Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Citaat van: LuPo op januari 26, 2013, 20:06:30
Ok. Goed om te lezen. Ik ben ook erg tevreden over HifiCorner hoor! Heel aardig personeel en wat je zegt erg laagdrempelig. Al mijn aankopen komen er vandaan. Qua versterking hebben ze wat meer de mainstream merken. Ik zie hier bijv. voor het eerst Anthem enzo. :) Maar ik zag SoundGallery langskomen dus ik dacht even vragen. :)

Leuk aanbod! Het lijkt me zeker leuk om eens bij andere forumleden te luisteren. Of met een M&G mee te doen bijv. Ik ben alleen wel aan het openbaar vervoer gebonden, geen auto. Maar dat is vast geen probleem. Met trein en bus kom ik een heel eind. :D

Geen probleem hoor. Ik wil je ook best oppikken en terugbrengen van en naar het station in Leeuwarden. Geen probleem. M&G's zijn erg leuk en leerzaam en je ziet die gasten van het forum eens in het echt. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Zo zeg, dat was een hele kluif om bij te lezen... Gefeliciteerd met je nieuwe receiver. Dat ARC doet echt wonderen met in principe akoestische problemen. Mooi dat je zo tevreden bent en voor een mooi prijsje die Anthem hebt kunnen krijgen. Gelukkig zijn er mensen die niet genoeg verstand van audio hebben om een receiver goed in te stellen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op januari 31, 2013, 19:37:24
Zo zeg, dat was een hele kluif om bij te lezen... Gefeliciteerd met je nieuwe receiver. Dat ARC doet echt wonderen met in principe akoestische problemen. Mooi dat je zo tevreden bent en voor een mooi prijsje die Anthem hebt kunnen krijgen. Gelukkig zijn er mensen die niet genoeg verstand van audio hebben om een receiver goed in te stellen :thumbs-up:

Haha je was inderdaad een tijdje afwezig. Leuk dat je weer onder ons bent Philip!  :pompom:
ARC is echt geweldig en dan moet ik de volle potentie ervan zelfs nog ontdekken. Maar bij High-q met zijn Tannoy TD's klonk het heel erg lekker en toen hadden we nog niet eens goed met de sub ingeregeld en met de settings gespeeld. Waanzinnig dat het nog beter kan.
Maar goed inderdaad dat die audionoob de Anthem had aangeschaft en me hem bijna als nieuw voor een mooi prijsje heeft doorverkocht. Ik ben er heel blij mee.

Ben ook erg nieuwsgierig wat Thuur zijn Arcam AVR600 in High-q zijn setup doet in verhouding tot de Anthem. Thuur zijn Wilson Benesch zijn wat subtieler in geluid en echt erg mooi icm Linn voor muziek, maar ik mis de kracht en wat vollere geluid van de Tannoys bij films.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op januari 31, 2013, 21:34:36
Haha je was inderdaad een tijdje afwezig. Leuk dat je weer onder ons bent Philip!  :pompom:
Leuk om te horen :wub: Verbouwen en forum gaan niet zo goed samen :D

Citeer
ARC is echt geweldig en dan moet ik de volle potentie ervan zelfs nog ontdekken. Maar bij High-q met zijn Tannoy TD's klonk het heel erg lekker en toen hadden we nog niet eens goed met de sub ingeregeld en met de settings gespeeld. Waanzinnig dat het nog beter kan.
Maar goed inderdaad dat die audionoob de Anthem had aangeschaft en me hem bijna als nieuw voor een mooi prijsje heeft doorverkocht. Ik ben er heel blij mee.

Ben ook erg nieuwsgierig wat Thuur zijn Arcam AVR600 in High-q zijn setup doet in verhouding tot de Anthem. Thuur zijn Wilson Benesch zijn wat subtieler in geluid en echt erg mooi icm Linn voor muziek, maar ik mis de kracht en wat vollere geluid van de Tannoys bij films.

Veel goeds gelezen over ARC. Jij bevestigt dat weer. Ik heb alleen EQ/DSP toegepast op mijn sub. Ik heb nu een paar keer de AVR600 mogen ervaren en die was iedere keer prettig. Ook hier is de match natuurlijk wel weer belangrijk. Maar Arcam match goed met Sonus Faber en Wilson Benesch. Vraag is of dat ook voor de Tannoys geldt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op februari  1, 2013, 08:46:50
Leuk om te horen :wub: Verbouwen en forum gaan niet zo goed samen :D

Veel goeds gelezen over ARC. Jij bevestigt dat weer. Ik heb alleen EQ/DSP toegepast op mijn sub. Ik heb nu een paar keer de AVR600 mogen ervaren en die was iedere keer prettig. Ook hier is de match natuurlijk wel weer belangrijk. Maar Arcam match goed met Sonus Faber en Wilson Benesch. Vraag is of dat ook voor de Tannoys geldt...

Volgens High-q combineert de AVR600 fantastisch met Tannoy. Vandaar dat het ook bijna niet uit zijn hoofd te praten is ondanks de mogelijke bugs.

PS: Ik heb ook een soort upgrade voor mijn HT gekocht:

http://tweakers.net/reviews/2665/fractal-design-define-r4-zweeds-vakmanschap.html

Een iets ruimere behuizing voor mijn PC, die een stuk stiller is en waar ik 8 hdd schijven in kwijt kan en ook nog gelijktijdig mijn 27,5 cm lange grafische kaart. Ook het kabelmanagement en warmte afvoer is beter. Al met al een goede aankoop lijkt mij voor 99 euro. :)

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op februari  1, 2013, 17:29:13
Volgens High-q combineert de AVR600 fantastisch met Tannoy. Vandaar dat het ook bijna niet uit zijn hoofd te praten is ondanks de mogelijke bugs.

Yep! :D

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de tip die we van
Frank2 hebben gehad. Laat maar weten hoe deze bij jou
thuis uitpakt!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Serieuze kast zeg! En is heel erg stil en daar gaat het natuurlijk (ook) om...
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op februari  1, 2013, 21:08:44
Serieuze kast zeg! En is heel erg stil en daar gaat het natuurlijk (ook) om...

Zeker weten. Er zit ook een erg prettig systeem in voor harde schijven. Ik zou vandaag de kast inelkaar zetten, maar kon het niet laten en heb het gisternacht nog even gedaan. :D
Inelkaar zetten was zo gebeurd. Demonteren van mijn oude kast was wat lastiger, met name de voeding eruit krijgen :P
Eén issue met de nieuwe kast. Er zit usb 3.0 op maar op mijn moederbord zit nergens een aansluiting voor die kabel. Volgens de specs ondersteund mijn moederbord het wel dus ik moet nog even wat lezen denk ik....

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3450#ov

Ik denk dat ik deze kabel nodig heb om het in ieder geval te laten werken:

http://www.aliexpress.com/item/1pcs-lot-free-shipping-USB-2-0-9Pin-Housing-male-to-Motherboard-USB-3-0-20pin/603562129.html

Maar goed de usb 2.0 doen het wel dus echt noodzakelijk is het niet. Komt wel als er een keer ooit een nieuw moederbord in komt.

Larzie HT

Martijnst1990

Beste kast inderdaad. En 8 HDD's :o Blijft hij dan ook nog echt stil trouwens?

Ik kijk tegenwoordig geen films meer via mijn PC omdat ik hem teveel herrie vind maken, word alleen nog maar gebruikt voor een enkele serie en gewoon internetten. Bij mij is het voornamelijk de fan en niet de HDD, maar kan me voorstellen dat het met 8 HDD's toch ook niet muisstil is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2013, 13:11:56
Beste kast inderdaad. En 8 HDD's :o Blijft hij dan ook nog echt stil trouwens?

Ik kijk tegenwoordig geen films meer via mijn PC omdat ik hem teveel herrie vind maken, word alleen nog maar gebruikt voor een enkele serie en gewoon internetten. Bij mij is het voornamelijk de fan en niet de HDD, maar kan me voorstellen dat het met 8 HDD's toch ook niet muisstil is.

Een PS3 kan ook aardig blazen is mijn ervaring. Gelukkig staat hij nu in een kastje bij mij met dichte deurtjes dus dan heb ik er geen last van. Geluid is dan bijna compleet weg. :)
Aan de achterkant is het kastje open, ik heb gewoon de achterplaat niet bevestigd bij het linkergedeelte waar de receiver en playstation staat.

larzie

Muisstil is het niet hoor, maar dat is ook niet noodzakelijk. Het is mijn gewone pc/download/mediaserver. Mijn htpc beneden heeft een ssd schijf en passieve videokaart. Als die maar lekker stil is. Ruimte in de kast was voor mij de voornaamste reden icm prijs/kwaliteit.

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op februari  2, 2013, 15:10:47
Muisstil is het niet hoor, maar dat is ook niet noodzakelijk. Het is mijn gewone pc/download/mediaserver. Mijn htpc beneden heeft een ssd schijf en passieve videokaart. Als die maar lekker stil is. Ruimte in de kast was voor mij de voornaamste reden icm prijs/kwaliteit.
Ah, dacht dat dit de PC was die in de HT/huiskamer stond. Maar dan snap ik dat hij inderdaad niet muisstil hoeft te zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Is dat niet wat voor je Martijn? Een SSD en een passieve videokaart. Dan hoef je minder Blu-rays aan te schaffen. :D

high-q

Net ff dat filmpje bekeken van je nieuwe kast. Mooi ding man! Ook praktisch gebouwd met die hdd bays. Lijkt me een hele mooie koop voor dat geld.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  2, 2013, 18:18:51
Net ff dat filmpje bekeken van je nieuwe kast. Mooi ding man! Ook praktisch gebouwd met die hdd bays. Lijkt me een hele mooie koop voor dat geld.

Zweeds vakmansschap stond er ook niet voor niets bij bij dat filmpje ;)

Larzie HT

high-q

Lol, ik hoop dat ze daar niet mee bedoelen dat je na het monteren van de kast onderdelen over houdt of te kort komt  :P

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op februari  3, 2013, 09:46:00
Lol, ik hoop dat ze daar niet mee bedoelen dat je na het monteren van de kast onderdelen over houdt of te kort komt  :P

Lol. Gelukkig was het geen ikea kast. :tongue2:

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: LuPo op februari  2, 2013, 18:11:54
Is dat niet wat voor je Martijn? Een SSD en een passieve videokaart. Dan hoef je minder Blu-rays aan te schaffen. :D
Passieve videokaart heb ik en als ik de fans aanpas is hij ook behoorlijk stil, maar ik denk dat mijn Oppo het toch beter doet. Kan overigens via de Oppo ook gewoon alles kijken wat ik download, daar hangt ook een externe HDD aan met films/series/concerten :)

Daarnaast vind ik een BD verzameling erg leuk en ik denk (zit wellicht tussen de oren) dat een originele BD in de Oppo het beter doet dan mijn PC. Sowieso duurt het bij mij eeuwen om 40GB+ films te downloaden :P

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 12:38:24
Sowieso duurt het bij mij eeuwen om 40GB+ films te downloaden :P

Sneller komen er toch geen goede films uit!  :thumbs-up:

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op februari  3, 2013, 12:41:13
Sneller komen er toch geen goede films uit!  :thumbs-up:
Nee dat is ook weer zo. Maar mijn PC staat maar heel weinig aan, zit meestal op mijn iPad op het forum. Dus dan duurt het echt dagen om een film binnen te krijgen van dat formaat (download ook maar met 1000 kb/s) en dan ben ik het gauw zat :D

Sowieso is het bezitten van een fysieke BD collectie ook een groot deel van de hobby voor mij. Hoewel een HTPC ook wel weer heel mooi is..  ::)

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op februari  3, 2013, 12:44:35
Nee dat is ook weer zo. Maar mijn PC staat maar heel weinig aan, zit meestal op mijn iPad op het forum. Dus dan duurt het echt dagen om een film binnen te krijgen van dat formaat (download ook maar met 1000 kb/s) en dan ben ik het gauw zat :D

Sowieso is het bezitten van een fysieke BD collectie ook een groot deel van de hobby voor mij. Hoewel een HTPC ook wel weer heel mooi is..  ::)

Je kan ook een externe schijf erbij kopen en bij M&g's wat leuke films overnemen.  :thumbs-up:
Dat gaat wat sneller.

Larzie HT

high-q

Kan ik me wel in vinden. Zou voor mij ook de enige reden zijn om een oppo aan te schaffen: snel een fysiek schijfje uit je verzameling opzetten. En voor cd's natuurlijk de mooie sabre dacs.

Ik blijf er echter bij dat je met een htpc veel flexibeler kunt zijn en qua beeld er meer uit kan halen dan met een oppo. Kijk bijvoorbeeld eens in het advanced htpc topic. Naast het beleven van films en muziek is dit natuurlijk ook een hele op zich staande hobby.

The CinemaLounge

Raymond187

frank2

Citaat van: high-q op februari  3, 2013, 13:12:24
Kan ik me wel in vinden. Zou voor mij ook de enige reden zijn om een oppo aan te schaffen: snel een fysiek schijfje uit je verzameling opzetten. En voor cd's natuurlijk de mooie sabre dacs.

Ik blijf er echter bij dat je met een htpc veel flexibeler kunt zijn en qua beeld er meer uit kan halen dan met een oppo. Kijk bijvoorbeeld eens in het advanced htpc topic. Naast het beleven van films en muziek is dit natuurlijk ook een hele op zich staande hobby.

Je zou ook een Denon BR speler kunnen overwegen, zijn aanmerkelijk voordeliger, geen fatsoenlijke audio uit, wel hdmi. Beeld beter dan de Oppo 83 SE. Prijs rond de 333 euro
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

LuPo

Voor mij is het bezitten van een fysieke BD collectie inderdaad ook gewoon hobby/verzameling. Anderen doen het met postzegels, treinen, of zoals vrouwen: kleding en schoenen. :D

Ik heb plex op m'n iMac en een HDMI kabel in de receiver. Download af en toe een film in 1080p en DTS. Heb ook maar 1000kb/s download dus dat schiet inderdaad niet op met 40-50GB films. 8-10GB is prima te doen. :)