Alles over phono versterkers

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 20:44:30

Vorige topic - Volgende topic

Broem

Citaat van: addesmo op december 31, 2024, 14:51:25Versterking en weerstand kun je eigenlijk nooit fout doen.
Zou beginnen met wat de fabrikant voor schrijft. Hogere ohmse weerstand maakt dat het element meer losser en "hoogtoniger" gaat klinken. Dus net wat je mooi vind.
Gain zou ik eerst aanpassen op andere bronnen zodat je niet ineens een beroerte krijgt als je van lp naar streamer/cd schakelt  ;D

Gain betekent dat het wat harder klinkt? Ik het volume niet fiks omhoog moet draaien om hetzelfde level te bereiken als met streamen?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

addesmo

Citaat van: Broem op december 31, 2024, 17:36:08Gain betekent dat het wat harder klinkt? Ik het volume niet fiks omhoog moet draaien om hetzelfde level te bereiken als met streamen?
Klopt👍

naish123

Ik heb op Marktplaats een Graham Slee Reflex m met pus 1 gekocht. Ik snap nu waar Graham Slee zo veel fans heeft. Heel veel detail, groot stereo beeld.
Tot nu de beste phono pre die ik heb gehad.
Exposure XM7 - Ian Canada streamer - Metrum Amethyst Dac3 - Roon - Dual 704 - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4

Rowdy

Het lijkt mij een heel eenvoudig ontworpen MM phono versterker, maar misschien door de eenvoud kan hij geweldig klinken. Zie per kanaal 1 IC, misschien 2 opamps per IC.
https://www.alpha-audio.net/nl/review/multitest-phono-pre-amps-deel-1-gold-note-graham-slee-avid-moon/3/
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

naish123

Citaat van: Rowdy op Gisteren om 17:40:39
Het lijkt mij een heel eenvoudig ontworpen MM phono versterker, maar misschien door de eenvoud kan hij geweldig klinken. Zie per kanaal 1 IC, misschien 2 opamps per IC.
https://www.alpha-audio.net/nl/review/multitest-phono-pre-amps-deel-1-gold-note-graham-slee-avid-moon/3/
Het zal wel. Het klinkt in ieder geval erg goed.
Exposure XM7 - Ian Canada streamer - Metrum Amethyst Dac3 - Roon - Dual 704 - 303.2 CR monoblokken - Spendor A4