Epson TW9000

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 7, 2011, 20:01:12

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Volgens mij staat in het HW-30 topic hetzelfde verhaal toch?

J.A.F._Doorhof

Ik zal eens kijken of we de scènes anders in kunnen delen.
Normaal verteld annewiek trouwens precies waar je op moet letten, dus ik vind het vreemd dat ze dat hier niet gedaan zou hebben, ze weet precies waarom er bepaalde scènes gekozen zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

dim

Frank,

Een belangrijk punt zou voor mij de draadloze optie zijn die de epson bied.

Werkt deze vlekkeloos op een afstand van ca. 5 m.?

Dimitri.

J.A.F._Doorhof

Mag geen probleem zijn.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Waar ik nog niet geheel bij kan is dat de "W" uitvoering staat voor wireless. Maar kun je nu ook de normale versie in het wit krijgen??

Is het niet zonde om een TW9000 te kopen als je bijvoorbeeld in een woonkamer of in een niet perfect duistere ruimte gaat projecteren?

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op december 29, 2011, 23:18:55
Waar ik nog niet geheel bij kan is dat de "W" uitvoering staat voor wireless. Maar kun je nu ook de normale versie in het wit krijgen??

De W is voor wireless en Wit... dus als je voor wit gaat krijg je de wireless er bij ;).

CiteerIs het niet zonde om een TW9000 te kopen als je bijvoorbeeld in een woonkamer of in een niet perfect duistere ruimte gaat projecteren?

Nee, wat mij betreft niet.. Het enige wat in een witte woonkamer minder is, is de contrastratio, danwel contrastbeleving. De rest van de kwaliteit blijft natuurlijk als een huis overeind staan.

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Bedankt voor de reactie Björn.

home@the movies

CiteerOp dit moment zijn we aan het uitzoeken of ik hier een echt nieuwe unit heb of een demo unit aangezien het er alle schijn van heeft dat er een kalibratie in de projector zat, maar wat er mis kon gaan is blijkbaar bij die kalibratie ook mis gegaan. LET WEL ik wil geen vingers wijzen, het kan best zijn dat de projector gewoon aangepast is aan de hand van een kalibratie van een andere unit, maar als de unit gekalibreerd is afgeleverd dan is dat schandalig slecht gedaan. Maw trek hier geen conclusies uit, maar ik moet het er wel bij vertellen om de metingen te verklaren. Bij een reset werd het trouwens niet veel beter, dus ben ik maar direct gestopt met tijd eraan te besteden en ben ik zelf bezig gegaan....

Hi Frank,

Ik wil hier graag even een aanvulling op maken als ik mag, ik heb net de eerste vier productiemodellen van de TW9000 en de TW9000W binnen gekregen en ben bezig met calibraties.

Geloof het of niet maar bij alle toestellen staat in de cinema preset "het CMS systeem AAN" en zitten er waardes in de tabellen, enkel in de natural preset stand is dit niet het geval en staat alles op nul.
Maw je opmerking dat er reeds een calibratie in je demo toestel zat is dus te wijten aan het feit dat dit gewoon  zo uit de doos komt, ikspreek me niet uit over de juistheid van deze settings, maar een goed verstaander weet wel waar het over gaat  ;) ;)

Een andere kleine opmerking is dat waneer ik twee verschillende geheugens maak en schakel tussen de twee, neemt hij de gray scale settings niet mee, als je heel even in het RGB menu gaat en een tik tegen een van de kleuren geeft dan springt hij plots terug in de juiste setting, wellicht een kleine software bug, niets om je zorgen over te maken maar wel iets waar je op moet letten.

Vriendelijke groeten

Werner
Home@The movies
www.homeatthemovies.be

J.A.F._Doorhof

Klopt die bug was ik ook al tegengekomen, en zit ook op de 6000.
Is al doorgegeven aan Epson als het goed is.

CMS heeft inderdaad waardes maar wijken ENORM af, ging er dus vanuit dat iemand er al aan had zitten sleutelen.
Custom installer

LittleNinja

Vandaag kreeg ik heel kort de mogelijkheid om het beeld van de Epson TW6000 en de TW9000(W) te bekijken. De demo was niet optimaal, zo was er weinig software beschikbaar, waren de projectoren niet gecalibreerd en was er niemand aanwezig die echt alles wist van de machines...

Toch vond ik beide projectoren echt een heel mooi plaatje neerzetten! De 6000 kwam naar mijn mening en vooral in deze omstandigheden best goed over t.o.v. de 9000! Ik zeg dus niet dat hij beter is, maar dat de 6000 ook een meer dan mooi beeld achter liet op het doek.

Nu is mijn (overleden) projector al weer van een paar generaties geleden, dus verbetering was ook wel te verwachten. De 9000 heb ik het langst kunnen bekijken en kon mij heel goed bekoren. We weten natuurlijk niet hoe goed de kleuren stonden, maar het was erg mooi en aangenaam kijken. Ik ben erg benieuwd wat deze machines kunnen na een goede calibratie en in een voor mij bekende omgeving. 8)

dim

Hi,

Ik heb nog even bij de specs zitten kijken voor het W-model...

"Copyright protection HDCP compatible"

Betekent dit dat ik niks vanaf de mediaspeler kan bekijken?...

Dimitri.

P.s. ik heb hem bij correct bekeken en ik vind hem zowel 2D als 3D erg goed presteren.

LittleNinja

Hmmmm.. Goed om te weten idd.
Maar waarom alleen de W uitvoering?
Heeft dit dan niet te maken met het draadloze signaal wat ze uitzenden?

J.A.F._Doorhof

Betekend puur dat ALS je een beveiligde BD/DVD afkijkt dat hij die laat zien.
Beetje vreemde omschrijving aangezien alle oplossingen dit volgens mij doen, anders zou je nooit originele DVDs en BDs kunnen kijken.

Vanaf een streamer is nooit een probleem omdat daar geen beveiliging op zit :D
Custom installer

dim

daffeh

Paar vraagjes die ik al is gesteld had maar die nog niet echt een antwoord hebben.

- Als je wilt projecteren op een zone van +- 2m40 breed. Welke spanscherm zouden jullie er aan koppelen?
- Komt de beamer ook met een reserve lamp en een ceiling mount zoals de 6010 in US?
- Werkt 3D enkel in de 'sweetspot' of kan je makkelijk met 4 mensen naast elkaar of per 2 achter elkaar kijken?

LittleNinja

Ieder willekeurig scherm kun je gebruiken. Even afhankelijk van de omgeving (veel of weinig licht) en de maat van de projectie kun je kiezen voor een scherm met een hogere gainwaarde.

Er zit geen reservelamp en geen beugel bij.

Je kunt op meerdere plekken zitten, echter voor het mooiste effect zit je toch redelijk recht voor het scherm.

Citaat van: daffeh op december 31, 2011, 09:46:46
Paar vraagjes die ik al is gesteld had maar die nog niet echt een antwoord hebben.

- Als je wilt projecteren op een zone van +- 2m40 breed. Welke spanscherm zouden jullie er aan koppelen?
- Komt de beamer ook met een reserve lamp en een ceiling mount zoals de 6010 in US?
- Werkt 3D enkel in de 'sweetspot' of kan je makkelijk met 4 mensen naast elkaar of per 2 achter elkaar kijken?

jvanhambelgium

Citaat van: daffeh op december 31, 2011, 09:46:46

>> Euh, een scherm van minstens 240cm breedte ? Hoe bedoel je ? Vb Kingping VFS240-16:9 (effectief "kijkgrootte is 2300mmx1294mm)

Citeer

>> Neen, Neen

Citeer

>> Op de shootout zaten we met 5 of 6 naast elkaar. Ik zal helemaal aan de zijkant en kon zonder problemen genieten van 3D. Ik zat behoorlijk "uit het center"

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

daffeh

bij mijn tw700 had ik de Beamax A-Serie 10217, maar die hangt nog steeds in mijn oude huis (bij de schoonfamilie gebleven)
vond ik best wel een lekker schermpje.
Ik heb nu de woonkamer ingericht en heb ongeveer weer dezelfde ruimte (volledig verduisterbaar) en zou weer voor 2m40 gaan.
Blijkbaar is de spanscherm technologie nog hetzelfde als 4 jaar geleden.

Dus terug de Beamax of misschien de Kingpin VFS 240. Veel verschil tussen beide?

J.A.F._Doorhof

Scherm hangt af van de je situatie, beste is daar gewoon even voor langs te komen of te mailen, dan kunnen we je goed adviseren, er zijn zo verschrikkelijk veel mogelijkheden.

Geen mount en extra lamp in nederland, wel bij ons 4 gratis calibraties en een scherpe prijs ;)
Custom installer

LittleNinja

Ik zag trouwens dat de bevestigingspunten erg ver uit elkaar zitten. Ook iets om over na te denken voordat je hem aan je universele beugeltje probeert te schroeven, of valt dat wel mee?

jurgman

Afgelopen zaterdag mijn TW9000 opgehaald bij ITC. Annewiek heeft nog even een kleine demo gegeven, maar door de lange reistijd zijn we niet lang gebleven.

Eerste indrukken:

2D
-Ik kom van een ongecalibreerde TW2900. Dit is toch wel weer een overtreffende trap. Mooi zwart. Goede kleuren (vriendin denkt daar anders over, maar heeft hiervoor nog nooit een gecalibreerde display gezien. Sommige acteurs zien er nu dus ook echt oud uit ;))
-Een enorme bak licht, zelfs in de eco en cinemastand. Daar moet ik nog wel wat aan wennen. Ik hoop dat dit wel wat minder wordt eigenlijk. Teveel is ook niet lekker aan de ogen.

3D:
- 3D is toch erg mooi thuis. Ik had niet verwacht dat de effecten gelijk zijn dan wat ik in de bios had gezien.
Ik vind ze thuis nog mooier op mijn Kingpin 240 spanscherm.
- De interne emitter doet perfect zijn werk. De beamer staat 2 meter achter mij in de boekenkast. De interne emitter doet het zo perfect dat in de 3D stand de kamer gevuld wordt met pulsen van de emitter zodat alle andere infraroodapparaten worden overruled. Ik werk dus met wireless infrarood extenders aangezien mijn apparatuur staat in een kast staat. Die zijn in de 3D stand niet meer te gebruiken.
Even terug naar de 2D stand is dan het devies. Niet geheel praktisch, maar een externe emitter kan ik met een max van 15 meter niet netjes wegwerken.
-Side by Side gedownload materiaal wordt niet automatisch herkend. Advies is om de user key te programmeren naar de menu-instelling die dit schakelt.
-Brillen zijn comfortabel en zeer netjes verpakt. Sowieso verdient epson weer een pluim met het verpakken. Zeer nette slimme doosconstructie.

JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

LittleNinja

Ik ben wellicht niet zo scherp vandaag, maar wat bedoelde hier mee?

Citaat van: jurgman op januari  2, 2012, 08:21:22
Die zijn in de 3D stand niet meer te gebruiken.
Even terug naar de 2D stand is dan het devies. Niet geheel praktisch, maar een externe emitter kan ik met een max van 15 meter niet netjes wegwerken.

Zymotic

Dat zijn afstandsbedieningen niet meer werken op het moment dat de emitter een signaal uit stuurt

jurgman

Citaat van: Zymotic op januari  2, 2012, 09:10:58
Dat zijn afstandsbedieningen niet meer werken op het moment dat de emitter een signaal uit stuurt
klopt.
De interne emitter is zo sterk dat de wireless extender overruled wordt op dat moment. De ab van de beamer werkt wel, maar je ervaart een delay..
Terug naar de 2d stand, gaat de emitter uit en kun je weer je "ding" doen. Aangezien mijn wireless extender op batterijen werkt moet ik die wel uit het zicht zetten als de 3d stand geactiveerd wordt. Anders gaat het wel zeer rap met de batterijen. Hij vangt namelijk continue signaal dan.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

bmateijsen

Je kan dan veel beter met RF of RS232 werken ;)