Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Gestart door gerzom, september 28, 2011, 00:39:39

Vorige topic - Volgende topic

gerzom

Luidsprekerkabel update

Vanavond voor het eerst zitten luisteren naar de Jorma Design No.3 set. Ook dit klonk erg mooi, wel total anders dan de YTER Kabels.
Morgen weer verder en dan wat meer directe vergelijkingen doen.

Gaat wel lastig worden merk ik nu, de kabels ontlopen elkaar niet veel
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

gerzom

Ik ben eruit!

Het gaat de Yter kabel worden: wat een waanzinnig mooie match met de speakers in mijn set  :worship:
Details, plaatsing, en zo veel fundament en controle in het laag, zijn een paar van de zaken die mij erg opvielen bij het "luisteren naar deze kabels"

Ik heb weer een hoop "nieuwe" mooie dingen gehoord de afgelopen week van mijn CD-collectie

Gert-Jan

PS: Dank aan Audia, die met zijn review mij op het spoor van Yter heeft gezet!

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Xander32

De kabels zijn in ieder geval erg mooi afgewerkt;

Veel luisterplezier.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gerzom

Vandaag de Yter kabels opgehaald, en nu maar inspelen  :thumbs-up:

gerzom

Zo, na een tijdje rust (alleen maar muziek gekocht en geluisterd) gisteren weer een nieuwe "diepte investering" gedaan in mijn set:

Setje Shunyata Altair XLR interlinks gekocht van een forum lid hier.

Probleem was alleen dat ik gisteren tot half 11 ´s avonds op kantoor zat, dus toen ik thuis kwam "de kracht" niet meer had om ze tussen mijn cd-speler en voorversterker te hangen.

Wordt vervolgd!!

gerzom

Eerste middagje zitten luisteren en WOW wat een wereld van verschil!!!

Veel meer details, rust, nog meer controle over de bas, scherpere plaatsing, etc.

Shunyata Altair:  :worship:

Ik ga weer verder met genieten!!

Gert-Jan

CZ79

Gefeliciteerd met je mooie aankopen!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

KlipschHT

Mooie set zeg! Vind het meubel ook erg mooi!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

gerzom

Vanavond,  op aan dringen van mijn moeder, de draaitafel van mijn vader mee naar huis genomen met zijn colletie LP´s
Dus ik ben nu de trotse eigenaar van een Technics SL1810 en een Pro-Ject PhonoBox en een hele stapel jeugdsentiment.
Wat geweldig om door al die oude LP´s heen te gaan.

Fles wijn erbij en draaien, FEEST hier thuis  :clapping:

Dit smaakt naar veel meer vrees ik  :crazy:

gerzom

Yter XLR tussen cd-speler en voorversterker gehangen.

De Shunyata Altair zit nu tussen voor- en eindversterker. Ik miste toch een beetje sprankeling in het hoog met de Shunyata.

De boel is nu weer aan het inspelen, maar het klinkt al veelbelovend  ::)

sauron

Toen ik vanmiddag dit topic las kreeg ik een deja-vu, de set van gerzom had ik al eens eerder gezien, en wel 18 jaar geleden :o. Mijn interesse was gewekt en heb het hele verhaal van gerzom met plezier gelezen. Wat bleek.......
Gerzom is een oude bekende van me, we hebben samen gewerkt en samen menig uurtje muziek geluisterd op onze installaties. Ik kan me inderdaad nog goed zijn upgrade naar de micromegaspeler herinneren, ik heb toen ook een tijdje zijn Amadeus versterkerset thuis gehad. Het was een tijd van veel uitproberen en luisteren en uiteindelijk ook keuzes maken. Ik heb destijds gekozen voor een avalon- accuphase set die ik voor een koopje op de kop heb getikt. Gerzom draaide toen met de mpa's van b&w, gerzom verhuisde naar a'dam en we verloren elkaar uit het oog. We spreken over dik 17 jaar geleden. Aan zijn verhaal en de componenten herkende ik gerzom en heb hem vanmiddag gelijk een mailtje gestuurd. Onze sets zijn veranderd, de tijd is voorbij gevlogen maar het was o zo leuk op deze manier, via het forum, weer in contact te komen met een vroegere bekende die je je al zo lang uit het oog verloren was. Keileuk!!! Natuurlijk zit er een meet en greet aan te komen. Dit kan niet uitblijven en ik ben ook zeer benieuwd naar je electrocompaniet set met de sonussen.
Lijkt het programma memoires.... wel   ;D
In elk geval vind ik het erg leuk je op deze manier weer ontmoet te hebben.

Groet sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

gerzom

Het blijft toch een kleine wereld  :blink: Geweldig dat we elkaar zo weer tegenkomen!
Sauron, we gaan snel wat afspreken, we hebben een hoop bij te praten!!  ;D

G-J

vanzomereng

hoi Gerzom,

Woon je in de buurt van Nijmegen/Arnhem ?

Lijk me leuk een keer naar jouw set te luisteren.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gerzom

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2012, 14:22:48
hoi Gerzom,

Woon je in de buurt van Nijmegen/Arnhem ?

Lijk me leuk een keer naar jouw set te luisteren.

Ik woon in Eindhoven. Heb alleen 2 kleine kinderen dus ´s avonds luisteren gaat moeilijk worden.

vanzomereng

Citaat van: gerzom op maart  3, 2012, 21:11:43
Ik woon in Eindhoven. Heb alleen 2 kleine kinderen dus ´s avonds luisteren gaat moeilijk worden.

Ok  no matter  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gerzom

Vandaag een The Gryphon Exorcist ontvangen.

Na een aantal lovende recensies gelezen te hebben, heb ik de stap gezet en er een besteld voor een (naar mijn idee) zacht prijsje.
Vanavond maar eens even vrouw en kinderen evacueren (op de gebruiksaanwijzing staat dat er een hoop herrie uitkomt  :crazy: ) en dan maar eens luisteren of het verschil maakt.

Gert-Jan

Cyreg

Hi, is waarschijnlijk net zoiets als die 3 min CD van Densen DeMagic (ook Deens)

Kostte 10-15 euro en advies is 1x per week even afspelen om systeem te demagnetiseren.
Beter niet bijblijven vanwege de hoop herrie die eruitkomt, zeker de 1e minuut.

Ervoor en erna is in mijn setup en door mij goed hoorbaar  :thumbs-up:
Weet alleen niet zo hoe lang dat dan weer duurt, want je went weer snel  ;D
Doe het wel af en toe als ik eraan denk (zoals nu), geen vaste routine dus!  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

gerzom

volgens mij werkt het echt  :blink:

Geen wereld schokkende verschillen,maar alles klinkt net een beetje schoner (moeilijk onder woorden te brengen, maar ik hoor verschil)
The Exorcist blijft dus aan mijn voorversterker hangen (en hij ziet er best goed uit  ;D )

gerzom

Citaat van: AbZ op oktober  7, 2011, 23:56:27
Bekend verschijnsel.

Het is toch wel een errug mooie set om te zien  8)

Alleen dat iPod dock moet eigenlijk zwart zijn en het verschil in voetjes snap ik niet:
amp heeft goud/messing voetjes en de rest niet -- is dit een andere lijn van het merk?
(nb Dit soort details speelt alleen op omdat de rest zo mooi is, dus zie het als compliment :) )

Heb net het mysterie van de "zwarte voeten" ontdekt.   ;D
Er zitten onder de CD-speler en de voorversterker Soundcare Superspiked Feet.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar die er onder gezet. Dus nu opzoek naar een set Soundcare´s voor onder de eindversterker.

AbZ

;D  Ontdekt en al (bijna) opgelost  :thumbs-up:

Wordt nog mooier zo!

gerzom

Om de looks van de set gelijk te krijgen had ik een setje Soundcare Superspikes gekocht (alle voeten zijn nu zwart van kleur)

Het eerste wat me opviel toen ik alles weer aangesloten had was dat de lichte brom die nog in eindversterker zat nu helemaal weg is.
Nu maar eens serieus luisteren of er muzikaal ook verschil te horen is.

Wel grappig dat iets wat in mijn ogen puur esthetisch bedoeld was, toch weer een verbetering te weeg brengt.

Het blijft toch een geweldige hobby  :clapping:

gerzom

Vandaag wezen luisteren naar potentiële nieuwe speakers; het upgrade virus blijft de kop op steken.
Vandaag als eerste geluisterd naar de SF Cremona M. Erg mooie speaker, zeker een goede stap voorwaarts t.o.v. mijn huidige Concerto´s.
Daarna werd er een setje SF Guarneri Memento´s aangesloten, bij de eerste tonen had ik gelijk kippenvel, wat een geweldige speakers zijn dit!  :worship:
Het gemak waar deze speakers mee spelen is ongelofelijk, zo veel lucht, en verrassend veel laag voor een monitor (dit was de 2e keer is dat ik naar monitor speakers luisterde, dus kan niet zeggen of dit meer en beter is dan andere monitor speakers, maar ik was erg onder de indruk van de laag weergave)

Ik vrees dat mijn zoektocht al weer tot een einde is gekomen  :blush:

Volgende stap is ze thuis beluisteren en het thuisfront overtuigen van het feit dat dit toch echt "moet gebeuren"  :crazy:

garmtz

Dat is echt een megastap ja naar de Memento's. Een van de allermooiste matches die ik ken met deze speakers is met Electrocompaniet. Doe je goed! Ook de Yter kabels zijn dan een mooie match, de Memento's hebben deze kabel ook intern... ;)

R

gerzom

Zou het dan toch echt gaan gebeuren............ :crazy:

Mijn SF Concerto Domus staan te koop, de vervolg-afspraak volgende week voor nogmaals beluisteren (met aanhang dit keer  :angel:) is gemaakt.

:thumbs-up: