi interieur. Met speakers op 3,5 meter hoog ga je echt consessies doen op je geluidskwaliteit.

Ik zou persoonlijk toch heel goed nadenken of er geen andere oplossing mogelijk is.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

telcoman

Een soundbar zou evt nog een optie zijn om rechts en links voor op oorhoogte te hangen

Octaaf

Je zou de Elipson Planet M kunnen overwegen, zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse en hebben de mogelijkheid om ze aan een hoog plafond te hangen. Ik speel nu met de Elipson Planet L en dat zijn hele makkelijke, open en prettig klinkende speakers.

Ik heb een hele tijd in stereo met vorige versie van de MA Radius 90 in combinatie met een BK Gemini II sub gespeeld. Prachtige combi voor de prijs en het formaat. De Radius kan soms wat scherp in het hoog zijn, dus je kunt ze het best combineren met een warmere versterker. Verder vragen ze ondank hun formaat een stabiele versterker. Ik vond het ongelofelijk hoe veel beter ze klonken met mijn Creek Evo ten opzichte van een bijvoorbeeld een Marantz receiver van rond de 600 euro, het leek ook alsof er een octaaf in het laag bij kwam en er was veel meer controle.

Nog een foto van de Elipson

telcoman

Citaat van: Octaaf op maart 23, 2014, 11:07:03
Nog een foto van de Elipson

Wauw dit is echt een plaatje. Schitterend. Ga me direct in verdiepen, wist niet dat dit bestond.

Bensz

Citaat van: artmans op maart 14, 2014, 12:25:34

Hoop dat iemand ervaring heeft met deze boxen en versterker.

Mvg,

Arthur

Hier draait als tijdelijke set Rn500 en MA Gx50 in onze tijdelijke flat.
Perfect, zeer tevreden over.

Marcel.B

Ik had al een apart topic gestart om wat meer te weten te komen over mijn subwoofer van MA de GSW12 maar ik probeer het hier nog even want ik vind het vreemd dat ik op de sub alleen de crossover kan instellen als de sub is aangesloten via de pre-out van de SR6006 in een stereo opstelling.

Op de GSW12 kun je kiezen tussen stereo en LFE ,ik heb hem nu dus op LFE staan en met een subwoofer kabel aangesloten op de SR6006.

Zou de GSW12 op de LFE stand de crossover automatisch instellen op 80/120 hertz?

Het is in ieder geval mijn beste aankoop sinds de aanschaf van mijn Pioneer LX5090 want al mijn bass problemen zijn verleden tijd want met muziek is deze GSW12 werkelijk fantastisch ,geen vervorming meer en alles in balans.

Met films moet ik hem nog testen maar ik heb hem voornamelijk voor muziek.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

blusserke

@pillie123 laat je testresultaten even weten aub
Hier thuis is dezelfde sub aangesloten op een av 7701 met mm7055 en 2 ma 6100 en speeld deze enkel mee in surround niet bij muziek in stereo
Heb deze eens goed laten gaan met de film star wars 1 met name de pod race  was ongeloofelijk!!
Vriendelijke grtn blusserke