Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Het geschetste probleem is merkwaardig en lijkt mij aan Moon om op te lossen middels firmware-update.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: frank2 op februari 11, 2014, 12:32:07
Ik heb op mijn acer laptop de server voor de touch draaien en een HDD extern aan gekoppeld. Terwijl ik muziek draai kan ik toch internetten, zelfs downloaden zonder dat er hick-ups voorkomen op de touch.
Maw. een laptop is ruim voldoende. Is een van de goedkoopste laptops van acer voor 400 euro bij MM gekocht een half jaar geleden.

Indien je hier voor gaat, schenk dan wel aandacht aan welke usb kabel je gebruikt, dit maakt verschil, ik heb hier een Neo Oyaide class B (groene kabel) die het geluid sprankelend maakt, helder. En ik heb nu in gebruik een usb kabel van Ronald welke duidelijk een voller geluid heeft en zacht/rustig hoog zonder dat je ook maar iets mist, en heel "eerlijk" klinkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Citaat van: martin778 op februari 11, 2014, 12:18:07
Waarom USB opslag als je nog vrije SATA poorten in je PC hebt ;) Tenzij je je data vaak mee moet nemen natuurlijk.

Overigens,de SFF's van HP hebben 4 sata poorten op het moederbord maar slechts 1 plek voor een harddisk (DC5700 heeft er maar 1, DC7900 heeft 2).
Mijnes heeft er ook maar twee, dus ik kan twee schijven erin doen. Usb leek me makkelijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: John Wx op februari 11, 2014, 12:43:51
met een ASUS EEE Pc of look a like kan hij op zijn tv internetten  8)

Nee hoor daar heb ik gewoon mijn ipad voor
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Staaled op februari 11, 2014, 14:11:42
Het geschetste probleem is merkwaardig en lijkt mij aan Moon om op te lossen middels firmware-update.
Wellicht later, maar asset werkt gewoon en is bewezen en aanbevolen. Een nas heb ik niet perse nodig als het ook anders kan is dat wat mij betreft prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

En hoe vind je jennifer warnes op streaming niveau nu klinken?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Nog even niet aan toe gekomen, moet. Weer wat tijd voor maken om er lekker voor te gaan zitten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Haha, je hebt het er maar druk mee, met al dat rip-gedoe.

" its important to take your time otherwise you will make careless mistakes"  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

klinkt heel erg aardig moet ik zeggen, even wennen omdat het wat dunner lijkt te klinken, maar dan komt wel goed. Eerst nog wat rippen en dan luisteren.

Ik heb bepaalde CD's die gapless moeten worden afgespeeld, moet ik daar op letten tijdens het rippen (zo ja dan ben ik mooi te laat) of gebeurt dit tijdens het afspelen? De Moon180 speelt gapless
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vandaag even contact gehad met ronald van concept and design en ik ga een digitale kabel proberen en hij regelt een lineaire voeding voor de Moon 180.

De teradek voeding is erg mooi om te zien maat maakt niet veel verschil (volgens ronald) met een andere lineaire degelijk voeding (zoals de getweakte voltkraft. De prijs voor de teradek ligt ongeveer rond de 175 euro (all in) terwijl de voltkraft met goede zekering en afgeschermde netkabel rond de 85 euro ligt, dat is ongeveer 100 euro verschil voor een stukje esthetiek......

Ik bestel bij hem ook gelijk een USB kabel dus dan zijn we weer compleet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 00:15:42


Ik heb bepaalde CD's die gapless moeten worden afgespeeld, moet ik daar op letten tijdens het rippen (zo ja dan ben ik mooi te laat) of gebeurt dit tijdens het afspelen? De Moon180 speelt gapless

Nee gewoon rippen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Ok, hoe wordt het dan uiteindelijk gapless afgespeeld?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 00:29:18
Vandaag even contact gehad met ronald van concept and design en ik ga een digitale kabel proberen en hij regelt een lineaire voeding voor de Moon 180.

De teradek voeding is erg mooi om te zien maat maakt niet veel verschil (volgens ronald) met een andere lineaire degelijk voeding (zoals de getweakte voltkraft. De prijs voor de teradek ligt ongeveer rond de 175 euro (all in) terwijl de voltkraft met goede zekering en afgeschermde netkabel rond de 85 euro ligt, dat is ongeveer 100 euro verschil voor een stukje esthetiek......

Ik bestel bij hem ook gelijk een USB kabel dus dan zijn we weer compleet

Beide kabels klinken in het begin niet fijn, de usb kabel klinkt rond 90 uur wel erg mooi,veel ruimte en diepte, bijna holografisch. De digitale kabel duurt langer, maar beiden worden geleidelijk steeds beter. 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 07:12:11
Ok, hoe wordt het dan uiteindelijk gapless afgespeeld?
Dat doet de Moon zelf dmv zijn eigen buffer, tenminste zo werkt het bij de touch. Deze speelt ook gapless.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Citaat van: frank2 op februari 12, 2014, 07:14:14
Beide kabels klinken in het begin niet fijn, de usb kabel klinkt rond 90 uur wel erg mooi,veel ruimte en diepte, bijna holografisch. De digitale kabel duurt langer, maar beiden worden geleidelijk steeds beter.
Ronald had interesse in een aantal CD's dus ik heb een lijst voor hem gemaakt, wellicht wordt het een mooie deal op deze manier. Hij cd's en ik de kabels en voeding  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op februari 12, 2014, 07:15:21
Dat doet de Moon zelf dmv zijn eigen buffer, tenminste zo werkt het bij de touch. Deze speelt ook gapless.
Ah, OK
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op februari 11, 2014, 17:26:07
Nee hoor daar heb ik gewoon mijn ipad voor

Wel lekker grote letters je word ook dagje ouder  :tounge2:
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 07:42:21
Ronald had interesse in een aantal CD's dus ik heb een lijst voor hem gemaakt, wellicht wordt het een mooie deal op deze manier. Hij cd's en ik de kabels en voeding  :D

Die barst heeft alleen nog maar een win win opgeleverd  ;D


Gaaf kastje Chris



ps: schijnt dat je Moon op Moon moet doet  :angel: optie's


http://www.simaudio.com/moonevolution.htm    mooie spullen  ^^
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 07:42:49
Ah, OK

dbpoweramp ript in de standaard instelling gapless. Ik zou wel even testen voor je al te veel ript.

Gr
Henk

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op februari 12, 2014, 13:36:28
Waar staat die instelling?

klik in het hoofdscherm op het rode vraagteken bovenaan op de pagina. Ga vervolgens op de helppagina die dan geopend is onderaan naar "Secure Ripping & Advanced Options".

CZ79

Citaat van: Lars_Portman op februari  9, 2014, 15:15:43
Eichmann is erg goed:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137904.0
(voor geld komt niets dicht in de buurt)

Fadel Art maakt mooie digitale interlinks. (ook al gewoon instap zijn als goed)

En Cassiopeia heb verleden ook hele mooie interlinks van gehad. Als naar hoger sigment van stapt..

Wat is een nette prijs voor de Fadel Art Digiliitz? Ik zie er één staan op MP maar weet niet zo goed hoe in te zetten met een prijs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Heb hem vanochtend een reset gegeven want de Moon reageerde niet meer (wel connectiviteit), maar sindsdien weer erg goed. Ben erg druk met de vrouw en de kinderen (en het rippen), mijn vrouw is twee weken geleden voor de vierde keer geopereerd en zit nu nog 3 maanden in het gips dus ik ben de matelzorg op dit moment.

Eerst indrukken zijn erg goed, kraakhelder en ietwat slank, wellicht komt dit laatste omdat er minder versmering is, maar daar is het nog even te kort voor en hier zal ik wat langer naar moeten luisteren.

De eerste 486 cd's zijn al geript nu op naar het tweede deel.

Ik heb tevens bij Ronald (Cassiopeia) een digitale interlink in bestelling staan, een USB kabel en een lineaire voeding voor de Moon 180. Hij had ook wel interesse in een aantal cd's van me (o.a. Marantz Test SACD's, K2HD's en een aantal XRCD's) dus wellicht wordt dit een mooie ruil met kleine bijbetaling (eventueel).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En vanavond ook gelijk even een andere PC gehaald, ik had een HP Desktop Pentium 4, 2.8Ghz met Windows XP en nu een een Lenovo ThinkCenter Core 2 Duo 3Ghz met 4GB intern geheugen en Windows 7, denk dat het nu iets sneller is  ;D

De HP gaat de berging op en de Lenovo zal dan gebruikt worden als 'download' PC en hierop installeer ik dan 'Asset UPnP' voor de Moon
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika