Het grote Monitor Audio topic

Gestart door BJF, februari 26, 2012, 07:59:28

Vorige topic - Volgende topic

Robino

B&W vond ik een tegenvaller, ondanks het warmere karakter. Vond de bass niet mooi en de stemmen er ook niet mooi uitkomen. Alsof het gesmoord in de box bleef plakken. Dynaudio goed hoog, maar veel te "clean" en vond de X32 ook wel erg helder en te tam. Geen merk voor mijn muziek.

Heb nog een aantal kanshebbers op het lijstje:

1. MA RX 6
2. KEF Q700
3. Tannoy DC6T
4. Heco Celan gt 502

Eén van deze 4 zou het in principe moeten worden.

OMD

Misschien is naar een wat oudere XQ series lijn luisteren van KEF? Geven een compleet ander geluidsbeeld dan de Q of iQ series.
Althans dat is mijn mening. Vind ze veel frisser en ze zijn momenteel voor aantrekkelijke prijzen te vinden omdat ze niet meer bestaan en zijn vervangen door de R series.

tiptop

Het geval is; je bent gewend geraakt en meegegroeid aan de sound van je oude luidsprekers die inmiddels behoorlijk aan het degraderen zijn. Vaak klinken oude luidsprekers wat dof. Niet erg neutraal iig. Als je dan nieuwe, vooral niet ingespeelde luidsprekers gaat beluisteren klinkt alles te helder naar wat je gewend was. En niet ingespeelde luidsprekers klinken vaak wat te helder omdat de midden en laagconussen helemaal nog niet losgespeeld zijn. Minder laag dus en ook niet zoals ze ontworpen zijn. Pas als ze goed ingespeeld zijn hoor je ze zoals ze bedoeld zijn en dat is alweer "warmer" dan helemaal nieuw. Ook is de situatie in een winkel vaak verre van ideaal. Tussen veel andere luidsprekers die ook allemaal mee staan te trillen, schakelkastjes ertussen, op plankjes ergens achteraan oid.... Beïnvloed allemaal een hoop de waarneming.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robino

Tiptop,

Daar zeg je natuurlijk wel iets wat waar is. Dat besef ik ook. Kijk; apparatuur staat wel vast. Wil de speakers aansturen met Marantz pm lite. Wat er ook gezegd wordt; ik vind het een wonderschone versterker.
Tot nu toe lijkt de MA RX 6 toch wel de grootste kanshebber. De Rx 8 vrees ik toch wel teveel bassheavy. En ik heb al veel bass rijke muziek. Eens zien of ik vanmiddag nog ergens de KEF Q700 kan beluisteren. Vreemd genoeg bij what hifi een beetje afgekraakt, maar die kennen mijn smaak ook niet......
Tja; en die Tannoy. Lees er goede berichten over,maar ken het niet. Lijkt wel interessant. Dus wel hem wel graag horen.

De KEF xq40 vond ik verschrikkelijk. Veel te heldere speaker voor mij en "bright" in het hoog.

Is trouwens dat hoogglans zwart wel zo mooi? Je ziet er ook alles op. Of is black oak toch het mooist?

erik s.

binnenkort in de aanbieding bij Jouw Hifi:

GS10
PL100
PL300
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Knicky

Bij mij is de kogel door de kerk...

Audio Monitor RX 6
Marantz PM7004
Sonos connect Zoneplayer
Sonos Bridge
Luidspreker kabels.. koper met banana pluggen
van der hul The NAME kabel  (voor Sonos naar Marantz)

De Marantz heb ik al een week in huis en de rest is besteld dus ben benieuwd  ;D

Robino

Gefeliciteerd! :nowink: Ben je al verder dan ik. Ik moet nog naar de Heco Celan GT 502 luisteren en hoop dan ook de knoop door te hakken.
Welke kleur heb je genomen? En in hoogglans?

Knicky

Bedankt.. nee geen hoogglans maar in Rosenut.

Eerst maar even kijken hoe alles gaat klinken en dan maar langzaam verder uitbreiden
heb in iedergeval mijn oude draaitafel TELEFUNKEN TS860 uit de kast gehaal  :bigsmile:

Robino

Vind je de hoogglans uitvoering niet mooi of vond je het de meerprijs niet waard? Mij lijkt het ene kant wel mooi, maar is ook wel besmettelijk. Je ziet er alles op.

Knicky

Jazeker vond ik dat mooi.. maar zoals jij het al zegt je ziet er alles op en rosenut vond ik gewoon mooier
het is een hele mooie warme kleur. Als ik hoogglans mooie had gevonden had ik het de meerprijs zeker waard
gevonden

Knicky

Robino

Ik twijfel nog tussen black oak en hoogglans zwart :unsure:

FDLARRY

Citaat van: Knicky op juni 16, 2012, 22:38:07
Jazeker vond ik dat mooi.. maar zoals jij het al zegt je ziet er alles op en rosenut vond ik gewoon mooier
het is een hele mooie warme kleur. Als ik hoogglans mooie had gevonden had ik het de meerprijs zeker waard
gevonden
Op hooglans zwart zie je helemaal niks, je raakt je speakers namelijk nooit aan, 1 keer per week de swiffer erover en je hebt een paar schitterende speakers, als je van hooglans zwart houdt uiteraard. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Robino

Wat is de beste optie voor RX 6 op een houten vloer; volgens de gebruiksaanwijzing de spikes eraf geschroefd of met spikes eronder en dan van die onderzetters ter bescherming van je vloer erbij kopen? Weet niet of ze dan nog wel stabiel staan en of het voor de geluidskwaliteit iets uitmaakt?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

erik s.

Citaat van: Jumping Jack op juni 20, 2012, 14:58:27
Soundcare Superspikes...
mooi maar prijzig. als je al spikes hebt, kun je spikeschoteltjes gebruiken, maar muntjes werkt ook.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robino

Spikeschoteltjes dus. Welke zijn goed en groot genoeg zodat de speakers stabiel staan? Die hele kleinen lijkt me niet wat.

erik s.

Citaat van: Robino op juni 20, 2012, 16:41:41
Spikeschoteltjes dus. Welke zijn goed en groot genoeg zodat de speakers stabiel staan? Die hele kleinen lijkt me niet wat.
de maat is niet echt belangrijk, ze worden door de luidspreker en spikes vast op de grond gedrukt.

Xstream

Citaat van: Robino op juni 20, 2012, 14:57:26
Wat is de beste optie voor RX 6 op een houten vloer; volgens de gebruiksaanwijzing de spikes eraf geschroefd of met spikes eronder en dan van die onderzetters ter bescherming van je vloer erbij kopen? Weet niet of ze dan nog wel stabiel staan en of het voor de geluidskwaliteit iets uitmaakt?
Ik heb ze hier zonder spikes, op de siliconen voetjes. Werkt prima op een houten vloer.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Robino

Heb ze nu er ook staan. Staan wel mooi stevig zo. Hoef niet bang te zijn dat het omvalt wanneer je er onverhoopt tegenaan loopt. En na wat gelezen te hebben is me duidelijk dat op spikes zetten niet per sé een pos. invloed op de klank hoeft te hebben. Dus ik laat het nu ook even zo. Op spikes zetten kan altijd nog.

Knicky

Einde van de middag ook alles opgehaald en alles staat nu.. ben er super blij mee

Heb zelf ook een houte vloer dus ook maar even geen spikes er onder gezet

en nu maar inspelen..  ;D

Zefanja

Allebei voor de RX6 gegaan toch?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Knicky

Ja voor de RX6.. en Robino ook volgens de laatste berichten

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Knicky

Bedankt Zefanja...

Winkel zei heeft minimaal 2 weken inspeel tijd nodig maar klinkt nu al geweldig..