Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 18, 2013, 22:12:36
Als de winkel ze heeft wil ik ze er wel eens naast horen. thx

Karel (wenw)  heeft de avalon staan en natuurlijk Usher, kun je ze beide beluisteren...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

#251
Gaat CZ ook voorlopig echt niet doen  :D.

Wat hij wel heeft gedaan is een mooie DAC geleend (en toen overgenomen) van forumlid Maro. Gisteren en vandaag uitgebreid de kans gehad om eens goed te vergelijken met de Marantz SA15 door de SA15 en de DAC ieder op een aparte ingang te zetten van de voorversterker.

Door tijdens de muziek dan te schakelen van ingang kon ik vrij goed de verschillen waarnemen, de muzie van gisteren;

1 KebMo: Blues/Soul, lekkere bassen en heerlijke melodiën
Er lijkt minder bas te zijn met de Meridian, maar de stem is veel mooier, duidelijker en staat meer in de kamer. Het hoog en mid zijn iets meer aanwezig en lijken ietwat teruggetrokken bij de Marantz.

2 Bach Cantates: koorwerk, veel vocalen.
Het eerste dat opviel was dat alle stemmen duidelijker worden (alweer) en de plaatsing toch echt mooier is dan de SA15, meer openheid en een helder hoog (niet scherp, maar helder), ook hoor ik een grotere diepte en ik ben meer in staat de leden van het koor afzonderlijk te plaatsen.

3 Bach/Coltrane: Bach in een jazz-jasje, saxofoon en kerkorgel met zang en piano
Viool klinkt meer als viool en het geheel zingt meer, terugschakelen naar de SA is nu toch echt ongewenst. Het geluid is voller en het mid/hoog is wedeom mooier en komt iets meer naar voren (komt niet door de bas, want die zit er in de CD weinig in). Percussiewerk maakt ook meer indruk en de trommels staan meters achter de luidsprekers en nog meer meters ernaast.

4 Young Sun Nah - Same Girl, bijzondere stem en muziek, veel coverwerk maar dan echt in een ander jasje gestoken
Vloeiend, realistischer, plaatsing en diepte echt mooier dan de SA (die toch ook echt niet slecht was), het lijkt wat 'ronder' allemaal, beetje vreemde bewoording, maar naats de SA15 is alles veel vloeiender en lijkt wat gemakkelijker eruit te komen.


Tja, wat kan ik zeggen....Een eerste ervaring met Meridian en dat wordt een blijvende, want de DAC zal blijven en als alles meezit komt er ook een bijpassend loopwerk (Meridian 500), had het echt niet verwacht maar dit is toch wel een waardige upgrade voor de SA.

Geen SACD meer draaien  :nopompom:, maar goed dat is 60 SACD's vs 500 Red Book CD's  (die wel echt veel beter gaan klinken):D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani


John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

RubenV.

Citaat van: cz79 op januari 29, 2013, 21:59:56
Gaat CZ ook voorlopig echt niet doen  :D.

Wat hij wel heeft gedaan is een mooie DAC geleend (en toen overgenomen) van forumlid Maro. Gisteren en vandaag uitgebreid de kans gehad om eens goed te vergelijken met de Marantz SA15 door de SA15 en de DAC ieder op een aparte ingang te zetten van de voorversterker.

Door tijdens de muziek dan te schakelen van ingang kon ik vrij goed de verschillen waarnemen, de muzie van gisteren;

1 KebMo: Blues/Soul, lekkere bassen en heerlijke melodiën
Er lijkt minder bas te zijn met de Meridian, maar de stem is veel mooier, duidelijker en staat meer in de kamer. Het hoog en mid zijn iets meer aanwezig en lijken ietwat teruggetrokken bij de Marantz.

2 Bach Cantates: koorwerk, veel vocalen.
Het eerste dat opviel was dat alle stemmen duidelijker worden (alweer) en de plaatsing toch echt mooier is dan de SA15, meer openheid en een helder hoog (niet scherp, maar helder), ook hoor ik een grotere diepte en ik ben meer in staat de leden van het koor afzonderlijk te plaatsen.

3 Bach/Coltrane: Bach in een jazz-jasje, saxofoon en kerkorgel met zang en piano
Viool klinkt meer als viool en het geheel zingt meer, terugschakelen naar de SA is nu toch echt ongewenst. Het geluid is voller en het mid/hoog is wedeom mooier en komt iets meer naar voren (komt niet door de bas, want die zit er in de CD weinig in). Percussiewerk maakt ook meer indruk en de trommels staan meters achter de luidsprekers en nog meer meters ernaast.

4 Young Sun Nah - Same Girl, bijzondere stem en muziek, veel coverwerk maar dan echt in een ander jasje gestoken
Vloeiend, realistischer, plaatsing en diepte echt mooier dan de SA (die toch ook echt niet slecht was), het lijkt wat 'ronder' allemaal, beetje vreemde bewoording, maar naats de SA15 is alles veel vloeiender en lijkt wat gemakkelijker eruit te komen.


Tja, wat kan ik zeggen....Een eerste ervaring met Meridian en dat wordt een blijvende, want de DAC zal blijven en als alles meezit komt er ook een bijpassend loopwerk (Meridian 500), had het echt niet verwacht maar dit is toch wel een waardige upgrade voor de SA.

Geen SACD meer draaien  :nopompom:, maar goed dat is 60 SACD's vs 500 Red Book CD's  (die wel echt veel beter gaan klinken):D

Mooi spul hoor dat Meridian  O0
Citaat van: John Wx op januari 29, 2013, 22:13:12
wat is het "loopwerk" ?

De cd speler, was een Marantz SA15s1 vM wordt een Meridian 500 als ik het goed begrijp.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

CZ79

Ja een Meridian 500 loopwerk i.c.m. Meridian 566-20 DAC, dus twee losse componenten vs de Marantz SA15s1 vM
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op januari 29, 2013, 22:22:10
Ja een Meridian 500 loopwerk i.c.m. Meridian 566-20 DAC, dus twee losse componenten vs de Marantz SA15s1 vM

hoe kom je aan het loopwerk ook via de audio afdeling van de MA(K)RO  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

CZ79

Ja en via The Pioneer, is volgens mij ex-loopwerk van The Pioneer.
Hij vertelde me dat een dealer deze had en ging gebruiken voor odnerdelen, ik heb de dealer gebeld en heb gezegd dat ik interesse had in het loopwerk.

Dus nog wordt het loopwerk compleet gereviseerd en gaat die met garantie de deur uit richting Almere :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

RubenV.

Nette deal, en fijn dat het loopwerk nog even helemaal gereviseerd wordt voor het jouw kant op komt. Met zo'n loopwerk kan je weer een hele tijd vooruit.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

CZ79

Was ook wel hadr nodig, want het deed namelijk niet zo heel veel meer  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Goed bezig Chris. Afgezien de klankmatige winst is het ook optisch een pracht combi. Ook ik was en ben erg onder de indruk van de 566. Vandaar dat ik kwa Dac alleen binnen Meridian wou upgraden. Misschien 15 jaar of meer maar daarmee wel het bewijs dat er niet zoveel revolutionaire verbeteringen op het het D/A front zijn gemaakt. Nu was dit toen wel de top van Meridian maar om nu te zeggen dat je tegenwoordig voor een fractie van die kosten de zelfde kwaliteit in huis haald?  En dan heb ik het nog maar niet over de bouw en voedingen ed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Achteraf kan ik dat alleen maar beamen, de Metrum en vele andere vallen in het niet bij wat dit beestje doet. Maar alles is wel smaakafhankelijk dus zo relatief is het
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Dat is zo natuurlijk, sommige mensen hebben ook liever McDonalds ipv een goed biefstukje van de slager. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

#265
In geval van de Meridian praat je al snel over een Ossehaasje of een lekker stuk Parmaham  :D

Mogen al die anderen gelukkig zijn met hun Whoppertje  :P
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Ik zie het al....fijnproever in de brede zin van het woord... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Hmmm...begin steeds benieuwder te worden naar dat Meridian spul.
Moet eigenlijk helemaal nergens gaan luisteren....heel gevaarlijk voor de portemonnee  :confused:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

CZ79

Dat dacht ik eergisteren ook, totdat ik opeens bij Maro aan de deur stond...Tja dan kun je niet meer terug  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Voor de deur? Met de auto in mijn tuin zul je bedoelen. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

#270
Met andere bandensporen van niet heel erg oud (wellicht de dag ervoor of 's ochtends), dus ja dan kan het wel (heb ik zo ingeschat)  :D :D :D

Je hebt toch tuin zat  :D En ik had niets te doen (was er om 1600 uur  >:D) dus toen ben ik maar gaan spoorzoeken (vandaar de bandensporen)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op januari 29, 2013, 22:45:29
In geval van de Meridian praat je al snel over een Ossehaasje of een lekker stuk Parmaham  :D

Mogen al die anderen gelukkig zijn met hun Whoppertje  :P
Citaat van: Maro op januari 29, 2013, 22:47:10
Ik zie het al....fijnproever in de brede zin van het woord... :worship:
... ik zie er na Focal en Usher een nieuwe hype aan komen  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Gefeliciteerd met je aankoop Chris. Heb er ook met een schuin oog naar gekeken, want ik ben wel nieuwsgierig naar "de sound" van Meridian.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten