Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

RF werkt hier ook niet met een 3D projector..... (Marantz/Prontopro)
Zijn nu bezig met een wifi oplossing en dat zou wel moeten gaan werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Zymotic

Is dit een Epson "probleem" bij de Sony nog geen last gehad namelijk

jurgman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2012, 10:33:24
RF werkt hier ook niet met een 3D projector..... (Marantz/Prontopro)
Zijn nu bezig met een wifi oplossing en dat zou wel moeten gaan werken.
Wat stom. Helemaal niet aan gedacht. Ik kan XBMC ook met een ipad bedienen.  :sigh:
Toch ook eens verdiepen in RS232..
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

J.A.F._Doorhof

Niet alleen Epson, ik heb er juist bij Sony last van :D
Het verschilt enorm per persoon die ik spreek.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Citaat van: Zymotic op januari  2, 2012, 10:39:06
Is dit een Epson "probleem" bij de Sony nog geen last gehad namelijk

Het ligt er heel erg aan waar je apparatuur staat ;)

Zymotic

De  emitter staat bij mij onder het scherm en de aparatuur naast me. Dus hij richt zowat op de aparatuur.

jurgman

@Frank
Ik moet heel erg wennen aan de enorme lichtoutput. Zelfs in eco stand in de cinema gecalibreerde setting. Dat is wel normaal?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

J.A.F._Doorhof

Heb je wel een geheugen geladen ?
Voor de calibratie moet je wel even een memory laden.

Teveel lightoutput heb ik nog bijna nooit gehoord ;)
Custom installer

home@the movies

CiteerTeveel lightoutput heb ik nog bijna nooit gehoord

;D ;D ;D ;D

jurgman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  2, 2012, 16:26:01
Heb je wel een geheugen geladen ?
Voor de calibratie moet je wel even een memory laden.

Teveel lightoutput heb ik nog bijna nooit gehoord ;)
Memory is geladen. Het begint wat te wennen nu. Overgang was misschien wat groot van de tw2900 met 600 uur op de teller.  :smile:

J.A.F._Doorhof

Dat kan ik me indenken.
Custom installer

Athome

Hoe zit het met het iris geluid. Ik heb een TW700 gehad en nu een TW2900. In het begin is de iris hoorbaar maar valt mee. Als snel begint het geluid van de iris toe te nemen tot een bepaald niveau. Echt vervelend is het niet maar prettig is ook een andere verhaal. Heeft de TW9000 hier ook last van? Ik moet wel zeggen dat bij mij de projector op de kop hangt.

MindfluX

Citaat van: Athome op januari  3, 2012, 23:07:05
In het begin is de iris hoorbaar maar valt mee. Als snel begint het geluid van de iris toe te nemen tot een bepaald niveau.

Bedoel je dat na het inschakelen van de power de iris weinig geluid maakt en na tientallen minuten hoorbaarder wordt. Of bedoel je dat de iris na verloop van tijd na aanschaf (bijv. na enkele weken) steeds meer geluid gaat maken. Ik veronderstel even het eerste, maar sluit het tweede niet uit omdat je nu een tweede Epson hebt met hetzelfde issue.
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

jurgman

Citaat van: Athome op januari  3, 2012, 23:07:05
Hoe zit het met het iris geluid. Ik heb een TW700 gehad en nu een TW2900. In het begin is de iris hoorbaar maar valt mee. Als snel begint het geluid van de iris toe te nemen tot een bepaald niveau. Echt vervelend is het niet maar prettig is ook een andere verhaal. Heeft de TW9000 hier ook last van? Ik moet wel zeggen dat bij mij de projector op de kop hangt.
Ik heb voor mijn tw2900 ook een tw700 gehad. De tw9000 valt bij deze in het niet. Het enige wat luid en duidelijk is wanneer de beamer uit of in  standby wordt gezet. Dan schuiven de beschermkleppen hoorbaar over de lens.

Athome

Citaat van: MindfluX op januari  3, 2012, 23:24:28
Bedoel je dat na het inschakelen van de power de iris weinig geluid maakt en na tientallen minuten hoorbaarder wordt. Of bedoel je dat de iris na verloop van tijd na aanschaf (bijv. na enkele weken) steeds meer geluid gaat maken. Ik veronderstel even het eerste, maar sluit het tweede niet uit omdat je nu een tweede Epson hebt met hetzelfde issue.

Helaas het tweede. Je hoort de iris in rustige scenes (qua audio) continu ratelen (dus aan het werk). In luide scenes valt het niet op.

MindfluX

Citaat van: Athome op januari  5, 2012, 20:27:54
Helaas het tweede. Je hoort de iris in rustige scenes (qua audio) continu ratelen (dus aan het werk). In luide scenes valt het niet op.

Dat lijkt me wel teleurstellend na aanschaf bij zo'n dure beamer als deze. Wellicht eens voorleggen aan je dealer als deze na verloop van tijd meer geluid is gaan maken. Lijkt me toch dat in het begin en na verloop van tijd het geluidsniveau van de iris hetzelfde moet blijven. Maar goed, daar heb ik geen verstand van. Zonde.
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

daxie

Citaat van: MindfluX op januari  6, 2012, 14:02:52
Dat lijkt me wel teleurstellend na aanschaf bij zo'n dure beamer als deze. Wellicht eens voorleggen aan je dealer als deze na verloop van tijd meer geluid is gaan maken. Lijkt me toch dat in het begin en na verloop van tijd het geluidsniveau van de iris hetzelfde moet blijven. Maar goed, daar heb ik geen verstand van. Zonde.

mijn TW5000 is onlangs hersteld geweest en de optische unit was vervangen. Behalve een werkende projector heb ik ook een stillere iris nu.
Er kan dus wel verschil zitten van unit tot unit. Je dealer kan daar het best over oordelen denk ik.

dim

Citaat van: MindfluX op januari  6, 2012, 14:02:52

Hebben we het nu over de 9000 of een andere projector?.

jvanhambelgium

Citaat van: dim op januari  6, 2012, 19:33:27
Hebben we het nu over de 9000 of een andere projector?.

Zal zeker niet zijn. Ik heb de TW9000 gaan bekijken en geen last van iris-geluiden terwijl je tegen elkaar praat in de ruimte. Als je het muisstil maakt ja, dan hoor je fan + iris een hééél klein beetje.
Praktisch : je hoort die iris dus niet.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Midcall

Citaat van: jvanhambelgium op januari  6, 2012, 19:50:57
Zal zeker niet zijn. Ik heb de TW9000 gaan bekijken en geen last van iris-geluiden terwijl je tegen elkaar praat in de ruimte. Als je het muisstil maakt ja, dan hoor je fan + iris een hééél klein beetje.
Praktisch : je hoort die iris dus niet.
Maar juist de stille momenten zijn uitermate ergelijk omdat het zeer functioneel is dat het ook werkelijk stil is. Een egaal achtergrondgeluid van een ventilator is niet heel dramatisch, je oren/hersenen wennen hieraan en je 'filtert' dit vanzelf weg en ervaar je stil weer als stil, maar geratel van een iris lijkt me uiterst irritant.Nu ben ik zelf ook in de markt voor een beamer en dit zou voor mij een echte showstopper zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

jvanhambelgium

Citaat van: Midcall op januari  6, 2012, 20:23:41
Maar juist de stille momenten zijn uitermate ergelijk omdat het zeer functioneel is dat het ook werkelijk stil is. Een egaal achtergrondgeluid van een ventilator is niet heel dramatisch, je oren/hersenen wennen hieraan en je 'filtert' dit vanzelf weg en ervaar je stil weer als stil, maar geratel van een iris lijkt me uiterst irritant.Nu ben ik zelf ook in de markt voor een beamer en dit zou voor mij een echte showstopper zijn.

Ga zelf maar eens luisteren want ik nog geen films gezien met zooooo'n (lange) stille momenten dat je de iris hier zou bovenuit horen. Gewoon niet realistisch wat mij betreft.

DVDmartinDVD

Citaat van: jvanhambelgium op januari  6, 2012, 20:43:18
Ga zelf maar eens luisteren want ik nog geen films gezien met zooooo'n (lange) stille momenten dat je de iris hier zou bovenuit horen. Gewoon niet realistisch wat mij betreft.

Ga dan helemaal geen 3D kijken want het fannetje blaas je de tent uit.
De lamp moet dan feller gaan schijnen dus wordt ook veel harder gekoeld, denk dan dat je de iris niet meer hoor.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

jvanhambelgium

Citaat van: DVDmartinDVD op januari  6, 2012, 22:59:34
Ga dan helemaal geen 3D kijken want het fannetje blaas je de tent uit.
De lamp moet dan feller gaan schijnen dus wordt ook veel harder gekoeld, denk dan dat je de iris niet meer hoor.

De fan van de Sony HW30 op 3D maakte meer lawaai als de Epson TW9000 in 3D-modus als ik me goed kan herinneren.
Bij nominaal film-geluidsniveau (en je gaat denkelijk geen 3D film zien voor de stille passages...) helemaal niet hoorbaar als ik me goed kan herinneren.

Midcall

Citaat van: jvanhambelgium op januari  6, 2012, 23:30:10
De fan van de Sony HW30 op 3D maakte meer lawaai als de Epson TW9000 in 3D-modus als ik me goed kan herinneren.
Bij nominaal film-geluidsniveau (en je gaat denkelijk geen 3D film zien voor de stille passages...) helemaal niet hoorbaar als ik me goed kan herinneren.

Bij nominaal film-geluidsniveau kan je bij wijze een kanon afschieten en dan stoort het nog niet, dat was 10 jaar geleden al zo. Het gaat nu juist om die stille pasages waarbij het extra belangrijk is dat er geen bijkomende geluiden hoorbaar zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

dim

Jullie maken me weer aan het twijfelen jongens... :-[

Hij komt namelijk ongeveer een meter boven mijn hoofd te hangen.