Skyrim

Gestart door Erik, november 20, 2011, 19:40:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Ik zag dat Skyrim ook voor pc te krijgen is. Een roleplaying game, nooit gespeelt eigenlijk. Is dat wat voor iemand die alleen simpele shooters speelt? Grafisch zag het er wel mooi uit en het verhaal had ook weer eens wat vernieuwends.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Skyrim (the elder scrolls) is oorspronkelijk ontstaan zelfs op pc !
Het waren allemaal dijken van spellen, ongetwijfeld deze ook ! Niet te vergelijken met fps, als je dit speelt zit je voor UREN vastgeketend aan je pc ;) Trust me, graphics om af te likken, subliem verhaal en vooral roleplaying!
Of het iets is voor jou? tja als je een rpg nooit probeert, dan kun je het niet weten maar deze behoort tot de toppers !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik

Moet je dan ook dingen zoeken voor je verder kunt, zoals in die oude kingsquest spellen van "stop touw van onder tafel achter gordijn en bind aan kat" en meer van die onmogelijke dingen om verder te komen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Citaat van: Erik op november 20, 2011, 19:59:43
Moet je dan ook dingen zoeken voor je verder kunt, zoals in die oude kingsquest spellen van "stop touw van onder tafel achter gordijn en bind aan kat" en meer van die onmogelijke dingen om verder te komen ;D

kingsquest is de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eenvoudige versie van een rpg ja :)
Maar het is idd zo, van doe dit of dat of zoek dit of dat voordat dat of dit gebeurd :)
Maar dan nog meer aan elkaar geweven enz
Beroepen uitoefenen en dergelijke...
Het gaat soms zo ver dat je gewoon kunt doen en laten wat je wil.
Zelf heb ik skyrim nog niet gespeeld maar de voorganger wel ;) En daar ben je echt uren zoet mee, en wat ik gehoord heb van mijn neef, is deze laatste nog veeeeeeeel uitgebreider en immens groot :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik

#4
Ik moet zeggen het ziet er gelikt uit. Zit net weer wat filmpjes te kijken en die zijn zo mooi. Ook de review op IGN geeft een 9.5.
Alleen mijn pc is wel 3.5 jaar oud dus of die dat aankan.....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Welke specs hebben je pc?
De mijne is ongeveer even oud en denk wel dat het daarop zou draaien
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Jumping Jack

Dat kun je hier testen: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Mocht ik wat meer tijd hebben, zou ik Skyrim ook wel eens overwegen op de ps3 (ook als niet-rpg kenner)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijnst1990

Ik ben ook niet echt een RPG speler/kenner, maar vermaak me er tochnprima mee. En je kan er inderdaad heel watbuurtjes in steken. Heb het gevoel dst ik nog maar net ben begonnen, maar ben in totaal toch al dik 26 uur bezig.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november 20, 2011, 20:43:00
Ik ben ook niet echt een RPG speler/kenner, maar vermaak me er tochnprima mee. En je kan er inderdaad heel watbuurtjes in steken. Heb het gevoel dst ik nog maar net ben begonnen, maar ben in totaal toch al dik 26 uur bezig.

En je kan ruim 300 uur zoet zijn met deze game ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Jumping Jack op november 20, 2011, 20:39:55
Dat kun je hier testen: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Mocht ik wat meer tijd hebben, zou ik Skyrim ook wel eens overwegen op de ps3 (ook als niet-rpg kenner)

Zou ik je niet aanraden.
De graphics van deze game zijn zo mooi, de ps3 doet daar geen recht aan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

XanaduNL

De graphics zijn zeker niet slecht, maar vergeet niet dat het een doorontwikkelde engine van ~10 jaar oud is.
Je moet wel een hele oude pc hebben om het niet te kunnen draaien. :)

Ikzelf heb er alweer 16 uur ofzo ingestoken. Erg gaaf spel.  :pompom:

Erik

Citaat van: Zefanja op november 21, 2011, 11:07:49
En je kan ruim 300 uur zoet zijn met deze game ;)
vergelijk dat eens met de 5 uur SP van BF3 ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

Derstraks dit topic even doorlezen en ben dan maar eens gaan kijken wat het is. Ziet er erg leuk uit. Ik hou zelf erg veel van games met een enorme wereld waar je vrij door kan gaan. Het haalt je soms even uit de realiteit en geeft een erg ontspannend gevoel vindt ik altijd. Dat merk ik bij gta en red dead redemption toch althans.

Pff, net wel cod mw3 in huis gehaald. Maar het competetieve ben ik soms wel erg beu. Over deze game ga ik toch eens nadenken om hem in huis te halen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Citaat van: squeek op november 21, 2011, 21:59:51
Derstraks dit topic even doorlezen en ben dan maar eens gaan kijken wat het is. Ziet er erg leuk uit. Ik hou zelf erg veel van games met een enorme wereld waar je vrij door kan gaan. Het haalt je soms even uit de realiteit en geeft een erg ontspannend gevoel vindt ik altijd. Dat merk ik bij gta en red dead redemption toch althans.

Pff, net wel cod mw3 in huis gehaald. Maar het competetieve ben ik soms wel erg beu. Over deze game ga ik toch eens nadenken om hem in huis te halen.

Als dat  vetgedrukt zo is dan MOET je gewoon deze in huis halen !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

treky22

Ik heb deze vorige week in huis gehaald, alleen het weekend niet kunnen spelen.
Deze week ga ik die eens in de 360 leggen  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Zefanja

Citaat van: treky22 op november 22, 2011, 08:30:10
Ik heb deze vorige week in huis gehaald, alleen het weekend niet kunnen spelen.
Deze week ga ik die eens in de 360 leggen  :headbanging:

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik hem voor de pc of de 360 moet halen.
Op de 360 kan ik em lekker op de HT spelen, maar op de pc heb ik weer veel mooiere graphics.
Misschien toch meer eens de pc op de HT aansluiten?
Ik weet et niet  :(
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Ik heb hem ook voor de PC en vind de game erg gaaf. Had de voorganger ook veel gespeeld incl de mods.

Maar wat is het menu een drama, jammer dat dit wederom een console port is. Mis ook sneltoetsen voor spreuken enz. en ook een overzicht wat mijn character op het moment aan heeft.
Je moet telkens de game op pauze zetten als je wilt veranderen van wapen.

Maar desondanks de min punten is het een erg gave game. Kan niet wachten op de komende mods.

Zefanja

Citaat van: RonG op november 22, 2011, 10:21:43
Ik heb hem ook voor de PC en vind de game erg gaaf. Had de voorganger ook veel gespeeld incl de mods.

Maar wat is het menu een drama, jammer dat dit wederom een console port is. Mis ook sneltoetsen voor spreuken enz. en ook een overzicht wat mijn character op het moment aan heeft.
Je moet telkens de game op pauze zetten als je wilt veranderen van wapen.

Maar desondanks de min punten is het een erg gave game. Kan niet wachten op de komende mods.

Als ik hem op de pc haal zal ik waarschijnlijk de xbox controller erop aansluiten.
En wat ik begrepen heb zijn de cijfer toetsen de sneltoetsen op de pc.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

skank1

Citaat van: Zefanja op november 22, 2011, 10:14:45
Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik hem voor de pc of de 360 moet halen.
Op de 360 kan ik em lekker op de HT spelen, maar op de pc heb ik weer veel mooiere graphics.
Misschien toch meer eens de pc op de HT aansluiten?
Ik weet et niet  :(

pc op ht aansluiten en spelen :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Zefanja

Citaat van: skank1 op november 22, 2011, 10:27:12
pc op ht aansluiten en spelen :)

Ik denk ook dat ik dat ga doen.
Moeten ze alleen de crashes oplossen voor de PC versie.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

Citaat van: Zefanja op november 22, 2011, 10:55:16
Moeten ze alleen de crashes oplossen voor de PC versie.

Ik heb ongeveer 20 uur erop zitten en nog geen crash gehad.

Zefanja

Citaat van: RonG op november 22, 2011, 11:19:49
Ik heb ongeveer 20 uur erop zitten en nog geen crash gehad.

Dat scheelt weer. Het schijnt een bug in de game te zijn.
Wat vind jij van de besturing?
Ervaring met xbox controller op pc?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RonG

#22
Besturing op zich is wel ok, het is wel soms chaotisch tijdens een gevecht, soms ben ik ff de weg kwijt, vooral als ik weg wil rennen als ik te weinig health heb.
Maar dat zal op een console niet anders zijn denk ik.

Ik speel met met de muis/keyboard

Zefanja

Citaat van: RonG op november 22, 2011, 12:04:14
Besturing op zich is wel ok, het is wel soms chaotisch tijdens een gevecht, soms ben ik ff de weg kwijt, vooral als ik weg wil rennen als ik te weinig health heb.
Maar dat zal op een console niet anders zijn denk ik.

Ik speel met met de muis/keyboard

Ik geloof dat de besturing echt voor de consoles zijn gemaakt, dus verwacht dat het daar beter op speelt.

Ik zit te denken om een xbox controller te gaan gebruiken op de pc.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

squeek

Citaat van: skank1 op november 22, 2011, 08:28:45
Als dat  vetgedrukt zo is dan MOET je gewoon deze in huis halen !

Ik heb men vrouw op pad gestuurd as we speak  :clapping:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |