Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Gestart door gerzom, september 28, 2011, 00:39:39

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Erg mooie set! Leuk ook om te lezen dat je zo bezig bent met synergie, mag ik wel. En je komt ook nog oude bekenden tegen, las ik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Hoe ver staan ze van de muur? en uit elkaar?

gerzom

Citaat van: R op april 25, 2012, 18:17:12
Hoe ver staan ze van de muur? en uit elkaar?

Ze staan 25 cm van de achterwand en 2,80 mtr uit elkaar.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

R

Zouden ze dan niet iets verder van de muur af moeten/kunnen?

Citaat van: gerzom op april 25, 2012, 21:01:16
Ze staan 25 cm van de achterwand en 2,80 mtr uit elkaar.

gerzom

Citaat van: R op april 25, 2012, 21:36:41
Zouden ze dan niet iets verder van de muur af moeten/kunnen?

Vast wel, maar ik heb ze voor nu even op dezelfde plek neergezet als mijn Concerto´s en ben gewoon gaan luisteren.
Volgende week maar eens wat tijd inruimen om overdag, zonder slapende kinderen, eens opzoek te gaan naar de juiste plaats.
Voor nu is dit al helemaal geweldig  :music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

R

Sure, met deze monitoren kun je mooi spelen met de ruimte. Het staat werkelijk prachtig, en 2,80 is ook heel fijn!

gerzom

Citaat van: R op april 25, 2012, 21:41:58
Sure, met deze monitoren kun je mooi spelen met de ruimte. Het staat werkelijk prachtig, en 2,80 is ook heel fijn!

Echter heel veel verder naar voren kunnen ze ook weer niet, er ligt een hoogpolig kleed net voor de speakers (even los van wat mijn vrouw gaat vinden  :crazy:)
Dus ik denk dat het vooral van het indraaien (of niet) af zal moeten hangen.

R

Elke cm is er een ;)

Citaat van: gerzom op april 25, 2012, 21:48:56
Echter heel veel verder naar voren kunnen ze ook weer niet, er ligt een hoogpolig kleed net voor de speakers (even los van wat mijn vrouw gaat vinden  :crazy:)
Dus ik denk dat het vooral van het indraaien (of niet) af zal moeten hangen.

gerzom

Vandaag weer een beetje aan het schuiven geweest met mijn Guarneri´s.
Ze staan nu 2,60 meter uit elkaar en hebben iets minder toe-in (dank voor de tip Garmtz) en 40 cm van de achterwand. Het klinkt erg lekker nu.  :music:

Ik heb nog een documentje gevonden van Sumiko (USA Sonus Faber importeur) over de set up van speakers, ik zal het ook hier attachen, leuk om te lezen en een keer zelf te proberen, lijkt me (ik heb het zelf nog niet gedaan)

Gert-Jan

sultankat

Ik word hier heel hebberig van. Als het mooi klinkt op een Electrocompaniet zal het met een Accuphase ook wel gaan  ;)

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

etienne v

Citaat van: gerzom op mei  6, 2012, 22:12:16

Ik heb nog een documentje gevonden van Sumiko (USA Sonus Faber importeur) over de set up van speakers, ik zal het ook hier attachen, leuk om te lezen en een keer zelf te proberen, lijkt me (ik heb het zelf nog niet gedaan)

De track die hij aanraadt om de speakers te plaatsen (Rob Wasserman en Jennifer Warnes) klinkt wel erg goed .
Ik ben benieuwd of ik m'n opstelling nog kan verbeteren .

gerzom

Citaat van: sultankat op mei  8, 2012, 06:51:46
Ik word hier heel hebberig van. Als het mooi klinkt op een Electrocompaniet zal het met een Accuphase ook wel gaan  ;)

Ja, ze zijn ook schitterend  ;D
Gewoon thuis uitproberen zou ik zeggen.

tompj

Citaat van: sultankat op mei  8, 2012, 06:51:46
Ik word hier heel hebberig van. Als het mooi klinkt op een Electrocompaniet zal het met een Accuphase ook wel gaan  ;)

Dat denk ik ook! Electa Amators gaan met mijn Accuphase in ieder geval heel goed.

En hebberig word ik er net als jij ook van...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

garmtz

25 of zelfs 40 cm van de muur is absoluut te weinig voor een optimaal geluid met deze speakers, maar je moet doen wat nog acceptabel is voor alle familieleden... ;)

gerzom

Citaat van: garmtz op mei  8, 2012, 14:06:12
25 of zelfs 40 cm van de muur is absoluut te weinig voor een optimaal geluid met deze speakers, maar je moet doen wat nog acceptabel is voor alle familieleden... ;)
Tja, ze staan al iets verder naar voren als op deze foto, maar verder gaat echt niet  :unhappy:

Dus ik vrees dat ik het hiermee zal moeten doen.

gerzom

Ik zal ook maar eens opzoek gaan naar de cd van Wasserman denk ik  ;D

Deleted member

Citaat van: gerzom op mei  8, 2012, 22:08:22
Ik zal ook maar eens opzoek gaan naar de cd van Wasserman denk ik  ;D

Het nummer staat ook op 't album Famous Blue Raincoat: 20th Anniversary Edition van Jennifer Warnes. Die is wellicht makkelijker te vinden en 't is een zeer mooi album ook met Leonard Cohen covers. :)

garmtz

Citaat van: gerzom op mei  8, 2012, 15:25:25
Tja, ze staan al iets verder naar voren als op deze foto, maar verder gaat echt niet  :unhappy:

Dus ik vrees dat ik het hiermee zal moeten doen.

Persoonlijk zou ik ook de linker speaker verder uit de hoek halen, want ook dat zorgt voor een aardige kleuring in het laag.

gerzom

Citaat van: Antoine op mei  8, 2012, 23:24:10
Het nummer staat ook op 't album Famous Blue Raincoat: 20th Anniversary Edition van Jennifer Warnes. Die is wellicht makkelijker te vinden en 't is een zeer mooi album ook met Leonard Cohen covers. :)

Ik heb net Rob Wasserman - Trilogy besteld, stond ook een indrukwekkend lijstje met namen op:
Includes the complete albums SOLO, DUETS, and TRIOS.
Personnel include: Rob Wasserman (bass instrument); Neil Young, Bob Weir (vocals, guitar); Elvis Costello (vocals, acoustic guitar); Bruce Hornsby (vocals, keyboards); Willie Dixon (vocals, bass instrument); Carnie Wilson (vocals, tambourine); Edie Brickell, Jennifer Warnes, Lou Reed, Rickie Lee Jones, Bobby McFerrin, Brian Wilson (vocals); Jerry Garcia (guitar, piano); Marc Ribot (acoustic guitar); Branford Marsalis (soprano saxophone, tenor saxophone).

gerzom

Citaat van: garmtz op mei  8, 2012, 23:27:23
Persoonlijk zou ik ook de linker speaker verder uit de hoek halen, want ook dat zorgt voor een aardige kleuring in het laag.

Done, ik zal morgen even een recentere foto posten van de "stand van zaken"  ;)

garmtz

Citaat van: gerzom op mei  8, 2012, 23:34:10
Done, ik zal morgen even een recentere foto posten van de "stand van zaken"  ;)

O.k.! Blijft een prachtige set hoor.. ;)

gerzom

Citaat van: garmtz op mei  8, 2012, 23:38:42
O.k.! Blijft een prachtige set hoor.. ;)
Thanks, ik heb ook helemaal geen reden tot klagen  :music:
Ik loop nu alleen tegen de grenzen aan van het optimaal neerzetten van je speakers vs het hebben van een stereo set in je woonkamer.

Deleted member

Citaat van: gerzom op mei  8, 2012, 23:32:49
Ik heb net Rob Wasserman - Trilogy besteld, stond ook een indrukwekkend lijstje met namen op:
Includes the complete albums SOLO, DUETS, and TRIOS.
Personnel include: Rob Wasserman (bass instrument); Neil Young, Bob Weir (vocals, guitar); Elvis Costello (vocals, acoustic guitar); Bruce Hornsby (vocals, keyboards); Willie Dixon (vocals, bass instrument); Carnie Wilson (vocals, tambourine); Edie Brickell, Jennifer Warnes, Lou Reed, Rickie Lee Jones, Bobby McFerrin, Brian Wilson (vocals); Jerry Garcia (guitar, piano); Marc Ribot (acoustic guitar); Branford Marsalis (soprano saxophone, tenor saxophone).

Zie er ook super uit inderdaad!  :) Ter info, ik ken de Sumiko Master Setup ook en had ik een tijdje terug ook een topic voor geopend hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102312.0

gerzom

Even een paar foto´s van de "stand van zaken" op het moment. Veel verder naar voren en uit de hoek gaat niet lukken vrees ik  :satisfied:

Het blijft moeilijk om de kleur goed vast te leggen.

Gert-Jan

R