Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 25, 2012, 20:11:21
En de achtergrond ook. Good job! ;)
Thanks, voor jou morgen De Grote Dag.... Spannend, veel plezier morgen, ik ben benieuwd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 25, 2012, 20:20:39
Thanks, voor jou morgen De Grote Dag.... Spannend, veel plezier morgen, ik ben benieuwd.
Ja, ben erg benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Dus toch de plakbandmethode. Nu nogmaals de stofzuiger proberen om het laatste bultje eruit te krijgen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Eddye

Citaat van: skyfox op juli 26, 2012, 20:54:11
Dus toch de plakbandmethode. Nu nogmaals de stofzuiger proberen om het laatste bultje eruit te krijgen ;)

Het tweetertje is redelijk glad, en ik wil er niet teveel meer aan klooien. Vandaag de center en surrounds aangesloten, ik hoor gelukkig geen gekke dingen (tot nu toe). Mocht dat veranderen kan ik altijd nog een vervangende tweeter bestellen.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Foto's.

Let wel, er zijn nog veel details die moeten worden aangepakt, maar in principe is dit de opstelling.

Hopelijk kan ik snel weer wat vrij krijgen om de puntjes op de i te zetten.
Devialet 200

Bas Akkerman

Nou, dat moet heerlijk vertoeven zijn zo! Heb je nog iets tweedehands in de aanbieding, een draadje of zo, dat ik absoluut moet hebben? Dan heb ik weer een excuus om langs te komen. ;)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2012, 11:01:16
Nou, dat moet heerlijk vertoeven zijn zo! Heb je nog iets tweedehands in de aanbieding, een draadje of zo, dat ik absoluut moet hebben? Dan heb ik weer een excuus om langs te komen. ;)

Dit misschien?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124201.0
Devialet 200

R

Netjes! Ik zie op het forum geen foto's, als ik je links handmatig invoer, doen ze het wel. Ziet er prima uit!

Citaat van: Eddye op juli 28, 2012, 10:41:29
Foto's.

Let wel, er zijn nog veel details die moeten worden aangepakt, maar in principe is dit de opstelling.

Hopelijk kan ik snel weer wat vrij krijgen om de puntjes op de i te zetten.

W.Otter

prachtig!! is die CMC2 nou dikker dan de CM9?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: R op juli 28, 2012, 12:01:44
Netjes! Ik zie op het forum geen foto's, als ik je links handmatig invoer, doen ze het wel. Ziet er prima uit!

Thanks, vreemd dat de foto's niet werken.

Citaat van: W.Otter op juli 28, 2012, 12:17:08
prachtig!! is die CMC2 nou dikker dan de CM9?

De CMC2 is inderdaad iets dikker. Ongeveer 2 a 3cm
Devialet 200

W.Otter

dan ben ik niet gek;) ERG netjes! :) hoe bevalt de rb1582? heb je deze toevallig ook beluisterd tegenover de klasse D variant de 1572?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

De Rotel eindbak geeft net dat beetje extra. Dat heb ik laatst weer gemerkt vlak voor de verhuizing. Met de Rotel krijg je gewoon meer detail en betere scheiding. Vooral tijdens Keith don't go van Nils Lofgren (Acoustic Live), die heb ik laatst alleen op de SR7005 geluisterd, maar ik had het idee dat de receiver zich op sommige punten 'verslikte', alsof die het niet kon bijhouden.

De 1572 ken ik helaas niet.
Devialet 200

W.Otter

gewoon niet genoeg dynamiek in de versterker, energie reserves spelen een grote rol.

ben heel benieuwd naar de marantz/rotel combo! heb zelf ook de cm9's op een voor/eind combinatie maar zit sterk te twijfelen om misschien Marantz te nemen voor de prijs/mogelijkheden, waar Rotel nog wel eens wat steken laat vallen.

Eddye

Wil je een stereo of surround receiver/processor?

Ik moet toegeven dat ik niet veel andere sets heb gehoord, maar ik vind het een geslaagde combi. Marantz geeft m.i. een prettig geluid icm met de CM9's , de rotel is mijns inziens kwa geluid neutraal, maar geeft de speakers wel de power die ze nodig hebben.
Devialet 200

W.Otter

klopt, Rotel is erg neutraal maar daar houd ik wel van.

Ik draai nu met Rotel VV en EV en daartussen een Musical Fidelity DAC en squeezebox wat allebei nog vervangen gaat worden voor een streamer met interne dac iets als een marantz of rotel rdg1520 maar dat is voor latere zorg. eerst een BK xxls400 (sub) erbij en dan uiteindelijk uitbreiden naar 7.1 incl cmc2 en cm5 met een rsp1572(7.1 surr proc.) en rmb1575(5 kanaals EV 5x250watt) waarvan ik de rmb1572(stereo 2x250Watt) al heb. Maar dit is een lange termijn project.

Aangezien Marantz zoveel mogelijkheden heeft qua streaming en codecs is dit misschien wel de betere optie maar ik ben erg gecharmeerd van Rotel dus keuzes en prioriteiten zitten me nu voornamelijk in de weg..

het gaat sowieso een processor en aparte eindversterker worden puur voor aparte stroom en eventueel een upgrade in de toekomst voor nieuwe codecs waarvoor ik geen nieuwe eindversterker hoef aan te schaffen.

woon je toevallig in de buurt? omgeving Drenthe?

Eddye

Gelderland, ongeveer 20km van Arnhem.

Mooi doel om naar te streven, 4X CM5 en een CMC2 erbij. 7.1 schrikt me toch een beetje af, nog meer draden die je moet weg zien te werken. Ik heb nog 2 601Ss3tjes staan die ik als achter speakers zou kunnen gebruiken, dus ik kan het een keer gaan proberen.
Devialet 200

W.Otter

ik wil nooit meer terug naar 5.1 eerder door naar 9.2 ;)

Als het budget daar is om het aan te schaffen heb ik ongetwijfeld wel een dedicated HT waar ik de speaker terminals mooi in de muren verwerk dus nooit meer last van kabels leggen ;)

Arnhem is te ver om even heen te rijden ;) zeker in mijn benzineslurpende auto (A)

Eddye

Citaat van: W.Otter op juli 28, 2012, 13:11:31
ik wil nooit meer terug naar 5.1 eerder door naar 9.2 ;)

Als het budget daar is om het aan te schaffen heb ik ongetwijfeld wel een dedicated HT waar ik de speaker terminals mooi in de muren verwerk dus nooit meer last van kabels leggen ;)

Arnhem is te ver om even heen te rijden ;) zeker in mijn benzineslurpende auto (A)

Misschien toch een keer 7.1 proberen :)
Als je je bedenkt, stuur maar een PM
Devialet 200

Eddye

Citaat van: morca op juli 28, 2012, 13:21:02
Prachtig ,mooie nieuwe woning/setup  :thumbs-up:

Thanks, akoestisch is er nog het eea te verbeteren, maar dat zal moeten wachten tot ik weer wat heb gespaard.
Devialet 200

morca

Citaat van: Eddye op juli 28, 2012, 13:29:12
Thanks, akoestisch is er nog het eea te verbeteren, maar dat zal moeten wachten tot ik weer wat heb gespaard.
Alles op ze tijd he,ik heb ook net een huisje en gisteren een nieuwe amp.
Akoestische panelen staan op de to do lijst,maar alles op zijn tijd he.
En idd kost allemaal weer geld,daarom wil ik er zelf een paar gaan maken.

Eddye

Zat daar ook over te denken. Al een aantal draadjes op dit forum daarover tegengekomen. Scheelt waarschijnlijk weer wat geld, en is redelijk makkelijk te doen.
Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 28, 2012, 11:03:24
Dit misschien?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=124201.0
Haha, verleidelijk. Maar nee, nu gaan alle financiƫle middelen naar de stereo set-up. Maar wie weet mag ik in de toekomst nog een keer langskomen.

Citaat van: Eddye op juli 28, 2012, 13:29:12
Dat vroeg ik me al af, hoe het met de akoestiek is. In je andere woning had ik het idee dat het midlaag werd aangedikt. Hoe is dat nu?

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 28, 2012, 15:26:31
Haha, verleidelijk. Maar nee, nu gaan alle financiƫle middelen naar de stereo set-up. Maar wie weet mag ik in de toekomst nog een keer langskomen.
tuurlijk mag je nog eens langskomen, ik denk dat ik veel van jou manier van luisteren kan leren. En ook voor de gezelligheid natuurlijk

Citeer
Dat vroeg ik me al af, hoe het met de akoestiek is. In je andere woning had ik het idee dat het midlaag werd aangedikt. Hoe is dat nu?

ik ben nu wat aan het luisteren en aan het klooien met de instellingen. Volgens mij is het wel wat minder hier. Ik wil ooit eens zo'n RWE meting uitvoeren.
Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 28, 2012, 16:19:10
tuurlijk mag je nog eens langskomen, ik denk dat ik veel van jou manier van luisteren kan leren. En ook voor de gezelligheid natuurlijk

ik ben nu wat aan het luisteren en aan het klooien met de instellingen. Volgens mij is het wel wat minder hier. Ik wil ooit eens zo'n RWE meting uitvoeren.
Nou, vertrouw ook echt je eigen oren en je smaak. Ik voel me echt zo'n apostel soms, maar ik blijf erbij dat het om jouw smaak gaat. Maar ok, dan wil ik best vertellen hoe ik luister en waar ik op let. Voor wat het waard is. :unsure: