Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Gelukkig heb ik tot die tijd wel weer muziek :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

 :blink: Hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar? Zelfs mij lukt dat niet!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Wat? Muziek afspelen? Vrij gemakkelijk, cd erin en op play drukken :colgate:

Nee hoor de cd speler doet het gewoon, heeft alleen een optater gehad
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Citaat van: cz79 op februari  5, 2014, 21:28:11
Wat? Muziek afspelen? Vrij gemakkelijk, cd erin en op play drukken :colgate:

Nee hoor de cd speler doet het gewoon, heeft alleen een optater gehad
Ohhhhh, werkt dat zo? Ik was al zo lekker aan het genieten van de rust en het zwart. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En een mooie oplossing lijkt gevonden, met een kleine bijbetaling krijg ik een 'Simaudio Moon 180 MiND' streamer. Was nog even in dubio met mezelf of ik moest gaan streamen maar dat lijkt nu beslecht te zijn door deze deal.

Als het echt niets is, lijkt me in geval van Moon erg sterk, dan zie ik het dan wel weer, maar als beginnend streamer lijkt me dit helemaal geen slechte optie.

Goed opgelost door Edwin en blij dat zulke dealers nog bestaan  :pompom: :pompom: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

cool! van harte! stuur je het signaal digitaal naar je meridian dac?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Ja, de Moon kan enkel digitaal uit sturen dus ik laat alles via de DAC lopen. Meridian sound is ook meer dan prima :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  6, 2014, 23:02:58
Ja, de Moon kan enkel digitaal uit sturen dus ik laat alles via de DAC lopen. Meridian sound is ook meer dan prima :colgate:

zeker weten! ooit eens een Moon geïntegreerde versterker hier thuis gehad! maar mooi dat de dealer je cd speler heeft ingeruild, nu streamend gaat er een wereld voor je open! (heb nog een leuke NAS voor weinig in de markt staan, misschien een leuke eerste stap in de NAS wereld?)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Heb ik gezien en is inderdaad erg mooi, maar dan zal ik toch eerst een wat budget vrij moeten gaan maken hiervoor.
Ik moet €150 bijleggen voor de Moon en dan kost een beetje NAS me ook nog €100 á €150 (als je het daarvoor redt met schijven).

Dus eerst budget en dan uitbreiden, wellicht kan ik op voorhand wat cd's verkopen :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  6, 2014, 23:08:18
Heb ik gezien en is inderdaad erg mooi, maar dan zal ik toch eerst een wat budget vrij moeten gaan maken hiervoor.
Ik moet €150 bijleggen voor de Moon en dan kost een beetje NAS me ook nog €100 á €150 (als je het daarvoor redt met schijven).

Dus eerst budget en dan uitbreiden, wellicht kan ik op voorhand wat cd's verkopen :-)

jaa tuurlijk, eerst lekker spelen met de Moon! ben benieuwd naar de prestaties!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Als ik het geld heb dan koop ik wel gelijk een NAS erbij, kan maar compleet zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooi ding Chris. Ben benieuwd hoe het streamen jou gaat bevallen. Hoe ga je de Moon aansturen/bedienen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op februari  6, 2014, 23:40:37
Ipad
Dat gaat jou heel veel bedieningsgemak geven :thumbs-up:. Welke app ga je daarvoor inzetten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Volgens mij is er maar een app die werkt met moon en dat is de eigen moon app
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Je hoeft niet per se een nas te kopen, een externe HD op een laptop of PC met wat server software van Moon erop en het werkt net zo als een NAS. Jammer dat de app alleen ipad ondersteunt, vind ik weer wat minder. Maar het app ziet er mooi uit. Gebruik wel een lin. voeding dat klinkt altijd beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bert50

De synology mediastreamer werkt ook met de moon.
Hoop voor je dat de app nu wel goed werkt heb toentertijd de moon teruggebracht na 4 maanden werd er gek van steeds viel de verbinding weg met de iPad.
Oktober is er een update van geweest kan er daarom nu geen oordeel meer over vellen.
De geluidskwaliteit was erg goed icm met een dac30 van Accuphase
Gr. Bert
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

frank2

Het allergrootste nadeel met streamers is dat de software vaak nog bugs bevat. Ik zou voor aankoop eerst een streamer goed testen met de bijbehorende software of deze het goed doet.

Vaak worden streamers te snel de markt op gegooid terwijl de software nog niet goed werkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: frank2 op februari  7, 2014, 09:24:09
Het allergrootste nadeel met streamers is dat de software vaak nog bugs bevat. Ik zou voor aankoop eerst een streamer goed testen met de bijbehorende software of deze het goed doet.

Vaak worden streamers te snel de markt op gegooid terwijl de software nog niet goed werkt.

er is gelukkig altijd ligt aan het einde van de tunnel
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Chris, gefeliciteerd met deze mooie aankoop en uitbreiding van je mogelijkheden. Het wordt nu zeker een keer tijd om op je utnodiging in te gaan.

Gr,
Henk

CZ79

En zojuist even een Cat6 kabel en switch geplaatst, vanaf de meterkast ligt er een Cat5e STP naar de switch. Vanaf die swicth een Cat6 naar de Moon 180 MiND streamer en de eerste zoete barok klanken (Radio) klinken door de woonkamer....dus Houston we have a connection!!!! :pompom: :pompom: :pompom:

De Moon 180 is via een Apogee Wyde Eye AES/EBU kabel aangesloten op de Meridian 566 DAC, nu dinsdag een Synology NAS ophalen en dan kaan daar mijn muziek op, zal nog wel even tijd vergen om al mijn muziek op de NAS te zetten, maar goed beetje bij beetje zal dat ook wel goed komen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Citaat van: frank2 op februari  7, 2014, 09:13:53
Je hoeft niet per se een nas te kopen, een externe HD op een laptop of PC met wat server software van Moon erop en het werkt net zo als een NAS. Jammer dat de app alleen ipad ondersteunt, vind ik weer wat minder. Maar het app ziet er mooi uit. Gebruik wel een lin. voeding dat klinkt altijd beter.
Mooi ding die Moon, de standaard voeding van de Moon zou voor mij persoonlijk een "dealbreaker" zijn geweest.

Dus ja, in dit spaarzame geval voel ik wel iets voor Franks zijn idee :tounge2:

CZ79

Kan altijd, maar waar koop ik dat en welk type heb ik nodig?

Niet vergeten ik hebt de streamer voor erg weinig bijbetaling kunnen ontvangen (en met inlevering van de defecte CD speler)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika