Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Robino

Yes; thanks, inderdaad de RX6. En staat in hoogglans zwart ook erg fraai. En valt op hoe mooi alles afgewerkt is. Was al onder indruk hoe alles verpakt was  :thumbs-up: Ook mij bij klinkt het al wel goed. En dat nog op de hele oude versterker. De Marantz komt morgen.

Zefanja

En ze gaan alleen maar mooier klinken!
Geniet ervan mannen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Knicky

En Robino@ ben je na een aantal weken nog steeds tevreden met je
Monitor Audio RX6....

Ik zeker vind ze mooi klinken.. heb ook aan de bolts zitten draaien op de achterkant van
de luidsprekers en had het gevoel dat hierna het geluid ook iets anders klonk tja hoe
moet ik dat zeggen alsof het geluid wat meer los kwam.. maar dit kan ook tussen mijn oren zitten  ;D

Zefanja

Citaat van: Knicky op juli  6, 2012, 22:42:11
En Robino@ ben je na een aantal weken nog steeds tevreden met je
Monitor Audio RX6....

Ik zeker vind ze mooi klinken.. heb ook aan de bolts zitten draaien op de achterkant van
de luidsprekers en had het gevoel dat hierna het geluid ook iets anders klonk tja hoe
moet ik dat zeggen alsof het geluid wat meer los kwam.. maar dit kan ook tussen mijn oren zitten  ;D

Wat je zegt over die bolts kan heel goed kloppen. je moet ze na een bepaalde tijd van inspelen ook even weer aandraaien.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

jerrytoet

ik wil ook voor de rx6 gaan... wat heb je ervoor betaald in het hoogglans zwart als ik vragen mag?  ;D

jerrytoet

en stel ik neem de rx6, dan heb ik nog 2 achterspeakers, een center en een sub nodig. welke raden jullie dan aan met de rx6?

Zefanja

Citaat van: jerrytoet op juli  9, 2012, 12:34:16
en stel ik neem de rx6, dan heb ik nog 2 achterspeakers, een center en een sub nodig. welke raden jullie dan aan met de rx6?

De RX serie heeft maar 1 center en die zou ik ook aanraden en voor de achterspeakers zou ik dan de RX1 aanraden.
Dat is natuurlijk als je het bij Monitor Audio wil houden.
Als sub speel ik zelf met de BK XXLS400, maar de MA sub is ook goed.

Boontje

Citaat van: jerrytoet op juli  8, 2012, 12:51:59
ik wil ook voor de rx6 gaan... wat heb je ervoor betaald in het hoogglans zwart als ik vragen mag?  ;D

Ik heb zelf MA speakers in hoogglans zwart en zou niet anders willen :) Maar smaak is persoonlijk. Wel elke keer de kindervingertjes er vanaf poetsen haha

Al kunnen slagen?
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

jerrytoet

Citaat van: Boontje op juli 11, 2012, 09:58:19
Ik heb zelf MA speakers in hoogglans zwart en zou niet anders willen :) Maar smaak is persoonlijk. Wel elke keer de kindervingertjes er vanaf poetsen haha

Al kunnen slagen?
ben me nog een beetje aan het orienteren... ben bezig met het kopen van een huis en wil dan straks alles in 1 keer kopen ;)

Robino

Zeer tevreden met de RX6. :smile: Vraag me alleen nog af of ik ze op spikes zal zetten. Heb een houten vloer, maar je kunt van die onderzetters kopen. Geen idee of het wat uitmaakt.

Dat aandraaien waar jullie het over hebben. Hoe doe je dat en waar zit dat?

Zefanja

Citaat van: Robino op juli 11, 2012, 10:42:33
Zeer tevreden met de RX6. :smile: Vraag me alleen nog af of ik ze op spikes zal zetten. Heb een houten vloer, maar je kunt van die onderzetters kopen. Geen idee of het wat uitmaakt.

Dat aandraaien waar jullie het over hebben. Hoe doe je dat en waar zit dat?

Je hebt idd van die schoteltjes die je onder je spikes kan doen.
Bij komen er soundcare spikes onder. Alleen de verlooptjes moeten nog even gemaakt worden.

Dat aandraaien staat beschreven in de handleiding waar ook de inbus sleutel in zit.
Volgens mij was het zoiets als kwartslag tegen de klok in dan aandraaien totdat je nagel er net niet meer tussen kan, maar staat allemaal beschreven.
De bouten die je moet aandraaien zitten aan de achterkant van je speakers.

Boontje

ik heb de combinatie van schoteltjes onder de spikes (heb plavuizen). Ik hoor echt het veschil niet, maar vind het wel beter staan zo. maar ook dat is smaak  ;)

Zefanja

Citaat van: Boontje op juli 11, 2012, 15:34:53
ik heb de combinatie van schoteltjes onder de spikes (heb plavuizen). Ik hoor echt het veschil niet, maar vind het wel beter staan zo. maar ook dat is smaak  ;)

Welk verschil hoor je niet?
Wel of geen spikes?

Boontje

Zefanja

Citaat van: Boontje op juli 11, 2012, 15:46:01
schoteltjes

Wel of geen schoteltjes is ook niet voor het verschil in geluid maar voor het wel of niet beschadigen van je vloer.

jerrytoet

zijn er ook speciale statieven voor de rx1/2?

Robino

Ik heb inmiddels ook schoteltjes voor onder de spikes besteld. Kosten vallen mee, 19,95, en als je wilt kan het nog wel goedkoper. Volgens importeur is op spikes zetten, en dus ontkoppelen van de houten vloer,  het best. Ook met het oog op de bassweergave.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robino

Heb ze nu nog zonder de spikes gewoon op de houten vloer staan ;)

Robino

En ze staan nu op spikes ;D En inderdaad; klinkt toch nog weer beter. Duidelijkste: laag is veel beter. Voor 19,95 (kosten onderzetters) een fantastische verbetering :bigsmile:

Xstream

Citaat van: jerrytoet op juli  9, 2012, 12:34:16

Ik heb de RXFX als rears, erg tevreden over. Voor surround krijg je imo een beter beleving + meer flex.
RX Center en een REL Stadium III sub.
Ik zou denk naar een BK sub kijken als ik weer in de markt zou zijn ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

jerrytoet

Citaat van: Xstream op juli 14, 2012, 22:25:06
Ik heb de RXFX als rears, erg tevreden over. Voor surround krijg je imo een beter beleving + meer flex.
RX Center en een REL Stadium III sub.
Ik zou denk naar een BK sub kijken als ik weer in de markt zou zijn ...
thanks, de rxfx lijkt me ook wel wat ja :) binnenkort eens een adresje zoeken om het allemaal als een geheel te beluisteren :)
bij iear in tilburg hebben ze zo te zien op hun website wel veel staan... iemand ervaring met deze winkel?

Robino

Ik heb RX6. Vraag aan anderen; houden jullie de stofkappen ervoor of niet?

Zefanja

Citaat van: Robino op juli 19, 2012, 09:01:10
Ik heb RX6. Vraag aan anderen; houden jullie de stofkappen ervoor of niet?

Ik speel dan met de RX8, maar speel zeker zonder de frontjes.
Staat veel mooier  ;D

Robino

Heb je ze er altijd af of alleen met het luisteren?