Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: larzie op december 22, 2011, 09:48:48
Ik vind zelf de 1e foto het meest sfeervolle. Een combinatie van 1 en 2 zou ook wel mooi zijn dat je van dat verticale gedeelte een soort wandkast maakt. Waar je bijvoorbeeld je media oid in kan zetten.

Klopt, maar dat sfeervolle gaat met de juiste accessoires met kast 2 ook wel lukken ;) Plaatje 1 is qua uitstraling mijn favoriet. Enige wat ik  moet zeggen is dat geen van de kasten er voor audio praktisch uit ziet. Even snel een kabeltje aansluiten of verwisselen zit er niet bij. Een losse/verschuifbare kast die eventueel aan de achterkant open is/kan is voor dit doel wat handiger :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 22, 2011, 10:27:28
Klopt, maar dat sfeervolle gaat met de juiste accessoires met kast 2 ook wel lukken ;) Plaatje 1 is qua uitstraling mijn favoriet. Enige wat ik  moet zeggen is dat geen van de kasten er voor audio praktisch uit ziet. Even snel een kabeltje aansluiten of verwisselen zit er niet bij. Een losse/verschuifbare kast die eventueel aan de achterkant open is/kan is voor dit doel wat handiger :)

Daar zat ik ook al aan te denken. Misschien net als je radiatorombouw soort roosters er aan de achterkant inmaken die je eruit kan halen zodat je toch nog bij de kabels kunt.

Of een stukje van de muur, maar dat is dan weer minder strak en mooi.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 22, 2011, 11:01:26
Daar zat ik ook al aan te denken. Misschien net als je radiatorombouw soort roosters er aan de achterkant inmaken die je eruit kan halen zodat je toch nog bij de kabels kunt.

Of een stukje van de muur, maar dat is dan weer minder strak en mooi.

Heel veel kasten hebben aan de achterkant een dunne plaat in plaats van een massieve plank, scheelt ook in de kosten. Deze plaat zit dan soms met kleine nagels of schroefjes vast, zodat je deze gemakkelijk los kunt maken. Mijn kast is ook open aan de achterkant, maar ik heb er voor het zicht een dunne plaat tegen aan laten zetten die ik makkelijk los kan halen mocht ik met kabels en dergelijke aan de slag willen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 22, 2011, 11:47:19
Heel veel kasten hebben aan de achterkant een dunne plaat in plaats van een massieve plank, scheelt ook in de kosten. Deze plaat zit dan soms met kleine nagels of schroefjes vast, zodat je deze gemakkelijk los kunt maken. Mijn kast is ook open aan de achterkant, maar ik heb er voor het zicht een dunne plaat tegen aan laten zetten die ik makkelijk los kan halen mocht ik met kabels en dergelijke aan de slag willen :)

Ik bedoel aan de achterkant van de bovenplaat. Zo dicht mogelijk bij de muur, zodat het meubel nog wel tegen de muur aankomt maar je via de bovenkant toch nog een opening hebt om bij de aansluitingen te kunnen komen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 22, 2011, 13:06:02
Ik bedoel aan de achterkant van de bovenplaat. Zo dicht mogelijk bij de muur, zodat het meubel nog wel tegen de muur aankomt maar je via de bovenkant toch nog een opening hebt om bij de aansluitingen te kunnen komen.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het persoonlijk geen goed idee. Op die manier moet je vanaf de bovenkant bij het aansluiten of verwisselen van je kabels je onderarm in allerlei onmogelijke bochten wringen. Je kan ook niet makkelijk zien welke plug je in welke input je moet steken. In mijn huidige situatie is dat ook een drama. Rooster zou ik niet doen, dan is het strakke gelijk van de kast af wat jij nou juist zo mooi vindt.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 22, 2011, 13:48:08
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het persoonlijk geen goed idee. Op die manier moet je vanaf de bovenkant bij het aansluiten of verwisselen van je kabels je onderarm in allerlei onmogelijke bochten wringen. Je kan ook niet makkelijk zien welke plug je in welke input je moet steken. In mijn huidige situatie is dat ook een drama. Rooster zou ik niet doen, dan is het strakke gelijk van de kast af wat jij nou juist zo mooi vindt.

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Een losse kast in een soortgelijk design is veel praktischer. Achterkant mooi openlaten. Die mandjes eronder, zodat de kabels ook mooi uit het zicht zijn. Dubbel groot vak voor de center. Het is een idee :) Ziet er in ieder geval wel sfeervol uit met die attributen erbij.

Larzie HT

larzie

Kleine update: Morgen stuurt Pim! (medeforumlid) mij de bij mijn Tannoy TD center horende frontgrill toe! :pompom:
Dan is mijn center ook compleet!  :pompom:

Klein kerstkadootje voor mezelf  :D

Zonder frontgrill:

Met frontgrill:

Larzie HT

Jean Sibelius

Subtiel verschil, maar wel een stuk mooier met!  :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

high-q

The CinemaLounge

high-q

Hey gozer,

Heb je morgen overdag al iets te doen? Anders kunnen we wel even afspreken :)

Grtz!

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 27, 2011, 15:02:20
Hey gozer,

Heb je morgen overdag al iets te doen? Anders kunnen we wel even afspreken :)

Grtz!

Mocht ook wel via de telefoon :P Maar kom morgenoverdag wel langs. Uurtje of 1/ half 2?

Larzie HT

larzie

Tannoy TDC zonder grill:

Tannoy TDC met grill:

Met dank aan Pim! van wie ik de front grill mocht overnemen!  :pompom:

Larzie HT

HTip

Vind ze op beide manieren mooi. Subtiel die gril :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Ik vind zelf met grill toch mooier hoor. Die gaatjes voor de grill zie je dan ook niet meer en ziet er toch idd subtieler en mooier uit :)
Ben nog steeds aan t brainstormen over een zelfbouw hifi meubel. Laten maken betaal je je scheel en als je t zelf doet kan het ook simpel zoals ik op een voorbeeld al heb laten zien. Dan ben je volgens mij voor rond de 200 euro klaar :)

Nog een tip (met dank aan High-q). Het concert van Chris Botti. Daar zit ook een geweldige drummer bij. Check it out :pompom: :

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 30, 2011, 18:06:58
Ik vind zelf met grill toch mooier hoor. Die gaatjes voor de grill zie je dan ook niet meer en ziet er toch idd subtieler en mooier uit :)

Mooie upgrade! Wel belachelijk dat hij voor de nieuwprijs van de center er niet bij geleverd wordt. Ik heb er wel velours knopen/buttons bij gekregen die in de gaatjes moeten als je geen grille bij hebt besteld.

Ben nog steeds aan t brainstormen over een zelfbouw hifi meubel. Laten maken betaal je je scheel en als je t zelf doet kan het ook simpel zoals ik op een voorbeeld al heb laten zien. Dan ben je volgens mij voor rond de 200 euro klaar :)

Je kan Maurits vragen. Die heeft zijn meubel ook zelf gemaakt. Foto staat op pagina 1 van mijn topic :)

Nog een tip (met dank aan High-q). Het concert van Chris Botti. Daar zit ook een geweldige drummer bij.

Deze heb ik ook van het forum. Volgens mij uit het "Beste Blu-Ray concerten" topic. Op de VAD draaiden ze een andere Blu-Ray van Chris Botti in de KEF HT-Demoruimte

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 30, 2011, 23:06:58
Mooie upgrade! Wel belachelijk dat hij voor de nieuwprijs van de center er niet bij geleverd wordt. Ik heb er wel velours knopen/buttons bij gekregen die in de gaatjes moeten als je geen grille bij hebt besteld.

Je kan Maurits vragen. Die heeft zijn meubel ook zelf gemaakt. Foto staat op pagina 1 van mijn topic :)

Deze heb ik ook van het forum. Volgens mij uit het "Beste Blu-Ray concerten" topic. Op de VAD draaiden ze een andere Blu-Ray van Chris Botti in de KEF HT-Demoruimte

Heb die buttons er niet bijgekregen toen, maar dat maakt niet uit nu ik de grill heb :)

Meubel maken is niet zo moeilijk. Platen op maat laten zagen, verven, monteren met lijm en deuvels en paar plank dragers erbij. Nog een plaat aan de achterkant zodat het een sterker geheel wordt en je niet alle kabels ziet. Binnenkort denk ik even langs een houtzaak :)

Vanavond komen er trouwens echt veel concerten op. Voor degenen die benieuwd zijn welke heb ik ze even op een rijtje gezet:

RTL4:   
20:00   Marco Borsato: 3Dimensies Live

RTL5:   
21:30   Concert Beyoncé: Live at Roseland   
23:00   Shakira: Live from Paris
00:10   Robbie Williams: Electric proms

RTL8:   
19:05   Susan Boyle: An unlikely superstar
21:50   An evening with Il Volo
22:55   Andrea Bocelli Concerto: One night in Central Park

NET5:   
22:00   Kylie Minogue: the Aphrodite tour
01:00   Beyoncé - I Am World Tour

Veronica:
18:30   Britney Spears in concert: Femme Fatale tour 2011   
20:30   Lady Gaga special: A very Gaga holiday 2011

Ned3:   
03:00   Lady Gaga presents The Monster Ball Tour: at Madison Square Garden

SBS6:   
00:10   Jeroen van der Boom live in HMH   
01:35   Marco Borsato: Symphonica in rosso   
03:40   Kylie Minogue: Aphrodite tour

Die van Marco Borsato heb ik gister net gedownload :) Zit alleen niet heel veel tussen van mijn smaak, maar goed misschien wel voor iemand hier op het forum  :pompom:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 31, 2011, 13:11:20
Meubel maken is niet zo moeilijk. Platen op maat laten zagen, verven, monteren met lijm en deuvels en paar plank dragers erbij. Nog een plaat aan de achterkant zodat het een sterker geheel wordt en je niet alle kabels ziet. Binnenkort denk ik even langs een houtzaak :)

Onderschat het niet, je hebt het al vaker gezegd dat je alles strak wilt hebben. Kijk goed hoe je al je planken gezaagd wilt hebben, met name de afwerking van de randen. Ik zeg niet dat zelf strak verven onmogelijk is, maar spuiten geeft vaak wel een egaler resultaat ;)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 31, 2011, 14:42:57
Onderschat het niet, je hebt het al vaker gezegd dat je alles strak wilt hebben. Kijk goed hoe je al je planken gezaagd wilt hebben, met name de afwerking van de randen. Ik zeg niet dat zelf strak verven onmogelijk is, maar spuiten geeft vaak wel een egaler resultaat ;)

Potje verf is 30 euro... spuiten 300 euro. Keuze is niet zo moeilijk :D
Planken heb ik allemaal al bepaald/berekend. Bij Bob van Dalen in Leeuwarden zagen ze alles op de mm nauwkeurig. Althans dat staat op hun site  :pompom:

Larzie HT

larzie

Tip van de dag! Er staat een set D700's icm een D750 center op marktplaats voor een zeer mooie vraagprijs (1500 euro):

http://link.marktplaats.nl/516917713

Als je snel bent, misschien kun je er dan van profiteren!  :pompom: Normaal wordt er voor D700's al rond de 1300-1400 gevraagd en voor de D750 ook een dikke 750-850 euro.

Larzie HT

high-q

Quote uit mijn topic ...

Citaat van: larzie op januari  2, 2012, 15:31:37
Zag trouwens ook een topic hierop het forum van MrG die van mdf een vet mooie kast had gemaakt :O http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38624.msg547435#msg547435
Hij heeft m ook laten spuiten voor 300 euro. Ziet er wel heel erg netjes uit. Ben benieuwd of mij dat ook lukt.

Heb daarnaast nog even gekeken naar een topic over het zelf fabriceren van akoestische wandpanelen. Op SoundScapeS stond een handig zelfbouwidee met noppenschuim:
http://www.soundscapes.nu/ng_flat.htm

Dat is inderdaad een mooie zwevende kast, heeft MrG knap gedaan. Als ik me niet vergis was je een jaar of 3 geleden ook naar zoiets op zoek. De spuitkosten van 300eu hebben waarschijnlijk te maken met de pianolak-look-finish. Ik heb mijn kast voor de helft laten spuiten en die is een flink stuk groter.

Ga je dat proberen met dat noppenschuim? Ben benieuwd wat dat voor effect gaat geven :)

The CinemaLounge

HTip

Met noppenschuim kan je best leuke oplossingen maken. Het lijken soms wel kunstwerken. Zonder meting is het natuurlijk wel trial-and-error, maar met noppenschuim kan je daar geen buil aan vallen ;)

Ben ook benieuwd naar het resultaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op januari  4, 2012, 09:15:35
Met noppenschuim kan je best leuke oplossingen maken. Het lijken soms wel kunstwerken. Zonder meting is het natuurlijk wel trial-and-error, maar met noppenschuim kan je daar geen buil aan vallen ;)

Ben ook benieuwd naar het resultaat...

Er staat wel de volgende passage in het verhaal:

"Meer dan 80% absorptie van frequenties boven 700Hz! Tegelijk is ook te zien dat het spul helemaal niets in het lage middengebied doet, laat staan in het laag. Voor de redenen hiervoor kunt u de pagina's over basstraps en paneelabsorbers eens bekijken, waar het principe van de kwart golflengte demping wordt besproken."

Ben benieuwd of het dan bij mij echt verschil gaat maken aangezien ik met name problemen met het laag heb en ik weet inderdaad niet precies waar het zit. Misschien dan toch door iemand laten meten? En wie zou dat kunnen en willen doen? En wat zou zo'n meting kosten ongeveer?

Larzie HT

HTip

Je zou Toine Dingemans van SoundScapes (Thingman hier op het forum) kunnen vragen voor de mogelijkheden. Hij kan een simulatie uitvoeren op afstand op basis van de door jou aangeleverde afmetingen, afwerking, e.d. Daarnaast kan hij alleen een meting uitvoeren zonder plan. Tot slot heeft hij nog de optie om naast de meting ook een plan van aanpak te schrijven. Dat laatste heb ik gedaan.

Laagbeheersing is het moeilijkste onderdeel van de ruimte-akoestiek. Dit vraagt vaak radicale oplossingen, zoals cornertraps, lattenabsorbers, RPG modules, etc. De frequenties vanaf ca. 250Hz zijn veel eenvoudiger te beïnvloeden. Noppenschuim komt inderdaad niet zo laag. Daar is minerale steenwol veel beter in.
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op januari  4, 2012, 10:41:45
Je zou Toine Dingemans van SoundScapes (Thingman hier op het forum) kunnen vragen voor de mogelijkheden. Hij kan een simulatie uitvoeren op afstand op basis van de door jou aangeleverde afmetingen, afwerking, e.d. Daarnaast kan hij alleen een meting uitvoeren zonder plan. Tot slot heeft hij nog de optie om naast de meting ook een plan van aanpak te schrijven. Dat laatste heb ik gedaan.

Laagbeheersing is het moeilijkste onderdeel van de ruimte-akoestiek. Dit vraagt vaak radicale oplossingen, zoals cornertraps, lattenabsorbers, RPG modules, etc. De frequenties vanaf ca. 250Hz zijn veel eenvoudiger te beïnvloeden. Noppenschuim komt inderdaad niet zo laag. Daar is minerale steenwol veel beter in.

Bedankt voor de tip! Wat grappig dat ik dan ook precies op zijn site ben beland terwijl hij gewoon op dit forum ook actief is :D Ik had gewoon gegoogled en kwam op zijn site uit. De naam Thingman ben ik ook wel al eens tegengekomen op dit forum. Ik zal hem binnenkort eens vragen voor advies. Ik ben wel benieuwd.

Larzie HT