Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quattronl

Citaat van: cz79 op december 19, 2013, 20:00:20Even doorsparen en dan zien wel het over een paar jaar wel
Over een paar jaar is zoiets als een NAS overbodig, dan staat echt alles in de cloud.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

J o e p

Bij mij is een nas en cloud overbodeig. Bij mij staat alles op cd. :tongue2:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

CZ79

Dan ben ik opeens afhankelijk van mijn verbinding om muziek af te spelen, doe toch nog maar lekker cd....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Er komt een tijd dat je echt gaat streamen hoor Chris. Veel makkelijker en het klinkt vaak ook nog beter.

En als je het goed aanpakt heb je geen problemen met netwerk o.i.d. Het is wel dat je een goede backup van je muziek moet hebben.

Ik heb alles op raid 1 staan. Daar buitenom heb ik nog een backup die ik af en toe maak.

Ik draai nooit geen schijfjes meer. Films en muziek gaan allemaal via het netwerk. Nooit geen problemen mee.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

John Wx

Citaat van: cz79 op december 23, 2013, 07:48:17
Dan ben ik opeens afhankelijk van mijn verbinding om muziek af te spelen, doe toch nog maar lekker cd....

lekker veel vertrouwen "gij" als data man  ;)

Goede keuze de ES te verkopen mooi ding maar dan als stand alone anders is het toch weer half een cd speler als loopwerk en nu een loopwerk met DAC  :headbanging:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Als je zekerheid in je streaming wilt kan je alles dubbel uitvoeren; neem je zowel kabel als glasvezel en voer je het thuis netwerk ook dubbel uit.
Het is ook mogelijk om bij een 'incident' met iets minder genoegen te nemen. Je kan dan gewoon spotify streamen vanaf bv een iphone.

Gaat er wel vanuit dat er stroom is, maar daar zijn natuurlijk ook oplossingen voor. ;)

Als je makkelijk wilt streamen neem je een Meridian mc200, alles in 1 doos. Rip je daar je cd's naar en leg je die op zolder als ultieme backup.

Volgens mij zijn er anno 2014 geen excuses meer om niet te streamen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CZ79

Citaat van: thepioneer op december 23, 2013, 08:16:19
Er komt een tijd dat je echt gaat streamen hoor Chris. Veel makkelijker en het klinkt vaak ook nog beter.

En als je het goed aanpakt heb je geen problemen met netwerk o.i.d. Het is wel dat je een goede backup van je muziek moet hebben.

Ik heb alles op raid 1 staan. Daar buitenom heb ik nog een backup die ik af en toe maak.

Ik draai nooit geen schijfjes meer. Films en muziek gaan allemaal via het netwerk. Nooit geen problemen mee.

Za vast, makkelijk is het ook zeker, alleen beter zeker niet (imo). Streaming heeft me nog mooit overtuigd qua kwaliteit in een 1op1 vergelijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778


Nahpets

Ik doe mee.

Kan evt een audio PC meenemen, keuze uit een W7 opgebouwde machine of 1 op basis an Linux (die beter klinkt). Beiden met JRiver 19 en  audio uit via een M2Tech hiFace.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

thepioneer

Citaat van: cz79 op december 23, 2013, 20:30:56
Za vast, makkelijk is het ook zeker, alleen beter zeker niet (imo). Streaming heeft me nog mooit overtuigd qua kwaliteit in een 1op1 vergelijk

Nou ik kan je verzekeren dat streamen beter klinkt ha ha. Dit omdat ik jou bron goed ken  O0

Ik had toen de MC200 ook staan en die was in mijn toen analoge setup mooier. Daarvoor had ik een squeezebox geleend van Wim (duet). De analoge uitgangen daarvan zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Daarom wou ik ook niet gaan streamen. Toen de Meridian hier stond als alles in een oplossing niets meer dan lof. Super gebruiksvriendelijk en echt super klank.

Stabiel is het altijd. Doordat ze geen gebruik maken van twonky server o.i.d. Maar hen eigen server gebruiken.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

John Wx

Chris houd niet zo van weersafhankelijk te zijn  :tounge:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Lars_Portman

#487
Citaat van: cz79 op december 23, 2013, 20:30:56
Za vast, makkelijk is het ook zeker, alleen beter zeker niet (imo). Streaming heeft me nog mooit overtuigd qua kwaliteit in een 1op1 vergelijk

Ik had die overtuiging eerder ook!
Maar ik ben wel van terug gekomen das meer gegaan dat Logitech SB3 naast nam daarmee aan een TeddySB3 - PSU for Logitech  - HEED DAC 1.2  ben gaan draaien.
Later heb tussen de TeddySB3 en SB3 zelf nog een extra Sbooster gezet (geen voeding)

En pas geleden heb ik met een loopwerk gedraaid op die zelfde HEED DAC en moet zeggen dat ging niet halen bij de SB3 aan de dac. Was wat teleurgesteld dat niet dichtbij kwam met een loopwerk.
ook had ik in verleden flink gemodificeerde CD-speler met Burny Brown opamps die moest ook afleggen tegen de HEED DAC 1.2

Goede DAC op streamer met evt extra voeding kan je eind komen.

EDIT
Nou moet toegeven dat aan SB3 ook wat kleine modificties modificatie heb gedaan.




Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

AbZ

Citaat van: Lars_Portman op januari  7, 2014, 16:00:21Nou moet toegeven dat aan SB3 ook wat kleine modificties heb gedaan.
Mooi woord  8)

Lars_Portman

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

martin778

#490
Citaat van: Lars_Portman op januari  7, 2014, 16:00:21
Moet je nagaan als de SB3 dat al deed terwijl de Touch nog een aardig stukje verder gaat wbt. digitale output dan de oudere modellen ;)
Ik las ergens dat je met wat SW mods zelfs 24Bit/192KHz mee kunt streamen en zelf de USB aansluiting als output kunt gebruiken.

Aan de andere kant een leuke VRDS 25 is ook niet mis ;)

CZ79

Ik hou het nog even bij mijn CD's, ik ken mezelf en wordt een verzamelaar in plaats van een luisteraar. Ik zit na drie weken met zoveel muziek opgescheept dat ik teveel keus heb en zodoende dus niet meer kan kiezen wat te luisteren. Nu kies ik heel bewust om een bepaalde CD te koper/luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

quattronl

Citaat van: martin778 op januari  7, 2014, 21:42:01
Moet je nagaan als de SB3 dat al deed terwijl de Touch nog een aardig stukje verder gaat wbt. digitale output dan de oudere modellen ;)
Ik las ergens dat je met wat SW mods zelfs 24Bit/192KHz mee kunt streamen en zelf de USB aansluiting als output kunt gebruiken.
Klopt, de EDO mod (enhanced digital output). Plugin downloaden via de SBT, herstart en klaar. Werkt perfect.
De Toolbox3 aanpassing is wat meer werk maar daar kan je ook meer mee.

Alles staat hier op m'n NAS. Als ik geen internetverbinding meer heb dan heb ik nog steeds muziek, 't staat per slot van rekening lokaal, niet in de cloud.
Bedieningsgemak vind ik een grote pre. En ik speel ook gewoon hele cd's (figuurlijk) af. Ik zit ook niet zo snel te zappen.
Ideaal ook om nieuwe muziek te ontdekken. Even downloaden, afspelen, en is 't niks dan delete je het weer. Zo ben ik pareltjes tegengekomen.

Maar ieder z'n meug hoor. Het 'klassieke' schijfjes draaien heeft ook wel wat ;)
Maar je moet het wel een keer meegemaakt/gezien hebben. U is welkom :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

CZ79

Goed om te horen, wellicht maak ik er eens gebruik van
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

En ? Heb you de AR gekocht ?

Ik zag er in A'dam 1 te koop staan en die is nu verwijderd dus ik dacht...1+1 is misschien wel 2 in dit geval.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#496
Toch weer drie... :D

Geef het lekker de tijd...ik begin hier steeds meer in een audiofiel walhalla te komen. Mijn eigenste wel te verstaan...maar toch. De aanschaf kan de Gold Lion buizen, de aanschaf van de DSP, de aanschaf van 2 subs, de komende aanschaf van nog 2 subs en dan als klap een andere ev in de vorm van de bestaande UcD's met nog 2 kanalen erbij zodat ik op een 6 kanaals (UcD) eindversterker die al het laag aan gaan sturen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#497
Klinkt goed, een subje staat hier ook ondertussen als test (BK Gemini II) even kijken of dat iets toe gaat voegen.
Ik kom graag eens bij je luisteren als je Walhalla gereed is, ik beloof je dat ik dan wel op tijd er zal zijn  ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op januari  8, 2014, 17:25:19
Klinkt goed, een subje staat hier ook ondertussen als test (BK Gemini II) even kijken of dat iets toe gaat voegen.
Ik kom graag eens bij je luisteren als je Walhalla gereed is, ik beloof je dat ik dan wel op tijd er zal zijn  ;)

gaan je speakers niet even laag als de sub?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.