Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Filmischer is moeilijk uit te leggen, ik bedoel daarmee dat het beeld een wat meer "organische" look heeft.
Vroeger was dit zeer duidelijk te zien tussen Lcos en LCD tegenwoordig is dat een stuk moeilijker maar het is er nog wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

LittleNinja

Citaat van: Matthieu op september  4, 2012, 17:23:37
Sjongejonge, nog niet.
Met firmware 1.4 is mijn Epson wel een stuk mooier in 3D, maar FI op laag had toch wel erg rustig geweest.

Ach... Voor die 1,5% (interessante) 3D films vind ik dat op dit moment nog niet zo'n probleem. ;)

LittleNinja

Troje,

Bedankt voor de opsomming.

Begrijp ik het goed dat we dus 5 bronnen kunnen aansluiten en hij twee signalen simultaan uit stuurt? Één wireless en één via de HDMI pass through?

Werkt deze pass through ook wanneer de Epson projector uit staat ( dus dat ik bijvoorbeeld TV kan kijken )?

Hoe weet hij welke bron te kiezen? Kijkt hij naar het laatste en op dat moment actieve HDMI ingang?

troje

Citaat van: LittleNinja op september  4, 2012, 19:34:18
Troje,

Bedankt voor de opsomming.

Begrijp ik het goed dat we dus 5 bronnen kunnen aansluiten en hij twee signalen simultaan uit stuurt? Één wireless en één via de HDMI pass through?

Werkt deze pass through ook wanneer de Epson projector uit staat ( dus dat ik bijvoorbeeld TV kan kijken )?

Hoe weet hij welke bron te kiezen? Kijkt hij naar het laatste en op dat moment actieve HDMI ingang?

Goeie vraag. Ik heb mijn kennis helaas alleen maar uit een Japanse powerpoint presentatie, dus ik weet niet veel meer dan dit. Ik heb niet echt met een model kunnen spelen en dit jaar IFA heb ik ook voorbij laten gaan helaas. De produktmanagers zijn wat lastig te bereiken dus ik hoop dat 1 van de dealers hopelijk snel een demo unit kan bemachtigen om de vragen te beantwoorden.

troje

Citaat van: GS2K1 op september  4, 2012, 14:43:20
Is die vernieuwde transmitter ook compatible met de vorige wireless-hd modellen? Ik was eigenlijk van plan nog een HDMI-Switcher te kopen, maar deze vernieuwde transmitter zou dan eigenlijk nog beter zijn!

Hele goede vraag, die ik ook helaas nog niet op dit moment kan beantwoorden. De transmitter zal wel los te loop zijn heb ik begrepen.

home@the movies

Citaat van: troje op september  4, 2012, 21:36:59
Hele goede vraag, die ik ook helaas nog niet op dit moment kan beantwoorden. De transmitter zal wel los te loop zijn heb ik begrepen.

We staan te trappelen van ongeduld, ik heb een nummertje getrokken en sta hopelijk als een van de eersten in de rij  ;D ;D ;D ;D

LittleNinja

Als hij werkt zoals ik hem omschreef weet ik het wel.. Even geduld dus nog. ;)
November waarschijnlijk, toch?

troje

Citaat van: LittleNinja op september  4, 2012, 21:57:47
Als hij werkt zoals ik hem omschreef weet ik het wel.. Even geduld dus nog. ;)
November waarschijnlijk, toch?

November is een veilige schatting. Wellicht eerder.

LittleNinja

Citaat van: troje op september  4, 2012, 22:01:03
November is een veilige schatting. Wellicht eerder.

Ik was juist bang dat het misschien juist optimistisch was... Mooi zo!
Morgen maar even antwoord op mijn vraag zoeken. ;)

mgmcube

Zo'n TH6100(W) zonder lens shift hoef je toch alleen maar horizontaal gezien in het midden van je scherm te hangen? Verticaal gezien mag hij dat toch gewoon aan het plafond hangen?

McVirusS

Zonder verticale lensshift moet bij aan het plafond hangen de bovenkant van het scherm gelijk hangen met midden van de lens. Dus in veel gevallen is dat niet echt mooi/fijn.

LittleNinja

Een in hoogte verstelbare beugel kan een uitkomst bieden. Beugel is goedkoper dan de meerprijs voor een TW8100..

mgmcube

Citaat van: McVirusS op september  5, 2012, 08:47:41
Zonder verticale lensshift moet bij aan het plafond hangen de bovenkant van het scherm gelijk hangen met midden van de lens. Dus in veel gevallen is dat niet echt mooi/fijn.

Ok dus dat betekend dat hij dan vrij laag moet hangen toch?
Bovenkant beeld zal toch al snel zo'n 30 tot 50cm vanaf het plafond hangen. Dus als ik dan de beamer ook op die hoogte vanaf het plafond moet hangen is dat inderdaad niet zo mooi.
Ik wil hem 10cm vanaf het plafond hangen. Misschien toch maar door sparen voor een 8100 of 9100 dan  ;)

Citaat van: LittleNinja op september  5, 2012, 09:13:22
Een in hoogte verstelbare beugel kan een uitkomst bieden. Beugel is goedkoper dan de meerprijs voor een TW8100..

Waarschijnlijk komt de beamer net boven de deur te hangen, dus als hij dan op 50cm vanaf het plafond moet hangen kan de deur niet meer open :)
Lastig allemaal. Best waardeloos dat je zonder die lensshift eigenlijk niet zo veel kan.

LittleNinja

Lensshift is natuurlijk niet de enige extra op de 8100/9100! ;)

Je kunt overigens ook je scherm hoger afstellen, ofwel minder ver laten afrollen.

McVirusS

Citaat van: LittleNinja op september  5, 2012, 09:13:22

Weet jij beugel waarmee je beamer redelijk strak tegen plafond kan hangen en die ook kan uitschuiven tot +/- 50 cm?

LittleNinja

Citaat van: McVirusS op september  5, 2012, 15:30:04
Weet jij beugel waarmee je beamer redelijk strak tegen plafond kan hangen en die ook kan uitschuiven tot +/- 50 cm?

Strak tegen de muur en uitschuifbaar tot 50cm is een lastige opgave! Veelal is dit een schuifsysteem met twee buizen. Dat betekent dus dat je een beugel van 50 terug kunt brengen tot minimaal ongeveer de helft, dus 25 cm. Geen idee of er slimmere systemen bestaan, opgebouwd uit een ander mechanisme..

mgmcube

Citaat van: LittleNinja op september  5, 2012, 16:44:51
Strak tegen de muur en uitschuifbaar tot 50cm is een lastige opgave! Veelal is dit een schuifsysteem met twee buizen. Dat betekent dus dat je een beugel van 50 terug kunt brengen tot minimaal ongeveer de helft, dus 25 cm. Geen idee of er slimmere systemen bestaan, opgebouwd uit een ander mechanisme..

Ik heb zo'n newstar beugel met verschillende lengte aan buizen. Als ik dan elke keer als ik film wil gaan kijken de lange buis eraan moet schroeven is dat niet echt ideaal.
Misschien dat ik hem permanent op 25cm vanaf het plafond kan hangen en het scherm dan inderdaad hoger kan afstellen.

LittleNinja

Citaat van: mgmcube op september  7, 2012, 11:17:54
Ik heb zo'n newstar beugel met verschillende lengte aan buizen. Als ik dan elke keer als ik film wil gaan kijken de lange buis eraan moet schroeven is dat niet echt ideaal.
Misschien dat ik hem permanent op 25cm vanaf het plafond kan hangen en het scherm dan inderdaad hoger kan afstellen.

Je kunt nog overwegen om de projector iets schuin naar beneden te laten schijnen... Met keystone correctie kun je het beeld weer corrigeren. Je kunt voor jezelf bepalen of er kwaliteits verlies op zal treden en of je dat werkelijk belangrijk vindt. Hoe minder corrigeren hoe beter uiteraard.

In de praktijk zie ik dat een hoop mensen het verschil niet eens zien, laat staan dat het ze stoort. ;)

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op september  7, 2012, 13:20:05
Je kunt nog overwegen om de projector iets schuin naar beneden te laten schijnen... Met keystone correctie kun je het beeld weer corrigeren. Je kunt voor jezelf bepalen of er kwaliteits verlies op zal treden en of je dat werkelijk belangrijk vindt. Hoe minder corrigeren hoe beter uiteraard.

In de praktijk zie ik dat een hoop mensen het verschil niet eens zien, laat staan dat het ze stoort. ;)

In de praktijk weten de meeste niet waar ze naar moeten kijken, als je echter erop wijst, wordt het wel anders ;).
Wat niet weet wat niet deert, vind ik een slecht advies...

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op september  7, 2012, 13:34:48
In de praktijk weten de meeste niet waar ze naar moeten kijken, als je echter erop wijst, wordt het wel anders ;).
Wat niet weet wat niet deert, vind ik een slecht advies...

Mee eens. Ik geef ook bewust niet het advies "wat niet weet, wat niet deert". Ik geef aan dat hij voor zichzelf moet bepalen of het verschil belangrijk is in zijn situatie. Uiteraard is verticale lensshift de betere oplossing, echter ook wel een paar honderd euro's duurder bij Epson.

Er zijn natuurlijk ook merken die het in het segment van de TW6100 wel verticale lensshift aanbieden.

spijtebijt

Ik kijk uit naar een upgrade voor mijn TW2000. Na alle juichende berichten over de TW9000, lees ik dat er nu al een opvolger aankomt, de TW9100. Daarom ben ik benieuwd hoe die twee beamers zich laten vergelijken.

Nog wat over de Epson beamers. Ik lees bijna nooit iets over de 'handelbaarheid' van deze beamers. De Epsons zijn nog redelijk klein en licht, vergeleken met de Panasonics en Sony's. Dus als je een beamer zoekt die je regelmatig van je plafond wilt halen, dan ben je beter uit met een Epson...
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

RonG

Die epsons zijn ook niet echt handelbaar hoor. Ik zou niet willen dat ik geregeld mijn epson van het plafond zou moeten halen.

LittleNinja

Waarom zou je dat willen? Daar heb je mobiele oplossingen voor....

spijtebijt

Citaat van: LittleNinja op september 13, 2012, 09:04:44
Waarom zou je dat willen? Daar heb je mobiele oplossingen voor....

Ja, ik heb allerlei liftjes gezien om de beamer in het plafond te laten verdwijnen. Maar het gaat bij ons om een buurthuis die niet echt inbraakproof is. Dus halen we de beamer elke week van het plafond...  :mellow:
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Spollie

Citaat van: spijtebijt op september 13, 2012, 15:07:54
Ja, ik heb allerlei liftjes gezien om de beamer in het plafond te laten verdwijnen. Maar het gaat bij ons om een buurthuis die niet echt inbraakproof is. Dus halen we de beamer elke week van het plafond...  :mellow:

Je wilt een projector van 3000 euro in een buurthuis gaan ophangen? Is dat niet een beetje zonde?