Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Citaat van: Nahpets op januari 28, 2015, 15:15:42
Gezien de getoonde grafiekjes lijkt de sofware van de 2.0 en 2.0S te verschillen. Tenminste, ik kan mij deze layout niet herinneren (ik kan dus ook gewoon een beetje dement zijn, ik sluit momenteel niets uit).

Ik vraag mij af of je de meting wel op een fatsoenlijk geluidsniveau hebt gedaan. De grafiek toont niveau's van -40 tot -75db. uiteraard is de vraag wat 0db is in dit geval, maar het lijkt mij erg zachtjes. Wat dan ook weer zijn weerslag kan hebben op de meting.

Ik zal de meting nog eens doen maar dan harder volume, het zijn wel alleen tikken en verder geen ruis o.i.d.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 15:23:27
Ik zal de meting nog eens doen maar dan harder volume, het zijn wel alleen tikken en verder geen ruis o.i.d.
als je de Tact als voorversterker gebruikt, zijn die op een behoorlijk luid nivo.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Nee zijn niet heel luid en ik gebruik hem als digitaal doorgeefluik. Wel frapant dat de meting (die ik even CZ heb genoemd en de curve die ik heb gemaakt) op een veel lager volume zijn, wellicht heeft dat te maken met het volume gedurende de meting, dus het volume van de tikken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik twijfel ook nog of ik de tubetrap en de melamine plaat moet laten staan/hangen en of ik de gordijnen dicht of open moet doen tijdens de meting, ofwel ga ik de meting doen in een kale kamer of plaats ik de passieve akoestische aanpassingen gewoon zoals het was en ga ik dan meten?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik zou zeggen......

Probeer uit gewoon uit.

Wat voor een piepjes zijn het eigenlijk ? Echt van piep ? Of een piep die van laag naar hoog gaat ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Meer ploppen, geen sweeps. Ploppen voor laag en ploppen voor hoog.

Idee is natuurlijk dat ik wat passieve aanpassingen kan laten als ze niet echt nodig zijn, de tube doet niet bijzonder veel goeds op die plek en een andere plek kan niet, gordijnen is geen issue en die melamineplaat is ook geen probleem. De TaCT meet oo de time response in ms en past die aan waar opgegeven (en dus waar wenselijk of nodig) de vraag is of je dan nog iets anders nodig hebt tegen nagalm
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 17:19:31
Meer ploppen, geen sweeps. Ploppen voor laag en ploppen voor hoog.

Idee is natuurlijk dat ik wat passieve aanpassingen kan laten als ze niet echt nodig zijn, de tube doet niet bijzonder veel goeds op die plek en een andere plek kan niet, gordijnen is geen issue en die melamineplaat is ook geen probleem. De TaCT meet oo de time response in ms en past die aan waar opgegeven (en dus waar wenselijk of nodig) de vraag is of je dan nog iets anders nodig hebt tegen nagalm

hoi,
hou ons op de hoogte!!
Ik heb ook interesse in zo een toestel,ben benieuwd wat ie doet in jouw set.
Kan je die ook analoog aansluiten,tussen voor- en eindV?

grtz
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Met de juiste analoge modules wel, deze is zonder, dus volledig digitaal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 14:05:58
Staaled ik ga het toch proberen...eerst maar even checken of het klopt wat ik meen te lezen:

Frank: Begrijp ik nu dat je een akoestisch probleem hebt opgelost met een kabel ?

Gr Hans

Ja. Daar lijkt het wel op. Maar behoeft nadere uitleg. Doordat ik teveel helderheid had dacht ik dat dat akoestiek was. Echter door de juiste kabels klopt het plaatje nu en heb ik geen dsp meer nodig. Dank zij Ronald
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Het wordt steeds gekker...door de dsp was je probleem opgelost en nu twee jaar later kom je erachter dat het helemaal geen akoestisch probleem is. Ik vind het wel gescheten zoals we dat hier zeggen.

Van de week ook gelezen dat een dip opgelost werd met een basstrap..dusssss...dit kan er ook nog wel bij hoor.

Ik er verder ook niet inhoudelijk op in. Het is in ieder geval weer een mooie ervaring die wederom in een advies wordt gegeven als waarheid. Nu is cz slim genoeg en begrijpt nog wel iets van akoestiek in combi met de invloed van een kabel hierop.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik de de DSP zo min mogelijk op het hoog, voornamelijk het laag.

Ik kom er nog niet helemaal uit, want de gecorrigeerde curve is een heel eind zachter dan wanneer ik de bypass knop indruk, is dat omdat de pieken zijn ingedamd of is de meting initieel te zacht geweest?

Wel leuk om er zo mee te stoeien, ik leer met de minuut :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Nou kijk maar uit met dat leren. :D

Veel plezier...ik snap de fun wel. Ik vind het wel apart dat je met de AM nauwelijks tot geen verschil ervoer.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Was met de PMC's en de AM corrigeerde enkel wat in het hele lage gebied (ca. 30Hz), de rest gebeurde niet veel, wellicht een hele andere frequentierespons in de kamer waardoor er niet veel gecorrigeerd werd (auto stand).

Bij een paar nummers met heel erg laag erin kwam de correctie goed uit de verf, maar voor de rest hebben Ron en ik ons best moeten doen een verschil waar te kunnen nemen.
Nu is het een ander verhaal, ik pak nu het hele gebied aan, althans dat is mijn idee wanneer ik klaar ben.

Druk bezig met meten en corrigeren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

)p(

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 18:19:11
Ik de de DSP zo min mogelijk op het hoog, voornamelijk het laag.

Ik kom er nog niet helemaal uit, want de gecorrigeerde curve is een heel eind zachter dan wanneer ik de bypass knop indruk, is dat omdat de pieken zijn ingedamd of is de meting initieel te zacht geweest?

Wel leuk om er zo mee te stoeien, ik leer met de minuut :D

Klopt dat is om digitaal clippen te voorkomen. Meestal iets tussen -5db en -10 db verlaging

CZ79

Digitaal clippen gebeurt sneller met een TaCT er tussen?

Niets aan doen dus? Gewoon volume op de voorversterker verder open?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

)p(

Citaat van: cz79 op januari 28, 2015, 18:38:36
Digitaal clippen gebeurt sneller met een TaCT er tussen?

Niets aan doen dus? Gewoon volume op de voorversterker verder open?

Inderdaad.

CZ79

Danga ik in de bypass stand alles naar beneden zetten qua volume, want zo is het geen vergelijking, volume verschil is zo groot dat ik nu geen A B vergelijk kan maken tussen de bypass en mijn curve
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Citaat van: frank2 op januari 28, 2015, 17:41:23
Ja. Daar lijkt het wel op. Maar behoeft nadere uitleg. Doordat ik teveel helderheid had dacht ik dat dat akoestiek was. Echter door de juiste kabels klopt het plaatje nu en heb ik geen dsp meer nodig. Dank zij Ronald
Kabels met dsp onboard ....
Hoe werkt dat ,
word er dan eerst gemeten met REW en daarna kabel gemaakt en het in de kabel verwerkte filter ontworpen?

Sorry hoor maar dit is echt te raar voor woorden,akoestiek oplossen met een ander kabeltje.
Kabeltje ter vervanging van DSP lees ik ook nog.

Het zal wel weer zo,n dag zijn......... :)



yorkie13

wat kost die kabel dan,  linkje .....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HappySound

Citaat van: chansig op januari 28, 2015, 18:05:08
Het wordt steeds gekker...door de dsp was je probleem opgelost en nu twee jaar later kom je erachter dat het helemaal geen akoestisch probleem is. Ik vind het wel gescheten zoals we dat hier zeggen.

Van de week ook gelezen dat een dip opgelost werd met een basstrap..dusssss...dit kan er ook nog wel bij hoor.

Ik er verder ook niet inhoudelijk op in. Het is in ieder geval weer een mooie ervaring die wederom in een advies wordt gegeven als waarheid. Nu is cz slim genoeg en begrijpt nog wel iets van akoestiek in combi met de invloed van een kabel hierop.

Gr Hans

Jij snapt er echt werkelijk helemaal niets van,... Maar ik ga er verder ook geen moeite voor doen :yawnee:
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Dirk

Citaat van: HappySound op januari 28, 2015, 21:44:38
Jij snapt er echt werkelijk helemaal niets van,... Maar ik ga er verder ook geen moeite voor doen :yawnee:
nee...jij lost storende hoogreflecties op met basstraps (lees er je eigen reply in Technative's topic nog maar even op na, mocht je die wijsheid al vergeten zijn)

dan is Hans idd degene die het niet snapt.

reken mij ook maar tot dat domme clubje ::)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HappySound

#1599
Citaat van: Dynky op januari 28, 2015, 21:59:26
nee...jij lost storende hoogreflecties op met basstraps (lees er je eigen reply in Technative's topic nog maar even op na, mocht je die wijsheid al vergeten zijn)

dan is Hans idd degene die het niet snapt.

reken mij ook maar tot dat domme clubje ::)
Dit was zijn vraag: Helpen de basstraps bij de dippen op de luisterplek? Dus wie doet er dom? ;)
Ik had het over nagalm wat je geluid door heel de woonkamer in een grote dip kan storten! basstrabs kunnen hierbij ontzettend veel helpen.

Dit was trouwens mijn complete antwoord:
   
Ja zeker.. + een dik kleed op de vloer en isolatie materiaal tegen de zijmuren
netjes afwerken en klaar. Gegarandeerd super akoestiek!
En om het af te maken "schone"aardpen laten slaan, je hebt geen idee hoe het dan klinkt ;)
Dan is het net alsof je van een midisetje naar een top installatie ben veranderd!!!

Je hoeft trouwens niet heel de zijmuur te bekleden.


Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding