Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Lars_Portman

#625
Citaat van: cz79 op februari 17, 2014, 22:46:01
Wat is een nette prijs voor de Fadel Art Digiliitz? Ik zie er één staan op MP maar weet niet zo goed hoe in te zetten met een prijs

Loopt soms heel erg uiteen wat er voor een Fadel Art gevraagd word.
Je ziet ze ook niet heel veel aangeboden maar Ronald heeft die geleiders ook wel.  Ik zag dat je al een  deal gemaakt had bij Ronald?  Hij heeft echt mooi spul bij zitten.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Kan de fadel digilitz overnemen voor €45, is die beter/slechter dan de cassiopeia? Ik had ronald inderdaad al gecontact en ik ge er met hem wel uitkomen met cd's en bijbetaling dus dat komt wel goed.

Een mooie fadel is nooit weg en kan ik altijd wel weer verkopen mocht de cassiopeia beter zijn.

Via ronald koop ik wel een lineaire voeding,wellicht een teradek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ik mag voor je hopen dat de digitale interlinks beter zijn dan hun stroomkabels. Ik heb hier een Fadel Art stroomkabel liggen, geleend, ding zou 500 euro moeten kosten, maar wat een slecht geluid geeft dat ding dan doet een Belden het nog beter, was mijn ervaring in mijn set.

Maar uitproberen en testen voor aankoop is eigenlijk een must.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: cz79 op februari 18, 2014, 13:26:01
Kan de fadel digilitz overnemen voor €45, is die beter/slechter dan de cassiopeia?

Als ik het zo lees (wat ik er van kan vinden) is het een donkere kabel, qua klankkleur, de casseopia is / klinkt heel eerlijk zonder benadrukking van welk frequentie dan ook.
(vraag anders Ronald even, die kent de kabel vast wel)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op februari 18, 2014, 13:26:01
Kan de fadel digilitz overnemen voor €45, is die beter/slechter dan de cassiopeia? Ik had ronald inderdaad al gecontact en ik ge er met hem wel uitkomen met cd's en bijbetaling dus dat komt wel goed.

Een mooie fadel is nooit weg en kan ik altijd wel weer verkopen mocht de cassiopeia beter zijn.

Via ronald koop ik wel een lineaire voeding,wellicht een teradek

Das hele nette prijs voor een Fadel Art Digilitz.  Deze klinkt heel erg dynamisch dat is wat deze kabel voor mijn persoonlijk heel erg mooi maakt want heb weinig kabels gehoord die zodynamisch klonken.
En hij heeft wat body maar zou niet te warm of te donker noemen.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

BuSpu

Citaat van: frank2 op februari 12, 2014, 07:10:49
Nee gewoon rippen.

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2014, 10:12:35
dbpoweramp ript in de standaard instelling gapless. Ik zou wel even testen voor je al te veel ript.

Gr
Henk


Misschien iets voorzichter zijn in je advies Frank2 ?

CZ79

Weet iemand zo uit zijn hoofd wat voor stekker (DC plug) op de adapter/moon zit. Ik ga een Teradek voeding aanschaffen maar moet het type stekker even doorgeven, of liever gezegd de afmeting ervan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Frank stelt dat het gapless rippen automatisch gaat, maar de realiteit is wat genuanceerder, zie ook de reactie van Onder13.

Je kan je dus voorstellen dat iemand denkt hup het maakt niet uit gewoon rippen (zoals Frank2 adviseert) en dan na 100 CD's erachter komt dat ie toch maar beter even alle instellingen had kunnen nalopen/ navragen omdat er toch een foutje ingeslopen is.  ;)

CZ79

Ik heb de instelling even gemist denk ik (net als de reactie van Onder), waar doe ik die instelling?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Citaat van: Onder013 op februari 12, 2014, 14:28:33
klik in het hoofdscherm op het rode vraagteken bovenaan op de pagina. Ga vervolgens op de helppagina die dan geopend is onderaan naar "Secure Ripping & Advanced Options".

en je had er nog zelf om gevraagd aan Onder13  ;D

CZ79

Ja die zie ik staan maar ik zie daar niets in staan over gapless
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

Tsja, dan kan ik je even niet helpen, ik rip met Meridian software, een heel andere manier.

frank2

Citaat van: cz79 op februari 18, 2014, 22:43:26
Ja die zie ik staan maar ik zie daar niets in staan over gapless

Hoef je geen instellingen voor te doen. Test het anders zelf even uit. (geripte muziek afspelen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Wat Frank en Onder zeggen, klopt. DBPoweramp ript standaard de muziek zoals die op de schijf staat. Is die gapless, dan ript ie gapless. Het al dan niet gapless afspelen is dan weer zaak van de streamer...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Antwoorden waar ik wat aan heb, dank allen!

Bijna klaar met de Pop/Rock/Electronic/Jazz/Blues collectie van 700 CD's, nu beginnen met klassiek (ca. 200 CD's)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Edit: zit hier effe helemaal verkeerd te typen  :sleepy:

Maar sjonge jonge, wat een enorme collectie cd's heb jij zeg  :crazy:
Nu snap ik waarom je in het begin er zo tegen op zag  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Tja, ach.....klassiek is erg uitgebreid de laatste periode, veel boxen van meerdere cd's dus dan gaat de teller snel....maar bijna klaar met de 'normale' muziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Ach, zolang het rippen maar geen "moetje" word is het te doen.
Ben je nu inmiddels wel gewend geraakt met dbpoweramp?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778


CZ79

Heb een Lite-On en ik heb er nog drie geprobeerd, de cd is perfect, maar iedere keer bij hetzelfde nummer is het insecure....Speelt overigens wel prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

#647
Citaat van: martin778 op februari 19, 2014, 22:09:27
Misschien een andere CD drive proberen? Plextor is iig een van de beste:

http://forum.dbpoweramp.com/showthread.php?30430-CD-DVD-Drive-Accuracy-List-2013

Plextor is inderdaad top loopwerk  om mee te rippen  ;)
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Tja, ik zal het gewoon moeten doen met mijn Lite-On
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2014, 13:26:01
Kan de fadel digilitz overnemen voor €45, is die beter/slechter dan de cassiopeia? Ik had ronald inderdaad al gecontact en ik ge er met hem wel uitkomen met cd's en bijbetaling dus dat komt wel goed.

Een mooie fadel is nooit weg en kan ik altijd wel weer verkopen mocht de cassiopeia beter zijn.

Via ronald koop ik wel een lineaire voeding,wellicht een teradek

Ik zou voor de Fadel Art gaan

als je "echte" info wil over die CASIO bla bla per PM Chris  8)
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.