Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Heb je topic (eindelijk) even doorgenomen en mooie set heb je staan. Ik begrijp dat er straks wat anders gaat staan en dat je een mooie stereoversterker zoekt. Ik heb zoals je weet de PM-15S2LE en ben erg blij met die aankoop. Integreert naadloos in de HT-opstelling en is een prachtige muzikale versterker die natuurlijk prima matched bij je mooie receiver. Onderschat de matchende klank van versterking niet. Een andere klankkleur uit je fronts en center/rears kan de bubble minder homogeen laten klinken.

Wat vermogen betreft heeft de PM15 genoeg in huis. Je CM9's hebben een gevoeligheid van 89dB, dus ook niet al te moeilijk aan te sturen. Ik vermoed dat je slechts een 6-10W nodig hebt om een flink geluid te produceren.

Nog een tip... Een vloerkleed in de luisterdriehoek gaat je stereobeeld erg helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: Eddye op maart 20, 2013, 20:14:23
PM zuil klinkt interessant, maar zal zeker niet dit jaar worden. Het is of het 1 of het ander.

En dan zal op dit moment versterking je meer brengen. Dat is dus zeker het eerste. Andere speakers kan altijd nog. En sowieso vind ik de CM serie er mooier uitzien dan de PM serie. Is natuurlijk smaak en objectief ben ik ook niet (wat heet: ik heb 5 CM speakers) maar het oog wil ook wat :)

Xander32

Citaat van: Eddye op maart 20, 2013, 20:14:23
PM zuil klinkt interessant, maar zal zeker niet dit jaar worden. Het is of het 1 of het ander.
... Als je op dit moment al met de gedachten zit te spelen om op termijn andere speakers te kopen, moet je jou afvragen of het dan wijs is om nu andere versterking te kopen ... Dan zou ik nog ff genieten van wat je er hebt staan en wanneer er het budget er voor is, in 1 x naar andere speakers en matchende versterking over gaan 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: HTip op maart 20, 2013, 21:29:10
Heb je topic (eindelijk) even doorgenomen en mooie set heb je staan. Ik begrijp dat er straks wat anders gaat staan en dat je een mooie stereoversterker zoekt. Ik heb zoals je weet de PM-15S2LE en ben erg blij met die aankoop. Integreert naadloos in de HT-opstelling en is een prachtige muzikale versterker die natuurlijk prima matched bij je mooie receiver. Onderschat de matchende klank van versterking niet. Een andere klankkleur uit je fronts en center/rears kan de bubble minder homogeen laten klinken.

Wat vermogen betreft heeft de PM15 genoeg in huis. Je CM9's hebben een gevoeligheid van 89dB, dus ook niet al te moeilijk aan te sturen. Ik vermoed dat je slechts een 6-10W nodig hebt om een flink geluid te produceren.

Nog een tip... Een vloerkleed in de luisterdriehoek gaat je stereobeeld erg helpen.
Integreren met de HT receiver is niet meer van belang, de match met de speakers juist wel. Ik heb de PM15 nog steeds in de shortlist, en hij gooit nog steeds hoge ogen. Een vloerkleed ligt er al :)

Citaat van: JCL op maart 20, 2013, 23:39:24
En dan zal op dit moment versterking je meer brengen. Dat is dus zeker het eerste. Andere speakers kan altijd nog. En sowieso vind ik de CM serie er mooier uitzien dan de PM serie. Is natuurlijk smaak en objectief ben ik ook niet (wat heet: ik heb 5 CM speakers) maar het oog wil ook wat :)
Inderdaad, hoewel ik de PM1 best mooi vind, mits op de los te kopen stand.

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2013, 06:55:20
... Als je op dit moment al met de gedachten zit te spelen om op termijn andere speakers te kopen, moet je jou afvragen of het dan wijs is om nu andere versterking te kopen ... Dan zou ik nog ff genieten van wat je er hebt staan en wanneer er het budget er voor is, in 1 x naar andere speakers en matchende versterking over gaan 8).
Nieuwe speakers zijn voorlopig echt niet aan de orde. Daarom juist zo'n rij aan versterkermogelijkheden. De match met de speaker is het belangrijkst. Mijn wens is HT en stereo echt apart te zetten, dus ook in aparte kamers.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2013, 06:55:20
Ik begrijp Sanders gedachte wel. Misschien klinkt de nieuwe versterking wel goed met je huidige luidsprekers, maar heeft het een mindere match met de toekomstige luidsprekers. Sparen is dan de beste optie. Aan de andere kant wil je denk ik ook niet al te lang wachten en in gedeeltes upgraden. Wat betreft kosten kan dat ook vaak niet anders.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 21, 2013, 10:31:18
Ik begrijp Sanders gedachte wel. Misschien klinkt de nieuwe versterking wel goed met je huidige luidsprekers, maar heeft het een mindere match met de toekomstige luidsprekers. Sparen is dan de beste optie. Aan de andere kant wil je denk ik ook niet al te lang wachten en in gedeeltes upgraden. Wat betreft kosten kan dat ook vaak niet anders.
Ik snap het ook, maar als ik nu zou gaan voor andere speakers en andere versterking zou dat m.i. geen of een kleine stap voorwaarts zijn. Als ik het budget verdeel tussen versterking en speakers, is dat gewoon te weinig om een flinke stap te zetten. Daarnaast moet het ook wel (qua geld) een beetje leuk blijven. De bedoeling is echt dat deze speakers nog jaren meegaan.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

En heel belangrijk, je bent blij met je luidsprekers!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Het kan allemaal snel gaan.

Als alles goed is zet ik aankomende maandag een stap. Het kan zijn dat het slechts een tussenstap is, maar dat hoeft niet perse. Ik zal dan afreizen naar het exotische Assen om daar W.Otter zijn Rotel RC-1550 pre over te nemen. Stereo gaat dus in ieder geval gescheiden worden van HT. Of dit de set voor mij is, weet ik pas nadat ik meer heb gehoord. quattronl komt nog met de PM-15 en ik ga binnenkort een afspraak maken om de Linn Sneaky DSM te horen.
Devialet 200

W.Otter

misschien kun je de rb1582 meenemen? ben wel heel benieuwd wat dat doet met mijn CM9's :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Ik zal even kijken of dat lukt. Ding is nogal zwaar en ik moet 'm helemaal uitbouwen.
Devialet 200

W.Otter

kijk maar even of je daar zin in hebt :clapping:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

eddy, je bent de boekjes vergeten!
mail me even je gegevens dan stuur ik ze na.

veel plezier ervan he! gaat in ieder geval mooi staan met die rb1582 :D hoe het klinkt ben ik wel benieuwd naar!

Xander32

Gefeli, betreft dit een stereo pre?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Gefeliciteerd ennnnn hou ons niet langer in spanning hoe klinkt/bevalt het?
mainly British stuff

W.Otter

denk dat 't nog wel even duurt  :popcorn: werd nog anderhalf uur terugrijden

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  1, 2013, 18:34:16
eddy, je bent de boekjes vergeten!
mail me even je gegevens dan stuur ik ze na.

veel plezier ervan he! gaat in ieder geval mooi staan met die rb1582 :D hoe het klinkt ben ik wel benieuwd naar!
Ik stuur je ff een PM. Bedankt.Net even aangesloten en het staat erg mooi bij elkaar.
Citaat van: Xander32 op april  1, 2013, 18:50:08
Gefeli, betreft dit een stereo pre?
Ja, een Rotel RC-1550. Als tussenstap (of niet, misschien is het wel een blijvertje).
Citaat van: Martin!!! op april  1, 2013, 19:04:58
Gefeliciteerd ennnnn hou ons niet langer in spanning hoe klinkt/bevalt het?
Dank je. Ik heb 'm net aangesloten. In de loop van de week kan ik ervoor gaan zitten. Dan volgen ook de details. De eerste indruk is dat het wat minder warm klinkt dan de Marantz SR-7005.
Citaat van: W.Otter op april  1, 2013, 19:06:21
denk dat 't nog wel even duurt  :popcorn: werd nog anderhalf uur terugrijden
plus een kwartier bij de pomp, wat een drukte daar, zeg.  :crazy:
Devialet 200

Bas Akkerman

Eddye

Bedankt, dat gaat zeker lukken. Of het nou een blijvertje is of niet. Het is nu wel makkelijker te vergelijken met andere stereo versterkers, denk ik.

De eerste indrukken zijn helemaal niet verkeerd.
Devialet 200

W.Otter

Zo te horen heb je het spul al staan en ben je al mooi aan het luisteren. je zegt dat het minder warm klinkt dan de Marantz, goed of slecht teken? en komt het stereo beeld nu meer los van de CM9's? welke bron heb je er op aangesloten en hoe? ;)

Ik ben benieuwd of de Marantz pm15 je huidige set wegspeelt..

en die pomp is het vaak wel druk ja.. met Pasen zal het wel helemaal niet te doen zijn

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  2, 2013, 08:15:05
Zo te horen heb je het spul al staan en ben je al mooi aan het luisteren. je zegt dat het minder warm klinkt dan de Marantz, goed of slecht teken? en komt het stereo beeld nu meer los van de CM9's? welke bron heb je er op aangesloten en hoe? ;)

Ik ben benieuwd of de Marantz pm15 je huidige set wegspeelt..

en die pomp is het vaak wel druk ja.. met Pasen zal het wel helemaal niet te doen zijn
Ik heb het inderdaad al aangesloten.
Op dit moment is het alleen de CM9's, de Rotel Pre/AMP met als bron de SBT. Deze zit analoog aangesloten, zonder externe DAC.
Verder heb ik de hele opstelling in de woonkamer verandert, dus alles klinkt ook anders. Minder warm betekend niet slechter. Ik zou het als directer willen omschrijven. Ik heb gisteren maar een uurtje kunnen luisteren, dus een echt goed oordeel heb ik nog niet.

Ik ben ook erg benieuwd wat het verschil is tussen de Rotel combi en de Marantz PM-15 van quattronl.
Devialet 200

W.Otter

misschien kan ie een DAC meenemen want daar ga je het meeste verschil in merken denk ik  :coffee:
ik hou het wel even op de hoogte hier, wel interessant!

Ik hou juist wel van open, helder, details in geluid.

Eddye

Citaat van: W.Otter op april  2, 2013, 09:03:59
misschien kan ie een DAC meenemen want daar ga je het meeste verschil in merken denk ik  :coffee:
ik hou het wel even op de hoogte hier, wel interessant!
Ik heb gisteren de SBT moeten resetten naar factory default. Ik moet dus weet de TouchToolbox installeren, dat geeft ook wat verbetering, maar ik moet inderdaad op zoek naar een DAC

Devialet 200

quattronl

Ik neem m'n Cambridge Audio DACMagic 100 + BOTW voeding ook wel mee ;)
Die gaf bij mij heel wat meer verbetering dan de toevoeging van de PM (ipv de SR).
Ik luister nu even zonder de PM én de DAC (dus back to basic) en het klinkt nu allemaal wel wat 'platter', minder dynamisch.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Citaat van: quattronl op april  2, 2013, 10:53:29
Ik neem m'n Cambridge Audio DACMagic 100 + BOTW voeding ook wel mee ;)
Die gaf bij mij heel wat meer verbetering dan de toevoeging van de PM (ipv de SR).
Ik luister nu even zonder de PM én de DAC (dus back to basic) en het klinkt nu allemaal wel wat 'platter', minder dynamisch.
Super weer, ik ben echt benieuwd.  :clapping: :clapping: :clapping:
Devialet 200

W.Otter

leuke vooruit :headbanging:zichten!
28 April he? ;)