Aankoopadviezen platenspelers

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 20:48:29

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ik heb zelf deze gehad.

Ik vind het prachtig....komen niet heel veel voorbij maar voor 200/250 moet deze lukken.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

garmtz

Ik vind de Denons ook altijd goed klinken en onverwoestbaar... Past heel goed bij je andere vintage spullen:

http://www.thevintageknob.org/denon-DP-80.html

Weet alleen niet of de Denons een beetje betaalbaar zijn.

Joris1971

Citaat van: garmtz op oktober 24, 2013, 10:47:39
Ik vind de Denons ook altijd goed klinken en onverwoestbaar... Past heel goed bij je andere vintage spullen:

http://www.thevintageknob.org/denon-DP-80.html

Weet alleen niet of de Denons een beetje betaalbaar zijn.

Erg mooi Garmt, ik heb een Linn Axis 2 gezien voor 350 euro, compleet met Grado gold element... maar lees tegenstellende berichten over de Axis

Jumping Jack

Er staat ook een Xerxes op hifi.nl, ook een oudje...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Plan is van de baan, ik ken mezelf, ga me dan weer storten in het vinyl en het upgraden vd phono pre, element etc... Misschien als ik over een aantal jaar de pensioenleeftijd heb gehaald.

Bama

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een platenspeler. Heb heel wat jaren geleden al mijn vinyl opgeruimd dus moet ook weer vanaf 0 beginnen.
Ik hoef geen top te hebben, dit is meer voor de lol en de beleving. Kijk dus nu naar een Rega, pro-ject of die Takumi die hier al eerder genoemd is en waar de prijs ondertussen 100€ van gestegen is.

Joris1971

Zelfs voor die vintage als een seiki vragen ze de hoofdprijs van rond de 800 euro

Dirk

Citaat van: Joris1971 op oktober 27, 2013, 17:04:11
Zelfs voor die vintage als een seiki vragen ze de hoofdprijs van rond de 80 euro
tikfoutje?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Er zijn Seiki's welke je rond de 100 euro kan kopen er zijn er ook die rond de 2000 euro kosten. En dan nog alles wat er tussen zit.

Zo heb je ook Thorens DT voor 120 euro en ja hoor je hebt ze ook van 4000 euro...Het is me allemaal wat.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

provia_f

Ik heb zelf mijjn Thorens TD320mkII bij Ronald van Eijk uit Utrecht gekocht. Goeie tafels, en je hebt support als er wat mis mocht gaan. Hij heeft reglmatig mooie Thorensen zo rond de 350 euro, die volgens mij echt wel beter zijn dan een budget Project. Armen kunnen ook mooie MC elementen prima hebben.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

eric_audio

Oeps, ik zie nu pas dat HIER aankoop vragen over platenspelers gesteld moeten worden. Ik had het volgende gevraagd in het algemene aankoopvragen forum:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138929.0

Ik snap nu dat ik daar niet zoveel reacties hoef te verwachten. Ik zal het hier even herhalen, in de hoop wat tips te krijgen van echte vinylofielen....

Ik zoek advies.

Ik draai zelf al jaren alleen met CD-speler. Mijn zoon van 18 wil ineens vinyl. Hij heeft al een paar LP's gekocht. Blijkbaar is het ook onder jongeren weer hip.

Nu heb ik mijn oude Dual 505-2 weer erbij gepakt, die al jaren op een kast staat te verstoffen. Helaas, die doet het niet meer. Zal nog wel kijken of hij te repareren is, maar dat zal al gauw te duur worden voor wat hij nog waard is.

Nu zoek ik dus een liefst behoorlijk betaalbare draaitafel voor hem. Om het niveau te schetsen: hij draait met een oude Rotel versterker van mij (RA-840BX2, toen geroemd in de budget klasse), en ik heb voor hem een paar jaar geleden tweedehands een paar Acoustic Energy Aegis One speakers gekocht. Echt budget klasse dus, en de vraag is, welke draaitafel daarbij.

Usual suspects zijn dan:
Rega RP1 - 350 Euro
Pro-ject Debut MkIII - 279 Euro

Zijn er duidelijke verschillen tussen deze twee? En wat zijn eventuele alternatieven?
Is het safe om een draaitafel tweedehands te kopen? Er kan nogal wat aan kapot zou ik denken....

Ik hoor graag jullie meningen  :bigsmile:
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

roeleken

Vind mijn huidige platenspeler wat levenloos klinken. Nu lees ik alleen maar positieve berichten over de vpi traveler. Iemand hier ervaring mee en waar is deze te beluisteren in vlaanderen?
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: roeleken op februari 16, 2014, 13:30:09
Vind mijn huidige platenspeler wat levenloos klinken. Nu lees ik alleen maar positieve berichten over de vpi traveler. Iemand hier ervaring mee en waar is deze te beluisteren in vlaanderen?
Jumping Jack heeft hem. Je kan hem wellicht een PM sturen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerUsual suspects zijn dan:
Rega RP1 - 350 Euro
Pro-ject Debut MkIII - 279 Euro

Zijn er duidelijke verschillen tussen deze twee? En wat zijn eventuele alternatieven?
Is het safe om een draaitafel tweedehands te kopen? Er kan nogal wat aan kapot zou ik denken....
De genoemde Usual suspects lijken me prima keuzes om voorzichtig, zonder enorme uitgaven, de wereld van vinyl te (her)ontdekken.

Ik heb met geen van beide modellen ervaring moet ik bekennen, maar persoonlijk zou ik dan waarschijnlijk kiezen voor de Rega. Rega heeft een uitstekende reputatie.
De Pro-ject 1.3 Genie met het fraaie Ortofon 2M red element zou wellicht ook een optie kunnen zijn.
(ziet er ook nog 'ns bijzonder uit voor die prijs)

Zonder kennis van zaken zou ik ook liever geen tweedehands draaitafel kopen.
Er kan wellichts iets niet 100% goed zijn, zonder dat dat direct opvalt.
Een gebruikte draaitafel bij een HiFi-zaak kopen vind ik dan weer geen probleem.
(er vanuit gaande dat men het apparaat daar heeft gecheckt, afgesteld,etc en dan heb je ook nog enige vorm van garantie)

Succes! :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bert50

Ik mag graag hier genieten van Vpi traveller met een soundsmith element the voice als je wil mag je komen luisteren als je wilt pm maar
Gr. Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op februari 16, 2014, 14:11:16
Ik heb de scout II  ;).
Oeps. Maar is er geen "algemeen" levendiger karakter in de VPI dat roeleken zoekt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bert50

Zie nu dat je uit Vlaanderen komt ik woon achter Rotterdam tja
Gr. Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Jumping Jack

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 14:23:10
Oeps. Maar is er geen "algemeen" levendiger karakter in de VPI dat roeleken zoekt?

Dat zal wss wel enigszins zo zijn, maar beide tafels zijn toch erg verschillend opgebouwd. Roeleken, je kan eens proberen bij New Music in Brussel of Hifi Corner Antwerpen. Beide zijn vpi-dealer, maar van hifi corner weet ik dat de traveler niet in de winkel staat (maar mss kan er wel iets geregeld worden).
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

Ah thanks, om misverstanden te voorkomen. Ik woon niet in België maar in zeeuws vlaanderen  ;) ben een reservebelg zeg maar  ;D . Antwerpen is 40 minuten rijden, zal eens contact opnemen met hificorner
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Jumping Jack

Bij Echo in Goes staat nog een tweedehands Scout, mss interessant?
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

En op het htforum een classic met mooi element (gisteren stond hij er op)

Marco85

Ik kan een pro-ject p2 of een debut2 kopen voor een leuke prijs. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Ik kan zelf niet zoveel vinden over de p2, is dit een voorloper van de debut2? Welke van de twee zou de beste keuze zijn?

Bama

Ik heb een clearaudio emotion sinds enkele maanden en ga het plaatjes draaien toch steeds leuker vinden.
Ben voorzichtig weer naar een upgrade aan het kijken maar vindt het erg lastig.
Zoek iets van 1000 tot Max 1500 en ben er achter gekomen dat een stofkap toch wel een fijne optie is.

Zag een gebruikte Well tempered classic voorbij komen maar heb beetje schrik van dat systeem met golfbal en olie.
Rega 40 jr jubileum model spreekt me wel aan op de looks na en die spelen eerlijk gezegd ook wel beetje mee.

Tips?

gerzom

Citaat van: Bama op juni 22, 2014, 22:32:12
Ik heb een clearaudio emotion sinds enkele maanden en ga het plaatjes draaien toch steeds leuker vinden.
Ben voorzichtig weer naar een upgrade aan het kijken maar vindt het erg lastig.
Zoek iets van 1000 tot Max 1500 en ben er achter gekomen dat een stofkap toch wel een fijne optie is.

Zag een gebruikte Well tempered classic voorbij komen maar heb beetje schrik van dat systeem met golfbal en olie.
Rega 40 jr jubileum model spreekt me wel aan op de looks na en die spelen eerlijk gezegd ook wel beetje mee.

Tips?
Ik ben meer dan tevreden oven mij VPI Scout. Looks is natuurlijk persoonlijk, maar ik blijf het een mooie draaitafel vinden  ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.