Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  3, 2013, 20:37:53
nog belang bij een mooi jouwhifi stekkerblok met 6 sockets/twee meter kabel? ;)
Stroom zal ik als laatste upgraden. Buiten het feit of ik het kan horen, ben ik van mening dat het toch marginaal zal zijn. Thanks again  :thumbs-up:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

oog wil ook wat he ;) alles mooi strak en zwart en dan zo'n wit stekkerblok  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  3, 2013, 20:54:50
oog wil ook wat he ;) alles mooi strak en zwart en dan zo'n wit stekkerblok  :coffee:

Daarvoor zou ik het inderdaad eerder doen. Maar waarom staattie bij jou dan in het audiomeubel (uit zicht) ;D
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

hahaha gevat ;) ik weet dat ie er is. dat is genoeg  :D of het uitmaakt? nee.. voor mij? ja ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Martin!!!

mainly British stuff

Maro

Citaat van: Martin!!! op april  3, 2013, 22:44:15
Zie er mooi uit Eddy  :worship:  :worship:

:withstupid:

Dacht dat ik naar een B&W folder zat te kijken. Mooie set....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Cosy setup hoor Eddy.
Je speakers staan wel erg vrij zo. Expres zo gedaan?
En idd, je meubel kan wel wat vulling gebruiken. Of eigenlijk istie gewoon te groot voor je set. Meer heb je voor stereo ook niet nodig.

Ben erg benieuwd wat mijn spulletjes voor toegevoegde waarde gaan hebben (if at all).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

tja.. ik heb nog een erg mooi aldenkamp q7077 meubel over  :D

Xander32

Citaat van: W.Otter op april  3, 2013, 23:15:15
tja.. ik heb nog een erg mooi aldenkamp q7077 meubel over  :D
... naast je stekkerblok kom je hier ook nog een meubel aanprijzen? Heb je toevallig nog een lekkere vrijgezelle zus?  :P

Allicht dat E. daar interesse in heeft :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Martin!!! op april  3, 2013, 22:44:15
Zie er mooi uit Eddy  :worship:  :worship:
Dank je Martin (ik zit nog wel te wachten op jou showcase ;))
Citaat van: Maro op april  3, 2013, 22:51:46
:withstupid:

Dacht dat ik naar een B&W folder zat te kijken. Mooie set....
LOL. mij valt altijd op in de folders dat men de kabels nooit aansluit. In de echte wereld heb je altijd die kabelbrei erbij. Dat moet nog netjes worden.
Citaat van: quattronl op april  3, 2013, 22:53:12
Cosy setup hoor Eddy.
Je speakers staan wel erg vrij zo. Expres zo gedaan?
En idd, je meubel kan wel wat vulling gebruiken. Of eigenlijk istie gewoon te groot voor je set. Meer heb je voor stereo ook niet nodig.

Ben erg benieuwd wat mijn spulletjes voor toegevoegde waarde gaan hebben (if at all).
Ja, de speakers staan inderdaad expres zo vrij. Een poos luisteren of dat het geluid ten goede komt. :)

Ik ben ook heel benieuwd. Met name wat de PM-15LE doet qua geluid.
Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 06:52:13
... naast je stekkerblok kom je hier ook nog een meubel aanprijzen? Heb je toevallig nog een lekkere vrijgezelle zus?  :P

LOL  :clapping:

Als dat zo is hoor ik het graag
Devialet 200

Bas Akkerman

Haha, gezellig hier. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal tevreden over bent Eddye, ik vind het er erg gezellig uit zien! Het lijkt me wel een vrij harde ruimte, dus met veel reflecties, heb je daar geen last van? Dus dat het bij hogere volumes (meer) dichtloopt of dat het vrij snel een feller geluid wordt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2013, 08:35:05
Haha, gezellig hier. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal tevreden over bent Eddye, ik vind het er erg gezellig uit zien! Het lijkt me wel een vrij harde ruimte, dus met veel reflecties, heb je daar geen last van? Dus dat het bij hogere volumes (meer) dichtloopt of dat het vrij snel een feller geluid wordt?
Er is wel redelijk wat reflectie en wat galm. Als ik in mijn vingers knip hoor je dat. Wel minder dan in m'n vorige appartement. Ik speel niet veel op hoge volumes (heel af en toe eventjes), maar ook dan valt het mee. Probleem is ook een beetje met akoestiek, waar moet je beginnen? Ik heb het idee dat zomaar wat absorberende panelen ophangen ook niet helpt.
Devialet 200

Xander32

... Het betreft ook een woonkamer en geen luisterstudio ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 08:44:57
... Het betreft ook een woonkamer en geen luisterstudio ...
Ja, er zijn wel akoestieke middelen voor in de woonkamer, maar die zijn wel duurder. Absoptiepanelen met opdruk en akoestische gordijnen en plafonds en verf enzo.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op april  4, 2013, 08:47:35
Ja, er zijn wel akoestieke middelen voor in de woonkamer, maar die zijn wel duurder. Absoptiepanelen met opdruk en akoestische gordijnen en plafonds en verf enzo.
I know, maar dat is net wat je zelf wil ...

Hier staat de stereo ook in de woonkamer en daar dient vooral geleefd te worden in een prettige, sfeervolle omgeving voor ons beide. Het genieten van muziek maakt daar zeker ook deel van uit, zelfs behoorlijk daar een set nou eenmaal ook duidelijk zichtbaar is.
Maar daar blijft het in ons geval dan ook bij.

Eddye

Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 08:57:34
I know, maar dat is net wat je zelf wil ...

Hier staat de stereo ook in de woonkamer en daar dient vooral geleefd te worden in een prettige, sfeervolle omgeving voor ons beide. Het genieten van muziek maakt daar zeker ook deel van uit, zelfs behoorlijk daar een set nou eenmaal ook duidelijk zichtbaar is.
Maar daar blijft het in ons geval dan ook bij.
Wat je zegt, met wat mooie gordijnen zou ik geen moeite hebben (sterker nog, die komen er voor de volgende winter). Dat kan mooi en eventueel praktisch zijn. De woonkamer is er om te wonen, en de stereo maakt dat wonen weer prettiger.
Devialet 200

Xander32

Citaat van: Eddye op april  4, 2013, 09:04:33
Wat je zegt, met wat mooie gordijnen zou ik geen moeite hebben (sterker nog, die komen er voor de volgende winter). Dat kan mooi en eventueel praktisch zijn. De woonkamer is er om te wonen, en de stereo maakt dat wonen weer prettiger.
... Gordijnen en een kleed zijn idd. items waarmee je het e.e.a. al positief kan beinvloeden, zonder dat dit het karakter van de woonkamer aantast.

Eddye

Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 09:07:35
... Gordijnen en een kleed zijn idd. items waarmee je het e.e.a. al positief kan beinvloeden, zonder dat dit het karakter van de woonkamer aantast.
Het houd in ieder geval niet op bij het kopen van nieuwe apparatuur :)
Devialet 200

Bas Akkerman

Oh, ik bedoelde ook een kleed en gordijnen hoor! Geen kamervullende schermen of zo. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

high-q

Mooie foto update, ziet er strak uit!
Er ontbreekt alleen nog wat op de middelste plank ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

Citaat van: Xander32 op april  4, 2013, 06:52:13

hahaha tja, het zou gewoon erg goed staan daar ;) aangezien ik er waarschijnlijk geen plek meer voor heb straks.

en betreft die zus.. nee allebei voorzien ;)

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2013, 09:50:23
Oh, ik bedoelde ook een kleed en gordijnen hoor! Geen kamervullende schermen of zo. ;D
Er ligt in het "woongedeelte" een kleed van 2x3 en onder de eethoek ook 1. Een witte en een rode.
Devialet 200

Eddye

Citaat van: high-q op april  4, 2013, 09:58:40
Mooie foto update, ziet er strak uit!
Er ontbreekt alleen nog wat op de middelste plank ;D
Dank je, ik denk dat ik het nog even netjes neerzet, dan staat er op alle plankjes wat.
Devialet 200

W.Otter

je hebt achter je linkerfront al een diffusiepaneel in de vorm van een radiator hangen ja  :D

Vraagje; als je iets op canvas af laat drukken, bestaat er dan ook de mogelijkheid om dit op een doek te drukken met minder dichtheid? zodat j dit bijvoorbeeld over een diffusie/absorptiepaneel kan spannen?