De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

J o e p

Drink dit al 55 jaar. Zeker niet te koud serveren!
De abdij is ook bijna naast de deur.

Ik zie er daarom ook vanaf een M&G te organiseren daar dat dan te gemakkelijk zou uitlopen op het bestormen van de diverse Belgische bierschuren.
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

Dura

Heerlijk. Die Rochefort 10 ligt qua smaak heel dichtbij die door mij geposte Bernardus 12. Jammer dat bij vergelijking naar de exacte verschillen op een of andere manier telkens vergeet waarbij mee ik ook al weer bezig was.  ;D
Binnenkort weer eens proberen.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

J o e p

Het lekkerste bier is Kriekenbier. Niet dat gif wat ze tegenwoordig in flesjes verkopen maar de echte Kriek. Daarvoor moet je ten zuiden van Brussel zijn in het Pajottenland. Daar zetten ze een stenen vaas met Kriek en een paar glazen op tafel. Met zure zult en echte mosterd.

Een item voor op ieder zijn bucketlist!
Hegel H400, Hegel Viking, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, Hegel V10, Rega P3 RS, Harbeth Super HL5 plus XD, tellurium Q Black II.

Contour

Van vind je van Lambiek bier dan?

Xander32

Vroegâh was alles beter 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

J o e p

Citaat van: Contour op december 12, 2025, 12:16:50Van vind je van Lambiek bier dan?
minder.

Citaat van: Xander32 op december 12, 2025, 12:30:55Vroegâh was alles beter 🤓
Zeker, toen waren de kroegentochten in Antwerpen ook nog leuk.

Fr@nk

Citaat van: Contour op december 12, 2025, 12:16:50Van vind je van Lambiek bier dan?

Als het over een Kriek Lambiek gaat, ga dan voor een Lindemans.  ;)
En dan nog liefst eentje met een kurk, een betere ga je niet vinden.

Komt van een Belg.  ;)

De Geuze is weliswaar geen fruitbiertje maar eveneens een aanrader.

🔊 Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

🎧 RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

J o e p

Bluesound Node icon has left the building...

MarKath

Citaat van: J o e p op december 16, 2025, 21:28:17Bluesound Node icon has left the building...

Hehe, eindelijk weer eens iets over audio en niet over bier.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Maximus_Aurelius

Citaat van: MarKath op december 17, 2025, 06:46:21Hehe, eindelijk weer eens iets over audio en niet over bier.
Bieraudio gaat over de modernste en vintage technieken in de wereld van de bieraudio 😉
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Xander32

Mogelijk heeft de ts onderwijl enorme dorst gekregen en is de BS ingeruild op een vaatje gerstenat 🤓

Citaat van: MarKath op december 17, 2025, 06:46:21Hehe, eindelijk weer eens iets over audio en niet over bier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

J o e p

Nu mag de Marantz cd60 even in het rek plaatsnemen.
Maar de interesse is gewekt voor een Noorman.  ::)

J o e p

Beste allemaal, kent iemand een programmaatje voor op je iPhone waar je de barcode van je cd plaatjes inscant zodat je bij aankoop van een nieuw cd plaatje alleen maar de barcode hoeft in te scannen zodat je gelijk kunt zien of je dat plaatje al in je verzameling hebt zitten?

Bij voorbaat dank.

Dura

Citaat van: J o e p op december 23, 2025, 18:06:44Beste allemaal, kent iemand een programmaatje voor op je iPhone waar je de barcode van je cd plaatjes inscant zodat je bij aankoop van een nieuw cd plaatje alleen maar de barcode hoeft in te scannen zodat je gelijk kunt zien of je dat plaatje al in je verzameling hebt zitten?

Bij voorbaat dank.

Geen idee, maar dit is wel een extreem eerste wereld probleem.
Zal ik dat eens even kopen of heb ik het al? Beetje gênant om het thuis in het rekje te zetten en dan pas blijkt...en dat gebeurt blijkbaar nogal vaak.
Of wordt je geheugen echt slecht? Dan heb ik niets gezegd.

J o e p

Citaat van: Dura op december 23, 2025, 19:44:50Of wordt je geheugen echt slecht? Dan heb ik niets gezegd.

Zal best maar het grote aantal cd's kan ook een rol spelen.

beetle99

Discogs volgens mij

pameijer

Citaat van: Dura op december 23, 2025, 19:44:50Geen idee, maar dit is wel een extreem eerste wereld probleem.
Zal ik dat eens even kopen of heb ik het al? Beetje gênant om het thuis in het rekje te zetten en dan pas blijkt...en dat gebeurt blijkbaar nogal vaak.
Is mij toch echt al vaker overkomen. Zou niet weten waarom het gênant is, je baalt ff. En je leeft weer verder. Zo'n optie die Joep noemt is best slim bedacht!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

J o e p

Citaat van: pameijer op december 23, 2025, 23:59:44Is mij toch echt al vaker overkomen. Zou niet weten waarom het gênant is, je baalt ff. En je leeft weer verder. Zo'n optie die Joep noemt is best slim bedacht!

Ja, ik geef er ook geen echte reactie op het is goed zo.
Kan me trouwens niet herinneren er ooit een dubbel te hebben gekocht en dat wil ik in de toekomst dan ook graag voorkomen.

Het gaat mij om mijn cd collectie kompleet te maken. In de kringloop winkel koop je voor € 1,50 al een cd. En als ik dan bijvoorbeeld een Roxy Music, David Bowie etc. etc. cd zie liggen weet ik niet altijd of ik die al heb. Vaak heb ik er al enkele en maak ik de collectie graag compleet.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: beetle99 op december 23, 2025, 22:30:30Discogs volgens mij
Yep. Moet je wel de discogs-app downloaden om de barcode te scannen.
https://youtu.be/I_kna1ATM6M?si=htr65vb53t6gcfXl
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Phase Tech P-3g, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

J o e p

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari  1, 2026, 22:27:34Yep. Moet je wel de discogs-app downloaden om de barcode te scannen.
https://youtu.be/I_kna1ATM6M?si=htr65vb53t6gcfXl

En dan kom je erachter dat je honderden cd's bezit uit de tijd dat de barcode nog moest worden uitgevonden.  :crazy:  :crazy:  :crazy:

Vinyl_Fuchs

Dan dien je het catalogusnummer in te voeren. Iets meer werk. ;D 
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Phase Tech P-3g, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

J o e p

Beste allemaal. Kunnen jullie mij adviseren over een SSD drive waar ik mijn cd's op kan zetten en aan kan sluiten op mijn installatie. En mooie duidelijke soft-where.

Dura

Citaat van: J o e p op januari 13, 2026, 20:21:07En dan kom je erachter dat je honderden cd's bezit uit de tijd dat de barcode nog moest worden uitgevonden.  :crazy:  :crazy:  :crazy:
En verschillende edities van hetzelfde album zullen ook wel een verschillende barcode hebben.

Kingpin

Citaat van: J o e p op januari 28, 2026, 14:57:34Beste allemaal. Kunnen jullie mij adviseren over een SSD drive waar ik mijn cd's op kan zetten en aan kan sluiten op mijn installatie. En mooie duidelijke soft-where.
Ik heb alles geconverteerd naar flac middels EAC.
Flac files getagt met MediaMonkey.
Alles staat nu op een NAS maar ik ga ook over naar SSD rechtstreeks op m'n streamer.
Denk dat elke huidige SSD wel voldoet qua doorvoersnelheid om te lezen.
Zelf denk ik dat ik de Kingston XS1000 ga proberen, kost op dit moment niet de hele wereld.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Dura

Citaat van: J o e p op januari 28, 2026, 14:57:34Beste allemaal. Kunnen jullie mij adviseren over een SSD drive waar ik mijn cd's op kan zetten en aan kan sluiten op mijn installatie. En mooie duidelijke soft-where.
Ik heb eens gekeken, volgens mij kun je een USB schijf zoals een externe SSD niet direct op je Hegel versterker aansluiten, dat moet via een netwerkkabel die contact maakt met een router, NAS of PC, want Hegel ondersteunt ook geen connectie naar een share met wifi, hoewel daar desgewenst waarschijnlijk eenvoudig omheen te werken valt met bijvoorbeeld een bedrade connectie naar een een wifi ontvanger of extender.
Er zijn veel wegen naar Rome, bijvoorbeeld een klein PC-tje met een ingebouwde SSD. En dan rippen met een ripprogramma zoals DBPoweramp mbt een goedkope portable USB optische drive. En back via een externe SSD/HDD die je op gezette tijden ook aan het PC-tje hangt.

Maar als je zelf niet handig bent met digitaal spul kun je wel wat hulp gebruiken voor installatie en openzetten van shares (een map op je PC-schijf die gedeeld is voo externe toegang) en het kiezen van hard- en software.