Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mikekiwi

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 12:14:45
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe je jouw meubel gaat ervaren, ik vindt het in ieder geval erg goed werk (bij mijn meubel) wat Iwan heeft geleverd.
Mijn meubel staat er al naar tevredenheid, zal je a.s.a.p. een fotootje sturen (is geen audiomeubel, dus niet het vermelden waard in een topic hier op HTforum).

chansig

Laatste (tussen haakjes) is natuurlijk onzin...huppakee foto maken en op het forum gooien.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mikekiwi

#128
Citaat van: chansig op augustus 12, 2012, 12:21:55
Laatste (tussen haakjes) is natuurlijk onzin...huppakee foto maken en op het forum gooien.
Zit na mijn verbouwing te wachten op een goed moment om foto's te maken en een eigen topic te starten. Maar dat moment stel ik steeds uit omdat het nog niet helemaal af is... Maar voordat helemaal af is duurt nog wel even dus ik zal de stoute schoenen deze week maar eens gaan aantrekken.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

KayaRahnee

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2012, 08:01:00
Gisteren is mijn nieuwe meubel gebracht en heb ik samen met mijn schoonpa deze geplaatst.

Mooi kleurtje, strak en verzorgt meubel.............ook gekozen voor een eerder laag model zie ik.
Opdracht geslaagd zou ik zeggen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Helmuth

Ik vind het ook mooi :)
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

CZ79

Ik ben er ook erg content mee, alleen is het geluid anders en kost het me nu meer moeite om alles goed te krijgen.
Maandag komt mijn neef en dan gaan we samen stoeien met de plaatsing, dan kan ik blijven zitten en luisteren terwijl de luidsprekers ge/verplaatst worden om zo te horen wat het beste uitpakt.

Wel vreemd want in de vorige situatie was het met een kwartiertje klaar en perfect
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op augustus 16, 2012, 19:54:33
Ik ben er ook erg content mee, alleen is het geluid anders en kost het me nu meer moeite om alles goed te krijgen.
Maandag komt mijn neef en dan gaan we samen stoeien met de plaatsing, dan kan ik blijven zitten en luisteren terwijl de luidsprekers ge/verplaatst worden om zo te horen wat het beste uitpakt.

Wel vreemd want in de vorige situatie was het met een kwartiertje klaar en perfect
`t komt goed Chris, blijf rustig, heb vertrouwen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Ik zeg, leg er een dekbedje tussen/voor...
Wees lief voor jezelf

Xander32

Citaat van: Sailor Jan op augustus 16, 2012, 21:20:55
Ik zeg, leg er een dekbedje tussen/voor...

:D

Ervaringsdeskundige he ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: cz79 op augustus 16, 2012, 19:54:33
Ik ben er ook erg content mee, alleen is het geluid anders en kost het me nu meer moeite om alles goed te krijgen.
Maandag komt mijn neef en dan gaan we samen stoeien met de plaatsing, dan kan ik blijven zitten en luisteren terwijl de luidsprekers ge/verplaatst worden om zo te horen wat het beste uitpakt.

Wel vreemd want in de vorige situatie was het met een kwartiertje klaar en perfect

Ik meende gelezen te hebben dat je helemaal blij was met het andere nieuwe geluid?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mikekiwi

Citaat van: chansig op augustus 16, 2012, 21:44:09
Ik meende gelezen te hebben dat je helemaal blij was met het andere nieuwe geluid?

Gr. Hans
Volgens mij is het zo dat hij nu merkt dat massief hout andere dempende eigenschappen heeft dan zijn vorige spaanplaat-met-folie kast. En dat de "vorige situatie" dus met nieuwe speakers, maar met oud meubel was.

Chris, is je nieuwe meubel niet wat dieper dan de oude en dus moeten je speakers wat meer naar voren? Of denk ik te simpel en heb je dat allang geprobeerd?

CZ79

#138
Jazeker was/ben ik ook, maar met de komst van het andere meubel moet de boel wel echt weer op nieuw afgesteld worden en dat kost me nu gewoon wat meer moeite op de een of andere manier.

De set speelt op een hoog niveau (imo), beter dan de PMC dat is zeker alleen verdient het nog even de aandacht  vwb plaatsing en opstelling.

Ik zal eens een deken over de TV heen gooien :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: mikekiwi op augustus 16, 2012, 21:47:14
Volgens mij is het zo dat hij nu merkt dat massief hout andere dempende eigenschappen heeft dan zijn vorige spaanplaat-met-folie kast. En dat de "vorige situatie" dus met nieuwe speakers, maar met oud meubel was.

Chris, is je nieuwe meubel niet wat dieper dan de oude en dus moeten je speakers wat meer naar voren? Of denk ik te simpel en heb je dat allang geprobeerd?

Het meubel is over de gehele breedte 60cm diep, terwijl het andere meubel alleen over het middenstuk gemeten 65cm was, de rest was 50cm.
Ik heb de luidsprekers al op een andere plek gehad, meer naar voren, maar de lengte van de kabel is beperkt, vandaar ook mijn andere topic met de vraag naar DNM kabel.

Ik kan wel beter eerst spelen met de opstelling voordat ik andere LS kabel ga kopen, eerst opstelling dan de rest.

Wellicht moeten ze nog meer naar voren maar dan moet ik eerst andere kabel ertussen hangen en dan heb ik ook niet een geheel eerlijk vergelijk meer, maar goed....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mikekiwi

En je kabel tijdelijk aan de voorkant uit het meubel laten komen teneinde een goed vergelijk/verschuiving te kunnen maken is geen optie?

CZ79

Ja kan zeker, maar het vergt met de Avalons even wat meer tijd om alles los te halen en weer te monteren, de LS aansluitingen zijn niet echt modaal
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

paaj

Da's niet echt vriendelijk zeg, zo onderop die loodzware, onhandelbare dingen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

CZ79

Ja dus ieder keer moet de luidsprekers op zij zijkant ge,egd worden en kun je met de schroevendraaier aan de gang.
Maar goed als het dan zit dan zit het ook en hoef je niet meer te wisselen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

En een gruwel voor de kabofiel die zijn mooie pluggen niet kan gebruiken en huivert bij het idee dat het "zomaar" tussen simpele schroeven geklemd moet worden en er dus geen hoogwaardige WBT schroeven (van goud, rhodium of zilver >> naargelang de situatie nodig heeft) inzitten. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

 :D
Nou ik vond het in ieder geval niet leuk om mijn geconfectioneerde kabel aan één kant af te knippen, wellicht toch bi-wire DNM in de toekomst (nabije toekomst) en dan kunnen de pluggen weer aan de ArtSpeak kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Maandag lekker gaan schuiven met de Avalons.

Ben wel nieuwsgierig naar het eindresultaat daar verder van de wand minder fundament zal gaan betekenen; ben m.n. benieuwd wat dat voor de totale balans gaat betekenen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

En ik heb ze al 1,20m van de achterwand af staan, in de vorige situatie was dichterbij de achterwand net even wat mooier. Stemmen werden iets voller en leken iets luchtiger en transparanter te worden naarmate ik de luidsprekers verder de kamer in verplaatste (dus van de muur af).
We gaan het wel zien, opzich wel weer leuk om ermee aan de gang te gaan.

Desalniettemin had ik gisteren wel weer een brede grijns met het luisteren naar Youn Sun Nah - Same Girl, de plaatsing van de zangeres is echt absurd en staat toch als een huis, dus dat is in ieder geval goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 08:40:02
...
We gaan het wel zien, opzich wel weer leuk om ermee aan de gang te gaan.

Desalniettemin had ik gisteren wel weer een brede grijns met het luisteren naar Youn Sun Nah - Same Girl, de plaatsing van de zangeres is echt absurd en staat toch als een huis, dus dat is in ieder geval goed

:clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 08:10:30
:D
Nou ik vond het in ieder geval niet leuk om mijn geconfectioneerde kabel aan één kant af te knippen, wellicht toch bi-wire DNM in de toekomst (nabije toekomst) en dan kunnen de pluggen weer aan de ArtSpeak kabel

Dat snap ik dan wel weer..Ik heb het ooit met een Cardas reference kabel gedan..hops schaar erin en gelijk 1000 euro minder waard.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.