Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Citaat van: larzie op september 14, 2012, 10:41:57
Zou Elmar nog steeds wel voor Sights&Sounds werken ondanks dat de shop in Leeuwarden is gesloten?

Dit soort zaken doet hij voor zichzelf, buiten de winkel om. Hij is is er zelfs voor gecertificeerd.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september 14, 2012, 17:43:40
Dit soort zaken doet hij voor zichzelf, buiten de winkel om. Hij is is er zelfs voor gecertificeerd.

Ah ok. Kon hem niet via google vinden, maar in eerste instantie kan dat kalibreren wel even wachten. Weet ook nog niet of het wel de 250 euro waard is ook.

Heb trouwens mijn IPhone 4 op mp gezet. Wat een overweldigende hoeveelheid reacties krijg je daarop zeg. Heel veel mensen uiteraard die voor een prikkie op de eerste rij willen zitten. Daarnaast nog 6x een bod gekregen van 250 euro en 1 van 275. Maar aangezien er zoveel wordt geboden wacht ik liever tot iemand wel de gewenste 300 wil bieden. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september 15, 2012, 15:11:23
Ah ok. Kon hem niet via google vinden, maar in eerste instantie kan dat kalibreren wel even wachten. Weet ook nog niet of het wel de 250 euro waard is ook.

Als ik weer terug ben van vakantie stuur ik je de gegevens wel even door. Misschien kan je de vraag eens stellen in het panasonic plasma topic.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op september  7, 2012, 14:29:30
OPGELOST!!!

Ik heb dus een ATI HD6750 kaart en een ATI HD5750 kaart.
Van HD5750 moet een hdmi kabel van htpc naar ingang receiver lopen en vervolgens een hdmi kabel van uitgang receiver naar een hdmi ingang op de tv.
Van HD6750 moet een hdmi kabel van htpc naar een hdmi ingang op de tv lopen om rechtstreeks 3d beeld te krijgen op mijn tv zonder dat de receiver die het niet ondersteund er tussen zit.

Nu ziet mijn htpc 2 videokaarten en dus 2 bureaubladen. De grap is nu dat ik het geluid nu wel via de receiver kan laten lopen en door uitgebreid bureaublad te kiezen kan ik het andere bureaublad, die van de HD6750 selecteren om hier het beeld op weer te kunnen geven. Je moet echter wel aangeven dat je hier je desktop op te zien wilt hebben ook, want anders zie je alleen maar je achtergrondafbeelding en uiteraard even switchen naar juiste hdmi kanaal.

Ik heb nog even wat vraagjes over bovenstaande oplossing. Hoe zit hett met de HDMI-kabel die van je receiver naar je TV loopt?

Want zoals ik het zie ziet jouw HTPC via Ati CCC twee fysieke output devices.:

1. TV - Panasonic Plasma voor (3D) beeld via HD6750 in CCC als Bureaublad1
2. Receiver - Marantz SR8002 voor geluid via HD5750 in CCC als Bureaublad2   

Waarom moet je dan nog steeds de receiver door lussen naar je TV, het maakt voor de keten toch niet uit? CCC ziet alleen welke videokaart uitstuurt naar welke output. Wat na deze devices in de keten komt zou voor CCC niets uit moeten maken: In mijn geval zou ik, met jouw voorbeeld, geluid sturen naar mijn beamer die daar niks mee kan :lookaround:

De echte vraag is dan: Kan het HDMI kabeltje tussen je receiver en je tv er niet gewoon uit? Volgens mij was je er al bij het aanvinken van "Extended Desktop" in je Display Properties.

Enige voordeel wat ik kan bedenken bij deze oplossing, is dat je nu door HDMI-passtrough beeld en geluid krijgt op 1 Outputdevice via 2 verschillende kaarten: Beeld en geluid op je TV zonder dat je receiver aan staat ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#654
Citaat van: high-q op september 22, 2012, 23:36:54
Ik heb nog even wat vraagjes over bovenstaande oplossing. Hoe zit hett met de HDMI-kabel die van je receiver naar je TV loopt?

Want zoals ik het zie ziet jouw HTPC via Ati CCC twee fysieke output devices.:

1. TV - Panasonic Plasma voor (3D) beeld via HD6750 in CCC als Bureaublad1
2. Receiver - Marantz SR8002 voor geluid via HD5750 in CCC als Bureaublad2   

Dat klopt.

Citaat van: high-q op september 22, 2012, 23:36:54
Waarom moet je dan nog steeds de receiver door lussen naar je TV, het maakt voor de keten toch niet uit? CCC ziet alleen welke videokaart uitstuurt naar welke output. Wat na deze devices in de keten komt zou voor CCC niets uit moeten maken: In mijn geval zou ik, met jouw voorbeeld, geluid sturen naar mijn beamer die daar niks mee kan :lookaround:

De echte vraag is dan: Kan het HDMI kabeltje tussen je receiver en je tv er niet gewoon uit? Volgens mij was je er al bij het aanvinken van "Extended Desktop" in je Display Properties.

Enige voordeel wat ik kan bedenken bij deze oplossing, is dat je nu door HDMI-passtrough beeld en geluid krijgt op 1 Outputdevice via 2 verschillende kaarten: Beeld en geluid op je TV zonder dat je receiver aan staat ;D

Ik weet niet meer waarom, maar volgens mij kon het niet zonder die kabel van receiver naar tv. Maar wil het binnenkort wel even voor je uitproberen. :)
Alweer terug van Kos?

PS: Het leven is zwaar zonder iphone :P Wachten duurt lang tot de 5 bezorgt wordt.  :unhappy:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september 22, 2012, 23:43:38
Ik weet niet meer waarom, maar volgens mij kon het niet zonder die kabel van receiver naar tv. Maar wil het binnenkort wel even voor je uitproberen. :)
Alweer terug van Kos?

PS: Het leven is zwaar zonder iphone :P Wachten duurt lang tot de 5 bezorgt wordt.  :unhappy:

Very nice, ben erg benieuwd of het werkt. Maandag ben ik weer terug en Dinsdag mag ik weer an die arbeit.

Wachten op nieuwe speeltjes duurt altijd lang!  >:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september 23, 2012, 00:30:44
Very nice, ben erg benieuwd of het werkt.

Het werkt ook inderdaad zonder die kabel :) Je kan alleen nu niet het uitgebreide bureaublad zien... het "tweede scherm" zeg maar, maar die hoef ik ook niet te zien. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op september 23, 2012, 15:56:22
Het werkt ook inderdaad zonder die kabel :) Je kan alleen nu niet het uitgebreide bureaublad zien... het "tweede scherm" zeg maar, maar die hoef ik ook niet te zien. :)

Top, thanks voor het uitproberen! :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Hey kerel,

Gister was het weer erg leuk. Lekker even muziek geluisterd, met de HTPC gestoeid en film gekeken. Nog steeds opvallend was het probleem in het laag bij het luisteren naar muziek. Denk dat dat ook gedeeltelijk door je receiver komt, aangezien je er met de Arcam van je ouders aanzienlijk minder last van had.

Was gister even een beetje gestoei ook met je HTPC. Ik denk dat je de BT-ontvanger van je DiNovo met een USB-verlengkabel wat meer naar de voorkant van je HTPC moet brengen zodat je betere verbinding krijgt. Ik zou ook ff kijken naar onnodige achtergrondprocessen die je eventueel af kunt sluiten.

Waar PowerDVD gister zo moeilijk over deed met de ISO van Avengers 3D snap ik nog steeds niet helemaal. Eerst dacht ik aan de aansturing van twee videokaarten, maar dat was het dus niet. Kan me ook niet voorstellen dat het alleen de instelling voor Non-Decoded High Definition Audio was.

Wel gaaf trouwens om te zien dat je TV nu ingespeeld is. Verbeterpunten liggen nog bij het instellen, misschien zelfs wel ISF laten calibreren. Vond dat van THX van de aanwezige profielen het lekkerst keek. THX3DHD vond ik dan weer niks, moet nog even uitzoeken wat dat eigenlijk precies inhoudt.

Avengers kijken in 3D moest ik in het begin heel erg aan wennen. Zoals we beiden gister tot de conclusie kwamen komt het effect van 3D beter over bij lichte scenes met niet al te veel actie. Ik ben gister helemaal vergeten te vragen of ik een bril van je mocht lenen om die thuis eens te proberen ... dus via deze weg: Mag dat??  :angel:

Al met al een leuke avond geprutst weer! :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Moet zeggen, ben zo niet te vinden voor powerdvd.. Hier ook en af toe haperingen met powerdvd op desktop terwijl andere het gewoon vlekkeloos afspelen . Zal ergens aan powerdvd zelf liggen... Er zijn betere alternatieven
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Citaat van: skank1 op september 27, 2012, 13:09:13
Moet zeggen, ben zo niet te vinden voor powerdvd.. Hier ook en af toe haperingen met powerdvd op desktop terwijl andere het gewoon vlekkeloos afspelen . Zal ergens aan powerdvd zelf liggen... Er zijn betere alternatieven

Het ging hier meer om de problemen in de menustructuur, niet om de kwaliteit bij het afspelen. Om één of andere reden bleef PowerDVD in de pre-loader van het menu hangen, afspelen ging op twee minimale tikjes na perfect. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 13:07:13
Gister was het weer erg leuk. Lekker even muziek geluisterd, met de HTPC gestoeid en film gekeken. Nog steeds opvallend was het probleem in het laag bij het luisteren naar muziek. Denk dat dat ook gedeeltelijk door je receiver komt, aangezien je er met de Arcam van je ouders aanzienlijk minder last van had.

Met de tijd... als de Arcam AVR600 3D wat betaalbaarder is wil ik ook die kant op. Wellicht dan ook nog alternatieven uitproberen.

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 13:07:13
Was gister even een beetje gestoei ook met je HTPC. Ik denk dat je de BT-ontvanger van je DiNovo met een USB-verlengkabel wat meer naar de voorkant van je HTPC moet brengen zodat je betere verbinding krijgt. Ik zou ook ff kijken naar onnodige achtergrondprocessen die je eventueel af kunt sluiten.

Ga eerst eens proberen door de receiver aan de voorkant te plaatsen met het klepje open. Kijken of het dan beter werkt.

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 13:07:13
Waar PowerDVD gister zo moeilijk over deed met de ISO van Avengers 3D snap ik nog steeds niet helemaal. Eerst dacht ik aan de aansturing van twee videokaarten, maar dat was het dus niet. Kan me ook niet voorstellen dat het alleen de instelling voor Non-Decoded High Definition Audio was.

Ik heb ook geen idee. Ga nog wel proberen om een goede versie van PowerDVD te downloaden en te installeren.

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 13:07:13
Wel gaaf trouwens om te zien dat je TV nu ingespeeld is. Verbeterpunten liggen nog bij het instellen, misschien zelfs wel ISF laten calibreren. Vond dat van THX van de aanwezige profielen het lekkerst keek. THX3DHD vond ik dan weer niks, moet nog even uitzoeken wat dat eigenlijk precies inhoudt.

Idd... de zwartwaarden in 3D vallen wat tegen. Dat kan na calibratie ongetwijfeld een stuk verbeteren.

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 13:07:13
Avengers kijken in 3D moest ik in het begin heel erg aan wennen. Zoals we beiden gister tot de conclusie kwamen komt het effect van 3D beter over bij lichte scenes met niet al te veel actie. Ik ben gister helemaal vergeten te vragen of ik een bril van je mocht lenen om die thuis eens te proberen ... dus via deze weg: Mag dat??  :angel:

Al met al een leuke avond geprutst weer! :D

Je mag best een bril lenen, maar had al ergens gelezen dat de brillen van de 50-serie niet werken op de 30-serie. Maar goed, we kunnen het altijd proberen :)

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

#662
Ff een filmpje gemaakt van mijn (front) setup:



Opgenomen met mijn reeds verkochte iphone 4 :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skank1

Als je dan toch je tv aansteekt, gebruik dan xbmc, die heeft mooie covers en artwork :=p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Citaat van: skank1 op september 28, 2012, 15:12:13
Als je dan toch je tv aansteekt, gebruik dan xbmc, die heeft mooie covers en artwork :=p

LoL :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: skank1 op september 28, 2012, 15:12:13
Als je dan toch je tv aansteekt, gebruik dan xbmc, die heeft mooie covers en artwork :=p

Maak nog wel een keer één dat de set een film afspeelt ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Tannoy's  :thumbs-up:

En ICTer lees ik. Nou dacht dat ik de enige ICTer was met speaker smaak  :tongue2:

Mis je nu laag bij het kijken van films met de D700s ?

RalphH

Het zal r wel bijhoren dan ;D, hier ook Tannoy en iets met ICT
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

En ook een SVS  :headbanging:

Moet niet gekker worden  :hehe:

TS ook maar aansporen voor een SVS dan  :D

RalphH

Ja, Larzie moet aan de dikke sub  ;).

Aan de andere kant..,ik moet ook nog een keer op de luisterkoffie in het Friesche en dat kan ook nog wel ffies duren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: Raymond187 op oktober 17, 2012, 15:41:41
Tannoy's  :thumbs-up:

En ICTer lees ik. Nou dacht dat ik de enige ICTer was met speaker smaak  :tongue2:

Hier nog eentje ... en ken er nog wel een paar  :P

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2012, 16:15:49
Ja, Larzie moet aan de dikke sub  ;).

Aan de andere kant..,ik moet ook nog een keer op de luisterkoffie in het Friesche en dat kan ook nog wel ffies duren.

Ruik ik hier een "How-To-REW-sessie?  :angel:

Misschien gelijk een vraag die ik voor de topic-owner kan stellen: Bij problemen met akoestiek, is het dan verstandig om gelijk voor een sub met actieve EQ te gaan of is roommode roomgain volledig met REW op te lossen?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: Raymond187 op oktober 17, 2012, 15:41:41
Tannoy's  :thumbs-up:

En ICTer lees ik. Nou dacht dat ik de enige ICTer was met speaker smaak  :tongue2:

Mis je nu laag bij het kijken van films met de D700s ?

Jaja ;) Je bent idd niet de enige ICT-er hier met speakersmaak zoals je al merkt in de reacties!  :D Ik mis in principe geen laag met de D700's en ook aan vermogen ontbreekt het niet, maar ik wil sowieso een sub toevoegen t.z.t. om te kijken of het i.c.m. plaatsing van de sub ook enigzins de problemen met mijn laag te verminderen zijn. Ik weet wel dat een Arcam ipv de Marantz die ik nu heb al veel verbetering gaf.

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2012, 16:15:49
Ja, Larzie moet aan de dikke sub  ;).

Aan de andere kant..,ik moet ook nog een keer op de luisterkoffie in het Friesche en dat kan ook nog wel ffies duren.

Dat klopt. Hoop met wat geluk een Velodyne DD15 voor onder de 1500 euro te vinden. :)
En je moet idd maar eens langskomen in het mooie Friesland! Je blijft nog steeds van harte welkom Ralph! We zullen je de Dokummer koffie besparen aangezien je waarschijnlijk met de auto komt.  :tongue2:

Citaat van: high-q op oktober 17, 2012, 17:02:32
Hier nog eentje ... en ken er nog wel een paar  :P

Ruik ik hier een "How-To-REW-sessie?  :angel:

Misschien gelijk een vraag die ik voor de topic-owner kan stellen: Bij problemen met akoestiek, is het dan verstandig om gelijk voor een sub met actieve EQ te gaan of is roommode roomgain volledig met REW op te lossen?


Een "How-To-REW-sessie" lijkt mij idd ook wel erg interessant. Ben benieuwd hoe dat werkt en waar je op moet letten, zodat je de probleemgebieden in de ruimte kan vinden en evt. kan corrigeren.

Den overigens dat je die vraag beter aan Ralph kan vragen over die sub. Ik neem ook aan dat je ipv de "topic-owner" (want dat ben ik) Ralph bedoelt?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Citaat van: high-q op oktober 17, 2012, 17:02:32
Ruik ik hier een "How-To-REW-sessie?  :angel:

Misschien gelijk een vraag die ik voor de topic-owner kan stellen: Bij problemen met akoestiek, is het dan verstandig om gelijk voor een sub met actieve EQ te gaan of is roommode roomgain volledig met REW op te lossen?

Die staat, enkel moet er ff de tijd voor vinden, afstand stelt tov andere landen niets voor, maar toch..

Wat akoestiek betreft, REW is voornamelijk meten en doet zelf actief dus niets voor je akoestiek (kan je wel een EQ correctiefile genereren). Aan de hand van de metingen kun je eerst met plaatsing/volumes aan de gang om daarna met EQ een en ander straktrekken (actief in de sub, je receiver of via bijv een behringer/minidsp).

Als je een sub met losse EQ pakt, ben je wel wat flexibeler denk ik en je kunt er meteen je REW resultaten inpompen. Ingebouwde EQ heeft vaak een eigen meetsysteem waarvan ik niet weet of het meteen bij REW aansluit (lees EQ files kan importeren).

Grote dips moet je vooral met plaatsing aanpakken, je wilt hier niet gaan versterken. Dit ten eerste omdat je dan elders weer problemen kan veroorzaken en daarnaast omdat dips opheffen heel veel power kost.

Pieken op de luisterplek kun je met EQ wel weer heel makkelijk corrigeren. Hier kom je dan een heel eind mee, maar sluit akoestische aanpassingen niet uit. Nagalm bijv blijft een lastig punt, doe je met EQ vaak weinig aan. Meerdere subs kunnen hier wel in helpen maar met akoestische aanpassingen kun je nog gerichter de problemen aanpassen. Als het ueberhaupt nodig is..
En onderschat daarnaast de plaats van je sub niet, dat is wel het eerste punt. Als deze verkeerd staat kun je eq'en wat je wilt, maar dat wordt m dan toch niet.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Citaat van: larzie op oktober 17, 2012, 21:30:09
Ik weet wel dat een Arcam ipv de Marantz die ik nu heb al veel verbetering gaf.

Marantz en Tannoy kan wat te warm worden was mijn ervaring en dan klinkt het laag ook wat aangedikt. Meer controle (vermogen?) helpt ook. Dat merkte ik goed bij de overgang van de SR7001 naar de Onkyo 808, meer controle. Of dit nou een vermogensdingetje of de aard van de versterker is weet ik niet, ze zitten ongeveer wel op een zelfde niveau dacht ik, maar het scheelt toch aanmerkelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2012, 21:49:30
Marantz en Tannoy kan wat te warm worden was mijn ervaring en dan klinkt het laag ook wat aangedikt. Meer controle (vermogen?) helpt ook. Dat merkte ik goed bij de overgang van de SR7001 naar de Onkyo 808, meer controle. Of dit nou een vermogensdingetje of de aard van de versterker is weet ik niet, ze zitten ongeveer wel op een zelfde niveau dacht ik, maar het scheelt toch aanmerkelijk.

Ja dat klopt. Er was een forumgenoot een keer op visite met een Chord SPM2400 eindversterker die hij tussen mijn Marantz en mijn frontstage plaatste. Dat scheelde wel. Het geluid kwam toen lekker los van de speakers. Alhoewel het laagprobleem, ook al was het wel minder, nog wel aanwezig bleef.

Ben als er weer veel budget is wel benieuwd naar andere merken dan Marantz icm mijn Tannoys.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT