Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Tja zoveel wensen...Maar voor nu ben ik heel erg tevreden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En zojuist de set aangevuld met een mooie MIT kabel gekocht bij W&W audio (mooie prijs), het is een RCAinterlink van het type MI-330 Series 3, en deze is net een paar minuten geleden aangesloten tussen de CD speler en de voorversterker.

De mooie DNM zal dus voor de komende dagen even het veld moeten ruimen voor de MIT en dan gaan we er vanzelf achterkomen wat beter uitpakt in mijn set.

Mooie kabel om te zien en nog mooier is het dat wanneer de kabel niet bevalt ik hem retour kan sturen naar de verkoper en dan krijg ik het geld terug, dus win-win situatie voor mij... :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Aangezien eht alweer een tijdje geleden is, zijn vlak na de jaarwisseling de nieuwe meubels gebracht.
Deze hebben we (ik en een maat van me) zelf gemaakt en afgewerkt.
In ruil voor het hout en de hulp met schuren en monteren heb ik die maat van me een mooie Marantz SA7001 gegeven en nu hb ik daar du een salontafel en een eettafel voor terug.

Aangezien het audio/video meubel ook van steigerhout is gemaakt (met een grey-wash) vond ik het wel een aardig idee dat ik de rest van de tafels van dezelfde houtsoort zou maken.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

en nog een keer de foto van de oude situatie (ook nog met de PMC's)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

en van het steigerhout wat over is gebelven heb ik ook maar gelijk een nieuwe (ruimere) kapstop gemaakt  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ziet er verzorgd uit. En je bent handiger dan ik, voor zoiets heb ik mijn buurman nodig die ook zo handig is...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

#231
Dank je!

Weet je, het is steigerhout, dus je monteert het maar je moet niet verwachten dat alles zonder kieren is, het si nu eenmaal hout dat werkt en dat nooit 100% recht is dus dat maakt alles even iets gemakkelijker.
Desalniettemin zijn we best lang bezig geweest met schuren, zagen en monteren en weer schuren en dan gre-washen en lakken, maar goed dat in ruil voor een Marantz SA7001 lijkt me een goede ruil :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bigbro

 :smile: :smile: :smile:Ziet er goed uit. De woonkamer heeft een metamorfose ondergaan.
groet
Bigbro

Pinohelmond

Inderdaad een ware metamorfose.. Heel rustig en smaakvol nu. Erg mooi! Prachtige speakers ook.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

CZ79

Beetje bloed (verkeerd hamergebruik), zweet (14 uur schuren) en tranen (toen het af was)  :D Maar dan heb je ook wat, we genieten dagelijks van de verandering.

Tja de luidsprekers, ik kan ze wel de hele dag knuffelen en aankijken zo mooi als ik ze vind  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ


CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

CZ79

Erg mooie metamorfose, het straalt rust uit.

Een vraag wat heb je onder je set staan? Heb je dat ook zelf gemaakt?

lynch1979

CZ79

Het antwoord op mijn vraag heb ik op pagina 2 gevonden  ;D

CZ79

Ik wilde je net gaan antwoorden, maar het zijn eigenlijk twee MDF plateaus omdat mijn eerdere meubel hol was van binnen (IKEA) en deze voor wat versteviging en stabiliteit zorgden.

Twee platen MDF van 18mm, facetrand erin/eraan gefreesd en zwart gemaakt. Ik heb nog wat anders in de planning (multiplex) maar dat komt nog wel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Citaat van: cz79 op januari 18, 2013, 11:10:57
Ik wilde je net gaan antwoorden, maar het zijn eigenlijk twee MDF plateaus omdat mijn eerdere meubel hol was van binnen (IKEA) en deze voor wat versteviging en stabiliteit zorgden.

Twee platen MDF van 18mm, facetrand erin/eraan gefreesd en zwart gemaakt. Ik heb nog wat anders in de planning (multiplex) maar dat komt nog wel
[/quote

Het zelf maken is goedkoper dan ze kant en klaar te kopen.
Kost wel tijd wil je het netjes hebben.

Ben benieuwd naar het multiplex plan  ;)

CZ79

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik denk dat ik een gedeelte ga vullen voor een zwaarder plateau, ik ben dat ook van plan met de luidsprekers plateaus maar weet nog niet hoe ik het echt zwaar ga krijgen.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Citaat van: cz79 op januari 18, 2013, 11:47:32
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik denk dat ik een gedeelte ga vullen voor een zwaarder plateau, ik ben dat ook van plan met de luidsprekers plateaus maar weet nog niet hoe ik het echt zwaar ga krijgen.


Dat wordt lastig om ze zwaarder te maken, of je moet ze uit 2 delen maken?

CZ79

Ja twee of drie delen waarbij ik in geval van drie delen de middelste uitfrees/uitboor en die gaten dan vul met lood of zand, vervolgens dek ik dan de middelste plkaat af met een top en een bodem (duhuh).

Ik denk wel dat dat voor de versterkers dan te dikke plateau worden dus ik ga nog wel even brainstormen daarover
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raymond187

Wat is het verschil qua klank van de Avalon tussen Tannoy en Usher?

CZ79

Aan wie stel je de vraag?

Avalon zet een diepte en een stage neer welke ik nog niet heb gehoord, ruimtelijkheid en detail maar toch behoud van muzikaliteit dat is hoe ik de Avalons ervaar, niet eerder op deze manier gehad bij Monitor Audio en PMC
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raymond187

Aan jou :)

Ben aan het zoeken naar nieuwe speakers vandaar mijn vraag. Lees dat Avalon ook erg mooie stereo speakers zijn. Ik zoek wel een lijn die ook voor HT gebruikt kan worden.

Stereo en HT apart ..... I whish :D

CZ79

Tannoy en Usher ken ik niet, behalve dat ik twe keer de Ushers heb gehoord, dus kan daar niet zo veel over zeggen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raymond187

Als de winkel ze heeft wil ik ze er wel eens naast horen. thx

chansig

cz moet geen andere speakers willen laat staan kopen. Dit zijn gewoon erg mooie en goed klinkende speakers.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.